Aihe: Pieni 2x12"
1 2 3
probus
19.06.2007 12:04:24
Tätäkin on tuumattu... Kukahan pk-seudulla noita tekisi...?

JuSu

Jos ei ole kiire ja haluaa halvalla selvitä niin vallillan amiksessa varmaan saat teetettyä syksyllä. Veikkaisin kyllä, että melkein kuka tahansa puuseppä tekee tuollaisen vähintään samoihin hintoihin kuin uudet kaapit elementteineen. Puhelinluettelosta luulisi löytyvän yhteystiedot.
humppahanuristi
19.06.2007 12:17:33

2x12" on kyllä helppo tehdä. Siihenhän ei juuri tule kuin suoria levynpätkiä, jotka sitten liitetään. Puusepällä vaikka teettää sen raakatyön eli kaapin ja itse liimailee sitten pinnoitteet päälle.
Kun on pelit ja vehkeet, niin materiaalit on leikattu ja raakakasaus tehty 1-2 tunnissa, vähän riippunee menetelmistä. Pinnoitus on sitten eri asia.

Sitten se mitoitus 2x12" viereikkäin sijoitettuna ei paljon alle 70cm leveys ole mahdollista. Tuo 68cm on jo aika tiukka. Jos hiukan kulmittain tekisi, toinen elementti yläreunaan ja toinen alareunaan, niin sitten voi vielä pienentää. Miten se sittten vaikuttaa soundiin onkin aivan eri asia. Ei välttämättä mitenkään.

Mutta nämä vain 2:n 1x12" kaapin ja yhden 1x10" kaapin rakentelupohjalta.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
JuSu
19.06.2007 12:18:52
Osta PodXT ja liitä se stereoihin...ei vie paljoo tilaa ja pienemmälläkin volyymilla soundit kondiksessa :)

No mulla on MicroCube ja Boss Gt-8 kotisoittelua varten... Ei olekaan tarkoitus tuolla 2x12":lla kerrostalossa soittaa. Sitä vain pitää säilyttää siellä.

JuSu
Ostetaan Marshall 1922 -kaappi heti käteisellä.
svilo
19.06.2007 13:25:51
Moe!

Olisi tarve ultrakompaktille 2x12" -kaapille. Elementeillä ei niin väliä, ne voi tarvittaessa vaihtaa, pääpaino ulkomitoilla. Leveyttä tulisi olla alle 700 mm, korkeutta max. 520 mm ja syvyys alle 300 mm.

Mitä on tarjolla? Itse löysin Marshallilta 1922, TSLC212 ja MC212 -mallit, ja lisäksi THD:n 2x12", joka tosin on hiukka turhan hintava.

MC212 olisi edukas, mutta liekö ihan kuraa, kokemusta kellään? Päälle tulee kuitenkin laatuisa nuppi, ei viitsisi pilata soundia huonolla kaapilla. Lähinnä siis kiinnostaa kotelon laatu, elementit tosiaan voi vaihtaa.

JuSu

THD 2x12 hintava??, no mutta sen saa myytyä samalla hinnalla millä esim minä sen myyn, ja kuten aina, olet myöhässä :)

/sv
- tone is everything -
Q: Is solid-state really as evil as you say? A: Yes (R.Aiken)
JuSu
19.06.2007 13:34:26
THD 2x12 hintava??

No, Custom Shopissa näyttäis olevan 945,- , on se musta aika paljon 2x12" -komerosta...

ja kuten aina, olet myöhässä :)

Hip hei! Löysikö Torilla ilmoittajat toisensa Shivan suhteen? Tampereelle lähti?

Helpottaa huomattavasti mun pähkäilyä, tosin olin jo hissukseen taipumassa nuppiin anyway.

Mutta niinhän se on, nopeat syövät hitaat. Tuota THD:tä en ehtinyt tarkemmin ees tuumia, niin hidas mä oon... =)

JuSu
Socialite
19.06.2007 14:09:28
Tää on nyt senttipeliä, kun pitää olohuoneen nurkkaan saada säilytykseen.

Saattaa kuulostaa hiukka kikkailulta, muutama sentti sinne tai tänne, mutta ne muutamat sentit kyllä vaikuttaa 50 neliön keskustakaksiossa kummasti.

No niin, anteeksi jo etukäteen mutta nyt täytyy kyllä sanoa ihan pahan silmän uhallakin, että ei saakeli mitä kikkailua!
Jos nukyisten kamojen saundi miellyttää niin pari senttiä sinne tai tänne pitäisi olla aivan samantekevää... Laita vaikka liina kaapin päälle niin saat siitä kahvipöydän. Välillä tuntuu, että tää kitarakamojen ees taas runkkaaminen on tärkeämpää kuin itse soittaminen.

Kannattaa ottaa myös huomioon, että kaapin koko ja materiaali vaikuttaa myös oleellisesti siihen saundiin. Ultrapieni komero saattaa loppujen lopuksi myös kuulostaa pieneltä.
Hit me with your rhythm stick!
JuSu
19.06.2007 14:17:11
No niin, anteeksi jo etukäteen mutta nyt täytyy kyllä sanoa ihan pahan silmän uhallakin, että ei saakeli mitä kikkailua!

Niinpä, mutta mulla on tuohon syyni, joita olen toisaalla vatvonut jo ihan riittävästi.

Jos nukyisten kamojen saundi miellyttää niin pari senttiä sinne tai tänne pitäisi olla aivan samantekevää...

Viitaten vastaukseen yllä. Kadulla on ikävä soitella. Kamat myös pöllitään sieltä helposti.

Laita vaikka liina kaapin päälle niin saat siitä kahvipöydän.

Tuu käymään ja kerro mulle, mihin se kahvipöytä mahtuu.

Välillä tuntuu, että tää kitarakamojen ees taas runkkaaminen on tärkeämpää kuin itse soittaminen.

No tältä nyt en ole voinut välttyä, varsinkin kun yhteensattumien summana nyt on bänditouhut hiukka hintelässä. Syyt ja seuraukset kaikkeen tähän.

Kannattaa ottaa myös huomioon, että kaapin koko ja materiaali vaikuttaa myös oleellisesti siihen saundiin. Ultrapieni komero saattaa loppujen lopuksi myös kuulostaa pieneltä.

Tai sitten hyvin tehty pieni komero suurelta.

JuSu
McNulty
19.06.2007 14:18:41
Mites olisi jos sitä kaappia säilyttäisi "pystyssä" olkkarin nurkassa? Vai onko se myös korkeuden osalta rajattu tila, ei pelkästään leveyden?
clenching the fists of dissent
pths
19.06.2007 14:28:50
tekis melkeinpä mieli nähdä kämppä, jossa on noin sentin päälle rajattu tila tuolle komerolle. :)
"Elämä soi sorvissa ja tuoksuu tuulessa..."
JuSu
19.06.2007 14:29:22
Mites olisi jos sitä kaappia säilyttäisi "pystyssä" olkkarin nurkassa? Vai onko se myös korkeuden osalta rajattu tila, ei pelkästään leveyden?

On siinä korkeudessakin raja, siinä roikkuu kitaroita seinällä yläpuolella. Ja nyt kun mulla kerran on mahdollisuus hankkia just eikä melkein sopiva komero (muutenkin kuin koon puolesta), niin en mä haluaisi tehdä hirveästi kompromissejä. Jos se pitää olla esim. se THD, niin sitten se pitää olla se, täytyy vaan säästää hetki.

Anyway, mulla on hytinä, että nää mun lätinät tässä ja aiemmassa 'putkicombo' -ketjussa on alkanut hiukka ärsyttää jengiä, joten yleinen keskustelu JuSun viimeaikaisesta kamamyllerryksestä on mun puolesta tässä. Katsellaan ehkä sitten lisää, kun hankintoja on todella tehty.

Over and out,

JuSu
McNulty
19.06.2007 14:36:38
On siinä korkeudessakin raja, siinä roikkuu kitaroita seinällä yläpuolella. Ja nyt kun mulla kerran on mahdollisuus hankkia just eikä melkein sopiva komero (muutenkin kuin koon puolesta), niin en mä haluaisi tehdä hirveästi kompromissejä. Jos se pitää olla esim. se THD, niin sitten se pitää olla se, täytyy vaan säästää hetki.

Jeespoks, roger that!
Tosiaan jos löytyy valmiina sopiva komero niin mitäpä sitä muita kääntelemään.

Anyway, mulla on hytinä, että nää mun lätinät tässä ja aiemmassa 'putkicombo' -ketjussa on alkanut hiukka ärsyttää jengiä, joten yleinen keskustelu JuSun viimeaikaisesta kamamyllerryksestä on mun puolesta tässä. Katsellaan ehkä sitten lisää, kun hankintoja on todella tehty.

Minä en ainakaan koe tai tunne mitään ärsytystä. Perfektionismi on vaikea laji, niin tekijälleen kuin ympärillä oleville :) Minusta on ihan mukavaa että kamoista puhutaan, muullakin asteella kuin ikuisissa threadeissa "kumpi halpisritsa on parempi".

Over and out,

Överit ja pass out? Juhannus alkoi ajoissa mitä ilmeisemmin. No, se rölötyksestä.
clenching the fists of dissent
Jäärä
19.06.2007 14:39:24
Mulla on 1922 kaappi greenbackeillä, ihan tarpeeksi jymäkän kuuloinen mun käyttöön, alapäätä puskee vähän liikaakin. Ei myynnissä, mut jos haluat testata tommosta kombinaatiota, niin tuu vaikka hakemaan se lainaan.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
kimurantti1
19.06.2007 14:44:53 (muokattu 19.06.2007 14:50:50)
Anyway, mulla on hytinä, että nää mun lätinät tässä ja aiemmassa 'putkicombo' -ketjussa on alkanut hiukka ärsyttää jengiä, joten yleinen keskustelu JuSun viimeaikaisesta kamamyllerryksestä on mun puolesta tässä.

Älä nyt! Nimenomaan näitä sun ketjuja on kiva lukea, kun kerrankin joku tietää tasan tarkkaan mitä haluaa. On myös jokin järki hommassa, siitä huolimatta, ettei tämän kertaisen kamojenvaihdon motiivit näytä mahtuvan monien päähän. :-)

E: Siis bonecrusherin kanssa samaa mieltä. Näitä on kivempi lukea kuin vertailuja LTD 400-sarjalaisista ja Yamahan Pacificoista..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Terry Pantheras
19.06.2007 14:52:30 (muokattu 19.06.2007 15:03:50)
tekis melkeinpä mieli nähdä kämppä, jossa on noin sentin päälle rajattu tila tuolle komerolle. :)

Tervetuloa tutustumaan Helsingin keskustan luukkuihin! :) Semmosta se suurin piirtein mullakin; joka ritsalla, komerolla, levyllä ja juustosiivulla on oma paikkansa...

E: puhumattakaan siitä, jos asuu vielä parisuhteessa...
Myydään: 2x Celestion Vintage 30 16 ohm
Socialite
19.06.2007 15:29:16
Viitaten vastaukseen yllä. Kadulla on ikävä soitella. Kamat myös pöllitään sieltä helposti.

Edelleen miusta tuntuu, että hieman liioittelet tuota tilaongelmaa.
Kyllä kitarakamoille aina tilaa löytyy...

Anyway, mulla on hytinä, että nää mun lätinät tässä ja aiemmassa 'putkicombo' -ketjussa on alkanut hiukka ärsyttää jengiä, joten yleinen keskustelu JuSun viimeaikaisesta kamamyllerryksestä on mun puolesta tässä

En ole seuraillut juttujasi aikaisemmissa ketjuissa, eikä kitarakamoista jutustelu muutenkaan minua häiritse, joten anna palaa vaan.

No tältä nyt en ole voinut välttyä, varsinkin kun yhteensattumien summana nyt on bänditouhut hiukka hintelässä. Syyt ja seuraukset kaikkeen tähän.

Kommentillani en tarkoittanut yksinomaan sinua, vaan yleisesti kummastelin tälläkin palstalla välillä havaittavaa mahotonta meininkiä kamojen suhteen...

Olen itsekin moneen otteeseen kyllä vaihtanut kamoja ja kuluttanut tuntikausia netissä etsien infoa milloin mistäkin mutta vain sen takia, että saundi ei ole ollut se mitä haen. Ehkäpä ajatus kamojen vaihtamisesta sen takia, että ne vievät pari senttiä liikaa tilaa meni hieman yli hilseen.

Over and out.
Hit me with your rhythm stick!
Joees
19.06.2007 15:34:28

Näinhän se on. Jos on mahikset hommata sellaset kuin haluaa niin miksi tehdä kompromissiä? Vaikka ei heti rahat riittäisikään, niin pienellä säästämisellä selviää siitäkin, kuten totesitkin.

Ja joo, mä ymmärrän sun syyt kyllä täysin. Toimiva parisuhde on vaan monille hiukan hämärä käsitys... Onneksi mun kamat kelpasivat sisustukseen, heh. Meilläkin on kohtuullisen pieni luukku ja säilytän suurinta osaa rojuista siellä. Emäntä diggaa maalaamisesta ja sillä on sen maalausrojut myös aina siellä mihin saa mahtumaan :-)
Oma taiteenlajinsa on tuo miten saada rojut hyvin sijoiteltua niin, että jää vielä tilaa elämiseenkin huushollissa.

Ja joo, tee niinkuin hyvältä tuntuu, hommaa sellanen komero mikä passaa sun vaatimuksille. Niinkuin olet tekemässäkin :-)

Ei todellakaan ärsytä. Mä oon hyvin samaa mieltä kun nuo edellisetkin tuossa. Kiva lukea näitä ja nähdä mihin ratkaisuihin sitten päädyt. Sehän se tässä on koko homman jujukin kai, ainakin mulle, hehe! Oppiipahan itsekin tässä kaikenlaista samalla.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Joees
19.06.2007 15:36:00
Edelleen miusta tuntuu, että hieman liioittelet tuota tilaongelmaa.
Kyllä kitarakamoille aina tilaa löytyy...

Välttämättä ei oikeasti aina löydy. Sitä tilaa kun halutaan muuhunkin käyttöön kuin kitararojujen säilytykseen... Ja ihmisiä on niin erilaisia.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
humppahanuristi
19.06.2007 15:37:22 (muokattu 19.06.2007 15:41:18)

Jos on vehkeitä vaihtamassa, niin hyvähän siinä on aina ottaa huomioon kaikki mahdolliset näkökulmat. Tilanahtaus tahtoo olla ongelma.
Meilläkin minä, vaimo ja pari lasta. 74m2 ja neljä haitaria, 4 kitarakaappia, yksi mikserivahvistin ym. pientä kivaa joka ei liity asumiseen (varsinaiset PA:t on sitten lainavarastossa).
On pikkaisen ahdasta.

Joskus tulee pikkaisen keskustelua noista vehkeistä, varsinkin jos jotain uutta on hankkimassa.

vaatekaapin jaossakin on vähän neuvotteluja, yleensä kai rouvashenkilöt valtaa kaapit mutta meillä on vähän toisenlailla. Minulla yksi pystykaappi, 3/4 2 oven tankokaapista sekä vielä vaatehuoneen tanko käytössä, keikkavaatteet vie tilansa. Ja nuotit vie yhden mappihyllyn...

Autoharrastuksen vaatimista tiloista puhumattakaan...
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
pths
19.06.2007 15:53:09
Tervetuloa tutustumaan Helsingin keskustan luukkuihin! :) Semmosta se suurin piirtein mullakin; joka ritsalla, komerolla, levyllä ja juustosiivulla on oma paikkansa...

heh...sama 50 neliötä se on siellä helsingin keskustassa, kun tässä jyväskylän kyljessäkin. ja kun tämäkin luukku pitää jakaa muijan ja koirien kanssa.

mutta siis, emmät kinastele tämmösistä enempää:) hauska noita jusun juttuja on lueskella, kun laitevalinnat on kumminkin sitä luokkaa mitkä henk. koht. kiinnostaa.
"Elämä soi sorvissa ja tuoksuu tuulessa..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)