Master of Disguise 20.06.2007 14:35:38 | |
---|
Moi! Olen tässä nyt n. 4 vuotta soittanut kitaraa ja olisin kiinnostunut aloittamaan jonkin uuden soittimen soittamisen, ei sillä, että kitaransoitto alkaisi kyllästyttää, vaan ihan vaihtelun vuoksi. Ongelmana on, että en osaa päättää mitä soitinta alkaisin soittamaan. Eli ehdotelkaapa joitain kivoja soittimia joita voisi aloittaa. Oikeastaan kaikki soittimet kiinostaisivat. Jousisoittimista kaiken maailman puhallinsoittimiin, mitä vaan. Plussaa aina on, ettei soitin maksa aivan maltaita. |
weelie 20.06.2007 15:38:12 | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Umas 20.06.2007 15:46:17 (muokattu 20.06.2007 15:46:55) | |
---|
Moi! Olen tässä nyt n. 4 vuotta soittanut kitaraa ja olisin kiinnostunut aloittamaan jonkin uuden soittimen soittamisen, ei sillä, että kitaransoitto alkaisi kyllästyttää, vaan ihan vaihtelun vuoksi. Ongelmana on, että en osaa päättää mitä soitinta alkaisin soittamaan. Eli ehdotelkaapa joitain kivoja soittimia joita voisi aloittaa. Oikeastaan kaikki soittimet kiinostaisivat. Jousisoittimista kaiken maailman puhallinsoittimiin, mitä vaan. Plussaa aina on, ettei soitin maksa aivan maltaita. Basso. edit. Kehittää kitaran soitto taitoja samalla =P Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! "Olen kitaristi. lempiruokaani ovat nokkos lätyt. Syön paljon mielen terveys lääkeitä. Etsin naista! Kitarani on Harley Benton. se on kyvä kitara" ...jooh niinpä |
Master of Disguise 20.06.2007 16:09:21 | |
---|
Basso. edit. Kehittää kitaran soitto taitoja samalla =P Juu bassoa mietin joku aika sitten, mutta tulin siihen tulokseen, että on liian samanlainen kitaran kanssa (vaikka ihan eri soittimethan ne on). Tuo xaphoon voisi olla aika mielenkiintoinen. Onko täällä joku soittanut sellaista? Nyt on pakko kysyä yksi tyhmä kysymys, mutta jos sanotaan, että soitin on C-vireinen, niinkuin lukemani mukaan nämä xaphoonit yleensä ovat, ja ääniala kattaa kaksi oktaavia esim. C1-C3, niin voiko soittimella soittaa ylennyksiä (ja alennuksia), vai vaan C-duuriasteikon säveliä? |
Klezberg 20.06.2007 16:19:12 (muokattu 20.06.2007 16:21:54) | |
---|
Juu bassoa mietin joku aika sitten, mutta tulin siihen tulokseen, että on liian samanlainen kitaran kanssa (vaikka ihan eri soittimethan ne on). Tuo xaphoon voisi olla aika mielenkiintoinen. Onko täällä joku soittanut sellaista? Nyt on pakko kysyä yksi tyhmä kysymys, mutta jos sanotaan, että soitin on C-vireinen, niinkuin lukemani mukaan nämä xaphoonit yleensä ovat, ja ääniala kattaa kaksi oktaavia esim. C1-C3, niin voiko soittimella soittaa ylennyksiä (ja alennuksia), vai vaan C-duuriasteikon säveliä? Mulla on Xaphoon mutta en voi sanoa osaavani soittaa sitä. Jätin sen toistaiseksi sikseen koska sen "suukappale" on pyöreänä ja paksuna niin erilainen kuin klarinetissa ja fonissa, en tässä vaiheessa halunnut alkaa sotkea. Kromaattiset sävelet löytyvät, ei siis vain c-duuri, vähän samaan tapaan kuin nokkahuilulla, ei siis välttämättä ihan tuosta vaan. Omani on Bb-vireinen, se siis soi samalla sormituksella kokosävelaskeleen alempaa kuin c-vireinen. EDIT: Samankaltaisia soittimia on muitakin, esim. Wooden Sax joka on nimensä mukaan puusta. Tuntuu hyvin samanlaiselta kuin Xaphoon. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
Kefiiri 20.06.2007 16:25:06 | |
---|
Melkoinen guru saa olla että xaphoonista saa irti järkevää soittoa. Sen verran olen kokeillut! |
Master of Disguise 20.06.2007 16:26:41 | |
---|
Mulla on Xaphoon mutta en voi sanoa osaavani soittaa sitä. Jätin sen toistaiseksi sikseen koska sen "suukappale" on pyöreänä ja paksuna niin erilainen kuin klarinetissa ja fonissa, en tässä vaiheessa halunnut alkaa sotkea. Kromaattiset sävelet löytyvät, ei siis vain c-duuri, vähän samaan tapaan kuin nokkahuilulla, ei siis välttämättä ihan tuosta vaan. Omani on Bb-vireinen, se siis soi samalla sormituksella kokosävelaskeleen alempaa kuin c-vireinen. EDIT: Samankaltaisia soittimia on muitakin, esim. Wooden Sax joka on nimensä mukaan puusta. Tuntuu hyvin samanlaiselta kuin Xaphoon. Ok. Kiitos tiedosta. Tosiaan tollaisen puhallinsoittimen aloitus voisi olla kivaa, vaikka taitaa viedä oma aikansa, että sellaisesta saa edes kunnollista ääntä lähtemään? Myöskin rumpujen soitto kiinostaisi kovasti, mutta taitaa kaaduta äänekkyyteensä, ellen sitten joitain sähkörumpuja hommaisi. |
Umas 20.06.2007 16:37:33 (muokattu 20.06.2007 16:38:20) | |
---|
Mun mielestä jos aloittaa toisen soittimen reenaamisen kannattaisi valita sellainen soitin joka tukee jossain mielessä sitä kitaran soittoa. Rummuilla ainakin kehittyisi rytmi taju. Ja kyl niilla sähkörummuilla on ihan kiva soitella. jep. edit. Ja huuliharpun soiton yhdistää kitaraan niin voi mennä kadulle soitteleen Dylania ja Karjalaista =D "Olen kitaristi. lempiruokaani ovat nokkos lätyt. Syön paljon mielen terveys lääkeitä. Etsin naista! Kitarani on Harley Benton. se on kyvä kitara" ...jooh niinpä |
Master of Disguise 20.06.2007 17:40:30 | |
---|
Mun mielestä jos aloittaa toisen soittimen reenaamisen kannattaisi valita sellainen soitin joka tukee jossain mielessä sitä kitaran soittoa. Rummuilla ainakin kehittyisi rytmi taju. Joo tämäkin on totta. Täytyy nyt vielä pohtia mitäs sitä alkais soittamaan. |
Kefiiri 20.06.2007 19:17:50 | |
---|
Joo tämäkin on totta. Täytyy nyt vielä pohtia mitäs sitä alkais soittamaan. Hyvistä rumpaleista, ja vähän huonommistakin, on aina pulaa. Kyllä keikkaa pukkaa jos opettelet rummunlyöjäksi. |
Niq 20.06.2007 20:01:51 | |
---|
Rumpujen soittaminen on pirun hyvää komppikitaratreeniä. Huuliharppu on toinen mitä suosittelisin, ainakin halpa eikä tarvitse erillistä soittotilaa niinkuin rummut tuppaa vaatimaan. Yleensäkin kannattaa haalia kaikenlaisia soittimia, vaikka halpoja leluja, kunhan ääni lähtee. Ainakin omasta mielestä on hauska soitella/opetella soittamaan millä vaan vempeleellä mikä ääntelee. Vanhoja sukulaisten ym. tuttujen harrastevälineitä jotka pölyyntyvät jossain varastossa kannattaa kysellä vaikka "lainaksi", noitahan löytyy varmaan joka toisesta torpasta. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Herba 20.06.2007 20:51:24 (muokattu 20.06.2007 20:52:40) | |
---|
Kreator - Suicide Terrorist,
"miks nää laulajat kuulostaa aina siltä ku niil olis jotain ongelmia" -Wahi |
Master of Disguise 20.06.2007 21:03:14 | |
---|
Huuliharppu voisi olla ihan varteenotetettava vaihtoehto, mutta mitä biisejä sillä sitten esimerkiksi soittaisi? Onko mitään suosituksia hyvästä huuliharpusta? |
Sergei Fallinen 20.06.2007 23:17:52 | |
---|
Huuliharppu voisi olla ihan varteenotetettava vaihtoehto, mutta mitä biisejä sillä sitten esimerkiksi soittaisi? Onko mitään suosituksia hyvästä huuliharpusta? Dylania, Neil Youngia, tai sitten melkein mitä vain laulumelodiaa, mihin komppaa kitaralla päälle. Ei ole turhan haastava soitin tosin tuollaiseen soittoon, mutta eipä toisaalta maksakaan paljoa. |
Dylania, Neil Youngia, tai sitten melkein mitä vain laulumelodiaa, mihin komppaa kitaralla päälle. Ei ole turhan haastava soitin tosin tuollaiseen soittoon, mutta eipä toisaalta maksakaan paljoa. komppaan huuliharppua. Olen myös miettinyt tämän aloitusta... Huuliharppublues... Ja kätevä heittää vaikka povariin ja ottaa mukaan mihin meneekään. |
Umas 21.06.2007 08:26:17 | |
---|
Huuliharppu voisi olla ihan varteenotetettava vaihtoehto, mutta mitä biisejä sillä sitten esimerkiksi soittaisi? Onko mitään suosituksia hyvästä huuliharpusta? Itselläni on ainakin yksi hohnerin harppu, niiden muiden merkkejä en muista. Mutta ainakin se on ihanhyvä merkki. Kannattaa myös ottaa huomioon että minkä sävelen harpun ostaa. Itse tykkää Am saa heitettyä hyvää bluessia. Minua harpun opettelussa ainakin auttoi joku Dave Lindholmin tekemä opas kirja jossa oli kuuntelu kasetti mukana. Tuollainen ainakin minulta löytyy. http://www.thomann.de/fi/hohner_bigriver_bbdur.htm "Olen kitaristi. lempiruokaani ovat nokkos lätyt. Syön paljon mielen terveys lääkeitä. Etsin naista! Kitarani on Harley Benton. se on kyvä kitara" ...jooh niinpä |
Klezberg 21.06.2007 23:41:59 (muokattu 22.06.2007 10:01:52) | |
---|
Ok. Kiitos tiedosta. Tosiaan tollaisen puhallinsoittimen aloitus voisi olla kivaa, vaikka taitaa viedä oma aikansa, että sellaisesta saa edes kunnollista ääntä lähtemään? Mun oma kokemukseni on että saksofoni lähtee helpommin soimaan kuin xaphoon. EDIT: On kyllä varsin hinnakas ja äänekäs... lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! |
Simo78 22.06.2007 00:53:53 (muokattu 22.06.2007 00:55:10) | |
---|
Moi! Olen tässä nyt n. 4 vuotta soittanut kitaraa ja olisin kiinnostunut aloittamaan jonkin uuden soittimen soittamisen, ei sillä, että kitaransoitto alkaisi kyllästyttää, vaan ihan vaihtelun vuoksi. Ongelmana on, että en osaa päättää mitä soitinta alkaisin soittamaan. Eli ehdotelkaapa joitain kivoja soittimia joita voisi aloittaa. Oikeastaan kaikki soittimet kiinostaisivat. Jousisoittimista kaiken maailman puhallinsoittimiin, mitä vaan. Plussaa aina on, ettei soitin maksa aivan maltaita. Miten ois ihan sähköurut? Ei maksa paljoa ja ei lähde liikaa ääntä. Tukee ainakin jossain määrin kitaransoittoa. E: ja tuleehan niihin moniin rumpusetti samaan rahaan=) |
eewo 22.06.2007 12:20:17 | |
---|
Mun oma kokemukseni on että saksofoni lähtee helpommin soimaan kuin xaphoon. EDIT: On kyllä varsin hinnakas ja äänekäs... Kyllä saksofoni on vaan niin jumalaisen hieno soitin, että jos rahaa, aikaa ja kärsivällisyyttä riittäisi, niin sitä ainakin minä haluaisin soittaa. Aina jos joku katusoittaja soittaa soittaa fonia, niin heitän sille monta euroa, vaikkei se osaisi kunnolla edes soittaa sitä. On se foni niin hieno soitin... ;) "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy |
Master of Disguise 23.06.2007 17:49:03 | |
---|
Miten ois ihan sähköurut? Ei maksa paljoa ja ei lähde liikaa ääntä. Tukee ainakin jossain määrin kitaransoittoa. E: ja tuleehan niihin moniin rumpusetti samaan rahaan=) Pianoa ja koskettimia soitan jo. Tosta saksofonista vielä, niin huomasin Thomannilla pari päivää sitten jonkun Startone merkkisen saksofonin 200 eurolla, mutta se nähtävästi justiinsa poistettiin valikoimasta. Varmasti aikamoinen lelu? |