Teijo K. 14.06.2007 14:59:07 | |
---|
Komppia! Ei o pakko istua tunteja huoneessaan sängyn reunalla treenaamassa. Voi olla rök vähemmälläkin vaivalla. Plug'n'Go! Kontralla jää vielä toi plug osuus pois ja se on suoraan notta go. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Karlsson 14.06.2007 15:01:30 | |
---|
Sillä voi soittaa sitä toistakin ääntä. Jep, jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis. Mullon kamat. |
Jesus Muerte 15.06.2007 00:31:26 | |
---|
"yhden äänen" mitä helvettiä... no nyky-popissahan kyllä se basso on yhtä samaa jumputusta ja siitä kenties kaikki saanut sen käsityksen että basso on yks ja sama ääni! Joku kaunis päivä Internetiin pääsylle on vaatimuksena sarkasmin ymmärrys. Joku kaunis päivä... |
Teijo K. 15.06.2007 08:35:02 | |
---|
Joku kaunis päivä Internetiin pääsylle on vaatimuksena sarkasmin ymmärrys. Joku kaunis päivä... Samana päivänä kun kaikki biljardit interwebin käyttäjät oppivat kirjoittamaan ymmärrettävää sarkasmia, mikä on muuten niin vaikea kirjallisuuden laji, että sen on täysin hallinnut maailmankirjallisuuden huipuista noin 10 kpl. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Groovelover 15.06.2007 11:15:55 | |
---|
Joku kaunis päivä Internetiin pääsylle on vaatimuksena sarkasmin ymmärrys. Joku kaunis päivä... Kirjallinen sarkasmi onkin lajeista vaativin, livenä keskustelussa kun sarkasmin havaitsemista helpottavat ilmeet sekä puheen äänensävyt. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Fortune 15.06.2007 16:42:26 | |
---|
Samana päivänä kun kaikki biljardit interwebin käyttäjät oppivat kirjoittamaan ymmärrettävää sarkasmia, mikä on muuten niin vaikea kirjallisuuden laji, että sen on täysin hallinnut maailmankirjallisuuden huipuista noin 10 kpl. Toisaalta sanan 'sarkasmi' merkitys on täysin käyttöympäristöstä riippuva - nettikeskusteluissa se tarkoittaa lähinnä pilke silmäkulmassa kirjoitettua kärjistävää kommenttia, jonka on tarkoitus provosoida. Kirjallisuus erikseen. Look behind you, a three-necked guitar!
Barry White, I won't let you Barry White |
Jesus Muerte 15.06.2007 16:59:38 (muokattu 15.06.2007 17:01:40) | |
---|
Toisaalta sanan 'sarkasmi' merkitys on täysin käyttöympäristöstä riippuva - nettikeskusteluissa se tarkoittaa lähinnä pilke silmäkulmassa kirjoitettua kärjistävää kommenttia, jonka on tarkoitus provosoida. Kirjallisuus erikseen. Näinpä. Ja muutenkin tuo aloitusviesti ainakin minun silmääni oli niin selvä tapaus, etten käsitä miten sen voi tosissaan ottaa. Toki jos tätä palstaa ei ole aiemmin pahemmin lueskellut, niin ehkä se sitten on ymmärrettävämpää. Edit: Tarkoittaen siis sitä, että ketjun aloittajan tyyli ei ole tullut vielä tutuksi. |
KillingMachine 15.06.2007 21:22:11 | |
---|
Basson soitossa viehättää se, että basso loksahtaa siihen rumpujen ja kitaran väliin täydentämään hyvää soundia ja tavallaan "maustaa" sitä. Varsinkin tämmönen Flea -tyylinen kikkailu, mikä kuulostaa paremmalta kuin mikään kitaran kikkailu. Bassolla voi myös tehdä paljon erilaisia äänikokeiluja ja mielestäni bassoa on paljon mukavampi soitella cd:n kanssa kuin kitaraa. "Common ruse dirty face
Pretty noose is pretty hate" |
Teijo K. 16.06.2007 10:14:04 | |
---|
Toisaalta sanan 'sarkasmi' merkitys on täysin käyttöympäristöstä riippuva - nettikeskusteluissa se tarkoittaa lähinnä pilke silmäkulmassa kirjoitettua kärjistävää kommenttia, jonka on tarkoitus provosoida. Kirjallisuus erikseen. Olet ymmärtänyt asian mielestäni väärin. Aivan kuin matemaatikko. Jos sarkasmi ei välity sen laadullisen heikkouden takia on aivan sama mitä kirjoittaja halusi sillä tarkoittaa. Huonosti kirjoitettu huumoriyritelmä aiheuttaa turhia konflikteja. Ehkä sitä tulisi siksi vältellä jos kyvyt ei vaan riitä. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
blackboot 16.06.2007 10:36:32 | |
---|
Kun aloitin basistin hommat 2v sitten, hauskinta oli se, että tarttumalla bassoon sain vanhat bändikaverit innostumaan uudelleen rokin soittamisesta. Enpä arvannut silloin, että nimenomaan bassokitaran soitto saisi minut viimein oikeasti opiskelemaan musiikkia, mutta näin vaan kävi. Bassottelun myötä musiikkimakukin on laajentuntut aivan outoihin suuntiin, sillä onhan esim. amerikan mustien vanhassa pop-musiikissa aivan käsittämättömän makeat bassolinjat ja riffit, joita on kiva soitella CDn mukana. Staxillakin oli hyvät basistit, eikä vain Motownilla. Basson soitossa on paljon kivaa, mutta parasta on rock-rumpujen hakkaavaan rytmiin mukaan meno, nupit kaakossa E-kieltä rämpyttäen. Hypnoosia. |
M-Q 16.06.2007 12:24:23 | |
---|
Basson soitossa viehättää se, että basso loksahtaa siihen rumpujen ja kitaran väliin täydentämään hyvää soundia ja tavallaan "maustaa" sitä. Varsinkin tämmönen Flea -tyylinen kikkailu, mikä kuulostaa paremmalta kuin mikään kitaran kikkailu. Bassolla voi myös tehdä paljon erilaisia äänikokeiluja ja mielestäni bassoa on paljon mukavampi soitella cd:n kanssa kuin kitaraa. Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kovaa mutta matalalta. |
ötzi 16.06.2007 14:01:22 | |
---|
Basson soitossa viehättää se, että basso loksahtaa siihen rumpujen ja kitaran väliin täydentämään hyvää soundia ja tavallaan "maustaa" sitä. Varsinkin tämmönen Flea -tyylinen kikkailu, mikä kuulostaa paremmalta kuin mikään kitaran kikkailu. Bassolla voi myös tehdä paljon erilaisia äänikokeiluja ja mielestäni bassoa on paljon mukavampi soitella cd:n kanssa kuin kitaraa. Edelliset 8sivua on varmaan sitä että kaikki on käyneet kirjottamassa oman versionsa tästä. Olen myös samaa mieltä Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin |
Tatuo 16.06.2007 17:31:56 | |
---|
Voi olla rök vähemmälläkin vaivalla. Plug'n'Go! plug 'n' play www.yad.fi | et sillee |
Wogge 17.06.2007 00:31:34 (muokattu 17.06.2007 00:32:18) | |
---|
Halusin bändiin soittelemaan, koska olin lopen kyllästyny yksin soittelemiseen. Huomasin että basisteista oli huutava pula, joten laitoin ilmoituksen wanted palstalle. Viikon päästä soittelinki jo eräässä bändissä. Vaikka ottihan se vähän näin kitaristina koville, mutta olen kuitenkin jopa oppinut pitämään basson soitosta. Toinen seikka oli se että kitaristina olin/olen vielä sen verran epävarma omista taidoista, että ajattelin selviäväni basistin roolista paremmin, ainakin näin alkuun. "You all take a good look at this lump of shit. Remember what it looks like. You fuck up in a firefight... and I goddamn guarantee you a trip out of the bush - in a body bag!"- Sgt. Barnes
[url=http://www.myspace.com/kryptonfinland]Krypton@Myspace[/u |
Pirkka 17.06.2007 01:01:41 | |
---|
Toinen seikka oli se että kitaristina olin/olen vielä sen verran epävarma omista taidoista, että ajattelin selviäväni basistin roolista paremmin, ainakin näin alkuun. Jaaha, kaivakaas poterot valmiiks... (: |
Wogge 17.06.2007 02:10:39 | |
---|
Jaaha, kaivakaas poterot valmiiks... (: No lisätään tähän sen verran että, on tullu tässä huomattua että eipä se basson soittaminenkaan aina niin helppoa ole. Vaatii kuitenkin hiukan erilaisen suhtautumisen ja lähestymistavan mihin on tottunu skebaa soitellessa. Ja esim jotain Cliff Burtonin (joka on ollu aina suhteellisen suuri esikuva) juttuja opetellessa on menny hermot muutamaan otteeseen. "You all take a good look at this lump of shit. Remember what it looks like. You fuck up in a firefight... and I goddamn guarantee you a trip out of the bush - in a body bag!"- Sgt. Barnes
[url=http://www.myspace.com/kryptonfinland]Krypton@Myspace[/u |
Mikäkö on kivaa? No lähinnä kolina, jota on kahdenlaista: sormikolina (esim. Harris) tai plektrakolina (esim. DeMaio). Jep, rumpuihin synkronoitu myös melodiaa tuottava kolina, tämän syvällisemmin en bassonsoittoa ymmärrä :) Lisäksi laulava basisti saa hyvän symmetrian aikaan seistessään kahden kitaristin keskellä. Disklaimerina nyt silti, että kitaraa on tullut reilusti enemmän soitettua. |
MdFds 22.06.2007 23:46:54 | |
---|
Se on se pompotus ja matala ääni ja meikäläisen mielestä bändi-soitossa kappaleiden ''sydän'' |
sirdickyj 23.06.2007 01:51:55 | |
---|
Toinen seikka oli se että kitaristina olin/olen vielä sen verran epävarma omista taidoista, että ajattelin selviäväni basistin roolista paremmin, ainakin näin alkuun. Samoin, ja pärjäänkin, mielestäni, en tosin kaikkien muiden mielestä. Kielisoittimia ne on molemmat, ja oikeestaan perusolemukseltaan lähellä toisiaan, mun katsantokannasta, joka on, että kellään soittajalla bändissä ei ole vapautusta siitä vastuusta, että biisi kulkee. Soolonsoittovapautus on tylsillä sooloilijoilla, kuten mulla. 95% soittamisesta perusbändissä on kuitenkin jonkinasteista komppaamista, joten basso sopii mulle oikein hyvin. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |
sirdickyj 23.06.2007 01:56:38 | |
---|
Jaaha, kaivakaas poterot valmiiks... (: must ei oo tarvetta, mä ajattelen ihan tollee samoin. koska en koskaan oppinut tai tule oppimaan sellaiseksi kitaristiksi, jota itse arvostan, on mun soitosta paljon enemmän hyötyä basson varressa. multa puuttuu kaks asiaa, joita kitaristi tarvitsee; melodiantajua, mitä tulee omaan soittoon, ja sorminäppäryyttä. ei sillä, ettei basson kanssa noita tarvitsis, mutta ilmankin pärjää, kun maltaa pysytellä n.s. perusjutuissa. lisättäköön, että olen digannut soittaa bassoa tosi paljon siitä hetkestä lähtien, kun soitin sitä ekan kerran vähän enemmän, eli ensi kuussa 6 vuotta sitten. "Tiedäksä minkälainen on epäkaupallisesti tehty levy? Se on sellanen joka ei mee kaupaks".
-Irwin Goodman- |