JMzz 18.01.2004 14:44:47 (muokattu 18.01.2004 14:46:46) | |
---|
Eli pieni kyssäri: Tietääkö joku miten Kitaran plugipään saisi kireämmäksi sieltä sisältä kotikonstein. EN siis tarkoita sitä että se plugi heiluu, vaan että johto ei tahdo pysyä kunnolla sisällä ja se saattaa hiljakseen "valua" ulos". Verrattuna vanhempaan kitaraan plugi tuntuu tosi löysältä. Sitten mielenkiintoinen huomautus jonka huomasin sattumalta selatessa ibanezin (vuoden 2002 malli) mukana tulleita info-ohje - lappuja, nimittäin kaularaudan säätö: kummalista kyllä instruction manualissa on kaksi kuvaa kitaran kaulasta, joissa koveran kohdalla lukee että Loosen ja kuperan kohdalla että Tighten. Ainakin minun tietääkseni asian just toisin päin eli että kun kaula on kupera niin sitä pitäisi löysentää ja päinvastoin. Tekstissä tätä ei mainita ollenkaan joten ainakin minä ymmärsin kuvan juuri väärinpäin joten toivottavasti kukaan ei ala noiden ohjeiden pohjalta vääntelemään kaulaa. (ellei iballa ole asiat jotenkin nurinkurisesti :/ -tuskinpa) - |
askomiko 18.01.2004 14:47:50 | |
---|
Avaa jakki, ja väännä sitä metalliliuskaa joka pitää plugin paikallaan. Pikakorjaus, tosin kerran löystynyt löystyy nopeasti uudestaan. Joka kitaraan olen joutunut jakit joskus vaihtamaan. |
JMzz 18.01.2004 14:53:33 (muokattu 18.01.2004 14:58:04) | |
---|
tuotapa ittekin ajattelin mutta pitäs irrottaa se systeemi kokonaan että vois avata sen eikä se (eihän) onnistu ilman että ottaa ne johdot irti ja kun mulla ei oo kolvia käytettävissä niin en saa juotettua niitä takasin korjaus ... jos tuo johto riittää tuonne "ulkopuolelle" asti pitääpäs kokeilla - |
askomiko 18.01.2004 15:31:00 | |
---|
On niissä yleensä sen verran löysää että saa väänneltyä irrottelematta johtoja. Pakkohan niissä on olla, miten muuten sen saisi kolvattua kiinni? Jos siis stratomalliin jakki omassa kolossaan on. |
Juups kyllä sain sen ulos ilman johtojen irrottelua mutta jakin avaaminen näyttäisi olevankin sit vähän hankalampaa kun se jakin ulko osa on yksiosainen ja "kuristettu" sieltä johtojen puolelta vielä ettei sitä sisäosaa voi "vetää pois" . Miten tuon nyt sais purettua. hankalata vaikuttaa. Etupuolellakaan (siis se puoli mihin se plugi tökätään) ei ole mitään irtoavaa osaa. (Tää on siis ibanezin skitta rg mallia) juups löysin kuvan tuosta vekottimesta eli http://www.ibanez.com/parts/2002_PARTS/el_guitar/index/list_flame.html ja malli nro: 3JK1J23 - |
esyk 18.01.2004 18:19:03 | |
---|
Ainakin minun tietääkseni asian just toisin päin eli että kun kaula on kupera niin sitä pitäisi löysentää ja päinvastoin. Juuri näin. |
askomiko 18.01.2004 18:41:25 (muokattu 18.01.2004 18:42:45) | |
---|
|
JMzz 18.01.2004 21:12:00 (muokattu 18.01.2004 21:12:28) | |
---|
Juuri näin. No sitähän minäkin. Olen melko varma että tuo manuaali on virheellinen en minäkään nyt ihan niin tyhmä ole että kuvasarjan älyäisin väärin ;) (koputtaa puuta) Askomiko: Oiskin tuollanen pää tuostahan sitä ois helppo vääntää.Sain tuossa tietää että tuota umpipäätä on mahdoton avata ilman sen rikkomista. Taidan vielä kuitenkin yrittää vääntää sitä kieltä (joka pitää plugin paikoillaan) sieltä sisältä päin jollakin ohuella metalli esineellä - |