Aihe: Kie von Hertzenin kamoista
1
meitu
21.06.2007 22:06:50

Suomen kovimpia kepittäjiä on hän. Mieltäni askarruttaa, että mikä on se efekti mikä on kuultavissa esim VHB:n Experience-biisin introriffissä. Kuulostaa kovasti joltain intialaiselta sitarilta tms, on kuultavissa myös donkkarien keltainen satama -biisissä. Vai onko ne soitettu ihan perus sitarilla..?

Kitaraosastolla miehellä taitaa olla käytössä lähes ainoastaan iänikuinen strato, jossa on hot rails tallassa.

Kertokaa kaikki mitä tiedätte Kien kamoista, oma tietämykseni rajoittuu tähän.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
M-Q
21.06.2007 22:24:12
http://www.vonhertzenbrothers.com/vhbbb/viewtopic.php?t=227

Tuolla on jotain juttua Hertzenin poikien soittokamoista. Tuosta sitar-jutusta en osaa kyllä sanoa mitään.
Kovaa mutta matalalta.
meitu
21.06.2007 22:36:31

Tuolla on jotain juttua Hertzenin poikien soittokamoista. Tuosta sitar-jutusta en osaa kyllä sanoa mitään.

Kien postauksen perusteella on pääteltävissä, että kamat (ainakin pedal boardissa) vaihtelee siis aika usein. Mutta tuo jcm 900-marsu oli aika ylläri mulle.
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston
Les Fender
22.06.2007 00:47:56
Kien postauksen perusteella on pääteltävissä, että kamat (ainakin pedal boardissa) vaihtelee siis aika usein. Mutta tuo jcm 900-marsu oli aika ylläri mulle.

Ei ollu yllätys mikään kamoista, useampaan kertaan bongattu. Todistaa vaan (taas) ettei se (ylihintainen?) kasisatanen ole mikään välttämättömyys.
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
22.06.2007 00:51:53
Ei ollu yllätys mikään kamoista, useampaan kertaan bongattu. Todistaa vaan (taas) ettei se (ylihintainen?) kasisatanen ole mikään välttämättömyys.

Niin tai ylipäätään mikään kamarunkkaus. Soitto soi, vehkeistä viis... ja niillä saadaan aikaiseksi LOISTAVAA musaa ja albumeita!
clenching the fists of dissent
Wahi
22.06.2007 01:03:49
Heh, itse olen aika tarkkaan kattonut noita Kien (ja muidenkin) kamoja.

Tälläistä oli uuden vuoden keikalla Virgin Oilissa:

Marshall JCM 900 50w

Dunlop 535Q Cry Baby
Line 6 DL-4
Ibanez TS-10
Boss OC-2
Digitech Whammy
Ernie Ball Volume Pedal
Boss DD-x (?)

Näiden lisäksi oli vielä muutama joista en saanut selvää/muista.

Keppinä oli strato ja muistaakseni SG-seisoi telineessä varakeppinä koko keikan.

Tuosta sitar-jutusta en osaa kyllä sanoa. Voi nimittäin ihan hyvinkin olla oikea sitar koska olen nähnyt kuvan jossa joku veljeksistä (tais olla Kie) on sitar sylissä.
Jag
22.06.2007 01:17:01

vaikuttaa aika tutulta
"Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä kuuluu." - P.Walli
msormune
22.06.2007 09:22:02

Hieman on outoa minustakin että ensin kansainvälisillä (esim. gear page) foorumeilla nyrpistellään nenää JCM900:n diodeille, ja siten hankitaan se "aito" JCM800 ja tuupataan "aito" tube screamer siihen eteen ...jossa on joku kurppainen IC-piiri vuodelta 1980...
meitu
22.06.2007 14:12:10

http://www.bossus.com/interactive/compact_pedal_demo/

tuolta dd-3:n kolmossamplessa onkin neuvottu miten delayllä saa sitar-soundia aikaiseksi.
Numb
23.06.2007 21:43:00

Strato pääasiassa käytössä ja toisena käyttökitarana viimeaikoina ollut ri '62 tele (kaiketi MIJ) SG on ollut varakeppinä niillä keikoilla mitä minä olen nähnyt.

Tämä on ihme minusta, sillä tele soundaa paremmalle. Mutta mutta - makuasioita, sanoi koira...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)