Aihe: Ostamatta jääneet levyt (kuuntelusuojatut)
1 2 3 4
Gronsbyk
18.01.2004 19:10:13 (muokattu 23.01.2004 23:08:10)
Kun täällä on tuo ostetut levyt-ketjukin, tuli mieleen tuolta Diablo-ketjusta tälläinen asia, mitkäs levyt ovat sitten jääneet ostamatta noiden €&%/&€#n suojausten takia.

Tässä yksi hieno idea kuinka asiaan voisi yrittää vaikuttaa, kiitokset Prowlerille:
Huom. nyt kun lähdette boikotoimaan kuuntelusuojattuja niin tehkää yksinkertaisesti niin että lähetätte levy-yhtiölle listan mailitse mitä levyjä olette jättäneet hyllyyn, mieluiten vielä joka levyn perään syy "Ei toiminut DVD-soittimessa(/autosoittimessa/tietokoneessa/kannettavassa) kopiosuojauksen takia".

Sitten kun liitätte vielä perään että "Tiedustelisin että onko kyseisiä levyjä saatavana toimivana CD-levynä tai vinyylipainoksena." niin eivät ilkeä jättää vastaamatta.

Kyllä luulisi että levy-yhtiöt alkavat yskän ymmärtää kun rustaavat tuhannetta "valitettavasti kyseisistä levyistä ei ole toimivaa painosta tulossa joten emme voi myydä teille sellaista"-mailia.

Asiallista palautetta odotellaan ainakin näillä sivuilla löytyviin osoitteisiin:
http://www.poko.fi/cgi-bin/show.pl?page=yhteystiedot
http://www.capitolrecords.com/mail/
http://www.emi.fi/cgi-bin/show.pl?page=contact
http://www.sonymusic.fi/info.html
http://www.bmg.fi
*BMG:n sivut eivät tällä Mozilalla toimineet, enkä viitsi nyt sitä varten päivittää tai löysätä asetuksia, jotain spywarea sieltä kuitenkin koneelle änkeää.

Itse olen jo jonkun aikaa liittänyt postimyyntitilauksiini maininnan tai tilatessani puhelimitse sanon etten halua toimimattomia levyjä.

Omaan hyllyyni olisi taatusti ilmestyneet ennenpitkää ainakin seuraavat levyt, mitä luultavammin olisivat jo siellä:

King's X - Black like sunday (ostin, ei toiminut, palautin)
Diablo - Eternium
Ozzy Osbourne - Live at Budokan
Clawfinger - Zeros & heros
Iron Maiden - Dance of death
Iron Maiden - Rainmaker
Iron Maiden - Wildest dreams
Jethro Tull - Heavy horses 1978 (Remaster)
Jethro Tull - Songs from the wood (Remaster)
Jethro Tull - This was (Remaster)
Jethro Tull - Stand up (Remaster)
Jethro Tull - A passion play (Remaster)
Jethro Tull - Aqualung (Remaster)
Jethro Tull - Benefit (Remaster)
Jethro Tull - Living with the past (Remaster)
Jethro Tull - Thick as a brick (Remaster)
Jethro Tull - Too old to rock'n'roll (Remaster)
Jethro Tull - War child (Remaster)
Ajattara - Kuolema
Blind Guardian - Live 2003
Pearl Jam - Riot act (ostin, ei toiminut, palautin)
Nightwish - Century child
Sapattivuosi
Velcra - Consequences of disobedience
Paradise Lost - Symbol of life
Radiohead - Hail to the thief
Sub Urban Tribe - Manimal
A Perfect Circle - Thirteenth Step

Mainittakoon vielä että olen kokonaisuuksien ihminen, jos pidän jonkun bändin jostain levystä, ostan useimmiten ennenpitkää bändin koko tuotannon. Tuosta syystä jää joidenkin bändien toimivatkin levyt nyt ostamatta. Nykyään ostan lähes pelkästään ennen vuotta 2000 julkaistuja levyjä, uudempia vain erityistapauksessa jos vain toimivana saan.
bastardo
18.01.2004 19:12:39
Ai Diablo ja Sapattivuosi on pilattuja? No, jäi ostamatta.
Skiggeböö
Härski
18.01.2004 19:22:00
Haha. Ostan vain toimivia ja kättökelpoisia levyjä.
lxi
18.01.2004 19:27:09
Kiitos kun varoitit Jethro-remastereista. En tiennytkään että olivat rikottuja.

Mieleen tulevat ainakin:

Maj Karman Kauniit Kuvat - Metallisydän
Radiohead - Hail to the Thief
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
Aerodactev
18.01.2004 20:03:51
Kiitos kun varoitit Jethro-remastereista. En tiennytkään että olivat rikottuja.

Songs from the wood kyllä tuntuu pelittävän ihan hyvin, vaikka sitä odotellessa oli kyllä pala kurkussa.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Kitaranraiskaaja
18.01.2004 20:08:04

Kuuntelusuojatut? Hä? Minulla on kolme noista JT-remastereista ja kovasti toimivat.
Päälause, sivulause (sulkujensisäinen huomautus). Huudahdus!
Aerodactev
18.01.2004 21:09:38
Jethro Tullin Aqualungin ja Stand upin remasterit eivät ainakaan ole kopiosuojattuja - tietääkseni vuodesta 2003 eteenpäin julkaistuista remastereista tämä löytyy.
ANDREY BOLSHAKOV - MACTEP OF CXPED!!!
Tsekkaa myös Kissapuhelin
Bluesmies
18.01.2004 21:12:10
Mulla on englannista ostetun gunnareiden appetite-levyssä vissiin toi suojaus. Siinä ei nimittäin ole yhtä ainutta naarmua, mutta omissa stereoissani toimii todella harvoin. Olen koittanut toisissa stereoissa, joissa toimi kyllä moitteettomasti. Vituttaa!
Kitara on tyhmä!!!
U.Honey
18.01.2004 21:21:56
Mistä te oikein puhutte? Ai että ostaa uuden levyn ja se ei muka toimi CD-soittimessa?
My name is Baron - U.Honey Baron
Torniojaws
18.01.2004 21:48:10

Mistä te oikein puhutte? Ai että ostaa uuden levyn ja se ei muka toimi CD-soittimessa?

Niin. Kopiosuojaus estää monien normaalisoittimien kanssa kuuntelemisen. Ei toimi millään tai alkaa soimaan vasta 30min rämppäyksen jälkeen.
Shaft
18.01.2004 22:04:52
Toimimaton levy kannattaa ehdottomasti palauttaa ostopaikkaan.
PomppoK
18.01.2004 23:36:55

Miten sellaisen voisi olettaakaan toimivan CD-soittimessa?

Levy-yhtiöt & co. voisivatkin kustantaa jokaiseen talouteen uuden soittimen, kun kerta lähtevät muuttamaan standardeja, joiden mukaan levyt toimivat cd-soittimesta riippumatta.

Ja kannettava soitinkin olis kiva.
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
lxi
18.01.2004 23:51:53
Näin se homma etenee, juuri perjantaina MKKK:n Raumanmeripätkää katsoessa ajattelin että olisi ostettava senkin bändin levyt joita ei vielä minulla ole, ostamatta sitten jää.

Osta aiemmat. Ne ovat suojaamattomia eivätkä ainakaan huonompia. Metallisydän on bändin toistaiseksi ainoa kopiosuojattu levy.

Ja niin, kyse ei niinkään ole siitä etteivätkö levyt toimisi soittimessani, sen ne luultavasti tekisivät. Mutta kopiosuojauspolitiikka on älytön, väärin kohdistettu ja haittaa vain ja ainoastaan tavallista kuluttajaa joka yrittää kuunnella levyä kannettavassaan tai autosoittimessaan. Piratismiin, varsinkin järjestäytyneeseen ja laajamittaiseen, sen vaikutus on naurettavan olematon. Tämän vuoksi, periaatteesta, minulla ei ole aikomusta hankkia kopiosuojattuja cd-levyjä. Olkoon se vaikka pienen ihmisen protestoinnin muoto.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
N_Bates
19.01.2004 00:34:10

onneks nykyään tehdään niin paskaa musaa etten juurikaan törmää tuohon ongelmaan. Vanhat levyt on halvempiakin...
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
PomppoK
19.01.2004 08:19:00

onneks nykyään tehdään niin paskaa musaa etten juurikaan törmää tuohon ongelmaan. Vanhat levyt on halvempiakin...

On joo, mutta niitä wanhoja vanhoja ei enää tahdo saada mistään. Kaikista tehdään jotain ****n remastereita ja tungetaan vielä ********suojaus päälle.

Taitaa jäädä Jethro Tulliinkin parempi tutustuminen hamaan tulevaisuuteen... vapaaehtoisesti en ********suoja-remastereita ostele. Pitää kai varastaa kirjastosta nekin levyt, ähihii. Eipä ole minulta pois.
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Heissi
19.01.2004 08:36:03
Onhan noita muutamita tapauksia, että levy on jäänyt suojauksen takia ostamatta. Esim. MKKK - Metallisydän ja Diablo - Eternium. Yksi kopiosuojattu levy tosin löytyy hyllystä, mutta siitäkin olen joutunut polttamaan cd-r:n jotta se toimisi stereoissani.
"Siinä on sulle, läskimahanen kaveri, miettimistä."
- Jouni Hynynen
PomppoK
19.01.2004 08:59:07 (muokattu 19.01.2004 09:00:15)

Onhan noita muutamita tapauksia, että levy on jäänyt suojauksen takia ostamatta. Esim. MKKK - Metallisydän ja Diablo - Eternium. Yksi kopiosuojattu levy tosin löytyy hyllystä, mutta siitäkin olen joutunut polttamaan cd-r:n jotta se toimisi stereoissani.

Nuo "alkuperäiset" suojatut olen taipunut ostamaan vielä, mutta uudelleenjulkaisuihin suojauksen ymppäämistä ei järjestelmäni sulata, ei ikinä... eiköhän niillä(kin) levyillä ole jo otettu rahat pois enemmänkin kuin kertaalleen. Joku roti!

Että alkoikin vituttaa, yht'äkkiä, koko suojaus-kulttuuri. Voisin lopettaa kaikkien suojalevyjen oston ja käydä itsensä levy-yhtiö -pösöjen ja artistien nähden antamassa lekaa alkuperäisille jo ostamilleni suojalevyille, ottaa pari analogista kopiota ja jakaa muutaman Sergeillekin. Phittu.

Kun ei oikein tiedä, miten tällaista vastaan voisi taistella... tai yksinkertaisesti hakea parannusta, turhauttaa vaan. Eipä kyllä toinenkaan osapuoli taida tietää, mitä oikeasti tehdä.

OLETTE SEKAISIN, IHMISET!

Kiitos, ja hyvää yötä.

EDIT: ...ja puhkoa joka ikinen kondomi kaupan hyllyltä!
Super-Jari
19.01.2004 09:07:56
Tässä olisi ideaa FAQiksi??
Jos joku putosi kalliolta, ei ollut mitään väliä sillä, syöksyikö maa ylöspäin vai hän itse alaspäin. Vaikeukissa oltiin joka tapauksessa.
Vemmy
19.01.2004 10:52:06
Niin, kyllähän tuo kopiosuojaus ihmetyttää (ei tosin ole vielä itseäni haitannut), etenkin se mihin sillä pyritään. Mutta jos kännyköiden soittoäänet imaisevat jo kymmenen prosenttia koko maailman musiikkikaupasta, niin mitähän levy-yhtiöt seuraavaksi keksivät? Huhuja on kyllä jo ollut, että CD-formaattikin olisi mennyttä muutamassa vuodessa... Lopulta kai päädytään siihen, että jos haluaa kuunnella hyvää musiikkia inhimillisin hinnoin, niin pitää tehdä sitä itse... Ei se kyllä enää paljon siitä uuvu... ;)
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)