Jeman 19.01.2004 14:30:25 | |
---|
Hemmot hei! Te kun omistatte niitä sähkökitaroita ja vahvistimia ja olette ehkä akustistakin soitelleet ja bla bla, niin onko se sähkökitara nyt sen arvoinen kotona - ei sillä, etteikö olisi? Jossain esiintymistilaisuudessa ja ihan kipaleita tehdessä on ihan selvä, että akustisella ei pitkälle pötkitä (tai pötkitään ja pötkitään, mikä ettei, mutta ei sitten kuitenkaan jne.), mutta kuinka on ihan yksistensä soitellessa? Olen näet kyllä liikkeissä soitellut noita sähkökitaroita, mutta melko samanlaiselta se soitanto kuulostaa vahvistettuna ja efektöitynäkin (sama vanha minä soittaa), jos unohtaa äänenvoimakkuuden säätömahdollisuudet.. sitten kuitenkin - kun en soita karmivaa heavymusiikkia. Sähkökitaran osa erään arvion (tässä juuri vedin hatusta) mukaan rock-/popmusiikissa on yleensä pitkälti rämpytys (ei siis välttämättä aivan totaalisesti) - rämpytys! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaarg. Vai eikö näin muka ole? Siis nimenomaan sellainen voima- tai whateverrämpytys, johon on akustisella turha yrittää aleta.. - tai aleta ja aleta. Et kuitenki you know, whatever I mean you know - maybe you don't know - no whatever anyway. Onko sähkökitara nimenomaan kotona väänneltynä ja käänneltynä waste of money, kun vertaa vanhaan kunnon luotettavaan eli akustiseen? Ehkä tämä on hieman epätavallista pohdintaa ja ehkä tämän ympärille ei kovin äkkiä saa järkeviä ajatuksia, mutta eniwei: mä oon vähän niinku kahden vaiheilla tiiätteks te: ostaako vai eikö ostaa?!. Mitä tähän voi kukaan enää sanoa? Tulipahan ainakin kirjoitettua taas yksi viesti. Down the drain. Terve. |
lxi 19.01.2004 14:33:22 | |
---|
En ymmärrä. Ne ovat kaksi oleellisesti erillistä soitinta. "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire |
toxic 19.01.2004 14:35:54 | |
---|
siis onko sulla vanha kunnon ****kustinen? sis kotonas. |
weelie 19.01.2004 14:48:27 (muokattu 19.01.2004 14:49:30) | |
---|
toinen tykkää ja toinen taas. Mä soitan enemmän kyllä Yamaha C-40ani (sullakin se kait?!). Stratoani hitu harvemmin, ja sitäkin usein akustisesti. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Jeman 19.01.2004 14:48:59 (muokattu 19.01.2004 14:58:35) | |
---|
En ymmärrä. Ne ovat kaksi oleellisesti erillistä soitinta. Tiesin tämän - tai tiesin ja tiesin. Erejä ovat kyllä. Minua mietityttää se, että saako tuollaisesta let's say viiden tonnin (siis markoissa! Enkä rupea mitään aivan halvinta settiä hankkimaan, jos jonkun hankin) kitarapaketista (kitara+vahvistin) niin paljon iloa ja sisältöä, että mun sellainen kannattaa ostaa, kun lähtötilanne on se, että en todennäköisemmin koskaan soita yhtyeessä. Tämä on tietysti aika vierasta täällä Muusikoiden.netissä ja ymmärrän kaiken oudoksunnan enemmän kuin hyvin. Oli miten oli, mutta tällainen asia meikän mieltä painaa. Kukaan ei voi mua auttaa, pelkään pahoin - tai pelkään ja pelkään. Filosofista - ehkä, ehkä. Vanha kunnon EDIT: Tähdensin, että kyse oli markoista!!! Terve. |
Jeman 19.01.2004 14:52:00 | |
---|
siis onko sulla vanha kunnon ****kustinen? sis kotonas. Niin ja siis on mulla ja ilmeisesti se on se sama C-40 Yamaha C-40ani (sullakin se kait?!) kait - I don't know. Terve. |
weelie 19.01.2004 14:54:11 | |
---|
Niin ja lisäisin vielä jotta: Mielestäni perussähkikseen ei niin paljon kannata laittaa kuin kunnon akustiseen. Mielipiteistä ei tietty kannata kiistellä. Mun kaksi sähkistäni maksoi 900€ yhteensä. Kunnon akustiseen uppoaa helposti 1000€ ja yli. Mutta stratosaundit saa jo jostain vähän modatusta kopioritsastakin. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
200 ekulla saa jo iha tarpeeks hyvän sähkiksen ja sillee... (vittu ku unohin et mitä tässä topicissa oli idiksenä) |
Jeman 19.01.2004 15:08:39 | |
---|
(vittu ku unohin et mitä tässä topicissa oli idiksenä) Ihan hyvä pointti. Kauheata jollotustahan tämä on ollut. Yritän täsmentää. Jos unohdatte bändissä ja kaduilla ja toreilla ja marketeilla ja klubeilla ja halleilla ja kouluilla ja kaduilla ja toreilla ja... soittamisen, niin kuinka paljon sanoisitte soittelevanne ja nautiskelevanne sähkökitaralla kerta kaikkiaan soittamisesta verrattuna akustiseen ja kui pal mielestänne musiikillinen kokeminen saa lisäsisältöä ja intoa ja hienoutta sähkökitaralla pistäen koreasti kotona. Myönnän kyllä, että tämä on hieman epäselvemmän sorttinen häiriöviestityskyselymiettimisjollotus... Terve. |
SURf 19.01.2004 15:37:54 | |
---|
Jos unohdatte bändissä ja kaduilla ja toreilla ja marketeilla ja klubeilla ja halleilla ja kouluilla ja kaduilla ja toreilla ja... soittamisen, niin kuinka paljon sanoisitte soittelevanne ja nautiskelevanne sähkökitaralla kerta kaikkiaan soittamisesta verrattuna akustiseen ja kui pal mielestänne musiikillinen kokeminen saa lisäsisältöä ja intoa ja hienoutta sähkökitaralla pistäen koreasti kotona.
Kyllä sähköisellä tulee enemmän soiteltua kotosalla. Jos soittonautintoa mitataan kylmillä väreillä niin useammin niitä ilmenee pikkusäröllä soitellessa... Tosin akustinen tarttuu kouraan viimeistään silloin kun on yhteislaulun aika.
Get a haircut and get a real job. |
Sahanpurija 19.01.2004 20:00:01 | |
---|
ehkä tämän ympärille ei kovin äkkiä saa järkeviä ajatuksia Olen samaa mieltä kanssasi. Keep your Eyes Wide Open, Moonchild.
We're going to Level Five to see One More Red Nightmare.
But first you must eat your Cat Food. |
PJS 20.01.2004 07:38:03 | |
---|
Hankala juttu, itse suoritan soittimen valinan yleensä biisikohtaisesti, tosin viime aikoina olen jostain syystä soittanut lähes pelkästään sähkökitaraa. Mä oon huomannu sen, että akustisella ja sähkiksellä tulee kummallakin lähestyttyä sitä biisiä vähän eri kantilta. Kun sähkiksellä tulee helposti otettua sellanen sopivia riffejä käyttävä rytmilähtöinen tyyli niin akustisella tulee sitten taas lähestyttyä sitä hommaa melodisemmin ja rauhallisemmin. 23 päivää Jouluun |