![]() 18.03.2007 21:57:04 | |
---|---|
E: Jos Micragirls on tosiaan maailman paras tyttöbändi niinkuin otsikossa väitetään, niin en voi olla muuta kuin huolissani maailman tyttöbändien surkeasta tasosta. Kirjoitin nuo samat asiat tuonne jo aiemmin, osa poistettiin+minut passitettiin jäähylle, kun kerroin, miltä musa mielestäni kuulostaa. Yhtäkaikki, jos kyseessä olisi tosiaankin ollut Popeda tai vaikka Uniklubi, sitä olisi saanut arvostella rauhassa koska ovat miehiä eivätkä herätä symppiksiä tunteita kivakiva-epävireessä-tyyppisissä musadiggareissa. Pataan!
...+alv. | |
![]() 18.03.2007 22:05:30 | |
Kirjoitin nuo samat asiat tuonne jo aiemmin, osa poistettiin+minut passitettiin jäähylle, kun kerroin, miltä musa mielestäni kuulostaa. Yhtäkaikki, jos kyseessä olisi tosiaankin ollut Popeda tai vaikka Uniklubi, sitä olisi saanut arvostella rauhassa koska ovat miehiä eivätkä herätä symppiksiä tunteita kivakiva-epävireessä-tyyppisissä musadiggareissa. Niinpä.. tiukempi kritiikki tässä tapauksessa saatetaan myös helposti leimata sovinismiksi. Munkin kirjoituksista on voinut jäädä joillekin vähän sovinistinen kuva, vaikkakin mun tarkoitusperät on totaalisen päivastaiset. Semmoinen seikka kun sukupuoli ei saisi mun mielestä liikuttaa mittaria suuntaan tai toiseen, vaan kaikki bändit pitää asettaa samalle lähtöviivalle. Itse asiassa jos fanittaa jotain bändiä sen takia, koska siinä on kivoja tyttöjä on periaatteessa "sovinistisempaa" kuin itse bändin mollaus, koska siinä taas asetetaan sukupuolet eriarvoiseen asemaan ja kasvatetaan niiden välistä kuilua. Niinkuin aiemminkin oon tässä threadissa oon sanonut, niin tällaista mieltä mä oon ihan yleisesti: Paska bändi on paska bändi, oli sen jäsenillä housuissa pinppi tai pippeli. God loves you as he loves satan. | |
![]() 18.03.2007 22:26:55 (muokattu 19.03.2007 00:50:37) | |
Pieni sivukommentti: On merkillistä, että juuri The Micragirls on synnyttänyt täällä näin paljon keskustelua Niimpä. Tasapaksuista, harmaista tusinabändeistä mä ei viitsi kirjoittaa edes että "tää on paskaa, en diggaa". Kun nimenomaa NAISET ovat tässä musiikin tekijöitä ja esittäjiä, niin on helppoa ja ilmeistä väittää, että tästä digataan muista kuin musiikillisista syistä jos musiikki ei satu itseä miellyttämään ... tai mahdollisesti menee kokonaan yli hilseen, kuten teh Micragirlsien kohdallakin näyttää joillekin käyneen. | |
![]() 19.03.2007 03:07:41 (muokattu 19.03.2007 03:14:19) | |
Niimpä. Tasapaksuista, harmaista tusinabändeistä mä ei viitsi kirjoittaa edes että "tää on paskaa, en diggaa". Kun nimenomaa NAISET ovat tässä musiikin tekijöitä ja esittäjiä, niin on helppoa ja ilmeistä väittää, että tästä digataan muista kuin musiikillisista syistä jos musiikki ei satu itseä miellyttämään ... tai mahdollisesti menee kokonaan yli hilseen, kuten teh Micragirlsien kohdallakin näyttää joillekin käyneen. Juuh muokkasit sitten kommentin kokonaan uusiksi. Parempi niin, se edellinen oli selvästi pikaistuksissa kirjoitettu ja sen huomas sen ristiriitaisuudesta. ;) Kyllä mun mielestä voi jokainen voi ja kannattaakin kirjoittaa mielipiteitä näistä ei-suosikkibändeistä. Näin saa hieman keskustelua aikaan eikä threadit ole tasapaksua ja tylsää ylistystä toisensa perään. Sä oot myös käsittänyt mut ihan väärin, mikä olikin ihan odotettavaa. Se, että bändi koostuu naisista ei ole vaikuttanut milliäkään mun mielipiteeseen ja sen mä omasta mielestäni tein edellisessä postauksessa aika selväksi. Se voi olla vaikea uskoa, mut mä sanon kyllä asiat niinkuin ne mielestäni on vaikka se vaikuttaisi jostakin tylyltä. Mä oon vain ihmetellyt tätä hypeä Micragirlsin kohdalla, mut meikäläinen ja sirdickyj taitaa olla ainoat henkilöt jotka uskaltaa kyseenalaistaa tän parhauden. Kait me sitten vain ollaan niin typeriä ja henkisesti vajaita, että ei tajuta tätä taiteellisuuden multihuipentumaa. Kyllä mä oon funtsinut asiaa ja koittanut ettiä tästä bändistä jotain sellaisia elementtejä, jotka ei tukis tuota mun teoriaa mut aina mä päädyn samaan lopputulokseen: Kaikki diggailee tästä sen takia, koska bändin jäsenet on muijia ja se on kivaa kun tytöt soittaa jne... E: Enkä halua antaa nyt sellaista kuvaa, että Micragirls on paska bändi. Se ei vain ole musta tarpeeksi hyvä. Se että bändi ei ole musta tarpeeksi hyvä ottaen huomioon bändin suosion sai mut kirjoittaan tähän threadiin koska en ymmärrä sen suosiota, se on mielestäni aiheetonta. Siitä lähti liikkeelle mun teoriat siitä, että olisiko suosion takana jotkut muut kuin musiikilliset seikat. Jokainen saa edelleen vapaasti diggailla mistä haluaa ja vielä omilla ehdoillaan, sehän ei mulle kuulu. God loves you as he loves satan. | |
![]() 19.03.2007 04:54:38 | |
Kyllä mä oon funtsinut asiaa ja koittanut ettiä tästä bändistä jotain sellaisia elementtejä, jotka ei tukis tuota mun teoriaa mut aina mä päädyn samaan lopputulokseen: Kaikki diggailee tästä sen takia, koska bändin jäsenet on muijia ja se on kivaa kun tytöt soittaa jne... No niin no... Mä en usko että miehiltä lähtisi yhtä pirteätä, viatonta ja iloista meininkiä. Valitettavasti "poikabändeillä" tulee yleensä kuvioon myös jotain typerää miehistä uhoa tms. Mutta jos olisi Micragirlsin kaltainen naiivi miehistä koostuva yhtye, niin varmasti tykkäisin. | |
![]() 19.03.2007 05:50:45 | |
Kait me sitten vain ollaan niin typeriä ja henkisesti vajaita, että ei tajuta tätä taiteellisuuden multihuipentumaa. Kyllä mä oon funtsinut asiaa ja koittanut ettiä tästä bändistä jotain sellaisia elementtejä, jotka ei tukis tuota mun teoriaa mut aina mä päädyn samaan lopputulokseen: Kaikki diggailee tästä sen takia, koska bändin jäsenet on muijia ja se on kivaa kun tytöt soittaa jne... No just tätähän mä viesissäni ehdotin. "Tämän suosion täytyy johtua muusta kuin musiikista, koska mä en kykene löytämään tästä mitään". | |
![]() 19.03.2007 07:36:37 | |
Pieni sivukommentti: On merkillistä, että juuri The Micragirls on synnyttänyt täällä näin paljon keskustelua, ottaen huomioon kuinka harvoin täällä kommentoidaan muutamaa viestiä pidemmälle mitään samanhenkisiä yhtyeitä, tai ug -yhtyeitä ylipäätään. Mietin tässä itsekseni, että mistä moinen johtuu. Lisää keskustelua mielenkiintoisistä pikkubändeistä, kiitos! Se johtuu siitä kun tuntuu monilla olevan tarvetta tulla kommentoimaan että kukaan ei kuuntelisia Micragirlsiä jos se olisi Micraboys. | |
![]() 19.03.2007 10:39:38 | |
Se johtuu siitä kun tuntuu monilla olevan tarvetta tulla kommentoimaan että kukaan ei kuuntelisia Micragirlsiä jos se olisi Micraboys. Yllättävää kyllä. Vaikka yleensä pahastunkin kun kohtaan musadiggareissa sovinismia, mulle ei jostain syystä tullut edes mieleen että tässä keskustelusta olisi pohjimmiltaan juuri siitä ennakkoluulosta kyse. Itse olen joka tapauksessa sitä mielta, että Micragirlsistä tykätään koska musa ja lavameininki on riemukasta, vilpitöntä ja hauskaa, ja sen soittajilta huokuu rakkaus esittämäänsä musiikkiin. Se, että onko se jotenkin teknisesti puutteellista, on täysin sivuseikka. Konsepti toimii. Kyseessä on selkeästi pienen kuulijakunnan bändi. Ei se mitään. | |
![]() 19.03.2007 21:26:49 | |
Yllättävää kyllä. Vaikka yleensä pahastunkin kun kohtaan musadiggareissa sovinismia, mulle ei jostain syystä tullut edes mieleen että tässä keskustelusta olisi pohjimmiltaan juuri siitä ennakkoluulosta kyse. Tarkoitus ei ollut synnyttää tällaista tyttöpoikaluokitteluvertailukeskustelua, mutta sellaiseksi se muuttui, kun jotkut ottavat (kai?) nokkiinsa siitä, että tyttöbändiä sanotaan tyttöbändiksi, tai se luokitellaan tyttöbändiksi jne. Terve, ja kiitos kaloista! | |
![]() 19.03.2007 21:43:29 | |
AnttiKristus: Oon edelleen tiukasti sitä mieltä, että jos Micragirls olisi Micraboys niin bändi ei herättäisi kenessäkään mitään mielenkiintoa ja se tyrmättäisiin välittömästi huonona/keskitason tusinabändinä, jolla ei ole musiikissa mitään omalaatuisuutta tai muutakaan erityistä syytä olla harmaata keskikastia parempi bändi. Sirdickyj: Yhtäkaikki, jos kyseessä olisi tosiaankin ollut Popeda tai vaikka Uniklubi, sitä olisi saanut arvostella rauhassa koska ovat miehiä eivätkä herätä symppiksiä tunteita kivakiva-epävireessä-tyyppisissä musadiggareissa. Olette yksiselitteisesti väärässä. Tykkään myös esimerkiksi Ahkerista simpansseista ja M.A.Nummisesta. En tietenkään voi olla varma, onko esimerkiksi Tommi Liimatta mies, mutta minulla on suhteellisen vahva intuitio. Kaikissa kissoissa on myös ruskeaa karvaa "Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri." | |
![]() 20.03.2007 21:33:14 | |
Täytyy sanoo että täähän iskee peräti pikkasen. En osaa sanoa kyllä muuta kuin että tää on kivaa musaa ja tätä on mukava kuunnella. | |
![]() 21.03.2007 01:19:55 | |
aina mä päädyn samaan lopputulokseen: Kaikki diggailee tästä sen takia, koska bändin jäsenet on muijia ja se on kivaa kun tytöt soittaa jne... Vastakkaista todistusaineistoa: Duplon ja Larry & The Lefthandedin ensimmäiset seiskatuumaiset, Liimanarina, 22-pistepirkon eka garagelevy jne yms -- nuo miehetkään eivät briljeeranneet soittotaidoillaan, ja silti ne saivat fanaattista yleisöä rempsakan meiningin ja hauskojen biisien ansiosta. Vastakkaista todistusaineistoa löytyy lisää jopa Micragirlsien omilta alkuajoilta: ensimmäisillä keikoillaan vuonna 2001 ja ensimmäisellä EP:llään bändi oli vielä jopa liian raakile, eikä biiseissäkään ollut hirveästi kehumista. Suosio alkoi kasvaa vasta sitten, kun kehitys oli kehittynyt just sopivalle tasolle. M.O.T. ;) | |
![]() 26.03.2007 11:55:43 | |
Maailman paras tyttöbändi - The Micragirls! Electrelane on parempi... We won't stop until somebody calls the cops, and even then we'll start again and just pretend that nothing ever happened. | |
![]() 01.04.2007 14:48:37 | |
Electrelane on parempi... ... ja the Patsy Walkerskin taitaa vetää pitemmän korren, ainakin jos vertailukohteena käytetään taannoisia Tampereen-keikkoja. Ei the Micragirlskaan hassumpi tapaus ollut (ja lisäksi levynkansi on hienoin aikoihin), mutta kyllä kuopiolaiset jäivät tässä kahden garagebändin välisessä taistelussa jalkoihin, jos eivät nyt ihan 6-0, niin ainakin 4-2 (1-1, 2-1, 1-0). Myös Patsy Walkersin EP:tä tulee soiteltua stereoissa tiiviimmin. En sitten tiedä, miten hedelmällistä tämänkaltainen vertailu on, mutta tuskinpa sen turhempaa kuin superlatiivien viljely otsikossa. = ) "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) | |
![]() 01.04.2007 15:46:00 | |
Pidin jonkun aikaisemmasta ilmaisusta 'vittu munaa'. Sen voisi kirjoittaa yhteen, vittumunaa, jolloin saataisiin adjektiivi kuvaamaan asenteellisia naisia. Niillä on sikana vittumunaa! Sori. Ei mitään uutta lisättävää, tykkään microjen meiningistä ja rouheasta äänimaailmasta. Pojat ei uskaltaisi soittaa tällaista musiikkia. Niiden pitää aina päteä. | |
![]() 03.04.2007 22:33:56 | |
Pojat ei uskaltaisi soittaa tällaista musiikkia. Niiden pitää aina päteä. Nooh, äläs nyt :) Kyllähän samaa menoa voi löytää vaikka Karkkiautomaatista. Mutta joo... Itse en kyllä uskaltaisi, kun pelkään että iso paha rokkipoliisi haukkuu nössöksi... Get through this life without killing anyone and consider yourself golden. | |
![]() 18.06.2007 19:22:17 | |
Maailman paras tyttöbändi- The Micragirls! The Long Blondes on parempi. The soldiers with their cigarettes And the pigs with their guns cannot stop The lonesome ones and the desparate ones and the smart ones. | |
![]() 20.08.2007 14:26:47 (muokattu 20.08.2007 14:35:53) | |
Kyllähän Micrat vetivät taas hyvän setin Kuopion Rock The Globessa. Setissä oli ainakin kolme tosi hyvää uutta biisiä. Yhdessä oli hienot kiipparikuviot. Harmi, että porukka ei oikein innostunut tanssimaan, johtuen varmaankin kohdeyleisön puuttumisesta. Mutta ei se mitään, itselläni oli koko loppupäivän jotenkin ylienerginen olo, kuten aina Microjen keikan jälkeen. http://www.youtube.com/watch?v=Cs26aIc3N4E Niin ja nykyäänhän urkuri Katariina pyörittää omaa vaatekauppaa tuolla puijonkadulla, kun Kristiina perusti oman uuden kaupan Turkuun. Kantsii käydä tsekkaamassa jos eksyy maisemiin, mielenkiintoisia tuotteita löytyy. It's a bittersweet symphony, this life | |
![]() 20.08.2007 16:56:03 (muokattu 20.08.2007 16:56:30) | |
Hyvä pändi, tullut nähtyä livenäkin jokunen vuosi sitten. Toimii elävänä kuin junan vessa. Kannattaa tsekata myös Ä&V-voittaja pintandwefall, luulisin uppoavan mikrojen ystäville. [12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta | |
![]() 27.08.2007 03:38:21 | |
Näin kerran Tavastialla eikä ollut kovin häävi. En tiedä oliko odotukset liian korkealla kun niin moni oli kehunut meininkiä ja musaa. 15 min jaksoin keskittyä ja sitten olin mielestäni jo kaikki biisit kuullu. Ainutkaan biisi ei jäänyt mieleen eikä esiintyminenkään ollut mitenkään mukaansa tempaavaa. Mutta eihän bändi ole vielä kauaa tainnut soittaakkaan joten toivottavasti aika räätälöi biisit ja soiton kuntoon. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)