Aihe: Ibanezin S-sarjalaiset
1
KurtCobain
06.06.2007 11:22:14
Törmäsin tuo Thomannin sivuilla noihin S-sarjalaisiin ja tykästyin niihin heti :) Oli meinaa hemmetin komeen näkösiä. Sit niissä on se ZR tremolo josta oon kuullu hyvää ainakin näitten muusikoiden.netin hakua käyttämällä. Mut onko toi ZR tremolo sellane kun floikka? Et katkastaan ne rauta mokkulat kielistä ja pujotetaan sinne tremolon sisään? Pitääkö sit sitä ZR tremoloo säätää aina ku vaihtaa virettä? Haluaisin tietoo tost paljon kehutusta tremolosta. Sitten et minkä lainen kaula liitäntä noissa on? eli pääseekö helposti 22 nauhalle asti? Tuo meinaa täyttää just ne vaatimukset mitä hankin uudelta kitaralta, jos siin ois 24 nauhaa :) Ja viä kattelin tossa Harmony Centralin arvosteluja, niin näytti ihan kunnon arvosteluja saavan, kun ei siä paljon kaseja ollu :) Sitten vie menin piruuttani kattoon videoita noista eri S-sarjalaisista nii hämmästyin sitä ihanaa täyteläistä saundia mikä siitä lähtee. Johtuu osittain ainakin mahonki bodysta.
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
-K-
06.06.2007 11:29:29 (muokattu 06.06.2007 11:31:50)
Nojoo, ZR on hyvä talla, hieman hankala aluksi varmasti säätää, koska ZR systeemin takia talla ei mene suoraan kannen kanssa vaan oikea kohta pitää löytää sellaisen vastapalan avulla. Ne rautapötkylät pitää katkaista, eli ihan normaali "floikka" tuo on.

Kaulaliitos on hyvä, ei todellakaan niiin pyöreä kuin MIJ rgeissä sun muissa, eli ei ihan niin pyöristetty. Soitto on helppoa silti.

EDIT: Ja tosiaan ibanezia EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ TILATA THOMANNILTA, koska suomalaiset ibanez jälleenmyyjät pystyvät sen halvemmalla varmasti myymään.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
probus
06.06.2007 12:37:26
Ihan mukavan oloisia kitaroita.

Tuosta tallasta en itse oikeen välittänyt ja sainpa siinä viiden minuutin kokeilussa yhden jopa rikki, joten jäi aika huono kuva. On tuota kuitenkin kehuttu sen verran, että epäilen testaamani yksilön olleen vain maanantaikappale tai väärissä säädöissä. Itselle ehkä suurin kynnys noissa on kuitenkin JUMBOnauhat.

Kaulaliitos on imo paras pulttikaulaisista. Paino ja muotoilu ovat itselle oikein miellyttävät. Viimeistely on ainakin noissa hinnakkaammissa malleissa ihan hyvää tasoa, mitä nyt olen kaupassa nähnyt. Kuitenkin yllättävän persoonallinen tatsi noissa on, joten suosittelen ehdottomasti kokeilemaan omin käsin.
kojones
06.06.2007 12:43:05
Et katkastaan ne rauta mokkulat kielistä ja pujotetaan sinne tremolon sisään?

Jep.

Pitääkö sit sitä ZR tremoloo säätää aina ku vaihtaa virettä?

Kyllä. Tuon tallan ansiosta vire kestää nipin napin E-kielen vireen pudottamisen sävelaskeleen verran eli dropped-vireeseen.

Jos kaikkien kielten virettä aikoo vaihdella, menee säätämiseksi. Tuossa se on vielä pikkaisen hankalampaa kuin normifloikalla.
KurtCobain
06.06.2007 13:08:00
EDIT: Ja tosiaan ibanezia EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ TILATA THOMANNILTA, koska suomalaiset ibanez jälleenmyyjät pystyvät sen halvemmalla varmasti myymään.

Ajattelin ostaa suomesta, koska tossa joku sanoikin et se ZR on menny rikki nii jos se mulla poksahtaa nii ei vittii sitä saksaan lähetteleen. Tietääkö muute kukaa mitää kauppaa Tampereella mis ois noita ibanezin S-sarjalaisia?
kojones
06.06.2007 13:09:30
Ajattelin ostaa suomesta, koska tossa joku sanoikin et se ZR on menny rikki nii jos se mulla poksahtaa nii ei vittii sitä saksaan lähetteleen. Tietääkö muute kukaa mitää kauppaa Tampereella mis ois noita ibanezin S-sarjalaisia?

Tampereen musiikki Ibanezia myy...
KurtCobain
06.06.2007 13:12:40 (muokattu 06.06.2007 13:12:47)
Tampereen musiikki Ibanezia myy...

Tonne si testaa :D ite oon aina käyny tuo DLX musicissa nii en näistä muista tampereen musakaupoista kauheesti tiä.
karikko
06.06.2007 17:56:27
http://www.thomann.de/fi/ibanez_sa260fmamb.htm
Mulla on tollanen ollu n.vuotta ja olen erittäin tyytyväinen siihen.
Ja ostettuna suomesta en koskaan osta kitaraa postimyynnistä.
Hillboy
06.06.2007 18:02:35

Tonne si testaa :D ite oon aina käyny tuo DLX musicissa nii en näistä muista tampereen musakaupoista kauheesti tiä.

Tampereen Musiikista kannattaa ehdottomasti ostaa... sieltä oon ainaki ite saanu aina niin rouheet "neton-neton-netto"- alennukset (Pasilta siis; siltä vanhemmalta äijältä en osta mitään... on meinaan lievästi sanoen erilailla omistautunut hommalle...) , etten enää koskaan osta uutta musiikkikamaa muualta, kuin sieltä. Ainakin DLX:ään ja muihin Tampereen puljuihin verraten todella paljon paremmat alennukset. Sieltä ostin noin kuukausi sitten Ibanezin S4170AB Prestigen, jolla ovh. oli vähän reilu 1700 euroo ja 1280 eurolla sain kantaa sen sieltä pihalle... Ja olen todella tyytyväinen!
ZR- tremolo ei kai ole ihan vastaava, kuin normi floikka, mutta hyvin lähellä on, kun ottaa ne vastaan vetävät jouset pois... tosin sillonkin kammen käyttely on jotenkin pehmeempää, kuin aidolla floikalla, mutta pehmeeksi tuo on kai suunniteltukkin... Ite pidän tota kyllä molemmin päin vetävät jouset kiinni, kun olen jo niin tottunut :) Ja tuosta kaulan liitoksesta, kun joku puhui, niin tuossa kepissä sitä ei käytännössä huomaa, muuten kuin kaulan hiukan aikaisempana paksuuntumisena kun tuo on "neck-thru"- rakenteinen malli :D
"Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin."
KurtCobain
06.06.2007 18:53:45
Kuka pasi?? minkä näkönen tyyppi on kyseessä? entä ikä? paino? pituus? Kengän koko? onko silmälasit? Entä onko seltaset hampaat? Pitääkö siltä sit kysyä sitä tarjousta, vai sanooko se et "No pistetään tää ny 200e halvemmalla"? Kuinka vanha se vanhempi tyyppi on?
Krice
06.06.2007 20:55:10 (muokattu 06.06.2007 20:55:46)

http://www.thomann.de/fi/ibanez_sa260fmamb.htm
Mulla on tollanen ollu n.vuotta ja olen erittäin tyytyväinen siihen.

Jollakin siis on SA-malliston kitara.. onko nuo true duo -mikit minkälaiset ja entä talla? Pitääkö vireen?
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Sharr
06.06.2007 21:47:04
Mulla on toi Ibanez S520, pitää vireen vaikka kuinka leikkis ton kammen kanssa..
Tossa on hyvä kun tallan kulmaa saa säädettyä suoraan kitaran takakannessa olevalla ruuvilla.
Hillboy
21.06.2007 21:42:09

Kuka pasi?? minkä näkönen tyyppi on kyseessä? entä ikä? paino? pituus? Kengän koko? onko silmälasit? Entä onko seltaset hampaat? Pitääkö siltä sit kysyä sitä tarjousta, vai sanooko se et "No pistetään tää ny 200e halvemmalla"? Kuinka vanha se vanhempi tyyppi on?

Pasi: ikä: ehkä himpun reilu 30, paino: 75kg, pituus: alle 180cm näin arviolta, kengän koko 44, ei laseja ja hampaiden sävyä en nyt pysty kyllä värikartalta sanomaan :D

Mutta, soitat sinne ensin ja kysyt onko Pasi paikalla, ja jos ei ole niin selvität koska on ja menet silloin sinne kauppaa hieromaan, toki testailemaan voi mennä muutenkin, mutta jos meinaa kaupat tehdä, niin Pasin juttusille vaan... Se kun tietääkin noista vehkeistä, toisin, kun se vanhempi ukkeli, jolta tulee yleensä vastaukseks joko "Juu, Ei ole, ei olla pidetty ollenkaan niitä varastossa..." ja sitten se kattoo hetken koneelta ja sanoo: "En kuule pysty nyt lupaan koska saadaan tavaraa, mutta soittele kuule huomenna uudestaan klo. xx, kun Pasi on paikalla..." tai jotain samantapasta mitä voi odottaa joltakin työhönsä yhtä kyllästyneeltä toimistovirkailijalta... (ukkeli noin 45 ehkä??)... Pasi siellä kaiken ihan peruskamaa, kuten plekuja, kieliä, kalvoja, jne. lukuun ottamatta tuntuu myyvän. Muiden kanssa en kauppaa tee siellä ollenkaan, juuri tuon takia...
"Teoria palvelee soittoa, eikä päinvastoin."
Lego
21.06.2007 21:53:07
S-sarjan kepeissä parasta on soitettavuus. Multa löytyy semmoinen kuin Prestige S1620TKS (profiilissa pari otosta) eikä oo mikään keppi yltänyt samalle tasolle. Viivalla on ollut Gibsonia, Jacksonia, ESPiä, ltdtä jnejne... Mutta tää vaan osuu tassuun kuin valettu. Omat Ibanezin QM-mikit on perhanan hyvät ollakseen tehdasasennetut. Kahden vaiheilla oon laitanko tuohon EMG-satsin ja 3-asentoisen kytkimen mutta kovasti haluaisin pitää ton vakiona koska soundaa niin perhanan hyvältä.

Kaulamikistä ääriasennossa irtoaa liidit todella hienosti, pykälä alaspäin ja kliini kanava niin johan helisee kuten akustisessa. Toisessa ääripäässä tallan puolellla tallamikki tarjoaa erottelevan ja jämäkän mättösärön muttei tuhoa kevyemmänkään soittelun mahdollisuutta.

Ulkonäkö on just eikä melkeen, hillitty mutta arvokkaan tyylikäs. Kaula ei tahmaannu kuten eräissä kalliimmankin hintaluokan kepukoissa. Valitettavaa en keksi.

http://muusikoiden.net/dyn/users/23461.jpg
http://muusikoiden.net/dyn/users/23460.jpg
karikko
23.06.2007 21:28:33
Ibanez 260sa on soitettavuudeltaan erinomainen.Kaula on ohut ja miellyttävämpi käteen ku vaikka Fenderit (Mehico).Kevyt kitara ei paina hartioita tunninkaan setin jälkeen.Vire pysyy kohallaan vaikka viikon soittais putkeen,tosin en käytä kampea.
Kaikin puolin loistava peli hinnassaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)