Aihe: Huonot puolet musiikissa
1
Von Härskiburg
18.01.2004 18:19:32

Niin, kaikkihan täällä rakastavat musiikkia ja joillekin tällaiset aiheet ovat tabuja, mutta oletko ikinä pysähtynyt tarkastelemaan musiikki/soittoharrastuksen varjopuolia?

Itseltä on mennyt siivu sosiaalisesta elämästä, kun kaverit soittelee kahville, mutta ei huvita mennä kun hyvä biisi tekeillä. 17-vuotiaan töitäkarttavan opiskelijan mittapuulle soittokamat ovat törkeän hintaisia, ja puheenaiheet ovat alkaneet pyöriä musiikin ja erityisesti kitaroiden ympärillä. Kiinnosti se keskustelukumppania tahi ei.

On se silti niin hienoa. Mutta nyt teidän puheenvuoronne.
He had a lot to say. He had a lot of nothing to say. We'll miss him.
Härski
18.01.2004 18:37:14 (muokattu 18.01.2004 18:38:04)
Multa on kyllä menny lähes koko sosiaalinen elämä musaan, heh. Noi ei sentään, puolet siitä on leikannut ainakin se, että kaikki "kaverit" ryyppää kuin sienet, eikä niitä ryyppyreissujenkaan raportteja jaksa kuunnella. Keskenään ovat yläasteelta saakka niitä keskenään kertoilleet, en ole ollut kuuntelemassa/ryyppäämässä. Ja sama homma suurimassa osassa muijista, joita olen tapaillut/tuntenut. Oonx läzgi?"22411!!!!"""

Edit: Tässähän oli off-topiccia enemmän, kuin sanoja. Hieanoae.
bastardo
18.01.2004 18:50:00
Musiikin kuunetelussa on ainakin haittapuolena helvetinmoinen rahan meno. Tuskin se soittelukaan halpaa touhua on.

Noh, saahan siitä sentään jotain irti...
"Tullessani paikalle, se oli jo rikki"
Jani The Rock
18.01.2004 19:08:44

Mä en ole huomannut musiikissa mitään huonoa puolta. Paitsi ehkä sen, että mä suhtaudun siihen todella fanaattisesti ja siitä tulee sitten kaikenlaisia lieveilmiöitä.

Rahaahan on tietysti mennyt sekä soittovehkeisiin että levyihin niin maan saatanasti. Mutta vaikka lopettaisi sekä soittohommat että musiikin kuuntelun, niin tuskin sitä silti säästöön jäisi. Ja voisi rahansa typerämminkin käyttää.
Rough and tough and plenty mean.
Lennu
18.01.2004 19:19:16

Ylitarjonta kaikessa muodossaan on aika huono puoli. Lisäksi tuntuu että on menty vähän turhan kliiniksi ja tekniikkapainotteiseksi tällä perus-mainstream puolella. Mutta musiikkihan kehittyy varmaan, ja minä en vaan ymmärrä koska olen martta.
"nenä pyllyyn!" HÄTÄTILAPALSTA
VÄKIPÄÄ
18.01.2004 19:26:18
Rockia soittaessa on mennyt rahat, terveys ja tupakat. Monta kertaa olen katunut muksuna tehtyjä ratkaisujani:

"Isi, osta mulle tietokone?"
-"Tottakai!"...
...Nyt olis hyvä nörttiduuni ja paljon rahaa.

"Isi, osta mulle lätkämaila?"
-"Tottakai!"...
...Nyt olis hyvä kroppa, paljon rahaa ja missi kainalossa.

Mutta kun ei!

"Isi, osta mulle basso?"
-"Tottakai!"...
...Nyt teen tavallista duunia, olen kokoajan persauki, kuulo on mennyt, kunto on huono, alkoholismi uhkaa ja luulot on kovat! Että näin.
Rumilusten asialla jo vuodesta 1981!
Ada
18.01.2004 19:57:42
Rockia soittaessa on mennyt rahat, terveys ja tupakat. Monta kertaa olen katunut muksuna tehtyjä ratkaisujani:

"Isi, osta mulle tietokone?"
-"Tottakai!"...
...Nyt olis hyvä nörttiduuni ja paljon rahaa.

"Isi, osta mulle lätkämaila?"
-"Tottakai!"...
...Nyt olis hyvä kroppa, paljon rahaa ja missi kainalossa.

Mutta kun ei!

"Isi, osta mulle basso?"
-"Tottakai!"...
...Nyt teen tavallista duunia, olen kokoajan persauki, kuulo on mennyt, kunto on huono, alkoholismi uhkaa ja luulot on kovat! Että näin.

Sinullapa mukava isi kun ostaa mitä vain kun vain pyytää. :P
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Kemppilä
18.01.2004 20:29:04
Muut talossa asuvat pitävät kovasti jos iskee inspiraatio keskellä yötä ja rupeaa väsäämään jotain ballaadia.
www.evvk.fi
U.Honey
18.01.2004 21:26:26
Musiikin kuunetelussa on ainakin haittapuolena helvetinmoinen rahan meno

Eipähän mene rahat hukkaan.
My name is Baron - U.Honey Baron
Volle
18.01.2004 21:51:28
Rahaa on aika paljon kiinni soittovehkeissä. Toisaalta se on ihan hyväkin, ettei kaikkea tule kaadettua kurkusta alas. Ja rahat saa ainakin osittain takaisin, jos soittointo laskee tai kamat pitää muuten vaan myydä.

Sosiaalinen elämä vähän kärsii liian innokkaasta musiikkiin uppoutumisesta, mutta ehkä kuitenkin enemmän muusikoiden.netin takia. Toisinaan sitä puhelee ihmisille soittovermeistä, vaikka nämä eivät tiedä niistä mitään, eikä heitä edes ko. aihe missään määrin kiinnosta.
Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä.
Viceroy
18.01.2004 22:06:50

Onhan näitä huonojakin puolia, mutta kuten aloitusviestissäkin mainitaan, kaikki muusikothan ovat kuitenkin tietyllä tavalla etuoikeutettuja.

Sääliksi käy ihmisiä, jotka eivät osaa/uskalla musisoida...
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
mie
18.01.2004 22:12:48

Koulu on saattanut hieman kärsiä soittoharrastuksen alettua. Olen kyllä pyrkinyt siihen, että koulu ennenkaikkea, mutta soittaminen on aina kivempaa kuin läksyjen tekeminen.
Virhe! Turha tai liian huono kirjoitus!
VÄKIPÄÄ
19.01.2004 02:18:47
Sinullapa mukava isi kun ostaa mitä vain kun vain pyytää. :P

Karrikoitua.

Kyllä se hampaitaan, isukki, kiristeli kun käytiin ensimmäinen 1150 mk maksanut Vantage- merkkinen basso ostamassa. Sittemmin olen ostellut soittimet ihan omilla rahoilla.
Rumilusten asialla jo vuodesta 1981!
Mulkero
19.01.2004 08:46:49
Niinpä niin.. Jos jotain ylipäätään voidaan huonona puolena pitää, on pahin varmaan se helvetinmoinen aika mikä soittamiseen ja musiikin tekemiseen uppoaa, se kun on pois kaikesta muusta. Itse en ikinä ole osannut asettaa mitään soittamisen edelle. Olipa se sitten tenttiin valmistautuminen tai jokin muu mihin aikaa pitäisi käyttää, vähintään se 18 tuntia viikossa menee soittamiseen, vaikkei se erityisesti huvittaisikaan. Pelko soittotaidon menettämisestä on kuitenkin siinä määrin suuri, etten "uskalla" olla soittamatta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)