Aihe: Jackson DK-7 Olde Wolbers
1
Silppuri
14.06.2007 16:50:09

Olisi haussa kiinteätallainen edullinen (600-800) 7-kielinen keppi. Onko kellään kokemuksia Wolbers-kepistä? Googlella en löytänyt ainakaan Suomesta liikettä, jossa tuota voisi käydä testaileen. Nyt olisi siis hyvät vinkit kalliit. Eli millanen soittaa, millanen soundi verrattuna saman hintaluokan keppeihin (esim. ltd viper 407)? Yksimikkisyyttä pidän pelkästään plussana. Helkkarin hienon näkönen ja simppeli käyttää. Clean ja humppa kitarat on erikseen.. Floikka ei tule edes kysymykseen, älytön idea laittaa sellaista seiskakieliseen! Piluttelun voi hoitaa kuuskielisellä.

Onko tuolla camo mallilla mitään muuta eroa kuin väritys? Hintaa tulee ainakin aika reippaasti lisempää..
"I havent slept since I woke up."
tvanbeat
14.06.2007 18:29:19

Mä olen ainakin tykänny. Todella kevyt. Mustassa ja Camossa ei ole muuta eroa kuin väri. F-Musiikissa ( Helsinki/Kaisaniemi ) oli ainakin viikko sitten yksi kappale hyllyssä. Käy siellä kokeilemassa, ellei ole sitten ehtiny jo mennä.
Twist
14.06.2007 20:00:28
Mä olen ainakin tykänny. Todella kevyt. Mustassa ja Camossa ei ole muuta eroa kuin väri. F-Musiikissa ( Helsinki/Kaisaniemi ) oli ainakin viikko sitten yksi kappale hyllyssä. Käy siellä kokeilemassa, ellei ole sitten ehtiny jo mennä.

milläs vireellä vedät? ja kielen paksuudet?
Oops, I twisted again...
tvanbeat
14.06.2007 20:47:15

milläs vireellä vedät? ja kielen paksuudet?

Ihan normivire. H,E,A,D,G,H,E. Kielet on 010, 013, 017, 026, 036, 046, 059, jotka tosin ajattelin vaihtaa alakerrasta hieman paksummiksi. Skeba on ollu mulla vasta reilun kuukauden, mutta olen siihen kaikinpuolin tyytyväinen. Tiedän, että täällä on haukuttu tota kitaraa, mutta mulla ei ole siitä pahaa sanottavaa. Ostin sen mättökepiksi ja mättökeppinä se toimii mainiosti.
RG
14.06.2007 21:21:41
Itseäni on jo pidemmän aikaa kiinnostanut tuo 6-kielinen versio.
Hintaisekseen tosi hyvän ja jämäkän tuntuinen laitos.
Harris
14.06.2007 21:41:31
Kävin käpelöimässä tuota seiskaa pari viikkoa sitten kaisaniemen F:ssä. Yksinkertaisen loistava, ja kaunis kitara! On himoittanut seiska jo pitkään, ja tämä DK-7 se taitaa olla.

Olen omistanut hetken tuollaisen kutosen, ja nyt kaduttaa etten sitä pitänyt :(
Kipu on vaan sana.
Ze Kink
14.06.2007 22:38:07
http://www.thomann.de/fi/ibanez_apex2_gsf.htm

Näin. Se COW ei kyllä pärjää tuolle yhtään mitenkään, ainakaan omasta mielestäni. Vaikka onhan tuo vähän hassun värinen.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Harris
14.06.2007 22:55:07
Apexin miinukset:
-hassu väri
-kaulaprofiili ei istu mulle (vaikka omistankin kaksi Ibaa...)
-ruusupuu otelauta (eeben hivelee enemmän minun silmää)
-made in Indonesia (jaska on made in Japan, jonka viimeistely vakuutti minut)

Minun mielipide molempia testanneena...
Kipu on vaan sana.
saastara
15.06.2007 01:51:28 (muokattu 15.06.2007 01:53:43)
Itse olen tuota muutaman kerran hipelöinyt.. Ei ole oikein minun juttuni. Säädöt nyt olivat toki päin helvataa kuten kaupoissa aina, joten eipä se omissa tassuissa kovin kivalta tuntunut.

Viimeistely oli ihan kelvollista.. Ei riemuhuutoja aiheuttanut mutta sangen jämptiä kuitenkin kautta linjan. Tuon kitaran speksit ovat kuitenkin itselle juuri lähes kaikkea muuta kuin hakusessa olisi itselle. Mahonkirunko (nöy), mahonkikaula (nöy), eebenotelauta (jei), yksi tallamikki (extreme-nöy), EMG 707 (sussiunakkoon nöy), 25.5"-skaala (nöy)..

Eli ei laisinkaan minun pelini..

E: Omissa tassuissa pyörii tällä hetkellä Iban Rg 7321, joka jostakin syystä itsellä toimii hitosti paremmin kuin moni muu tähän mennessä vastaan tullut kitara, joten olen selkeästi hivenen jäävi arvioimaan kitaroiden laatua.. :p
Lisää middleä.
Silppuri
19.06.2007 11:32:24

Mites sitte jos vertaa tuota jaskaa esim. Viper 407:aan? Vire on paksuimmasta alkaen A ... (jos muistan oikein). Kielistä en osaa sanoa kauhean tarkasti, mutta mahdollisimman jämäkkä eli paksut kielet. Jos 6-kieliseen vertaa, niin kuudetta kieltä en ainakaan alle 50:stä laita, seiskaa en nyt heti osaa arvioida.

Oliko näin, että tuossa on mahonkia sekä body että kaula? Miten se vaikuttaa sointiin?
mungiisi
19.06.2007 11:42:49 (muokattu 19.06.2007 12:32:56)
Mites sitte jos vertaa tuota jaskaa esim. Viper 407:aan? Vire on paksuimmasta alkaen A ... (jos muistan oikein). Kielistä en osaa sanoa kauhean tarkasti, mutta mahdollisimman jämäkkä eli paksut kielet. Jos 6-kieliseen vertaa, niin kuudetta kieltä en ainakaan alle 50:stä laita, seiskaa en nyt heti osaa arvioida.

Oliko näin, että tuossa on mahonkia sekä body että kaula? Miten se vaikuttaa sointiin?

Itse kokeilin tuota ko. kitaraa (eli siis Viper 407) viime perjantaina musiikkiliikkeessä. Ihan asiallisen tuntuinen kaula ja muutenkin ihan jämäkkä kitara, nyt kun katoin netistä niin tallamikkinä näyttäisi olevan paljon parjattu 81-7, joka ei kyllä mielestäni niin huonolta kuulostanut. Tyyppasin kitaraa Peaveyn 6505+:n ja Peaveyn 6505-kaapin kautta. Kitara on mahonkiakin kaiken lisäksi, josta kuulee puhuttavan että menee mössöksi matalilla vireillä. Näinkään ei mielestäni ollut.

Ainut miinus oli virittimet ja 25,5" skaala. Kitaraa sai olla virittämässä vähän väliä kun ei oikein malttanut vire pitää kutiansa.
Laupias Tuoni
19.06.2007 12:00:22 (muokattu 19.06.2007 12:03:37)

Itse kokeilin tuota ko. kitaraa viime perjantaina musiikkiliikkeessä. Ihan asiallisen tuntuinen kaula ja muutenkin ihan jämäkkä kitara, nyt kun katoin netistä niin tallamikkinä näyttäisi olevan paljon parjattu 81-7, joka ei kyllä mielestäni niin huonolta kuulostanut. Tyyppasin kitaraa Peaveyn 6505+:n ja Peaveyn 6505-kaapin kautta. Kitara on mahonkiakin kaiken lisäksi, josta kuulee puhuttavan että menee mössöksi matalilla vireillä. Näinkään ei mielestäni ollut.

Ainut miinus oli virittimet ja 25,5" skaala. Kitaraa sai olla virittämässä vähän väliä kun ei oikein malttanut vire pitää kutiansa.

Kyllä se mikki on EMG:n 707. 81-7 toimii tallassa kyllä ihan hyvin myöskin, omasta mielestäni jopa paremmin kuin tuo 707 - ainakin mahonkirunkoisessa neck thru -rakenteisessa kitarassa. Otsikossa mainitusta kitarasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, vielä.
mungiisi
19.06.2007 12:24:40
Kyllä se mikki on EMG:n 707. 81-7 toimii tallassa kyllä ihan hyvin myöskin, omasta mielestäni jopa paremmin kuin tuo 707 - ainakin mahonkirunkoisessa neck thru -rakenteisessa kitarassa. Otsikossa mainitusta kitarasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, vielä.

ESP:n ja musamaailman sivut sanovat että kaulassa on 707, tallassa 81-7.
Laupias Tuoni
19.06.2007 12:30:52

ESP:n ja musamaailman sivut sanovat että kaulassa on 707, tallassa 81-7.

Ok, tarkoitit siis Viper 407:a. Minä tarkoitin tuota otsikossa mainittua Jackson DK-7 Olde Wolbersia. Siinä on vain yksi mikki, joka on 707.
Silppuri
19.06.2007 15:34:47

Kitara on mahonkiakin kaiken lisäksi, josta kuulee puhuttavan että menee mössöksi matalilla vireillä

"Mahogany Body, 3-pc. set-neck Maple Neck" sanotaan T-kaupassa nelinollaseiskasta. Kun taas tuo wolbers-keppi on kaulaa myöten mahonkia.

Itselläni on nimenomaan 6505+ nuppi, joten se voisi olla jämäkkä keppi tuo viper. Olis hyvä jos ois jossain liikkeessä samaan aikaan testattavana 407, DK-7 ja Iban Apex2, mutta kun yleensä tuntuu, että noita kolmea hevi-merkkiä ei saa millään mahtumaan samaan liikkeeseen... Olisikohan siellä Nurmon kitarahallissa?!?
Harris
19.06.2007 22:20:14
Tuota Apex 2:sta en suosittele. Viimeistelyn taso noissa uusissa Ibanezin made in Indonesia malleissa ei todellakaan vakuuta!
Kipu on vaan sana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)