Mättöpiiska 17.06.2007 06:27:14 | |
---|
Joo tulipa kuunneltua. En tykännyt. Hirveitä editointimokia on ainaskin miksaajalla tullut tai sitten on vaan jättänyt editoimatta. Komppi soutaa ja huopaa välillä aika huomattavissa määrin ja kitarat räpsyy häiritsevästi. Jo heti alussa. Tai ehkä se on vaan sitä systemaattista kaaosta... Taisi olla yksi lauluraitakin jätetty / vartavasten laitettu kiilaamaan ihan törkeästi. No mut joo... Ehkä musta on tulossa nirppanokka DT:n suhteen, kun ei iskenyt tämäkään levy. |
Musta Arkipyhä 17.06.2007 08:19:36 (muokattu 17.06.2007 08:20:18) | |
---|
Joo tulipa kuunneltua. En tykännyt. Hirveitä editointimokia on ainaskin miksaajalla tullut tai sitten on vaan jättänyt editoimatta. Komppi soutaa ja huopaa välillä aika huomattavissa määrin ja kitarat räpsyy häiritsevästi. Jo heti alussa. Tai ehkä se on vaan sitä systemaattista kaaosta... Taisi olla yksi lauluraitakin jätetty / vartavasten laitettu kiilaamaan ihan törkeästi. No mut joo... Ehkä musta on tulossa nirppanokka DT:n suhteen, kun ei iskenyt tämäkään levy. Näin on ja kaikki soittaa koko ajan väärässä sävellajissa ja huonosti.Laulu on epävireessä ja haitsu ei ole taimissa.Kitara ei ole vireessä ja koskettimet ei ole taimissa ja miksattu liian pintaan. Ai missä kohdassa? No ettikää ite. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Ylilordi 17.06.2007 12:59:52 (muokattu 17.06.2007 13:01:32) | |
---|
"Progemetallihan tunnetaan perinteisesti musiikinlajina jota harrastavat lähinnä teekkarit ja muut näyttöruudun valossa turhan pitkään kalvenneet nuoret miehet", tietää Soundi. Alan pikkuhiljaa uskomaan kun tätä vuodatusta lukee. Oppisitte tekin arvostamaan tätä musaa jos joutuisitte kuuntelemaan Radio Novaa ja Iskelmää 8 h päivässä työpaikalla. Olkootkin sitten tää uusi levy huonompi kuin levy x, mutta kyllä tää silti on oikeasti hyvää musaa. Jos jokaista DT:n tuotosta rupeaa Awakeen tai I&W:n vertaamaan niin ei hyvää päivää. "For never was a story of more woe
Than this of Victoria and her Julian" |
BobHope 17.06.2007 14:35:17 | |
---|
"Progemetallihan tunnetaan perinteisesti musiikinlajina jota harrastavat lähinnä teekkarit ja muut näyttöruudun valossa turhan pitkään kalvenneet nuoret miehet", tietää Soundi. Alan pikkuhiljaa uskomaan kun tätä vuodatusta lukee. Oppisitte tekin arvostamaan tätä musaa jos joutuisitte kuuntelemaan Radio Novaa ja Iskelmää 8 h päivässä työpaikalla. Olkootkin sitten tää uusi levy huonompi kuin levy x, mutta kyllä tää silti on oikeasti hyvää musaa. Jos jokaista DT:n tuotosta rupeaa Awakeen tai I&W:n vertaamaan niin ei hyvää päivää. Joo ehkäpä dt:tä arvostellaan vähän... turhan ankarasti... No omapahan on vikansa kun ovat tehneet niin überloistavaa musaa aiemmin :) Juuri kun saimme bändiin tarvittavat jäsenet täytyy lähteä sotimaan... On se niin väärin!!! |
Kagrenac 18.06.2007 08:48:59 | |
---|
Olen varmaan melkein ainut, joka pitää levystä. Siinä on munaa, mutta siinä on myös melodisuutta ja mahtipontisuutta. ToT:ista puuttui jälkimmäiset kaksi ja 8V:stä ensimmäinen. Ja mahtipontisella en silti tarkoita yhtä pateettista esitystä kuin esmes 6DOIT-biisi. Porukka ottaa välillä musiikin aivan liian tosissaan. Alkakaapas tutkiskella Britney Spearsia yhtä analyyttisesti. |
StoRBa 18.06.2007 09:39:13 | |
---|
Mulle upposi aivan satasella Systematic Chaos. Aivan ehdotonta parhautta! En nyt ala vertailemaan I&W:hen tai mihinkään muuhun DT-levyyn, mutta niin DT-levynä kuin minä tahansa muunakin aivan mahtava levy. |
Aleksi Gaiss 18.06.2007 13:02:35 | |
---|
Joo tulipa kuunneltua. En tykännyt. Hirveitä editointimokia on ainaskin miksaajalla tullut tai sitten on vaan jättänyt editoimatta. Komppi soutaa ja huopaa välillä aika huomattavissa määrin ja kitarat räpsyy häiritsevästi. Jo heti alussa. Tai ehkä se on vaan sitä systemaattista kaaosta... Taisi olla yksi lauluraitakin jätetty / vartavasten laitettu kiilaamaan ihan törkeästi. No mut joo... Ehkä musta on tulossa nirppanokka DT:n suhteen, kun ei iskenyt tämäkään levy. Editointimokia on kyllä spotattu täälläkin ihan vitusti. Ja paskat rumpusoundit. |
BobHope 18.06.2007 23:52:37 | |
---|
Ja paskat rumpusoundit. Jahas. Jotain uutta, kiitos :D Juuri kun saimme bändiin tarvittavat jäsenet täytyy lähteä sotimaan... On se niin väärin!!! |
Sir Jöpötin 19.06.2007 16:08:57 | |
---|
Larssi on paska rumpali jne. Ei vaan, parasta Dream Theateria sitten vuoden 1995. FAR BEYOND METAL | R.I.P Dimebag Darrell Abbott |
pehko 19.06.2007 20:16:54 | |
---|
Monet itkee, että DTn musa on nykyään härskiä lainailua esikuviltaan eikä siinä ole mitään omaa. Vittu ei tule kovin montaa yhtä uniikkia bändiä mieleen kuin DT, siis ihan oikeesti. Vaikka esikuvien soundi kuuluukin musassa, se ei tee siitä mitään kopiopaskaa. Maailmassa on tuhansia toisiltaan kuulostavia eri genreä edustavia metallibändejä, jotka kuulostaa liukuhihnalta tulevalta tusinakamalta. Joten miten DT voi kuulua näihin, jos mä tunnistan sen tyylin noin viidessä sekunnissa oli kappale mikä tahansa tai ennen tuntematon? DTlla on kyllä ainutlaatuinen ja tunnistettava tyyli ja bändi on muuttunutkin vuosien varrella aika paljon, joten paikallaan junnaamisestakaan ei voi syyttää. Tämä kuuluu niin hyvässä kuin pahassakin. vähän ohvin puolelle tämä menee, mutta tästä tulee aina mieleen kun valitetaan "kopioimisesta" sun muusta, että ei sitä nykypäivänä ole kovin helppo tehdä enää mitään mitä ei olisi jo kuultu...tiiä nyt meinasitko tarkasti tuota, mutta kuitenki... HEAVY...FUCKING...METAL! |
Deino 19.06.2007 21:39:35 | |
---|
Ostin vihdoin ja viimein Images & Wordsin joka on ollut ostoslistalla varmaan 4 vuotta. Nyt harmittaa, että odotin niin kauan; aivan järjettömän loistava levy. Kevyesti 5/5 |
jigsore 19.06.2007 21:48:20 | |
---|
Ei vaan, parasta Dream Theateria sitten vuoden 1995. Hoh, oiski! Tänään sain viimein ostettua tuon Six Degreesin, ja sehän olikin parempi kuin muistinkaan. Eipä ole ykköscd:n tasoisia biisejä orkesterilta sen jälkeen tullut. Rudesskin on siinä vielä mukavasti aisoissa. The Glass Prison on vähän jöötiä, mutta päihittää silti monet myöhemmät hevailut. |
Ostin vihdoin ja viimein Images & Wordsin joka on ollut ostoslistalla varmaan 4 vuotta. Nyt harmittaa, että odotin niin kauan; aivan järjettömän loistava levy. Kevyesti 5/5 Tässä pari päivää sitten kuuntelin taas helvetin pitkästä aikaa kyseistä levyä ja onhan se niin uskomattoman mahtava. Varsinkin Learning To Live. Olin täysin unohtanut miten mielettömän upea kappale on kyseessä. Nousi varmaan top3 Dream Theater -biisien joukkoon minulla. Muyng saisi kyllä vähän enemmän tehdä noita lyriikoita, sanon minä. |
Rypsolisti 19.06.2007 22:45:51 | |
---|
"Progemetallihan tunnetaan perinteisesti musiikinlajina jota harrastavat lähinnä teekkarit ja muut näyttöruudun valossa turhan pitkään kalvenneet nuoret miehet", tietää Soundi. No Soundi nyt ei tiedä mistään mitään.:D(hymiö) Joo onhan se totta että täällä DT otetaan aika vakasti ja tulee vähän turhankin rankkaa arvostelua mutta pakko myöntää että uusin levy ei juurikaan innosta. En ole kokonaan vielä kuunnellut joten sikäli huono arvostella mutta mitä olen kuullut nii en ole hirveästi pitänyt, minkäs sille mahtaa jos ei vain nappaa. Itse haluaisin kuulla DT:ltä proge rockia, tämä on tietenkin vain minun mielipide ja on todella hienoa jos DT itse on levyyn tyytyväinen ja haluaa tällaista tehdä, vain sillähän on väliä. Olen kyllä kova DT fani ja kaverit koittaa käännyttää tän levyn puoleen ja aionkin kyllä jossain vaiheessa kokonaan kuunnella, ehkä tuosta vielä innostun. Toisaalta taidan olla tämän foorumin ainoita joka todella pitää When Dream And Day Unitesta, se vasta huippu levy onkin! Fender Stratocaster '62 |
Borlag 20.06.2007 08:40:46 | |
---|
Juu et ole ainoa. SDOIT on tällä hetkellä itselle se levy josta en pidä lainkaan, WDADU taas on hieno levy, kunhan siihen lauluun tottuu. |
BotneLapio 20.06.2007 09:23:51 | |
---|
Varsinkin Learning To Live. Olin täysin unohtanut miten mielettömän upea kappale on kyseessä. Se on kyllä aivan järjettömän hyvä. Mua vituttaa noissa "uusissa" levyissä ainoastaan rumpusoundit. Eihän se nyt varsinaisesti tärkeää ole, mutta kun häirii niin häirii. DT:hän on puhtaasti musiikkia muusikoille. :=) ...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento |
Sir Jöpötin 20.06.2007 10:46:32 | |
---|
Hoh, oiski! Tänään sain viimein ostettua tuon Six Degreesin, ja sehän olikin parempi kuin muistinkaan. Eipä ole ykköscd:n tasoisia biisejä orkesterilta sen jälkeen tullut. Rudesskin on siinä vielä mukavasti aisoissa. The Glass Prison on vähän jöötiä, mutta päihittää silti monet myöhemmät hevailut. Kokonaisuutta toki tarkoitin. Parempia biisejä ovat tehneet kuin mitä suurin osa tällä uudella lätyllä, mutta kokonaisuutena tämä on imo hyvä. Enkä oikeastaan tarkoita sitäkään, että biisit sopisivat keskenään levylle hyvin :E Tämän lätyn huonoimmat biisit nyt ovat nekin keskitason yläpuolella ja hyvät sitten ihan siellä kärkipäässä. Voi tietty olla, että tämä on vain alkuhuumaa ja innostus hiipuu, mutta samakaisseo. Kas noin, taas saatiin yksi erittäin sekava viesti aikaiseksi, jee. FAR BEYOND METAL | R.I.P Dimebag Darrell Abbott |
carnation 20.06.2007 10:50:34 (muokattu 20.06.2007 10:52:38) | |
---|
Mua vituttaa noissa "uusissa" levyissä ainoastaan rumpusoundit. Eihän se nyt varsinaisesti tärkeää ole, mutta kun häirii niin häirii. DT:hän on puhtaasti musiikkia muusikoille. :=) Olihan tuo rumpusoundi pielessä jo Images & Wordsillakin. Noh, mutta tolla levyllä on kuitenkin Dream Theaterin parhaat biisit ja muutenkin paras meininki, niin ei se enää osaa niin haitata. Jos I&W:sta jotain negatiivista pitää hakemalla hakea, niin Portnoyn virveli tulee ekana mieleen. Tuli taas itsekin kuunneltua tuota levyä ja toimiihan se edelleen. On muuten ainoa DT-levy minun hyllyssäni, jokin siinä vain kolahtaa ihan eri tavalla kuin näissä myöhemmissä tuotoksissa. Esim. Another Dayn haikeat saksofoniosuudet ovat edelleenkin kauneinta, mitä DT on saanut aikaan eikä niissä kitarasooloissakaan mennä paljon pieleen. Että osaa tämä bändi säveltää hyviä melodioitakin, tai ainakin osasi ;---) Ja Surrounded on aliarvostettu helmi, tai ainakaan tätä ei mainita kovin usein kun yhtyeestä puhutaan. Tai sitten kuvittelen omiani. |
Hipelius 20.06.2007 13:16:09 | |
---|
Olihan tuo rumpusoundi pielessä jo Images & Wordsillakin. Ja Awakella.. Ja _varsinkin_ Change of Seasonsilla! http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
BotneLapio 20.06.2007 15:46:25 | |
---|
Ja Awakella Höh, Awakella on just parhaat soundit! ...koska prosessi on paljon mielenkiintoisempi kuin itse valmis fixaatio. -Jukka Numento |