Aihe: Peukulla soittajat
1 2
leksi-B
19.06.2007 20:01:36
mullon tullu tää probleema että kauhee tarve vetää koko ajan nopeasti tilulilu tilulilu,,, onko tähän mitää rohtoa olemassa?
Basso se mukava soitin!
Teijo K.
19.06.2007 20:18:10

mullon tullu tää probleema että kauhee tarve vetää koko ajan nopeasti tilulilu tilulilu,,, onko tähän mitää rohtoa olemassa?

On joo, vanhuus ja nivelvaivat.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
leksi-B
19.06.2007 20:23:27
On joo, vanhuus ja nivelvaivat.

No sitä odotellessa.
Basso se mukava soitin!
möyssy
19.06.2007 22:01:55 (muokattu 19.06.2007 22:06:37)
Siinähän se on. Nykyään kaikki pitää vetää niin pirun nopeella tempolla. Ei oo mitään rauhaa. Ja näköjään useinkin jossain paikoissa on, että mitä nopeempi basisti, sitä parempi. Pyh. Itte soitan ja soitan tulevaisuudessakin pelkällä peukulla, ei ole tarvetta soittaa niin nopeasti kun mennään tavallisella temmolla.
Itse ehdin ainakin peukulla hyvin. Soolojakin jos vetää niin sormilla, voi tulla tarve vetää nopeesti. Oiskohan syy, että pitää yrittää kaikkia sormia käyttää yhtäaikaa.
Jne.. Kyllähän se Jacokin vähän lirutteli, mutta pysähtyili (onneksi) myös.

En oo nyt ihan varma, että kuinka tosissaan pitäs ottaa. Mä en vaan ymmärttä tätä:

hidas = hyvä

nopea = paha

Kaikelle luulisi sen paikkansa löytyvän.
''Aina tulee olemaan eskimoita, jotka neuvovat Kongon alkuasukkaille miten menetellä helteen tullen.''
2541
20.06.2007 01:19:55

Tää menee taas mun käsityskyvyn yli. Peukulla, plekulla, sormilla tai vaikka kielellä, eiks se oo ihan sen mukaan mikä kuulostaa soitettavaan biisiin parhaalta? Ei taida olla yhtä ylitse muiden.

Ei kun kato sormilla tietenkin, mut ei liian nopeasti. Muovinpalasella ei saa missään nimessä soittaa. Peukulla voi soittaa, kunhan ei peukuta.

OK, olen huono sarkasmissa...:)
Teijo K.
20.06.2007 08:09:24

Ei kun kato sormilla tietenkin, mut ei liian nopeasti. Muovinpalasella ei saa missään nimessä soittaa. Peukulla voi soittaa, kunhan ei peukuta.

OK, olen huono sarkasmissa...:)

Joo oot, mutta sentään myönnät sen avoimesti. :) Se on hyvä.

Yhteisö on juuri niin ahdasmielinen kuin se päättää itse olla.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
rmac
20.06.2007 09:19:19
En taida tuntea ketään ammattibasistia kuka soittaisi enää peukulla..

No mä soitan toisinaan ja Wooten myös, ja oli niitä kai muutama muuki.
Johannes_t
20.06.2007 10:06:54

Jotenkin epäilisin, että tässä ei ihan tuota peukulla soittoa haeta... ;)
J.Hollström
20.06.2007 10:23:50

Ootko ammattilainen? Missä sua voisi kuulla?
rmac
20.06.2007 10:29:33
Ootko ammattilainen?
Täys!

Missä sua voisi kuulla?
Mie soitan niin hilijaa.
J.Hollström
20.06.2007 10:33:28
Täys!

Mie soitan niin hilijaa.

Oot ehkä tän palstan mystisin hahmo.
rmac
20.06.2007 10:35:12
Oot ehkä tän palstan mystisin hahmo.

Kiitos, kaipa tuon voi ottaa myös kohteliaisuutena.
pehko
20.06.2007 11:26:51
miusta on hienoa, että Opethin Martin Mendez peukuttaa väliin..on kuitenki döödis pändistä kyse....tai no, ainakin Grand Conjurationin kertsissä se peukuttaa... =D
HEAVY...FUCKING...METAL!
2541
20.06.2007 15:35:49

Pitäskö tässä nyt nimittää tuota aloittajan hakemaa tyyliä, eli peukalolla näppäilyä peukaloinniksi ja peukulla hakkaamista eli släppäilyä peukutukseksi? Niinkö selvyyden vuoksi? Vai unohdetaanko koko juttu?
Mr.Crest
20.06.2007 21:47:25
Pitäskö tässä nyt nimittää tuota aloittajan hakemaa tyyliä, eli peukalolla näppäilyä peukaloinniksi ja peukulla hakkaamista eli släppäilyä peukutukseksi? Niinkö selvyyden vuoksi? Vai unohdetaanko koko juttu?

Joo, ettei tuu väärinkäsityksiä.. Aiheellahan tarkoitan tuota "aloittelijan hakemaa tyyliä" eli peukulla soittoa enkä peukutusta..

Edit: Sekavaa peukunvääntöä (hymiö)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)