![]() 20.06.2007 08:14:43 | |
---|---|
Onko kokemuksia siitä, että liksat tuntuu "rivi" soittajalla koko ajan polkevan paikoillaan tai pikku hiljaaaa koko ajan laskevan suhteessa aikaan, jonka keikka vie syystä, jonka myöhentyneet soittoajat aiheuttaa? Ekaks: Rivibändillä hinta jää kyllä helposti polkemaan paikalleen. Tää on yleensä oma syy ja johtuu siitä, ettei oo halua kehittyä. Jos bändi soittaa vuodesta ja parhaimmillaan vuosikymmenestä toiseen ne samat Irja -humpat samalla tavalla, niin miks niitten hintaa pitäiskään nostaa?.. Oon joskus ennenkin sanonut tän, mutta ( tää on mun mielipide, ts nää asiat ei aina korreloi) bändin hinnan pitäis olla suorassa suhteessa vetoarvoon. Tää homma on sekä bändille että järjestäjälle (ja vieläpä liimataisille) bisnestä ja viivan alle täytyy jäädä kaikille plus -merkkinen tulos, jotta homma pyörii. Jos vetoarvoa ei ole, niin ei oo aihetta nostaa palkkaa. Jos bändi kehittää omaa taitoaan (henkilökohtaisella tasolla + bändinä), ohjelmistoaan, yms ja saa vetoarvon nousemaan, niin kyllä niitä liksoja saa hilattua ylöspäin. Sitten tää toinen asia: Ei ne myöhentyneet soittoajat vaikuta siihen miten kauan keikkareissu vie aikaa. Syy siihen on se, että tanssipaikkoja katoaa pikku hiljaa ja bändien täytyy levittää reviiriä, jotta sais saman keikkamäärän kuin ennen elikkä matkakilometrit/-aika vaikuttaa siihen kokonaiskeikkareissuaikaan. Toinen tekijä on se, että useamman illan putkia ei monissakaan paikoissa enää pysty vetää. Täähän vaikuttaa siihen, että roudaamisia tulee enemmän, mikä taas lisää sitä kokonaiskestoaikaa. Sitten se kolmas asia: Pitäkää noi helvetin politikoinnit jossain muualla! By: MK | |
![]() 20.06.2007 08:41:17 | |
Ekaks: Rivibändillä hinta jää kyllä helposti polkemaan paikalleen. Tää on yleensä oma syy ja johtuu siitä, ettei oo halua kehittyä. Jos bändi soittaa vuodesta ja parhaimmillaan vuosikymmenestä toiseen ne samat Irja -humpat samalla tavalla, niin miks niitten hintaa pitäiskään nostaa?.. Oon joskus ennenkin sanonut tän, mutta ( tää on mun mielipide, ts nää asiat ei aina korreloi) bändin hinnan pitäis olla suorassa suhteessa vetoarvoon. Tää homma on sekä bändille että järjestäjälle (ja vieläpä liimataisille) bisnestä ja viivan alle täytyy jäädä kaikille plus -merkkinen tulos, jotta homma pyörii. Jos vetoarvoa ei ole, niin ei oo aihetta nostaa palkkaa. Jos bändi kehittää omaa taitoaan (henkilökohtaisella tasolla + bändinä), ohjelmistoaan, yms ja saa vetoarvon nousemaan, niin kyllä niitä liksoja saa hilattua ylöspäin. Komppaan!! Ja lisätään vielä että tuohon vetoarvoon vaikuttaa myös monet muut asiat kuin pelkkä soittotaito/ohjelmisto, ihan vaatetuksesta lähtien. Näin ainakin sivusta seuranneena tuntuu. "Oot sä se tyhmä basisti?" | |
![]() 20.06.2007 08:59:49 | |
Ekaks: No niijjust ite meidän pitäisi pyrkiä vaikuttamaan asioihin, eikä vaan marista, niinkun eräät. Sitten tää toinen asia: Perusrealiteetti Sitten se kolmas asia: Pitäkää noi helvetin politikoinnit jossain muualla! Jos luit loppuun asti, niin paskanjauhanta johti yllättäen asiaan. Siinä on nimittäin kanssa vaikutuskanava, jota emme saa unohtaa. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa | |
![]() 20.06.2007 09:22:33 | |
Jos luit loppuun asti, niin paskanjauhanta johti yllättäen asiaan. Siinä on nimittäin kanssa vaikutuskanava, jota emme saa unohtaa. Luin joo. Loppu olikin ihan asiaa. By: MK | |
![]() 20.06.2007 09:29:31 | |
Komppaan!! Ja lisätään vielä että tuohon vetoarvoon vaikuttaa myös monet muut asiat kuin pelkkä soittotaito/ohjelmisto, ihan vaatetuksesta lähtien. Näin ainakin sivusta seuranneena tuntuu. Yksi merkittävä käyntikortti on mielestäni ainakin asiallinen, hyvä ja keikkaohjelmistoon kuuluva äänite eri biiseistä, omia tai sitten muiden tekemiä. Se toki maksaa jonkin verran tekopaikasta ja tekijöistä riippuen, mutta antaa tilaajille ja kuulijoille jonkinmoisen kuvan tuotteesta eli orkasta. | |
![]() 20.06.2007 09:54:41 | |
Sitten se kolmas asia:Pitäkää noi helvetin politikoinnit jossain muualla! Ja se neljäs asia. Tällä linjalla vastataan aina poliittisiin kysmyksiin. Elämän suuria kohokohtia on politiikasta ja uskonnosta väittely (etenkin juovukkeessa vaikka nyt selvinpäin olenkin) vaikkei se johdakaan mihinkään määränpäähän. | |
![]() 20.06.2007 09:57:41 | |
Ja se neljäs asia. Tällä linjalla vastataan aina poliittisiin kysmyksiin. Elämän suuria kohokohtia on politiikasta ja uskonnosta väittely (etenkin juovukkeessa vaikka nyt selvinpäin olenkin) vaikkei se johdakaan mihinkään määränpäähän. Justiinsa, justiinsa! | |
![]() 20.06.2007 12:29:56 | |
Yksi merkittävä käyntikortti on mielestäni ainakin asiallinen, hyvä ja keikkaohjelmistoon kuuluva äänite eri biiseistä, omia tai sitten muiden tekemiä. Se toki maksaa jonkin verran tekopaikasta ja tekijöistä riippuen, mutta antaa tilaajille ja kuulijoille jonkinmoisen kuvan tuotteesta eli orkasta. Äänitteellä on varmaankin merkitystä yksityiskeikkojen myynnissä, mutta perus lava-/ravintolakeikalle niillä ei ole mitään merkitystä. Sillä ei oo mitään merkitystä vaikka raflan päättävä elin tykkäis kuinka paljon jollei se maksava yleisö tunne porukkaa ja lamua sinne tapahtumapaikalle. Sitten on aivan eri tilanne kun se sinkku saadaan sinne Powersoittolistoille jauhamaan turakaisen ajattelua muusiksi. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 20.06.2007 12:51:58 | |
Äänitteellä on varmaankin merkitystä yksityiskeikkojen myynnissä, mutta perus lava-/ravintolakeikalle niillä ei ole mitään merkitystä. Sillä ei oo mitään merkitystä vaikka raflan päättävä elin tykkäis kuinka paljon jollei se maksava yleisö tunne porukkaa ja lamua sinne tapahtumapaikalle. Samaa mielipuolta olen. Sitten on aivan eri tilanne kun se sinkku saadaan sinne Powersoittolistoille jauhamaan turakaisen ajattelua muusiksi. Sikäli homma on just perseestä, että ilman tuota em asiaa on helkkarin vaikea saada sitä vetoarvoa ja sen tuomaa hinnannousua. Media on se ainoa avaintekijä, jos aikoo uralla ylöspäin. By: MK | |
![]() 20.06.2007 12:53:43 | |
. Sitten on aivan eri tilanne kun se sinkku saadaan sinne Powersoittolistoille jauhamaan turakaisen ajattelua muusiksi. Aina kannattaa silti yrittää, ja työtähän se vain teettää. Pitää olla markkinointihenkinen ja sitkeys saattaa palkita yrittäjän tuollakin rintamalla. Tätä mieltä minä olen. | |
![]() 20.06.2007 13:06:49 | |
Aina kannattaa silti yrittää, ja työtähän se vain teettää. Pitää olla markkinointihenkinen ja sitkeys saattaa palkita yrittäjän tuollakin rintamalla. Tätä mieltä minä olen. Nykytekniikalla levyn teko on helpompaa ja erityisesti moninverroin halvempaa. Markkinointi sitten onkin toinen juttu. Monet omakustanteet jäävät artistin kaappiin pölyttymään kun rohkeus ja rahkeet loppuvat. Pitäisi satsata tuhansia euroja markkinointiin ja tehdä itseään tykö jokaiselle asioista päättäville. Voi ehkä olla lievästi sovinistista tuoda julki, että pr on paljon helpompaa nuorelle ja kauniille naiselle. Humppaa tai soita humppaa | |
![]() 20.06.2007 14:09:35 | |
Nykytekniikalla levyn teko on helpompaa ja erityisesti moninverroin halvempaa. Markkinointi sitten onkin toinen juttu. Monet omakustanteet jäävät artistin kaappiin pölyttymään kun rohkeus ja rahkeet loppuvat. Pitäisi satsata tuhansia euroja markkinointiin ja tehdä itseään tykö jokaiselle asioista päättäville. Voi ehkä olla lievästi sovinistista tuoda julki, että pr on paljon helpompaa nuorelle ja kauniille naiselle. Noissakin hommissa pelaavat suhteet, on se sitten huono tai hyvä asia, mutta näin vain on. Nepotismiakin lienee kehissä. | |
![]() 20.06.2007 15:47:16 | |
Nykytekniikalla levyn teko on helpompaa ja erityisesti moninverroin halvempaa. Markkinointi sitten onkin toinen juttu. Monet omakustanteet jäävät artistin kaappiin pölyttymään kun rohkeus ja rahkeet loppuvat. Pitäisi satsata tuhansia euroja markkinointiin ja tehdä itseään tykö jokaiselle asioista päättäville. Voi ehkä olla lievästi sovinistista tuoda julki, että pr on paljon helpompaa nuorelle ja kauniille naiselle. Männäviikolla törmäsin tahtomattani taas sellaiseen äänitteeseen joka olis saanut jäädä tekemättä. Enpä nyt kuitenkaan tuota tekijälle ilmaissut vaan kehuin hyvästä yrityksestä. Tämmöinen olen "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 20.06.2007 16:04:11 | |
Männäviikolla törmäsin tahtomattani taas sellaiseen äänitteeseen joka olis saanut jäädä tekemättä. Enpä nyt kuitenkaan tuota tekijälle ilmaissut vaan kehuin hyvästä yrityksestä. Tämmöinen olen Se oli kuitenkin se Polkka mollissa, myönnä pois. Mitä nyt vähän meni välillä "jazziksi", muutenhan se oli täyrellinen. Otsa kurtussa. | |
![]() 20.06.2007 16:54:34 | |
Se oli kuitenkin se Polkka mollissa, myönnä pois. Mitä nyt vähän meni välillä "jazziksi", muutenhan se oli täyrellinen. Ei,ei , ollut , vaan erään ns. "bändin". Tuo Mollipolkka on helmeä tämän rinnalla, mutta en tästä enempää "Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta | |
![]() 21.06.2007 10:33:09 | |
Aina kannattaa silti yrittää, ja työtähän se vain teettää. Pitää olla markkinointihenkinen ja sitkeys saattaa palkita yrittäjän tuollakin rintamalla. Tätä mieltä minä olen. Ahaa, käyppä kuuntelemassa jonkun syötteentaikaa-bändin tai jonkun paikallisomb:ndemo-cd. Ja vertaa sitä livetarjontaan. Sanonpa että HOHO x 4. Meinaatko että kapakoitsijat/lavajärkkärit, liimataisista puhumattakaan on niin idiootteja, että niille ei olis tarjottu Boston Bopsin taustoilla olevaa demoa Vihtori Persemäen triona? Ne on kuulleet sen paskanjauhannan jo moneen kertaan. Demot on aika tarpeellisia privaattikeikkoja myytäessä, kuten joku jo totesikin. Jos se demo on vielä live-tilanteessa tallennettu, niin eikun parantaa vaan tilannetta. Privaattipuolella liksat saattavat nousta vieläkin enemmän muusikoiden eduksi, jos/kun 300 euron oktetit älyäisivät hinnoitella tuotteensa edes tariffipalkan mukaiseksi. Joku on täälläkin sen jo oivaltanut, privaattikeikat ja niiden merkitys kasvaa. En tarkoita näillä hikisiä hääkeikkoja, joille parinsadan euron kyläbändiä pidetään kalliina, vaan ihan oikeita yritysjuhlia, isoja perhejuhlija tms. joissa myös ohjelmaan panostetaan. Jos nyt joku ei muista, niin hääkeikat saa soittaa ihan rauhassa joku muu ku mä. Keikkaa pukkaa siihen malliin muutenkin, ettei tarvitse/kannata lähteä hääkeskustelupalstoille keräämään esiintymistilaisuuksia. Joku ne tekee kuitenkin, ja annan arvon myös heille. Kukin taaplatkoon haluamissaan tilaisuuksissa. | |
![]() 21.06.2007 11:23:26 (muokattu 21.06.2007 11:25:40) | |
En oo kyllä yksissäkään häissä käynyt, jossa bändi olis maksanu alle 800. Missä näitä kahensadan tarjoajia sitten oikeen on? Vai onkohan menny vaan ohi korvien? Kerran kapakassa joku kysyi johonkin synttäribileisiin kolmellasadalla. Mä kysyin että ai per naama, niin ei tarvinnu asiasta enempää keskustella. edit: no okei, kerran oli soittajahäät, jossa homma toimi jamipohjalla ja häävalssit häälahjana. Se oli kyllä hauska idea. Toimii tosin vain, jos paikalla on muusikoita. | |
![]() 21.06.2007 11:30:15 | |
En oo kyllä yksissäkään häissä käynyt, jossa bändi olis maksanu alle 800. Missä näitä kahensadan tarjoajia sitten oikeen on? Vai onkohan menny vaan ohi korvien? Kerran kapakassa joku kysyi johonkin synttäribileisiin kolmellasadalla. Mä kysyin että ai per naama, niin ei tarvinnu asiasta enempää keskustella. edit: no okei, kerran oli soittajahäät, jossa homma toimi jamipohjalla ja häävalssit häälahjana. Se oli kyllä hauska idea. Toimii tosin vain, jos paikalla on muusikoita. Oulusta tunnen "alta torihintojen"-veivaajia. viisi settiä, 500 brutto kvintetille. aika karua. "Kyllä mä uskon että osaat soittaa, ilman että pitää joku näyte kuunnella." -KMT RR4E:lle.
Bustard #1 | |
![]() 21.06.2007 11:31:34 | |
Oulusta tunnen "alta torihintojen"-veivaajia. viisi settiä, 500 brutto kvintetille. aika karua. Arvaappa vain kuinka monta minä tunnen? Lennu: Käyppä katsomassa jotain hääkeskustelupalstaa, siellä on mnettiläisiäkin... | |
![]() 21.06.2007 11:32:30 | |
Oulusta tunnen "alta torihintojen"-veivaajia. viisi settiä, 500 brutto kvintetille. aika karua. No on se. Miksi pyytää niin vähän, kun samantein vois pyytää ihan oikeata liksaa? Tuosta viidestäsadasta kun miinustaa kulut ja verot, niin ei saatana, ei mitään järkeä nähdä vaivaa semmosen rahan eteen. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)