Aihe: Engl Screamer 50 combo
1 2
Glottis
18.01.2004 12:21:01
Omistaako joku tollasen? Millanen peli on, säröt ja cleani? Entä mitä eroo tolla ja Thunderilla on? Entä noi nupit, Fire- ja Powerball, millasia ja saako näitä vermeitä yleensäkään täältä? Varmaan ois löytyny hakusella jotain mutku ei toimi.. joten kertokaahan jotain asiasta ketkä tietävät.
skebajaba
18.01.2004 12:24:23
musamaailmasssa on tommonen...se on sairaan hyvä, varsinkin särökanava...huhhuh.ostan heti kun saan rahaa vaan.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Dr. Muff
18.01.2004 12:38:52
Omistaako joku tollasen? Millanen peli on, säröt ja cleani?

Reilu viikko sitten ostin tollasen Screamer-combon. Oon ihan tykänny. Parit treenit oon kerenny vetämään ja muuten oon hiplannu tätä melkein 24/7. Puhtaista olen diggaillut erityisesti ja brutaaleista säröistä.
Lainatkaa rahaa??
Miekkonen
18.01.2004 12:40:16 (muokattu 18.01.2004 12:46:26)
Kuuntele askomikon klippejä tuosta koneesta.

Ne klipit on kyllä nupista, mutta kai se jonkulaista suuntaa antaa.
MeatPie
18.01.2004 12:44:44
Loistava peli, viime kesän jälkeen ostin. Upeat puhtaat soundit, Crunch-kanavalla loistava kevyt rokki/bluessärö, säröä enemmän kuin tarpeeksi. Ja kuulostaa hyvältä myös hiljaa soitettuna. Ainoa haittapuoli on liian vähäinen bassontoisto. Sen asian saa toki korjattua lisäkaapilla.
Glottis
18.01.2004 12:46:31
just just... miten toi lisäkaapin kytkentä siihen menee, ois tossa 4X12 kaappi, saisko sen siihen kiinni, toimiiko?
skebajaba
18.01.2004 12:50:15
just just... miten toi lisäkaapin kytkentä siihen menee, ois tossa 4X12 kaappi, saisko sen siihen kiinni, toimiiko?

eiköhön se onnistu, jos vaan ohmit natsaa keskenään, luulisin että natsaavat.
Pluto
18.01.2004 13:03:46
Hassua, mun piti juuri kysyä samasta masiinasta, mutta joku ehti ensin.

Onko tuossa screamerissä siis sellainen boosti, joka toimii molemmissa kanavissa? Se olisi aika tärkeä, kun joutuu noita rautalankasoolojakin vetelemään.
Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Dr. Muff
18.01.2004 13:35:56 (muokattu 18.01.2004 13:37:32)
Onko tuossa screamerissä siis sellainen boosti, joka toimii molemmissa kanavissa? Se olisi aika tärkeä, kun joutuu noita rautalankasoolojakin vetelemään.

Tuli harrastettua levynpäällesoittoja tossa yksi päivä The Shadowsin tahtiin ja lähti ihan vahingossa Hank Marvinit texas specials keskimikillä. :)

Siinä on periaatteessa kaksi masteri ja jalkakytkimellä valitaan että kovaa vai kovempaa

Vaatii tosin sen Z-5 kanavanvaihtajan mutta on se aika must muutenkin. Ja on riitävät lisäkaappiliitännä noin niinku perustarpeisiin.

EDIT: Tällasem saitin bongasin HC:stä mutta nyt tuntuu olevan jotain ongelmia: http://www.digitalsoundplanet.com/V … s/Listen/usersong.php?userid=121786 mutta siellä on kuitenkin ihan kivoja clippejä.
Lainatkaa rahaa??
skebajaba
18.01.2004 17:21:33
Hassua, mun piti juuri kysyä samasta masiinasta, mutta joku ehti ensin.

oli siinä ainakin kun musamaailmassa kokeilin sitä.
oli tosi hyvä ominaisuus kyllä..
kupteri
18.01.2004 19:47:30

Ainoa haittapuoli on liian vähäinen bassontoisto. Sen asian saa toki korjattua lisäkaapilla.

Miten volumen lisäys ja muiden EQ-säätöjen lasku? Itteäkin tämä kiinnostaa, mutta sais se nyt vähän jytistä. Tokihan pitää muistaa mitä varten basisti bändissä on, kitaristit tuntuu aina puskevan liian matalille alueille, minä mukaanlukien ;-)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Wolfheart
18.01.2004 20:51:17
Äsken lähti tilaus menemään. Saisi tulla jo paketti.
JuSu
18.01.2004 21:34:13
Siinä on periaatteessa kaksi masteri ja jalkakytkimellä valitaan että kovaa vai kovempaa

Vaatii tosin sen Z-5 kanavanvaihtajan

Ei vaadi. Toimii täysin vaikkapa kahdella kaksinappisella kanavanvaihtajalla. Toisesta vaihdellaan kanavia ja gain boostia, toisella kytketään kaikua ja volumeboostia.

JuSu
Ööö... Morjens.
Dr. Muff
18.01.2004 21:58:55
Ei vaadi. Toimii täysin vaikkapa kahdella kaksinappisella kanavanvaihtajalla. Toisesta vaihdellaan kanavia ja gain boostia, toisella kytketään kaikua ja volumeboostia.

JuSu

Jaajuu, niinpäs onkin.

'Ja minähän en mitään manuaaleja lue'.
Lainatkaa rahaa??
JuSu
19.01.2004 09:36:47
Jaajuu, niinpäs onkin.

'Ja minähän en mitään manuaaleja lue'.

Niinpä. Manuaalit on paskahousuja ja studareita varten... =)

Mutta tuosta Screamerista vielä... Viikonlopun äänityssessioissa löytyi kyllä Screamerista melkoisen maukkaita soundeja. Vaikka mielestäni tuo onkin hintaisekseen oiva peli joka osa-alueella, niin kyllä ne high gain rypistykset on ne, missä se loistaa.

Mutta kuten jo todettiinkin, pelkkä combo kyllä huutaa lisäkaappia kaverikseen, alapäätoisto jää yksikseen aika vaatimattomaksi, varsinkin kun vakioelementti (Celestion Silver Series V12-80) on melkoisen kirkas verrattuna Marshallin 1936 -kaapin elementteihin (Celestion G12T-75).
Viikonlopun paras junttaus saatiinkin mikittämällä Marsun elementti.

Eli kannattaa ainakin harkita nuppia ja kaappia. Jos combon soundi yksinään ei oikein tunnu tarpeelliselta, niin sitten ehdottomasti nuppi + kaappi. On meinaan kuitenkin sen verran painoakin tuossa combossa, nuppi on mukavampi kanniskeltava...

Itse sain combon niin halvalla, että siksi päädyin siihen. Ajattelin kuitenkin vaihtaa siihen tuosta Marsun kaapista toisen elementin, josko soundi vähän tummenisi. Myöskään tuo V12-80 Celestion ei ehkä kuullosta niin kirkkaalta umpinaisessa 2x12 kotelossa, kaverinaan G12t-75.

Tällaista tuumailua.

JuSu
Ööö... Morjens.
askomiko
19.01.2004 09:39:37 (muokattu 19.01.2004 09:43:41)
Elementit on inhottavia! Kun vaikuttaavat mokomat niin paljon soundiin, ja vieläpä sen mukaan ovatko avoimessa vai suljetussa kaapissa, ja 1x12" vai 4x12":ssa.. :(

Celestion/mesa Black shadow tuntuu aika kivalta, räyhäkkäästi middleä. V30 antaa presencepiikin joka toisinaan ärsyttää. Ja on vielä herkempikin, mokoma. Seuraavana testikohteena Greenback.

Ja ainiin, Screamer rulettaa! Rankka:
http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kita … demot/EnglScreamer/EnglScreamer.mp3

Itse olen tykästynyt sen puhtaisiin ja räkäsoundeihin myöskin kovasti. Kaapista riippuu kyllä paljon vahvarin hupaisuusaste.
http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer/Engl70s.mp3
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
P2
19.01.2004 11:54:41
Itse olen tykästynyt sen puhtaisiin ja räkäsoundeihin myöskin kovasti. Kaapista riippuu kyllä paljon vahvarin hupaisuusaste.
http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/EnglScreamer/Engl70s.mp3

Hyvän kuulonen oli toi klippi, paljon innostavampi ku toi ensimmäinen perushevimeininki.
askomiko
19.01.2004 13:10:59 (muokattu 19.01.2004 13:11:59)
Ainakin vähän erilainen verrattuna noihin yleisimpiin tapposoundeihin. Toimii hienosti humbuckereilla, jotkut vahvarit menee liian herkästi särölle. Mutta kun tuo on jokseenkin heviukoille suunnattu niin on humpparipuoli kunnossa. Ja eikös ole kiva klangi kitarassa?
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
BenGlenton
19.01.2004 15:17:58
mainos

Supreme Courtin uudella Reason Kill EP:llä on kaikki kitarat äänitetty ENGL Screamer combon ja marsun 1960a kaapin kautta. Yhden biisin voi kuunnella täältä: http://www.supremecourtband.fi/medi … eason_Kill_-_01_-_Draw_The_Line.mp3

/mainos

Itsekin olen aikeissa ostaa ko. combon, ellei jotain asiallista käytettyä putkivehjettä eteen satu. Tietysti rahaa tarvitaan myös.
http://www.supremecourtband.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)