Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tuomari Nurmio
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Stain
18.06.2007 18:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, mitäs porukka diggailee miehen musiikista? Itse en ollut varmaankaan kuullut muita biisejä kuin "Lasten mehuhetken", kunnes Ilosaaressa 2006 nähty keikka innoitti kaivamaan isän vinyylihyllystä "Kohdusta hautaan" -debyytin ja sehän kolahti.
 
Lasten Mehuhetki oli vuorossa seuraavana, mutta siitä en diggaillut niin paljoa, ekan levyn juureva meininki kolahti kovemmin.
 
It's a bittersweet symphony, this life
Klassikko
18.06.2007 19:04:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulle kyseessä on yksi kaikkein kovimmista kotimaisista. Loistavaa ovat: ääni, sanoitukset, biisit, kitarointi, habitus. Melkein kaikki levyt löytyy hyllystä, viime aikoina on erityisesti iskeneet Maailmanpyörä Palaa ja & Korkein Oikeus. Tangomanifesti on jäänyt kolahtamatta. Miehen tuotanto jakaa kyllä aika hyvin lähipiirin mielipiteet, useimmista kyseessä on "ihan kauhea ukko" :D
 
"I'd love to talk philosophy, but I gotta take a piss. Man, that philosophy runs right through ya..." (David Lee Roth)
spk78
18.06.2007 21:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yks kovimpia suomalaisia artisteja. Fantastinen sanoittaja. Lasten Mehuhetki, Maailmanpyörä palaa, Hullu Puutarhuri, Luuta ja Nahkaa, Kinaporin Kalifaatti, Kylläpäs sillä onkin paljon läpeensä loistavia levyjä.
 
Heartwood
18.06.2007 21:29:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä Nurmio on yksi suomalaisen rock-musiikin nerokkaimmista ja omaleimaisimmista tekijöistä. Sekä säveltäjänä, sanoittajana että esittäjänä omaa luokkaansa.
 
Oma suosikkini miehen tuotannosta on Lasten mehuhetki, jolta ei huonoa biisiä löydy etsimälläkään. Loistavan nyrjähtänyttä menoa läpeensä, ehkä hienoin suomenkielinen rock-levy koskaan. Seuraavina tulevat Kohdusta hautaan, Hullu puutarhuri ja Punainen planeetta, kaikki viiden tähden lättyjä. Erikoismaininta pitää antaa Puutarhurin hienolle vampyyritarinalle Ruhtinas, vähän rauhallisempaa Nurmiota.
 
Hullun puutarhurin uusiksi masteroitu versio bonuslevyllä varustettuna löytyy muuten Anttilan 2 cd 15 e -kampanjasta. Nudge nudge, say no more.
 
"Thus men forgot that all deities reside within the human breast" Romantikkoitkijät #42
stickyfinger
18.06.2007 21:35:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuipas sopivasti. Itse olen tässä ihan lähiaikoina vasta tajunnut Tuomari Nurmion hienouden. Toki aina tiedossa miehen tunnetuimmat biisit ovat olleet, ja joskus kirjastosta jotain lättyjä olen lainaillut, mutta vasta nyt iski.
 
Tuli samaan syssyyn hommattua "Kohdusta Hautaan", kokooma "24-karaattia" ja "Karaokekuningas". Tässä vaiheessa ainakin minulle uppoaa paremmin tuo hieman selkokielisempi Nurmio. Toisin sanoen siis kokeellisempi matsku mitä olen kuullut ei oikein välttämättä vielä aukea.
 
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day." - Dean Martin
Klassikko
18.06.2007 21:38:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ruhtinas
 
Nimenomaan, ja On elo unta keijujen samalta levyltä on täydellinen biisi herätä krapula-aamuna yöllä soimaan unohtuneesta iPodista kuuluvaan kieroutuneeseen menoon.
 
"I'd love to talk philosophy, but I gotta take a piss. Man, that philosophy runs right through ya..." (David Lee Roth)
inkognito
18.06.2007 23:10:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme ensimmäistä + Hullu Puutarhuri ovat silkkaa parhautta. Eivätkä ne muutkaan kauas jää.
 
juici
19.06.2007 08:44:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korkein oikeus ja Kinaporin kalifaatti on mukavan rouheita levyjä. Ja meiningeistä ei kauas jää Luuta ja Nahkaa levykään. Maailmapyörä palaa ja Lasten mehuhetki levyjä yritin pariin otteeseen kuunnella, mutta ne eivät oikein avautuneet minulle, tämä "brutaalimpi" puoli Nurmiosta sen sijaan paremmin.
 
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3 | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen
Blue Moon
19.06.2007 20:20:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Debyytti "Kohdusta Hautaan Tuomari Nurmion ja Köyhien Ystävien kanssa" on eräs parhaista suomalaisista albumeista. Täytyykin kuunnella taas kerran.
 
Isodee
19.06.2007 20:27:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuipas tosiaan sopivasti. "Kohdusta hautaan" on osunut eri yhteyksissä tielleni tämän vuoden aikana useasti ja pari viikkoa sitten automatkalla mökille se kolahti lopullisesti. Aivan tajuttoman hieno roots-levy. Biisit ovat toinen toistaan parempia.
 
Sunnuntaina kyseinen levy tuli vihdoinkiin kanssani kaupasta kotiin. Ja soi muuten tälläkin hetkellä.
 
Handen muuta tuotantoa olen kuullut kohtalaisesti, mutta muista levyistä mulla ei ole mielipidettä vielä. Hienoja biisejä matkan varrelle osuu toki useista.
 
Mutta, kohdusta hautaan. Ostakaa hyvät ihmiset!
 
Gardiner
20.06.2007 14:58:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Väsynyttä kättä leikkaa julma sirkkeli. Pirssillä pääsee pakoon grilli mustaan mölyapinaan. Vain öisin intiaanit ratsastaa aavaa preeriaa"
Taidatko tuon paremmin sanoa?
 
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Stain
20.06.2007 17:03:51 (muokattu 20.06.2007 17:06:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjastosta lainasin muuten Kohdusta hautaan -cd-levyn, jossa oli bonuksena muutamia demoja, ja mielestäni ne kuulostivat jopa paremmilta kuin itse levyversiot. Älä itke, Iineksestä taisi olla svengaavampi versio.
 
It's a bittersweet symphony, this life
Heartwood
20.06.2007 20:05:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taidatko tuon paremmin sanoa?
 
Heh, tämä on kenties oma suosikkini:
 
"Lapsoset, mikä on talojen välistä valuva sikari
jolla on elävä lasinen pää ja puhuva moottori?"
 
Varsinkin juuri tuo varhaisempi tuotanto on kyllä täynnä juuri tällaisia helmiä.
 
"Thus men forgot that all deities reside within the human breast" Romantikkoitkijät #42
sus
20.06.2007 20:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perinteisellä tuplacd-kokoelmalla olen mieheen tutustunut joskus ja täytyy sanoa että ehdoton suosikki. Ääni, sanoitukset, kitara. Loistavaa, klassikko.
 
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
ozz3
21.06.2007 07:40:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan Tuomari itselleni yksi kovimpia suomalaisia artisteja. Ja paino sanalla "artisti". Mies kykenee aina pitämään tasonsa ja luomaan nahkansa samalla kertaa, tuloksena ehkä tylyintä kamaa koko maan musiikkihistoriassa. Kolmisen albumia ja kokoelma löytyy hyllystä, lisäksi olen ajatellut adoptoida isäni vanhat LP:t sekä C-kassut.
 
Tuomari Nurmio, Suomen Tom Waits.
 
M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39
Gardiner
21.06.2007 10:37:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirjastosta lainasin muuten Kohdusta hautaan -cd-levyn, jossa oli bonuksena muutamia demoja, ja mielestäni ne kuulostivat jopa paremmilta kuin itse levyversiot. Älä itke, Iineksestä taisi olla svengaavampi versio.
 
"Älä itke Iines" kipaleesta tais olla 7" singlellä eri versio kun lp.llä. Jos se on se single versio?
 
"Rainy day, dream away. Ain't no use in gettin' uptight, just let it groove in it's own way" Jimi Hendrix
Nita Nitro
21.06.2007 11:59:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuomari Nurmio, Suomen Tom Waits.
 
...Ja Captain Beefheart samassa paketissa!
 
Tuomarin tuotanto kolahtaa kyllä todella lujaa. Kovassa kuuntelussa ovat olleet varsinkin 4 ensimmäistä älppäriä ja myöhemmistä umpiloistava Korkein oikeus-live. Ehkä parhaaksi nostaisin minäkin tuon Lasten mehuhetken, mutta toisaalta Kohdusta hautaan, Maailmanpyörä palaa ja Punainen planeetta on kaikki täynnä silkaa klassikkomateriaalia. Hullu puutarhuri puuttuu hyllystä, mutta se mitä siitä olen kuullut kuulosti kyllä erittäin kiinnostavalta.
 
Isodee
05.07.2007 12:22:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ti 10.7. klo 21:55 Yle Teema tarjoaa taas arkistojen aarteita. Luvassa arkistomateriaalia kolmesta eri ohjelmasta ihan sieltä Handen alkuataipaleilta.
 
juici
05.07.2007 13:00:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ti 10.7. klo 21:55 Yle Teema tarjoaa taas arkistojen aarteita. Luvassa arkistomateriaalia kolmesta eri ohjelmasta ihan sieltä Handen alkuataipaleilta.
 
Tämä tuleekin sopivasti kun olen digi-tv-telkkarin äärellä. Pitää muistaa katsoa.
 
"Yritän viettää vuoden 2007 Miitin selvinpäin" -kerho #3 | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen
öl m
06.07.2007 08:44:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman samaan tapaan kuin Black Sabbathin tapauksessa, komppaan 4 ensimmäistä levyä, joskin hyvää materiaalia löytyy myös myöhemmästä tuotannosta.
 
http://www.mikseri.net/users/?id=85003
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 57 8 9 10 11

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «