Aihe: ESP Alexi-600
1 2
Werde
22.06.2007 14:41:29
Tuossa Alexi-600 on EMG HZ, joka on yleensä sellaisen halpisp*skamikin maineessa. Jostain perverssistä syystä Laiho vain itse käyttää sitä, _mutta_ EMG afterburnerilla varustettuna, jolla saa tuosta mikistä kuumemman signaalin ulos. Aidosta ESP Laihomallista tuo afterburner löytyy, mutta tuosta Alexi-600 ilmeisesti ei? Ilman afterburneria tuollainen mikki ei kyllä mielestäni kuulu yli tonnin kitaraan. Ei sitten millään.

Allu ei käytä aktiivipiirinä afterburneria vaan Jacksonnin JE-1000 replicaa, mikähän MM04 tai vastaava sen piirin nimi nyt olikaan.
Twinkle
22.06.2007 14:44:54
Joka kerta kun tota HZ:taa parjataan, niin täytyy tulla muistuttamaan että niitäkin 9 erilaista, osa alnico-magneeteilla ja osa keraamisilla. Noista sitten on talla ja kaulaversiot erikseen.

Että... se on sitä kun Seymour Duncanin koko katalogin arvostelisi invaderin perusteella. Tämä on taas tätä virallista m.netin paskanjauhantaa, heitellään mielipiteitä tietämättä asioista mitään tai sen pohjalta mitä on täältä luettu.

Omassa käytössä olleista HZ:sta en löytäny mitään vikaa, soundi oli hyvä ja toimi. Malli oli juurikin H4 A.
Alexi69
22.06.2007 16:07:56
Että... se on sitä kun Seymour Duncanin koko katalogin arvostelisi invaderin perusteella. Tämä on taas tätä virallista m.netin paskanjauhantaa, heitellään mielipiteitä tietämättä asioista mitään tai sen pohjalta mitä on täältä luettu.

Omassa käytössä olleista HZ:sta en löytäny mitään vikaa, soundi oli hyvä ja toimi. Malli oli juurikin H4 A.

Niinpä, plussa siitä.
Huono se nimittäin on kenellekään mennä sanomaan onko aktiivi vai passiivimikki
parempi yhdistelmä.
Riippuu erittäin paljon soittajan mieltymyksistä, ja kitarasta jossa mikit ovat kiinni.
Itse olen omistanut kauhean määrän erilaisia keppejä joissa on ollut vähän kaiken merkkisiä mikkejä ja itse tykkään enemmän passiiveista, ainoana poikkeuksena oli Emg 707.
Muutoin noista taipuisin Rr24:ään, mutta taitaa olla nyt noiden välinen erottaja ulkonäkö.En usko että laadussa kauheasti eroa on tuon hintaluokan kepeissä.
Molemmat kuitenkin soundaavat aivan erilaisilta joten kannattaa käydä testaamassa tai jos siihen mahdollisuutta ei ole, niin ostaa se mikä omaa silmää miellyttää enemmän.Yhden mikin vaihto on sen 80-120e loppupeleissä jos ei homma miellytä.
Kaikilla on oikeus MINUN mielipiteeseeni xD
Alexi69
22.06.2007 16:12:07
Ilman afterburneria tuollainen mikki ei kyllä mielestäni kuulu yli tonnin kitaraan. Ei sitten millään.

Eipä noissa kalliimissa iboissakaan ole aktiivimikkejä ja hyvin niillä ammattilaiset ja amatöörit vetelee.
Enkä usko että laiholla mitään perversiota passiivimikkeihin on, Follow The Reaper, HCDR ja Are you dead yet:in soundit oli minusta erittäin hyvät.
Kumma ettei koskaan ihmetellä miksi Latvala käyttää myös passiivimikkejä ja aktiivielektroniikkaa? :)
Sweeppaaja
22.06.2007 18:36:42 (muokattu 22.06.2007 18:37:22)

http://www.thomann.de/fi/ibanez_vbt700_bk.htm

Osta tommonen ja lopuilla karkkia.

Ainii kampi voi paska
Nacher
22.06.2007 18:38:41
Eipä noissa kalliimissa iboissakaan ole aktiivimikkejä ja hyvin niillä ammattilaiset ja amatöörit vetelee.
Enkä usko että laiholla mitään perversiota passiivimikkeihin on, Follow The Reaper, HCDR ja Are you dead yet:in soundit oli minusta erittäin hyvät.
Kumma ettei koskaan ihmetellä miksi Latvala käyttää myös passiivimikkejä ja aktiivielektroniikkaa? :)

Nyt sellainen korjaus, että missään nimessä en ole mikään aktiivimikkifani, itsekin pidän enemmän passiiveista. Tarkoitan vain, että ilman aktiivielektroniikka-boostauksia (joita Laiho käyttää omassa kepissään ja joita Alexi-600:ssa ei ole) se soundi jäänee kauas esikuvastaan, eikä muutenkaan välttämättä ole parhaasta päästä. Nämä viimeisimmät postaukset kun itseasiassa ovat ensimmäinen kerta, kun nään jonkun kehuvan EMG:n passiivimikkejä. Ennen kuullut pelkkää parjausta niistä, eikä niitä ole näkynytkään yleensä muissa kuin (reilusti) alle tonnin kepeissä. Lähinnä jossain puolen tonnin japani-Jacksoneissa, kun kalliimmat jenkit ovat käyttäneet jo Seymour Duncania. Noista EMG passiiveistä jäänyt vähän sama fiilis kuin Ibanezin DiMarzio/Ibz välimuotomikeistä, joita tykkäävät prestigeskittoihinkin laitella. Ihan ok, mutta parempaakin olisi tarjolla.

Eihän tuo tallamikin vaihto johonkin esim EMG81, JB:hen tai Evolutioniin maksaisi kuin satasen tai alle, mutta kun keppi on jo nyt runsas pari hunttia RR24:sta kalliimpi...

Noo, mielipidekysymyksiä.
Alexi69
22.06.2007 18:55:56
Eihän tuo tallamikin vaihto johonkin esim EMG81, JB:hen tai Evolutioniin maksaisi kuin satasen tai alle, mutta kun keppi on jo nyt runsas pari hunttia RR24:sta kalliimpi...

Noo, mielipidekysymyksiä.

No siksipä ehkä kannattaa valita se kumpi itseä miellyttää visuaalisesti.
Rungon muotoja ja otelautamerkkejä kun on kalliimpi vaihdella kuin yhtä vaivaista mikkiä.
Toki pitää muistaa se ettei se "laiho"saundi tule pelkästä kitarasta ja mikistä vaan siinä on aika monen asian summa.
En nyt usko että emg 81 pääsee sen lähemmäs Allun käyttämiä soundeja.
Mutta tosiaan, mielipidekysymys niinkuin moneen kertaan on summattu.
Twinkle
22.06.2007 19:39:55
Tarkoitan vain, että ilman aktiivielektroniikka-boostauksia (joita Laiho käyttää omassa kepissään ja joita Alexi-600:ssa ei ole) se soundi jäänee kauas esikuvastaan, eikä muutenkaan välttämättä ole parhaasta päästä. Nämä viimeisimmät postaukset kun itseasiassa ovat ensimmäinen kerta, kun nään jonkun kehuvan EMG:n passiivimikkejä.

Tossa viestissä oli kyllä kohtuullisesti potentiaalimuotoa. Tiiän vaan mitä niillä olen ite soittanut että ihan käypäisiä ne on ja valinnanvaraa niissäkin riittää. Liian harvoin ihmiset oikeasti ottaa asioista selvää ennen kuin alkavat kommentoimaan. Ei se m.netin virallinen mielipide tavarasta tee hyvää tai huonoa, ovat korvat sen ratkaisee.

Vaikkei joku niistä nyt pidäkään, niin ei se niistä paskoja tee. Ihan samalla tavalla käypäisiä kuin mitkä hyvänsä muutkin mikit.
rosberg
23.06.2007 14:33:11
Toiseksi uusimmassa GW:ssä (se missä oli Hammet, Lynch ja Laiho) oli juttua Aleksin uudesta mallista ja siinä käytiin nyt läpi mahdollisuutta siirtyä EMG:n aktiivimikkeihin. Jännää, että Aleksilla ei ole vahvistin-diiliä (okei, kaappidiili Marshallin kanssa on)? Luulisi, että jotakuta kiinnostaisi tehdä sille jokin Perfect Connection 2008 -versio.
Ostetaan gibson explorer!!!
Humanoid
23.06.2007 14:55:41
Jostain lukaisin, että Alexi siirtyisi Duncanin Blackouteihin - eli näihin tuleviin uusiin aktiivimalleihin. Todenperäisyyttä en uskalla edes arvioida.
Sami / Ääniportti
Jmvk
23.06.2007 14:56:33
Kannattaa metsästellä RR1 keppiä tai sit just tuo RR24 ois kova.
Tähän kun ei voi millään keksiä mitään järkevää niin laitetaan tälleen sitten...
Alexi69
23.06.2007 15:09:26 (muokattu 23.06.2007 15:11:41)
Luulisi, että jotakuta kiinnostaisi tehdä sille jokin Perfect Connection 2008 -versio.

kieltämättä outoa ettei allulle ole tehty omaa "artist" kaappinuppi yhdistelmää myyntiin kaikille CoB faneille.
Mutta toisaalta, olihan Alexin siirtyminen Esp:in talliinkin niin monien paskojen sattumien summa(Randyjen nussiminen, ja jacksoni ei viitsinyt siirtää Laihoa jonossa muiden edelle kun uusia olisi tarvittu).(Suht lojaalia toimintaa kaikkia customin tilanneita kohtaan mutta kyllä markkinoinnin kannalta jacksonin poikia taitaa nyt vituttaa, toki Jacksonin usa ja custom Randyt on sen verran legendaarisia ettei ne myyjää tarvitse mutta olisihan tuo ollut melko kovaa mainosta.)
Sitä ennenhän allu luotti hyvin pitkälle vanhoihin kamoihin..(vanhat jacksonin custom rr:t, lee jacksonit sun muut.
McNulty
23.06.2007 17:26:45
Jostain lukaisin, että Alexi siirtyisi Duncanin Blackouteihin - eli näihin tuleviin uusiin aktiivimalleihin. Todenperäisyyttä en uskalla edes arvioida.

Itse olen ainakin halukas kokeilemaan Jacksonissa EMG:n 81/85-satsin tilalla noita Duncanin Blackoutseja, kunhan niiden saatavuus paranee. Tällä hetkellä myyvät tietääkseni "eioota". Varsin mielenkiintoinen mikki kyllä.
clenching the fists of dissent
Ibanez_90
23.06.2007 18:19:14
Itse hankin ainakin ton MM-04 kaveriksi J50BC:sen, joskus kunhan joskus löydän sellaisen...
Olen Stratocaster_90
Fingolfin
23.06.2007 20:52:03 (muokattu 23.06.2007 20:52:34)
Itse hankin ainakin ton MM-04 kaveriksi J50BC:sen, joskus kunhan joskus löydän sellaisen...

Voin myydä 100 eurolla.

Omasta mielestäni melko huono mikki. Helvetin terävä ja ponneton. Ilman tuota JE-1200 piiriä ihan mitään tekemätön mikki.
Strength and Honor
NRider
24.06.2007 21:49:46
SW on vedetty ibanezilla, ehkä se ei ole oikea levy vai? 24-nauhaa kyllä kuuluu tähän hommaan aika kovaa. Ainakin jos soittaa COB-matskua, niin ne tulee äkkiä tarpeeseen.

Ei todellakaan ole, jos kuuntelee pelkkää kitarasoundia (aivan hirveät soundit IMHO). Vaikuttaahan vahvistimetkin toki soundiin, mutta ne eivät taas kuulu tähän ketjuun. Ja huomaa se hymiö perässä ;)
Tottakai niille viimeisillekin nauhoille käyttöä löytyy, varsinkin COBia soitellessa, mutta kärjistäen: mieluummin otan hyvän 22-nauhaisen kuin kehnon 24-nauhaisen kitaran. Soittelihan Laihokin jonkun kiertueen 22-nauhaisella RR-1:sellä.

Omasta mielestäni melko huono mikki. Helvetin terävä ja ponneton. Ilman tuota JE-1200 piiriä ihan mitään tekemätön mikki.

Sen takia sitä ei käsittääkseni missään Charveleissa tai Jacksoneissa yksinään käytettykään, aina oli joku aktiivipiiri mukana - paitsi Charvetteissa, jotka olivatkin kaikista halvimpia Charveleita. Eihän autoillakaan ajeta ilman moottoria ;)
Apaas
26.06.2007 12:12:58

Jos et ole jo ehtinyt ostaa mitään,niin kehotan vakavasti harkitsemaan,kannattaako ostaa kitaraa lisenssifloikalla.Olin itse pari vuotta sitten tilanteessa,jossa jackson kelly kiihotti kun pamelan boobsit mutta siinä oli lisenssifloikka.ostin pois.nyt on talla blokattu,kun ei oikein kestänyt vireessä.jos välttämättä haluat laiho-mallin,osta floikaton.Kokeillut olen ja vaikken kyseisestä pidäkkään,niin mukava oli soitella.
Ilman soosia ei rässi soi
hullu_ukko
26.06.2007 12:20:57
Jos et ole jo ehtinyt ostaa mitään,niin kehotan vakavasti harkitsemaan,kannattaako ostaa kitaraa lisenssifloikalla.Olin itse pari vuotta sitten tilanteessa,jossa jackson kelly kiihotti kun pamelan boobsit mutta siinä oli lisenssifloikka.ostin pois.nyt on talla blokattu,kun ei oikein kestänyt vireessä.jos välttämättä haluat laiho-mallin,osta floikaton.Kokeillut olen ja vaikken kyseisestä pidäkkään,niin mukava oli soitella.

Pieni taustatutkimus ennen Alexi-600:n floikan lyttyyn haukkumista voisi olla hyväksi. OFR ei käsittääkseni ole kuitenkaan huonoimmasta päästä.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf
hevimiäs...
21.07.2007 20:18:08
Mulla oli tuo sama kitara hankinnan alla, mutta totesin että tuossa maksaa taas kerran nimi... kokeilin tota kerran musiikkiliikkeessä, ja siinä oli aika surkea kaula, hikinen käsi ei luista siinä, kun se on lakattu ja maalattu... sitten harkitsin SV Standardin ostoa, ja se vasta hyvältä näyttääkin, sisä että ulkopuolelta. hintaa on enemmän kuin tuossa laihon-600 kitarassa, mutta on se joka sentin väärti kitara.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)