Läpistö 18.06.2007 17:43:17 | |
---|
Mulla on sellainen kitaralaukun restaurointiprojekti tossa meneillään ja oon nyt saanut vanhat muovit tuosta päältä revittyä pois ja nyt pitäis jotain uutta pintaa tuohon suunnitella. Ykkösvaihtoehtona olis että sais tuon petsattua jollain komeella värillä, mutta sitä varten pitäis päästä eroon noista liimanrippeistä ja hioa koko "paska" :D Back-up planina on vaan liimata tuohon joku uusi vahakangas tai vastaava päälle.. Eli miten saa parhaiten tuollaisen liiman irti? Kuva: http://koti.phnet.fi/le34op/kuvat/kitaralaukku.jpgChoose life. |
Antti1 18.06.2007 17:46:11 | |
---|
Kontaktiliima onkin vittumainen tapaus... Terävä sikli, joku vahva liuotinaine tms. ja paljon hiontaa. Mä pelkään, että uuden rakentaminen olisi paaaaljon helpompi ja lyhkäsempi nakki, kuin vanhan romun restaurointi. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Läpistö 18.06.2007 17:50:23 | |
---|
Mä pelkään, että uuden rakentaminen olisi paaaaljon helpompi ja lyhkäsempi nakki, kuin vanhan romun restaurointi. No siis, täähän on varmasti aivan totta! :D Paitsi et meikäläisellä vaan on sellanen juttu et diggailen tollasta "vanhasta romusta käyttökelpoista" -meininkiä... :P Choose life. |
Antti1 18.06.2007 17:59:48 | |
---|
No kokeile vaikka tuolla siklillä onneasi ja sitten vähän järeämpi hionta vielä perään, kun oot kokkareet saanu raavittua pois. Ja terävällä siklillä sitten, muuten menee hermot. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
rattledad 18.06.2007 23:50:03 | |
---|
|
Puavali 19.06.2007 00:14:03 | |
---|
Millä korjaisitte muovista skb:n laukkua - vai korjaisitteko? http://muusikoiden.net/dyn/users/24240.jpg Ohutta lasikuitumattoa jota laitetaan tavallisesti vesieristyksien nurkkavahvikkeeksi epoksilla kiinni vahvistamaan paikkauskohtaa ja maalia päälle. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
Murgo 19.06.2007 07:31:45 | |
---|
Voi kyllä tulla petsauksesta läiskikäs jos on liimaa imeytyneenä puuhun. Maalaus tai uudelleenpäällystys? Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Läpistö 19.06.2007 12:12:24 | |
---|
Voi kyllä tulla petsauksesta läiskikäs jos on liimaa imeytyneenä puuhun. Maalaus tai uudelleenpäällystys? Saattaa juu tulla tuo uudelleenpäällystys eteen :P Choose life. |
Teijo K. 19.06.2007 13:32:00 | |
---|
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |
jsvenn 19.06.2007 15:53:36 (muokattu 19.06.2007 15:58:58) | |
---|
Miekin olen sitä mieltä, että sikli on liiman poistossa paras työkalu. Tosin en käyttäisi isokokoista "maalarin" sikliä, vaan tekisin pienempiä mattoveitsen terästä pätkimällä (pyöristä pätkien kärjet, jotteivät ne naarmuta pintaa). Ne saa helposti teräväksi timanttijauhepintaisella terotuslastalla. Varmasti liima lähtee, työtä siinä tosin on. Jos sinulla on hiomakone (santuri), voit aloittaa puhdistuksen santapaperilla ja yrittää sillä saada liimaa ohuemmaksi. Santaaminen pilaa kuitenkin helposti puun pintakuvion, joten joudut lopuksi kuitenkin siklaamaan pinnan sileäksi. Kuvastasi ei selviä kuinka kulmat on liitetty toisiinsa. Saattaa olla, ettei boksista saa kovinkaan siistiä, koska vanerin reunoissa syyt (ristikkäiset) tulevat näkyviin. Lykkyä yritykseen. |
tilujätkä 20.06.2007 19:51:08 | |
---|
|
Antti1 20.06.2007 20:00:57 | |
---|
En korjaisi koska ainakin mun muovisessa SKB :ssä on elinikänen takuu. Enpä nyt muista tarkkaan miten tämä meni, mutta tossa on jännä koukku: ei päde Suomessa, kun täällä ei voi antaa elinikäistä takuuta millekään. Tilanne saattaa olla muuttunut näiden EU-sählinkinen myötä, en siis mene sanomaan varmaksi. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Enpä nyt muista tarkkaan miten tämä meni, mutta tossa on jännä koukku: ei päde Suomessa, kun täällä ei voi antaa elinikäistä takuuta millekään. Tilanne saattaa olla muuttunut näiden EU-sählinkinen myötä, en siis mene sanomaan varmaksi. Prkl mua on kusetettu. Ja miksei voi antaa elinikäistä takuuta millekään? Sehän on ihan syvältä. |
Antti1 22.06.2007 09:16:23 | |
---|
Syvältä se onkin. Tämä tuli ilmi kerran, kun yhden tuttavan "elinikäisellä takuulla" varustettu Leatherman meni kakkaksi ja sitä ei korvattu. Asia sitten eteni täällä keskustelemiseksi ja kuluttaja-asiamies vahvisti myös tuon väitöksen. Siitä on nyt kuitenkin muutama vuosi aikaa, eli tilanne on voinut muuttua. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Puavali 22.06.2007 10:22:30 | |
---|
Syvältä se onkin. Tämä tuli ilmi kerran, kun yhden tuttavan "elinikäisellä takuulla" varustettu Leatherman meni kakkaksi ja sitä ei korvattu. Asia sitten eteni täällä keskustelemiseksi ja kuluttaja-asiamies vahvisti myös tuon väitöksen. Siitä on nyt kuitenkin muutama vuosi aikaa, eli tilanne on voinut muuttua. Oliko että jos et ole itse rikkonut sitä mahdottomalla jutulla, niin lethermanille palauttamalla saa uuden, vaikka aikarajattu takuu ei olisikaan enää voimassa? Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
32788 26.06.2007 20:14:20 | |
---|
Syvältä se onkin. Tämä tuli ilmi kerran, kun yhden tuttavan "elinikäisellä takuulla" varustettu Leatherman meni kakkaksi ja sitä ei korvattu. Asia sitten eteni täällä keskustelemiseksi ja kuluttaja-asiamies vahvisti myös tuon väitöksen. Siitä on nyt kuitenkin muutama vuosi aikaa, eli tilanne on voinut muuttua. Leathermaneissa on 25 vuoden takuu, ei elinikäinen. Hyvin olen saanut muutaman vuoden vanhan Leathermanin korjautettua. |
Antti1 27.06.2007 09:36:00 | |
---|
Leathermaneissa on 25 vuoden takuu, ei elinikäinen. Eli tämä homma on siis muuttunut. Niissä mainostettiin ennen tuota elinikäistä takuuta tosiaan, jota ei jostain lakisyistä voitu kuitenkaan Suomeen antaa. Silloin kun supertool oli se kovin ja hienoin uutuus, eli aikoja sitten. Mutta kyse ei nyt ollut tuosta Leathermanista, vaan siitä takuusta. Tämä oli vain esimerkki. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |