Aihe: YAS-275:n ja -25:n erot??
1
Lil Mojo
17.01.2004 13:13:45
Olen tässä harkinnut ensimmäisen alttofonini hankintaa ja olen vähitellen rajannut etsintäni näihin kahteen Yamahan malliin. Olen käsittänyt, että tämä yas-25 on 275:n vanhempi versio, eikös vaan? Sattuuko jollakin olemaan tietoa, onko 275:ssa joitain oleellisia parannuksia vanhempaan malliin nähden? Vanhemman mallin saa luonnollisesti jonkun verran halvemmalla..
gandar
18.01.2004 13:37:45
Tarkoittanet kuitenkin YAS-23:sta etkä -25? Itselläni ei ole henkilökohtaisia kokemuksia kummastakaan, mutta näillä herroilla on (topic saman aiheen tiimoilta toiselle foorumilla):

http://saxontheweb.myforums.net/viewtopic.php?t=9365
"The saxophone is not just something to blow into; it's something to sing through." -Paul Brodie
Lil Mojo
18.01.2004 17:30:25
Niin, voihan se olla, että kyseessä on nimenomaan tämä -23. Vähän outoa vaan, että liikkeessä kaupataan torvea 25:n nimellä. Tämän kyseisen nettikeskustelun perusteella vaikuttaisi, että näillä malleilla on jotain eroja, kuten esim. se korkea F#-läppä, mikä nyt sitten lieneekään.
Eräässä toisessa liikkeessä (ei siis siellä missä sitä "25:sta" kaupataan) muuan myyjä arveli lisäksi, että tässä uusimmassa Yamahan oppilasmallissa erona vanhaan on uusi metalliseos. Enpä tiedä tuostakaan, kaipa se kuitenkin parempaan suuntaan on uuden seoksen myötä sitten mennyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)