Aihe: guitargeek.fi?
1 2 3 4 5 6
Läpistö
14.01.2004 12:31:44

Jos olisi kiinnostuneita kertomaan noita "riggejä"niin mä voisin kyllä jonkunlaisen sivuston aiheesta vääntää.
"Tyhmä saa olla muttei basisti"
Exhausted
18.01.2004 15:49:18

*bump*

Nicolen Olli Ketola soittaa ESP Kirk Hammet-signaturekitaralla (varalla on Stratocasteri) POD Pro:hon, jota ohjailee Roland FC-200 midilaudalla. PODista menee sitten stereosignaali pöytään, ja lisäksi lavalla olevaan Marshall JCM 900-nuppiin, jonka kaappi vielä yleensä mikitetään.
hjukke
18.01.2004 15:54:22

Lainatakseni Juhani Tammista: "keep it simple stupid"

http://koti.mbnet.fi/hjukke/gear.htm
"- munakennot on huumorihommaa"
Miekkonen
18.01.2004 15:56:52
Jos olisi kiinnostuneita kertomaan noita "riggejä"niin mä voisin kyllä jonkunlaisen sivuston aiheesta vääntää

Ai m.nettiläisten vai suomalaisten kitaristien?
hjukke
18.01.2004 15:59:54

Suomalaisten kitaristien kaiketi enimmäkseen?
"- munakennot on huumorihommaa"
Läpistö
18.01.2004 17:23:02

Siis suomalaisten tunnettujen kitaristien.
"Tyhmä saa olla muttei basisti"
Exhausted
19.01.2004 11:26:12

joo eiköhän m.nettiläisten setupeille vois tehdä ihan eri threadin :)
Exhausted
19.01.2004 11:32:50

eilen tuli telkkarista raumanmeren juhannus 2003 tehosekoitin ja mkkk ja yritin olla silmä kovana. Tehiksen Matti soitti Stratocasteria seinälliseen Vox AC30-vahvareita (tiedä sitten moniko niistä oli päällä, tai monessako edes oli vahvistin sisällä). Mikkiständin luona oli jokin nelinappulainen jalkapedaali josta en oikein päässyt selville...voxeissa ei taida oikein kanavanvaihto-optiota olla, ja mies taisi soittaa koko ajan samalla saundilla muutenkin...

Maj Karman olen nähnyt aiemmin ja erittäin läheltä. Kitaristilla (jonka nimeä en muista) oli tosi pitkä rivi pedaaleita, ainakin wah, stereochorus, ibanez soundtank 60's fuzz, jokin pieni danelectro-särö, ibanez flanger (keltainen vanhanmallinen), boss compression/sustainer, boss overdrive, parametrinen eq, boss pedaaliviritin ja kanavanvaihtaja. vahvistimina oli tech 21 trademark ja jokin musicmanilta näyttävä kombo. Vahvistimien välisestä toiminnasta en tiedä, mutta särö tuli vahvistimesta. vaikka pedaaleja oli pitkä rivi niin niistä käytettiin kanavanvaihtajan lisäksi vain eq:ta aina särön kanssa, chorusta kaikkiin puhtaisiin osuuksiin, välissä wahia ja joihinkin riffeihin toinen särö päälle (tosin siitä möykästä ei huomannut mitään eroa). Myös flangeri taisi olla jossain kohdassa päällä. Niin ja kitara on joku Les Paul-tyyppinen...?
Dumb
19.01.2004 12:04:51

Mikkiständin luona oli jokin nelinappulainen jalkapedaali josta en oikein päässyt selville...

Se oli luultavasti Line6 PODin FB4-kytkin.
D-Kay
19.01.2004 12:13:30

Tehiksen Matti soitti Stratocasteria seinälliseen Vox AC30-vahvareita

Oli Squierin strato vieläpä.
Vaihdetaan: Boss CH-1
Exhausted
20.01.2004 12:41:04

Se oli luultavasti Line6 PODin FB4-kytkin.

jep, samaa epäilin. veikkaan että voxit olivat kokonaan lavasteina ja saundi tuli lavantakana piileksivästä PODista. :D
Dumb
20.01.2004 12:48:58

jep, samaa epäilin. veikkaan että voxit olivat kokonaan lavasteina ja saundi tuli lavantakana piileksivästä PODista. :D

Matin kommentti Tehosekoittimen nettisivuilta:

"Jotkut on ollu närkästyneitä huomatessaan, että mulla on lavan sivussa myös Line 6:n Pod, mutta siihen on synsä. Nimittäin Ac-30:ssähän ei oo mitään gainia/säröä, pelkkä volume, joten sitä pitää luukuttaa melkein täböllä ennen kuin siihen tulee muroa. Ja ku Voxista kuitenki lähtee mökää ihan julmetusti, on se monessa keikkamestassa pidettänä aika pienellä. Siks mä oon ratkaissu asian niin, että mulla on Podissa mahd. neutraalit säädöt, eli se ei oikeestaan vaikuta Voxin soundiin muuten kuin boostaamalla gainia sopivaks. Ja siihen vielä saa sen kätevän ja simppelin jalkapedaalin jossa on 4 nappia, mä saan perussoundin, soolosoundin, cleanin soundin ja yhden tuhdimman, laulavamman särön. Eikä niillä oo juur muuta eroa kuin gain. Ja tietty joskus voi käydä vääntämässä delayn päälle ku haluaa psykedeliaa. Lisäks meiän miksaaja ottaa Podista suoran signaalin etupäähän, jota se sekottaa mikin soundiin, saadakseen...no, jotain jännää siihen soppaan. Ja sitäpaitsi ONHAN se Pod aika saakelin hyvin duunattu, saa monen vahvistimen soundin kätevässä boxissa. Studiossa ihan ehdoton!"
P2
20.01.2004 12:53:52 (muokattu 20.01.2004 12:54:46)
Eli toisin sanoen: kaikki soundit tulee podista, ac-30 on vaan rekvisiittaa ja toimii päättärinä ja "kaappina". Täytyyhän sitä olla rock-uskottava, mikä ei millään mallintavilla tietokonemuovihärpäkkeillä onnistu!
Exhausted
20.01.2004 12:56:29 (muokattu 20.01.2004 12:59:04)

jotenkin hassua kun kyseessä on "vanhan kunnon rokkiasenteella" soittava bändi :D

muistan muuten että joskus muinoin, oisko ollu provinssi 2000, seurasin tehiksen keikan roudausta ja olin näkevinäni pedalboardin jossa oli kaksi keltaista bossin pedaalia, eli jotain overdriveja tai toinen saattoi olla jopa ds-sarjan pedaali. Silloin olivat jo Voxit kyllä käytössä.
BenGlenton
20.01.2004 15:45:27
no godsplaguen oon pariin kertaan nähnyt ja voin niitä eugen kamoja luetella.mitä muistan.

eli kitarat:
tokain lespaul emg mikeillä.

vahvarina:
marshall jcm800 100w 2203?
peaveyn 5150 (oli jokunen vuos sitten)
marshallin 4x12 kaappi.
omatekele kaappi.

pedaaleita.
dunlop crybaby
bossin ds-1
bossin sd-1
bossin viritin pedaalimallinen
joku toinen wahi tais olla kans, semmonen valkonen
oli enempikin pedaaleita mut en muista mitä.?=)

Syksyllä On The Rocksin keikalla Eugella oli pedalboardissa
dunlop crybaby
dunlop rotovibe
boss sd-1
bossin chorus ch-1 tai ce-5
boss tu-2 viritin
boss ns-2 noise supressor

pääpiirteissään Eugella on samat kamat kuin Zakkilla..

GP ROKKAA !
http://www.supremecourtband.fi
skebajaba
20.01.2004 16:11:21
Syksyllä On The Rocksin keikalla Eugella oli pedalboardissa
dunlop crybaby
dunlop rotovibe
boss sd-1
bossin chorus ch-1 tai ce-5
boss tu-2 viritin
boss ns-2 noise supressor

pääpiirteissään Eugella on samat kamat kuin Zakkilla..

GP ROKKAA !

kyllä se aika kova bändi on jeah..=)

joo onhan sil aika pitkälti samat kamat...
13.3 ne on stella clubilla pitää mennä kattomaan.
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Quu
21.01.2004 10:51:19 (muokattu 21.01.2004 10:51:37)

Mokomalta voisin listata seuraavaa:

...Joku lentovee

Ainakin mitä tuskafestarikoosteesta näin niin lentovee oli Gibsoni.
Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu!
Exhausted
21.01.2004 16:46:52

pitäis kaivaa soundin kuukauden kulkuri-palstoja esiin, harmi vaan kun en ole ollu kestotilaaja ikinä. mulla on jossain irtonumerossa don huonot joskus 1999, siinä on Kie Von Hertzenillä aika iso pedalboardi:

Ibanez Tube Screamer
SansAmp Classic
Marshall Guv'nor
Ibanez Fuzz-Wah
Dunlop Crybaby
Schaller Tremolo
Digitech Bass Whammy
Ibanez Phaser
Boss RV-3 Reverb
Boss OC-2 Octave

vahvistimena tuohon aikaan oli VHT Model 5084-S Marshallin 4x12 kaapilla jatkettuna sekä Vox AC30.

Kitarapuolella taas oli tutut Fender Stratocasterit ja G&L Telecaster.
Dumb
21.01.2004 17:06:12

Ei vaan tuo Kien pedaaliosasto ole samanlainen enää. Ainakin Line6:sta on nykyään mukana ja jollen aivan väärin ole nähnyt niin jonkinlainen kytkinrima sillä on siinä pedaalilaudan etureunassa.

DH-DVD:n takakannessa on muuten kuva, jossa toi Kien viimeisin lauta näkyy aika hyvin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)