Aihe: Dream Theatteristä
1 2 3 4 560 61 62 63 64122 123 124 125 126
gorgonoidi
20.06.2007 16:04:32

Awakessa minua ei häiritse mikään.
Hipelius
20.06.2007 16:14:01
Höh, Awakella on just parhaat soundit!

Muuten ehkä kyllä mutta se virpan kaiun määrä ärsyttää :D
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Ylilordi
20.06.2007 17:21:40 (muokattu 20.06.2007 17:25:00)
Kyllä ääniteknikko-opiskelijan elämä on vaikeaa ;)

Olenko muuten ainut jota häiritsee Ministry of lost soulsin instrumentaaliosuus? Ei siinä sinänsä musikaalisesti ole mitään vikaa mutta mielestäni sillä ei ole mitään tekemistä biisin tarinan ja teeman kanssa. Alku on mielestäni tosi nätti ja perinteinen "tyttö tapaa pojan hohtavan kuun alla"-balladi, mutta se väärään paikkaan tungettu ryminä tekee siitä "tyttö tapaa pojan hohtavan kuun alla joka sitten räjähtää ilman sen kummempaa syytä"-balladin.

Olenko ihan outo kun kiinnitän huomiota tälläisiin neitimäisiin asioihin kun ilmeisesti pitäisi puhua editointimokista ja Portnoyn paskoista rumpusoundeista?
"For never was a story of more woe Than this of Victoria and her Julian"
rakula
20.06.2007 18:29:53

Ootko joku viininmaistelija?
Ei voi lähtee jos on tullu
Rypsolisti
20.06.2007 18:32:34 (muokattu 20.06.2007 18:33:25)
Esim. Another Dayn haikeat saksofoniosuudet ovat edelleenkin kauneinta, mitä DT on saanut aikaan eikä niissä kitarasooloissakaan mennä paljon pieleen. Että osaa tämä bändi säveltää hyviä melodioitakin, tai ainakin osasi ;---) Ja Surrounded on aliarvostettu helmi, tai ainakaan tätä ei mainita kovin usein kun yhtyeestä puhutaan. Tai sitten kuvittelen omiani.

Another Day on kyllä todella kaunis biisi ja Surrounded on myös yksi suosikkejani, Labrie laulaa mahtavsti ja muutenkin biisissä on sitä jotain. Oikeastaan jos pitäisi Top 5 tehdä niin Surrounded menisi sinne ihan heittämällä Learning To Liven ja Change Of Seasonsin kanssa. Täytyy myöntää että Surrounded on ehkä vähän aliarvostettu, harvoin ovat soittaneet livenä ja muutenkaan siitä ei niin puhuta.
Fender Stratocaster '62
bedlam
20.06.2007 22:39:03

Ja Awakella.. Ja _varsinkin_ Change of Seasonsilla!

Hö, Seasonsia kuuntelen monasti pelkästään hienojen rumpusoundien takia. Mää rakastan sitä virveliä.
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
pehko
21.06.2007 11:12:00

jaa, enpä oel koskaan edes ottanut huomioon...täytyypä ottaa kuunteluun. vaikka, luultavasti se ei ärsytä, jos en ole asiaa havainnutkaan...
HEAVY...FUCKING...METAL!
Hipelius
21.06.2007 13:41:43
Kumman paljon ihmiset tarttuu tuohonkin kommenttiin! Se on vain mielipide muiden joukossa ja se että jos minä en pidä Portnoyn virvelisoundista, ei sen pitäisi olla pois kenenkään muun kuuntelukokemuksesta.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
tommijk
21.06.2007 15:50:24
Kumman paljon ihmiset tarttuu tuohonkin kommenttiin! Se on vain mielipide muiden joukossa ja se että jos minä en pidä Portnoyn virvelisoundista, ei sen pitäisi olla pois kenenkään muun kuuntelukokemuksesta.

Se on katto vaan ku awakea ei saa haukkua ja uudempia pitää haukkua että voi säilyttää uskottavuutensa.. Ei vaan munkin mielestä siinä on liikaa kaikua, mutta kitarasoundeja pidän ehkä dt:n tuotannon parhaimpina. Ei oo bändin parhaimpia levyjä muutenkaan, imo. Caught In A Web, Silent Man, Lie ja Space-dye Vest on aika keskinkertaisia biisejä.
"Phfft! Facts. You can use them to prove anything." - Homer Simpson
gorgonoidi
21.06.2007 15:59:25

Caught In A Web, Silent Man, Lie ja Space-dye Vest on aika keskinkertaisia biisejä.

Mainitsit juuri lempparin tuolta levyltä :P
Vaikkakin 6:00, Voices ja Scarred ovat myös älyttömän loistavia.
BobHope
21.06.2007 17:48:17

Mainitsit juuri lempparin tuolta levyltä :P
Vaikkakin 6:00, Voices ja Scarred ovat myös älyttömän loistavia.

ÄÄH sanokaa nyt jo: Ei sillä ole yhtään huonoa saati edes keskinkertaista biisiä!!
Juuri kun saimme bändiin tarvittavat jäsenet täytyy lähteä sotimaan... On se niin väärin!!!
bedlam
21.06.2007 19:32:21

Ei oo bändin parhaimpia levyjä muutenkaan, imo. Caught In A Web, Silent Man, Lie ja Space-dye Vest on aika keskinkertaisia biisejä.

Hieman yliarvostettu levy, vaikka ne heikommat biisit ovat mun mielestä ihan muut kuin nuo mainitsemasi. SDV on bändin paras viisu koskaan.
tommijk
21.06.2007 20:01:59
SDV on bändin paras viisu koskaan.

On se hyvä biisi jos sitä ajattelee Kevin Moore/Chroma Key biisinä. Ei edusta bändin omaa tyyliä millään lailla. Siinä mielessä outoa pitää parhaana viissuna, vähän kuin pitäisi Horizonsia(akustinen Hackettin soolobiisi) genesiksen parhaana biisinä :P

ko. levyn "outrona" biisi toimii kyllä oikein hyvin.
Sergei Fallinen
21.06.2007 20:54:42
SDV on bändin paras viisu koskaan.

Ehdottomasti.
bedlam
21.06.2007 21:39:02 (muokattu 21.06.2007 21:40:14)

On se hyvä biisi jos sitä ajattelee Kevin Moore/Chroma Key biisinä. Ei edusta bändin omaa tyyliä millään lailla. Siinä mielessä outoa pitää parhaana viissuna, vähän kuin pitäisi Horizonsia(akustinen Hackettin soolobiisi) genesiksen parhaana biisinä :P

Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä on kyllä vähintään yhtä outoa. Eli se ei oikeesti voi olla niin hyvä DT-biisi sen takia, kun se ei kuulosta bändin muilta viisuilta? Ed Wood ei voi olla mun mielestä paras Tim Burton-leffa, koska ne muut ei ole mustavalkoisia? Orion ei voi olla mun Metallica-lempparini, koska tavallisesti niiden biisit ei ole instrumentaaleja?
Borlag
21.06.2007 22:32:26

Samaa mieltä. Space-Dye vest on DT:n ylivoimaisesti paras biisi. Mikään muu biisi onnistu luomaan samanlaista tunnelmaa, vaikka hienoja biisejä löytyy muitakin. Se, että se ei ole normaali DT:n tyylistä musiikkia ei tee siitä yhtään sen huonompaa.
tommijk
21.06.2007 22:36:53
Nyt täytyy kyllä sanoa, että tämä on kyllä vähintään yhtä outoa. Eli se ei oikeesti voi olla niin hyvä DT-biisi sen takia, kun se ei kuulosta bändin muilta viisuilta?

Se nyt oli semmoista omaa pohdintaa.. toki eri mieltä saa olla. Itselleni se on vaan jotenkin muusta tuotannosta erillään oleva biisi. Ajattelen vaan että et mahda bändin muusta tuotannosta hirveästi sitten perustaa, sen verta erilaista on. Muistaakseni portnoykin on kommentoinut joskus sen olevan kevin moore biisi, ei DT biisi tms. Eivät ole ikinä soittaneet keikoilla jne.

Ed Wood ei voi olla mun mielestä paras Tim Burton-leffa, koska ne muut ei ole mustavalkoisia? Orion ei voi olla mun Metallica-lempparini, koska tavallisesti niiden biisit ei ole instrumentaaleja?

Vähän kärjistettyä? Mutta tajusit varmaan pointin..
ANtTIKRISTUS
21.06.2007 23:15:39 (muokattu 21.06.2007 23:40:25)
Vähän kärjistettyä? Mutta tajusit varmaan pointin..

Mä kyllä sinällään ymmärrän, mut enpä siltikään ;)

Miksi joku kappale on "epä-Dream Theaterilainen", jos sen on säveltänyt bändin silloinen kiipparisti? Onko joku kirjoittamaton sääntö, kuka biisit tekee jotta joku kappale olisi bändin eikä mikään soolotekele? Jos SDV olisi täysin Mooren käsialaa (sävellys, kitarat, bassot, rummut, laulut, sanoitukset, sovitukset, lyriikat jne) niin silloin sitä ei voisi kutsua DTn kappaleeksi. Mut eikös tässä ollut joka jäsenellä oma lusikkansa sopassa? Vaikka Moore onkin ainakin säveltänyt ja sanoittanut biisin, niin kyllä se munsta on siltikin Dream Theaterin kappale.

Ja eikös vaikkapa Petruccilla ole lähes kokonaan itse rustaamiaan kappaleita sanoituksia myöten? Miksi nämä ovat sitten Dream Theateria, mutta Mooren vastaavat eivät?

E:Muistaakseni portnoykin on kommentoinut joskus sen olevan kevin moore biisi, ei DT biisi tms. Eivät ole ikinä soittaneet keikoilla jne.

Tätä mäkin olen ihmetellyt. "Joo meijän kiipparisti teki biisin, eli se ei voi olla meijän biisi!" Miksi ei? Jotenkin tietty katkeruuden maku mulla jää suuhun tuommoisista heitoista.

Mutta jatkakaa toki juum :)
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
ANtTIKRISTUS
21.06.2007 23:17:49 (muokattu 21.06.2007 23:18:55)
mieess...
Vakuutan antamani tiedot oikeiksi ja ilmoitan, jos tietoni muuttuvat.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)