Aihe: Soittajan liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
uruttaja
19.06.2007 07:19:52
Karkaspa taas komeasti alkuperäisestä aiheesta. Joko te sovitte, olenko minä mikä vai en?
isojussi
19.06.2007 10:15:41
Oli se solisaliratti.

"Punaisessa viivassa Kianto yritti herätellä korpikansaa poliittiseen valveituneisuuteen. Turhaan
odotti kansa agitaattorin lupaamaa hyvinvointia selkosiin. Niistä vaaleista ei liene jäänyt mitään
muuta käteen, kuin kansan suuhun uusi sana solisaliratti."

Hämäläisen puheenparren tuntijana uskallan väittää, että Ilmari on mennyt lyhentelemään....
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
isojussi
19.06.2007 10:16:16
Karkaspa taas komeasti alkuperäisestä aiheesta. Joko te sovitte, olenko minä mikä vai en?

Lihava sinä oot, niinkun minäkin - älä noista hyvä urkuveli huolta kanna.
EP
19.06.2007 10:19:08 (muokattu 19.06.2007 10:22:29)

"Heidän haaveilemassa yhteiskunta-utopiassa ihmisillä olisi ihanteen mukaan todellinen vapaus toteuttaa taipumuksiaan ja saada tarpeensa tyydytetyksi."
Musiikkia korville
19.06.2007 10:23:49

Lihava sinä oot, niinkun minäkin - älä noista hyvä urkuveli huolta kanna.

Te ootte ku kaks marjaa. HOHO
By: MK
mack the knife
19.06.2007 11:25:45
Hämäläisen puheenparren tuntijana uskallan väittää, että Ilmari on mennyt lyhentelemään....

Mutta kun se kirja ei liity Hämeeseen mitenkään. Kainuussahan se Topi sai karhulta turpaan.
COVS n:o 1.
isojussi
19.06.2007 19:29:20
Mutta kun se kirja ei liity Hämeeseen mitenkään. Kainuussahan se Topi sai karhulta turpaan.

Mutta kyllä täälläkin on niitä perkeleen solisaliraatteja,
Mandoman
19.06.2007 19:49:53 (muokattu 19.06.2007 19:50:19)

Perkele sentään! Jos olisin tuon sinun suuntauksen tiennyt en olis lähettänä sitä Syötteen taika-CDtä....Juu..Eikös vapaassa maassa saa olla mitä haluaa. Kyllä sitä nyt ollaan niin porvaria, niin porvaria että..
Eiku!
Ukko
19.06.2007 21:15:12

Kokoomus nuoret hiljaa kun miehet keskustelevat :/
KoskPaavo
19.06.2007 22:04:06
Kokoomus nuoret hiljaa kun miehet keskustelevat :/

Rötösherroja oletta kaikki kyllä kansa tietää
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
hoomollinen
19.06.2007 23:11:44
Hyvin on taas soittajien liksat ruodittu.

Nimenomaan
isojussi
20.06.2007 00:37:41 (muokattu 20.06.2007 00:49:20)
Perkele sentään! Jos olisin tuon sinun suuntauksen tiennyt en olis lähettänä sitä Syötteen taika-CDtä....Juu..Eikös vapaassa maassa saa olla mitä haluaa. Kyllä sitä nyt ollaan niin porvaria, niin porvaria että..

Kyllä mulla on aika tasapuolinen käsitys kaikista puolueista. Jotta ole huoleti.

E: Se, muuten minkä takia mulla tökkii ihan kaikki saatanan poli-vitun-trukit ja agi-fucking-taattorit kiilusilmäkommunisteista iikooälläläisiin ja temarit ja kokoomusnuoret (kirjoitetaan käsittääkseni yhteen) ja kepulit ja vihersopulit siinä välillä on se, että lopun perin ne rassaa vaa omaa pyllyreikäänsä ja sitä mikä on sitä lähinnä. Kyllä ne on maailman sivun valjastaneet taitteen ja kulttuurin omiin tarkoitusperiinsä ja tukeneet sitä, mikä heitä edesauttaa.

Mistä päästiinkin näppärästi alkuperäiseen aiheeseen: Kuinka moni on vaaleissa äänestänyt sillä silmällä, että soittajien ääntä saataisiin edes jollain lailla valtakunnassa kuuluviin? Mä oon ainakin parhaani yrittänyt näin tehdä.

Mites muut - HÄH?
Sertzo S
20.06.2007 06:24:08
Tuota tuohon Jussin kysymykseen. Mulle kun ei ole oikein selvinnyt tähän päivään asti ollenkaan, että mikä puolue tai ehdokas olisi voimakkaasti ajanut soittajien asiaa eduskunnassa. Valtion Taidetoimikunnan olisi aivan ehdottomasti tuettava päätöksillään myös humppakulttuuria apurahoineen. Voisivat aloittaa vaikka minusta, joka on pienituloinen, sivuraiteilla oleva entinen humpanrutkuttaja ja pääosin aikoinaan hoitanut tonttinsa toimissaan hyvin. Saisivat antaa taiteilijaeläkkeen sedälle prle! Vaaitoimitsijana ollessani jo useamman kerran eri vaaleissa, niin olen aina äänestänyt ja usein jo ennakkoon, mutta en kerro tässä mitä puoluetta tai henkilöä vaalisalaisuuteen vedoten.
uruttaja
20.06.2007 07:11:40
Tuota tuohon Jussin kysymykseen. Mulle kun ei ole oikein selvinnyt tähän päivään asti ollenkaan, että mikä puolue tai ehdokas olisi voimakkaasti ajanut soittajien asiaa eduskunnassa. Valtion Taidetoimikunnan olisi aivan ehdottomasti tuettava päätöksillään myös humppakulttuuria apurahoineen. Voisivat aloittaa vaikka minusta, joka on pienituloinen, sivuraiteilla oleva entinen humpanrutkuttaja ja pääosin aikoinaan hoitanut tonttinsa toimissaan hyvin. Saisivat antaa taiteilijaeläkkeen sedälle prle! Vaaitoimitsijana ollessani jo useamman kerran eri vaaleissa, niin olen aina äänestänyt ja usein jo ennakkoon, mutta en kerro tässä mitä puoluetta tai henkilöä vaalisalaisuuteen vedoten.

Oletko,veljeni, koskaan hakenut muusikoille/säveltäjille tarkoitettuja apurahoja? Niitähän on tarjolla aika montaa sorttia työskentelyapurahoista lähtien. Suosittelen.

Oletko koskaan hakenut taiteilijaeläkettä? Siihen tarvittais jonkun sorttinen takapirurinki.

Olen valinnut ehdokkaani jo vuosikymmenet siten, että humppakin kuuluisi jotenkin.
Sertzo S
20.06.2007 07:20:06
Oletko,veljeni, koskaan hakenut muusikoille/säveltäjille tarkoitettuja apurahoja? Niitähän on tarjolla aika montaa sorttia työskentelyapurahoista lähtien. Suosittelen.

Oletko koskaan hakenut taiteilijaeläkettä? Siihen tarvittais jonkun sorttinen takapirurinki.

Olen valinnut ehdokkaani jo vuosikymmenet siten, että humppakin kuuluisi jotenkin.

Olen hakenut ja joskus jopa saanutkin.
Nyt en ole yrittänyt pitkään, pitkään aikaan, mutta ehkäpä vielä anonkin johonkin produktioon.
uruttaja
20.06.2007 07:21:56
Olen hakenut ja joskus jopa saanutkin.
Nyt en ole yrittänyt pitkään, pitkään aikaan, mutta ehkäpä vielä anonkin johonkin produktioon.

Jotkut sanoo, että niitä pitäisi hakea koko ajan. Valtakunnallisista ja maakunnallisista lähteistä.
Sertzo S
20.06.2007 07:28:14 (muokattu 20.06.2007 07:30:09)
Jotkut sanoo, että niitä pitäisi hakea koko ajan. Valtakunnallisista ja maakunnallisista lähteistä.

Olen saanut aikoinani Savonlinnan Kaupungilta jonkun satasen ja eräältä säätiöltä useamman vanhan tonnin erääseen produktioon.
ESEK:iltä en ole saanut, enkä mistään muualtakaan. Nyt vasta tein sopimuksen eräästä musajutustani, josta kolahtaa mukavasti,mutta siitä en sopimukseemme vedoten kerro enempää.
Köyhänä pysyn näillä freelancerin ansioilla loppuelämäni ja elelen vähillä.
Joskus sentään on varaa ottaa jopa Colbertia hyvien kavereiden kanssa hauskoin jutuin, kuten uruttajakin tietää. ;)
uruttaja
20.06.2007 07:44:15
Olen saanut aikoinani Savonlinnan Kaupungilta jonkun satasen ja eräältä säätiöltä useamman vanhan tonnin erääseen produktioon.
ESEK:iltä en ole saanut, enkä mistään muualtakaan. Nyt vasta tein sopimuksen eräästä musajutustani, josta kolahtaa mukavasti,mutta siitä en sopimukseemme vedoten kerro enempää.
Köyhänä pysyn näillä freelancerin ansioilla loppuelämäni ja elelen vähillä.
Joskus sentään on varaa ottaa jopa Colbertia hyvien kavereiden kanssa hauskoin jutuin, kuten uruttajakin tietää. ;)

Muusikoiden mahdollisuudet apurahoihin ovat parantuneet muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Apurahalähteitä on varmaan kymmenkunta. Joten uutta matoa koukkuun ja otetaan isompaa ja makiampaa kolperttia..
Sertzo S
20.06.2007 08:05:43
Muusikoiden mahdollisuudet apurahoihin ovat parantuneet muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen verrattuna. Apurahalähteitä on varmaan kymmenkunta. Joten uutta matoa koukkuun ja otetaan isompaa ja makiampaa kolperttia..

Noista mahdollisista apurahalähteistä voisi väsätä tännekin jonkinmoista listaa, jos ja kun tietoaistä on.
Mulla tulee mieleeni nyt tuo jo mainitsemani ESEK ja anomuskaavakeet löytyvät: www.esek.fi
Postin kautta saatavat puh: (09) 6803 4040.
Apurahan myöntämiseen täytyy eritellä hakemuksissa mm. saavutuksia ns. taiteellisessa toiminnassa, jos niitä on. Ellei ole, niin pirun vaikeaa on mitään saada ilman aiempia näyttöjä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)