Aihe: Putkicombo blues/jazz/rock -käyttöön
1 2 3 4 5
InYourFace90
14.06.2007 01:21:24
Marshall JCM2000 DSL?
Ainakin sopii kaikkiin vaatimuksiin. ;) Hintaa uutenakin vain ~1000e.
Up The Irons!
kimurantti1
14.06.2007 01:24:41 (muokattu 14.06.2007 01:37:04)
Marshall JCM2000 DSL?
Ainakin sopii kaikkiin vaatimuksiin.

Paperilla juu, muttei tonen puolesta..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
käsi
14.06.2007 13:31:08

Kokeile/tutustu Epiphonen blues customiin. Taitaa tosin olla 2x12 se ja tehoa 30w. Kehuja on saanut etenkin blues/kevyempi rock musan soittajilta jotka ovat sillä veivanneet.
Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla.
kimurantti1
19.06.2007 15:40:34 (muokattu 19.06.2007 16:04:20)
Kävin eilen Helsingissä kierroksella. Jotain ajatuksia taas alla, jospa ne jotain kiinnostavat. Hintaluokka heitteli tälläkin kertaa niin laidasta laitaan, että suora vertailu on ehkä vähän kohtuutonta.

VHT Pittbull 45: Musamaailmassa oli nuppiversio 2x12 -kaapin läpi kokeiltavana. Tämä oli todellinen pettymys. Jo toisessa ketjussa esiin tullut presence-korostus kyllä kuului. Soundi tuntui todella kovalta ja vähän kylmältä. Särökanavalla sai kyllä hyvän komppiroson, mutta siihen se sitten jäikin. Puhdas soundi oli vähän vääränlaista kilinää. Jos tällä on mitään yhteistä Pittbull Super Thirtyn kanssa, ei yhtään harmitakaan, että ko. vahvistin ehti mennä torilta.

Orange Rockverb 50 2x12 Combo: Olin kokeillut Rockverbiä jo aiemmin, mutta silloin hain vähän eri tyylin vahvistinta, ja tämä jäi kauppaan. Nyt Rockverb vakuutti todella! Puhdas kanava oli lämmin, mutta selkeä. Kaiku oli aivan jumalainen. En ole ennen välittänyt putkikaiuista, mutta nyt sytytti. Särökanavassa oli samaan aikaan haluamaani pehmeyttä ja särmää, ja pikkusärö toimi sellaisenaan komppi- ja soolosoitossa. Kun äsken vielä valmistajan sivuilta huomasin, että laitteessan on efektilooppikin, alkoi n. 1850 euron hinta (mielestäni hyvä tarjous!) todellakin harmittaa. Mihinköhän hintaan näitä käytettynä liikkuu?

Crate V50 1x12 Combo: Putket sisällä, muttei kyllä kuulostanut siltä. Puhdas oli ok, särö taas hirveää surinaa. En olisi arvannut putkipeliksi, jos en olisi tiennyt. Efektejä en ehtinyt kokeilla, kun halusin lopettaa soiton. Varmaankin toimiva vahvistin tietyssä musatyylissä. Ei kuitenkaan siinä, mihin minä vahvistinta haen.

Peavey Delta Blues 2x10 Combo: Olipa tumma soundi. Jotain yhteistä tällä ja Classic 30:llä on. Puhdas kanava oli lämmin ja jopa yllättävän hyvä. Särökanava oli vähän tuhnu minun makuuni. Delta Bluesissa olis myös sama ongelma kuin Classic 30:ssä. EQ-säädöillä ei pysty vaikuttamaan tarpeeksi korkeisiin taajuuksiin, ja yläpään kilinä loistaa poissaolollaan. Sellaisenaan soundi on ihan kohdallaan, muttei erotu bändisoitosta niin kuin haluaisin.

...jatkuu kohta. Ajatuksia tulossa vielä näistä: Laney LC30-II, Laney VC30 1x12 Combo, Monster El Mocambo, Fender Blues Deluxe, Hughes & Kettner Edition Tube.
-Cale
19.06.2007 15:50:08
Peavey Delta Blues 2x10 Combo: Olipa tumma soundi. Jotain yhteistä tällä ja Classic 30:llä on. Puhdas kanava oli lämmin ja jopa yllättävän hyvä. Särökanava oli vähän tuhnu minun makuuni. Delta Bluesissa olis myös sama ongelma kuin Classic 30:ssä. EQ-säädöillä ei pysty vaikuttamaan tarpeeksi korkeisiin taajuuksiin, ja yläpään kilinä loistaa poissaolollaan. Sellaisenaan soundi on ihan kohdallaan, muttei erotu bändisoitosta niin kuin haluaisin.

Eikö tuo ole sama laite kun Classic 30 mutta kahdella kympin elementillä...?
kimurantti1
19.06.2007 15:51:30
Eikö tuo ole sama laite kun Classic 30 mutta kahdella kympin elementillä...?

En mä tiedä. En kyllä yhtään ihmettelisi, niin samalta se kuulosti.
-Cale
19.06.2007 15:53:13
En mä tiedä. En kyllä yhtään ihmettelisi, niin samalta se kuulosti.

Muistaakseni näin olen lukenut/kuullut kun itsekin tutkailin kyseisiä vehkeitä.
Numb
19.06.2007 15:53:20

Orange Rockverb 50 2x12 Combo: Mihinköhän hintaan näitä käytettynä liikkuu?

Eipä ole näkynyt käytettynä... Oletko kokeillut muut Oranget? Tuon "pikkuveli" Rocker 30 lähtee uutena noin tonnilla. Mutta siinä ei olekaan efektiluuppia eikä kaikua. Eikä puhtaassa kanavassa sävysäätöjä ollenkaan...

Tai Orange AD30TC. Niitä saa silloin tällöin käytettynäkin, pyyntihinnat ovat olleet vähän toista tonnia.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
kimurantti1
19.06.2007 15:58:04 (muokattu 19.06.2007 16:57:05)
Eipä ole näkynyt käytettynä... Oletko kokeillut muut Oranget? Tuon "pikkuveli" Rocker 30 lähtee uutena noin tonnilla. Mutta siinä ei olekaan efektiluuppia eikä kaikua. Eikä puhtaassa kanavassa sävysäätöjä ollenkaan...

En ole muita Orangeja kokeillut, muuta kun Rockverbin 50w nuppia silloin. Rocker 30:n sävynsäätöjen puute ei varmaankaan haittaisi, kun ainakin Rockverbissä soundi oli ihan kohdallaan ilman sen kummempaa ruuvausta, mutta nimenomaan se efektilooppi ja putkikaiku oli iso plussa. Kun Rocker 30:ssä ei ole kaikua eikä efektilooppia, pitäisi säröt ottaa pedaaleista, jos haluaisi kaikua tai delayta käyttää.
kimurantti1
19.06.2007 17:26:14 (muokattu 19.06.2007 18:14:30)
Laney LC30-II ja VC30: Jotenkin tiesin, mitä näiltä laitteilta kannattaa odottaa. Soundi kuulosti juuri siltä, mikä mun mielestä kuulostaa "Laneylta". Tämä tuskin kertoo paljoakaan, mutta valotetaan asiaa. Middleä oli tarjolla runsaasti. Jos olet kokeillut vaikkapa VH100R:ää, niin vieläpä suurinpiirtein samoilla taajuuksilla. Muuten ei kuitenkaan kannata tehdä liiallista vertailua VH100R:n, vähän erilaiset pelit kuitenkin. VC30:ssä puhdas soundi oli vähän kova, LC30:ssä pehmeämpi. LC30:stä lähti enemmän säröä, ja soundi tuntui vähän tasapainoisemmalta. VC30:n särökanava oli suoraan sanottuna tuhnu, attackia ja yläpäätä sai hakemalla hakea. Vahvistin tosin suhisi vähän sen kuuloisesti, että olisi ollut etuasteputkissa jotain häikkää. No, mene ja tiedä. Siispä LC30:stä tykkäsin paljon enemmän, mutta loppujenlopuksi molemmat olivat keskinkertaisia, vähän samalla tavalla kuin Valve King (ei sillä, että VK:lla olisi soundillisesti paljoakaan tekemistä näiden kanssa). Ihan ok, mutta minä haluan parempaa.

Monster El Mocambo: Tämä olikin sitten astetta kalliimpi peli, vähän päälle 2000 euroa, ja näinpä alkujaankin ulkona budjetista. Pakko oli silti kokeilla. Kyseessä siis 40 wattinen combo. Potikoita oli vähän, mutta miniswitchejä sitäkin enemmän, ja niillä saikin haettua soundiin jos jonkinlaista vibaa. Puhdas kanava oli loistava. Tumma soundi, mutta bright-kytkimellä siihen sai yläpäätä aivan tarpeeksi. EQ-säädöt pelasivat hyvin. Toisesta kanavasta, joka oli kai tarkoitettu särökanavaksi, lähti säröä straton yksikelaisilla todella vähän, vaikka sitä varten oli drive-potikkakin. Soundi oli ihan hyvä, mutta kaipaisi overdriven tai tehokkaat mikit, jos muroa mieli saada enemmänkin. Vahvistin reagoi todella hyvin soittotatsiin. Ei kuitenkaan minun juttuni - onneksi.

Fender Blues Deluxe: Soundi oli sitä, mitä Blues Junioria testanneena ajattelinkin sen olevan. Heleä ja selkeä, reagoi hyvin soittotatsiin. EQ:ta ei tehnyt edes mieli väännellä, kun soundi oli hyvä potikoiden ollessa klo 12:sta. Hönkää riitti aivan eri tavalla, eikä minua haittaa ollenkaan ettei 40w päätettä aivan auki saisikaan, kun haluan aivan puhtaan soundin bändivolulmellakin. Särökanava oli aika köyhä. Soundiin tuli vähän enemmän edgeä, mutta straton yksikelaisilla itse muroa tuli vähän. Eipä se niin haittaisi, jos BD kuitenkin kelpuuttaa pedaaleja hyvin. Vielä kun otetaan huomioon varsin kohtuullinen 24kg paino (3,5 kg vähemmän kuin mun VH100R-nuppi!!), tämä on ihan varteenotettava vaihtoehto. Saisinpahan sitten perustelun Sparkle Drivenkin ostamiselle. :-)

Hughes & Kettner Edition Tube: Se varmin vaihtoehto, tai ainakin oli. Puhtaan kanavan hönkä alkoi epäilyttää. Särökanavassa tuntui olevan säröä älyttömästi, kun tätä kokeili Monsterin ja Blues Deluxen jälkeen. Pienellä gainilla se toimi varsin mallikkaasti. Saas nähdä.

Kokeilematta jäi vielä Kitarapajan Fenderin Pro Reverb, Englin Classic ja Voxin AC30. Varsinkin Pro Reverb vielä kiinnostaisi, mutta minä en vaan jaksa tehdä enää toista testireissua Helsinkiin. F-Musiikin myyjä kertoi mielenkiintoista triviatietoa Fenderin muutamista malleista. Mm. Deluxe Reverb RI, Twin Reverb RI ja Bassmann RI ovat tällä hetkellä tuontikiellossa ainakin Suomeen (varmaan muuhunkin EU:n), koska juotostinassa on säännösten mukaan liikaa lyijyä. Fender valmistaa uuden erän vahvistimia, ja niitä on kuulemma saatavilla taas vuoden lopusta.

Muita ajatuksia testireissulta:
- Mulla hajoaa kohta pää. Haluaisin vaan hyvän järkihintaisen vahvistimen, jonka ostettuani soundia ei tarvisi miettiä enää, voisi keskittyä soittamiseen. Tuntuu vaan, että "järkihintainen" ei sovi yhtälöön.
- Kyllä se vahvistimen hintalappukin kertoo jotain. Vaikken tietäisi mikä vahvistimista soundaa miltäkin, veikkaisin pystyväni erottamaan sokkotestissä monesta vahvistimesta, kuuluuko se lähemmäs 2000 euron hintaluokkaan, vaiko alle 1000 euron luokkaan.
- Uusissa kitaroissa (500-800e, joilla vahvistimia kokeilin) oli lähes järjestään huonot satulat, joihin kielet jumittivat, ja vähän väliä sai olla virittämässä. Miksi, oi miksi? Luulisi, että kitarat menevät paremmin kaupaksi, jos tällaiset itsestäänselvyydet olisi ennen liikkeen seinälle laittamista hoidettu kuntoon.
- Sain matkamuistoksi pienen strato-GAS:n. Jenkkistrato tallahumpparilla, Fralinin Hot Vintageilla ja 60s kaulaprofiililla. Toivotaan, että tämä menee kohta ohi.
- Kävin viidessä Helsingin musaliikkeessä, ja kaikissa sai todella hyvää palvelua kun meni myyjälle fiksuun sävyyn esittämään asiansa. Ei tämä mitenkään uutta ole, mutta joka reissun jälkeen ihmetyttää vaan enemmän tämän foorumin ainainen jankutus sen ja sen paikan myyjistä.

Kiitos kun jaksoitte lukea monologiani. Toivottavasti siitä on jatkossa apua jollekin muulle, joka vastaavaan tarkoitukseen on ostamassa vahvistinta.
ahvenonkala
20.06.2007 00:27:34

F-Musiikin myyjä kertoi mielenkiintoista triviatietoa Fenderin muutamista malleista. Mm. Deluxe Reverb RI, Twin Reverb RI ja Bassmann RI ovat tällä hetkellä tuontikiellossa ainakin Suomeen (varmaan muuhunkin EU:n), koska juotostinassa on säännösten mukaan liikaa lyijyä. Fender valmistaa uuden erän vahvistimia, ja niitä on kuulemma saatavilla taas vuoden lopusta.

Itsekin kävin Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa soittelemassa Bassmanilla ja myyjä mainitsi tämän samaisen asian. Muistelisin hänen sanoneen syksyllä tulevan uusi erä, että nyt pitäisi heti ostaa pois että kerkeää. No taidan kallistua kumminkin sen Vox AC30CC2:n kannalle.
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
Joees
20.06.2007 00:32:21
Itsekin kävin Oulun Soittimessa ja Tarvikkeessa soittelemassa Bassmanilla ja myyjä mainitsi tämän samaisen asian. Muistelisin hänen sanoneen syksyllä tulevan uusi erä, että nyt pitäisi heti ostaa pois että kerkeää. No taidan kallistua kumminkin sen Vox AC30CC2:n kannalle.

Höpö höpö, otat vaan sen beismänin ;-)
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
kimurantti1
20.06.2007 13:02:06
Mun mielestä tsekkaamisen arvoinen ois kans custom shopin vibroluxi:
http://www.custom-sounds.com/epages … 70274159fa3d3d06c9+FI/products/1401
Tosi hyvä fenderin clean-soundi ja tulee vielä casen kanssa

Minkälainen peli tuo on verrattuna Deluxe Reverbiin ja Blues Deluxeen?
Chaanim
08.07.2007 15:57:32
Pahoitteluni nostosta, mutta kiinnostaisi tietää, onko kimurantti1 löytänyt etsimäänsä?
mungiisi
08.07.2007 16:12:37
Pahoitteluni nostosta, mutta kiinnostaisi tietää, onko kimurantti1 löytänyt etsimäänsä?

Sama kiinnostaa itseäni.

Itse voisin heittää tähän sellaisen vaihtoehdon kuin Fenderin Super Reverb. 4x10" combo ja 40 wattia tehoja. Olen sellaisella nyt soitellut viikon sedälläni ja tykästyin kyllä todella! Speduilla boostia ja toimii. Puhtaat ovat varsinkin hienot.
ahvenonkala
08.07.2007 16:20:09

Höpö höpö, otat vaan sen beismänin ;-)

Höpö höpö, ostin sen Voxin! :)
The time to kill is now... while my guitar gently weeps.
rock-kukko
08.07.2007 18:30:06
kyllä toi voxin valvetronix olis blues/jazz/rock käyttöön kova sana. ei tietenkään putkivehje ole. mutta pääteasteessa yks putki on. hybrideikskö näitä sanotaan...
kimurantti1
08.07.2007 22:25:03 (muokattu 08.07.2007 23:19:08)

En ole vielä ostanut mitään, mutta aika selvältä tämä alkaa näyttää. Kyttään päivittäin toria, josko sinne ilmestyisi jotain kivaa. Edition Tube, Pro Reverb ja Deluxe Reverb on ainakin "seurannassa".

Pitää vielä käydä kokeilemassa erään tutun AC30:stä. Sekin oli muistaakseni hyvä laite. Niin ja Kochin Twintoneakin pitäisi vielä kokeilla. Twintonen kanssa olisi nyt kyllä super hyvät ostajan markkinat, kun niitä on neljä!! myynnissä pelkästään tuolla torilla.

Jostain kumman syystä mun laitehankinnat venyy ikuisuusprojekteiksi. Suorastaan vihaan kamojenvaihtorulianssia, enkä halua tehdä vikaostoksia. Budjetti vähän rajoittaa. Muuten kyllä tietäisin, mitä ostaisin. :-/

mungiisi:
Super Reverb ei tule kyseeseen, ihan vaan sen koon takia.
Numb
09.07.2007 10:24:25

Budjetti vähän rajoittaa. Muuten kyllä tietäisin, mitä ostaisin. :-/

Säästölinjalle sitten, ja ostat sen minkä oikeasti haluat.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)