Aihe: Minidisc+USB+softa=ongelma
1
upi
19.01.2004 03:02:35

Neuvokaapa, please, maalaista. Pukinkontista löytyi Sonyn minidisc-soitin, (s)oiva peli. Mutta mukana tullut Sonic Stage-ohjelma ei halua ottaa vastaan laitteella itse nauhoitettua (esim. bänditreenit) matskua usb-letkua pitkin tietokoneelle mahdollisia jatkotoimenpiteitä varten. Onko siis olemassa joku musaohjelmanpätkä, joka tämän tekisi?
-Maza-
19.01.2004 09:34:32
Laitat kuulokeliitännästä piuhan tietokoneen line in:niin, ja nauhotat sen sitten vaikka golgwavella tai jollain muulla ohjelmalla ja tallennat. Noin minä teen.
Puavali
19.01.2004 09:50:22
Näinhän se on. Kyllä gigantin myyjä sanoi äänen siirtyvän myös md:ltä pc:lle usb:n kautta, mutta kun ei siirry. Pc:n line in-liitäntään piuha ja sitten siirtyy. Ja sen kaksituntisen äänityksen siirto kestää kaksi tuntia.

Terveisiä sonylle:

Paskan möitte. Ette myy toista.
upi
19.01.2004 13:04:03

Selevä homma. Paljon kiitoksia :)
Telep
26.08.2004 03:44:16

Sony on ilmeisesti huomannut että tuo on paska juttu, ja korjannut asian (puoliksi) uusissa Hi-MD-soittimissa. Uudelle Hi-MD-formaatille mahtuu 1 GB tavaraa, ja sille voi äänittää PCM- eli pakkaamatonta CD-laatuista matskua. Nämä uudet soittimet mahdollistavat myös tavaran siirron soittimesta PC:lle, mutta ilmeisesti ennenkuin Sony julkaisee WAV-konvertointityökalun (pitäisi kuulemma syksyllä ilmestyä) pitää musa silti soitella reaaliaikaisesti esim. Total Recorder-softaan ja tallentaa WAV-muotoon, koska Sonicstage käyttää itse kryptattua .omg-formaattia (osuva lyhenne). Etuna aikaisempaan verrattuna on kuitenkin se, että musan saa digitaalisena koneelle ilman välissä tapahtuvaa analogiseksi muuntamista. Onhan tämä kai nykyäänkin mahdollista, mutta vain käyttämällä erillistä pöytä-md-soitinta jossa on optinen ulostulo.

Lisätietoja esim. http://forums.minidisc.org/viewtopic.php?t=5676
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)