Aihe: Mosfet
1
fx
17.01.2004 17:28:49
Ajattelin käydä ens viikolla ostamassa Marshall Mosfet Lead 100 nupin..

Mitä tiedätte/pidätte kyseisestä vahvistimesta.

Kiitos
FX
D-Kay
17.01.2004 17:40:51

Onhan se trankuksi ihan kiva. Yli kahtasataa ei missään nimessä kannata kuitenkaan maksaa.
Vaihdetaan: Boss CH-1
Da Make
17.01.2004 17:41:19
Onhan se trankuksi ihan kiva. Yli kahtasataa ei missään nimessä kannata kuitenkaan maksaa.

Samaa mieltä.
Cräx, Change, Ötöm!?
-Cale
06.02.2008 18:11:36
Erittäin hyvä nuppi transu vermeeksi motörheadkin käytti sitä ihan hyvät särö osastotkin...

Osaako kukaan sanoa millä levyllä Motörhead käytti mosfetia?
lavaamo
06.02.2008 18:20:28 (muokattu 06.02.2008 18:21:12)
Edit: ei mitään
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
gator
06.02.2008 18:44:54
Pistetäänpä sitten yksi eriäväkin mielipide. Omistin moisen varmaankin yli kymmenen vuotta sitten ja ikävä ei ole tullut. Paristi olen pakon edessä joutunut keikan kyseisellä hirvityksellä soittamaan ja aika ei näemmä ole ainakaan kullannut muistoja.
Äärimmäisen kolkkosoundinen siriskö siis kyseessä. Minkäänmaailman spedut ei tuon edessä auta asiaa.
Velli
06.02.2008 18:47:31
En itsekään ikinä ole tykännyt tuon soundista. Peavey SISO:n rinnalla se kuulosti aivan hirveältä: ohuelta, munattomalta ja särö oli pelkkää kihinää.
-Cale
06.02.2008 19:14:19 (muokattu 06.02.2008 19:16:19)
Jep jep, kommentteja puolesta sekä vastaan on tullut luettua paljon. Mitä youtubesta olen kuunnellut laitetta niin yllättävän hyviä saundeja porukka on saanut siitä irti. Tulipa mieleeni että jospa huvikseen hommaisi itselleenkin halvalla moisen kapistuksen vaikka varavahvariksi ja testaisi mikä vehje se loppupeleissä onkaan. Olisi vaan mukava kuulla levyltäkin sitä, ja siihen tässä edelleenkään ei ole tullut vastausta millä Motörheadin levyllä laitetta on käytetty?

Edit: Siis mitään tarvetta minulla ei ole uudelle vahvistimelle joten älkää ehdotelko mitään korvaavia vaihtoehtoja, kunhan vaan mielenkiinnosta koitan haalia rojua nurkkiin.
Mikaelo
06.02.2008 19:15:09

En itsekään ikinä ole tykännyt tuon soundista. Peavey SISO:n rinnalla se kuulosti aivan hirveältä: ohuelta, munattomalta ja särö oli pelkkää kihinää.

Itellä oli tollanen vuosia sitten, ja tämän voin allekirjoittaa. (paitti etten itse Peaveyhin päässy vertaamaan)
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
Icy-Sun
06.02.2008 19:57:50 (muokattu 06.02.2008 19:59:23)
Osaako kukaan sanoa millä levyllä Motörhead käytti mosfetia?

Tämä kiinnostaa minuakin. On kuulemma tässä ihan vastakin pari vuotta sitten käyttänyt trankku marsua. Mode fouria. Sen hinta pyöriikin siinä tonnin paikkeilla

E: En hirveästi positiivista ole mosfetistä kuullut
There ain't noway out tonight
rosberg
06.02.2008 22:37:43
Siinä on hyvä puhdas ja tosi hyvä kaiku. Säröt irtosi vasta spedujen kanssa kunnolla. Maksaisin maks. 180€ ja siinäkin ehkä liikaa.
Hellyeah!
Numb
07.02.2008 10:51:13

ProCo Rat:in kanssa aktiivimikeillä ja 4x12" kaapilla siitä lähti kipakat kuivat trash -soundit.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
fx
07.02.2008 11:02:23
eipä tullut mosfetia ostettua...
"I am part of celebrity culture, but I am also part of a hospital waiting list"
Johann Onn
07.02.2008 15:06:08 (muokattu 07.02.2008 15:08:26)
Marshall Mosfet Lead 100 - Pistetäänpä sitten toinenkin eriävä mielipide. Omistin moisen pari vuotta aikoinaan ja ikävä ei ole tullut. Pakon edessä jouduin myöhemmin, puolen vuoden ajan soittamaan treeneissä ja keikoilla, toisella samanlaisella hirvityksellä ja aika ei ollut kullannut muistoja.

Sen kanssa kaikki oli yhtä säätämistä. Mutta silti sitä ärsyttävää sirinää, ei saanut millään pois siitä.
HeavyMachinery
07.02.2008 17:07:17

Marshall Mosfet Lead 100 - Pistetäänpä sitten toinenkin eriävä mielipide. Omistin moisen pari vuotta aikoinaan ja ikävä ei ole tullut. Pakon edessä jouduin myöhemmin, puolen vuoden ajan soittamaan treeneissä ja keikoilla, toisella samanlaisella hirvityksellä ja aika ei ollut kullannut muistoja.

Sen kanssa kaikki oli yhtä säätämistä. Mutta silti sitä ärsyttävää sirinää, ei saanut millään pois siitä.

Kaikki ei vaan osaa.....

:D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
-Cale
07.02.2008 17:43:30
Kaikki ei vaan osaa.....

:D

Luulen myös että kyseessä on jotain tällaista sillä niin eriäviä mielipiteitä olen lukenut/kuullut laitteesta. Joku sanoo että yksi parhaita vahvistimia millä olen soittanut ja toinen että kamalaa elotonta kihinää ja sirinää. Siksi olisikin mielenkiintoista testata itse asian laita - ja tulla sitten tänne m.nettiin joko kehumaan tai jatkamaan laitteen parjaamista.
esprit de corps
07.02.2008 18:02:04
Jos nyt jotain tuosta sanon. Tulin juuri bänditreeneistä, jotka vedin tuolla nupilla (ei ole oma). Siinä on kyllä ihan aidosti kohtuulliset cleanit, ripaus kaikua niin saa ihan hyvää brittipoppi-soundia aikaan. Erittäin kevyt rosokin on melko käyttökelpoinen. Mutta jos säröä haluaa hivenen enemmän, alkaa loputon savotta. Ei siitä vaan irtoa. Tai irtoaa, mutta se on eloton ja kuiva särö, vähän kuin vesimeloni, jonka sisällä kasvaa homeitiöitä. Eli se näyttää päällisinpuolin hyvältä, mutta maku ei miellytä. Kuitenkin tuollaiseksi kahdensadan nupiksi mielestäni pätevä. Ei mikään ihmelaitos, ei mikään perinteinen Marshall, mutta kuitenkin. Bad Monkey auttoi kyllä hivenen noiden säröjen kanssa, mutta luonne pysyi samana.
Vähän niinku muumi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)