Aihe: Pari vuotta soittaneelle sopivaa materiaalia
1
friteerattu peruna
31.05.2007 21:26:52

Oon soitellu nyt pari vuotta ja ajattelin kesälomaksi hankkia mukavaa soiteltavaa. Eli oisko ehdotuksia mitä voisi tässä kesällä soitella. Musamakuna on mm. Iron Maiden, Van Halen, AC/DC jne. Jotain kitaralehtien "intermediate" vaikeustasoa, ei kuitenkaan liian vaikeaa.
Antti1
31.05.2007 21:28:26
Miten olis noi sun luettelemat bändit? Ne on kaikki aika vaikeaa soitettavaa, jos aikoo pyrkiä alkuperäisesitysten tasolle, mutta sikäli "helpohkoja perusjuttuja", että aloittelijakin niihin pystyy jossain määrin.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
friteerattu peruna
31.05.2007 22:09:26

Miten olis noi sun luettelemat bändit? Ne on kaikki aika vaikeaa soitettavaa, jos aikoo pyrkiä alkuperäisesitysten tasolle, mutta sikäli "helpohkoja perusjuttuja", että aloittelijakin niihin pystyy jossain määrin.

Pitäis olla semmosta että pystyisi plokkaamaan korvakuulolta. Oon omasta mielestäni ihan hyvä plokkaamaan korvakuulolta juttuja, oon plokannu mm. Knocking on heavens doorin soolon, Wasted yearsin soolon ja I want it allin.
Jaqqi1991
31.05.2007 22:18:58
Pitäis olla semmosta että pystyisi plokkaamaan korvakuulolta. Oon omasta mielestäni ihan hyvä plokkaamaan korvakuulolta juttuja, oon plokannu mm. Knocking on heavens doorin soolon, Wasted yearsin soolon ja I want it allin.

No mikä sitte on ongelma? Ei iron maidenit mitään vaikeita plokattavia ole
We may be humans, but were still animals
Jankku
31.05.2007 22:31:59
Niin ei luulis rasvaisella potaatilla olevan ongelmia maidenin kanssa, siitä vaan lankku käteen ja liruttelemaan Evil that men do:n tahtiin =)
Hell is where the heart is!
ushimir
21.06.2007 21:11:47

Kato vaika mun kitarasivuja topic=).
Little Savage
21.06.2007 21:42:38
Mistä tietää että on soittanut pari vuotta ?

Lasketaanko se harjoittelu tunneissa vai siinä kuin kauan kitara hyllyssä on lojunut käyttämättömänä ?

Kuin hyvä sävelkorva 2 vuotta soittaneella yleensä on ?

Onko sulla harley benton vai Gibson ? ...vai siltä väliltä ?

Kokeile soittaa biisejä mitkä on hyviä. Turha se on mitään jatsia ajaa sisään väkisin.

Ja mikä on sopivaa ? sekö että oppiiko heti vai käyttääkö kuukauden yhden jutun opetteluun.
Tie jolla ei ole esteitä ei luultavasti johda mihinkään.
Kitarmän
23.06.2007 14:30:39 (muokattu 23.06.2007 14:31:13)
Ei muuta kun ac/dc:tä plokkailemaan ja lets rock. Eetu Van Haleella on vähän vaikeampia juttuja mutta on herralla myös helppojakin biisejä. Jos opettelet Van Halenia niin opettele tottakai myös niitä Eddien hyppyjä:D
Krice
23.06.2007 23:10:55

Tämä on aika erikoinen nyky-ilmiö, että halutaan kaikki valmiina. Eikö muka itse voi yhtään miettiä mitä haluaa soittaa? Soita sitä mikä kuulostaa hyvältä! Ei kukaan voi päättää sitä sinun puolestasi.
Kannattaa vaan soittaa sellaista, mistä pitää. Ei ole mitään järkeä soittaa musiikkia, josta ei pidä.
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
ankkiz
24.06.2007 19:22:30 (muokattu 24.06.2007 19:23:28)

Tällä kysymyksellä (ehkä?) vissiin haluttiin saada selville, onko jotain mitä erityisesti kannattaisi opetella, ettei jää mistään paitsi.

Ei sitten tarvitsisi surra vanhana:

a) Tilukitaristina: "Kumpa olisin keskittynyt heti alussa myös tunteiden esiintuomiseen enemmän, niin soitossani olisi enemmän järkeä :("

b) Tunnehipelöijänä: "Kumpa olisin keskittynyt heti alussa myös tekniikkaan, niin pystyisin toteuttamaan kuulemani :("

EDIT: Saadaankohan tähänkin topiciin a):n ja b):n välinen sota? (hymiö)
Tietämätön aloittelija, antakaa anteeksi. Parempi varmistaa ja hävetä, kuin hutkia ja katua.
Iron Horse
26.06.2007 11:31:33 (muokattu 26.06.2007 11:35:15)
No kuuntele biisejä, ja ala plokkaamaan jotain, joka kuulostaa soitettavissa olevalta, eli Yngwie Malmsteenia en suosittele ensimmäiseksi.
Iron Maidenilla on helppoja biisejä ihan tarpeeksi, Deep Purplella vaikka Smoke on the Water, Highway Star on mukava vetää, ne eivät suinkaan ole tasaista kahdeksasosaa ne kompit koko ajan, ja soolokin kohtalaisen iisi.
E:Myös Van Halenia voi plokata, mm, Running with the Devil, Hot for Teacher (soolo ja intro ehkä liian vaikeita, jos ei ole täpping-mestari). AC/DC:tä taas voi plokata niin paljon kuin jaksaa, helppoja ovat.
The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott
Chunga
26.06.2007 12:26:58

näihin aloittelijaketjuihin olisi ihan pirun kätevää saada vinkkejä pyytänyt äänittämään omaa soittoaan "ennen ja jälkeen"-tyyppisesti, niin muut voivat antaa kuulemansa perusteella parempia neuvoja.

Nämä aloittelijaketjut kun tuntuvat noudattavan pitkälti samaa käsikirjoitusta jokainen.
ei voi mennä pieleen!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)