Antti1 17.06.2007 12:21:22 (muokattu 17.06.2007 12:22:20) | |
---|
Hmm, ei passaa oikein speksien puolesta noi tällä kertaa. Elementit on vähän vääriä mun hakemalle soundille ja mielenkiintoisemmissa vaihtoehdoissa on tehonkesto vähän turhan alakanttiin. Mulla on tällä hetkellä Tracen pääte, josta tuuttaa se 2x150W RMS tehoa. Siinä on jo aikamoinen riski saada moni elementti muotoiltua kalliiksi kesähatuksi. Kiitokset ehdotuksista kuitenkin! Mulla on tässä vakaasti pyörinyt suunnitelmana tehdä noi(kin) kaapit itse. Olen kaivanut aika paljon taustatietoa hyvien kaappien valmistajilta, mieluisat elementit on tiedossa kaikkine spekseineen, vasteita suunniteltu softilla yms. Pitää vaan vielä vähän miettiä, että olisiko joku kaupallinen vastine kuitenkin mielekkäämpi vaihtoehto. Eihän tämmöinen vasteiden, vaihekäyttäytymisen yms. mallintaminen softalla tietenkään kerro vielä mitään itse soinnista, eli voi huolellisten valmistelujenkin jälkeen mennä täysin reisille. Jokatapauksessa kustannusystävällisin tapa tämä on ihan kevyesti. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
blues swing 17.06.2007 12:30:39 (muokattu 17.06.2007 12:35:47) | |
---|
Kerro mitka elementit sulla on mielessa. Mun siina CS MKIV combossa on muistaakseni 400W EV kaiutin eli se kotelo on varmaan suunniteltu myos toimimaan sen kauttimen kanssa. Tietty MKIV on "vain" 80W kuten twin... Ja pieni lisays: Closed back kaapit on supersuuntaavia, mulla oli yksi sellainen Traynorin 1x12 jonka myin pois. Takaa avoin on ainut mita voin suositella siis. |
Antti1 17.06.2007 12:41:44 | |
---|
Kerro mitka elementit sulla on mielessa. No kahta kaappia kun tarvitsen, niin toiseen tulisi Eminencen Legend V128 ja toiseen Eminenceltä myös The Tonker. Noiden tehonkesto on sellasta 120W ja 150W, riittää meikäläisen käyttöön tolla päätteellä. Ei ole missään vaiheessa tarkoitus luukuttaa, mutta pikkuisen varman päälle kyllä haluan kuitenkin pelata. Nykyisellä G12H ja V30 setillä vähän hirvittää. Onneksi ne on sentään 16ohm, joten vahvarin tehot melkein puolittuvat. Suuntaavuus ei sinänsä ole ongelma, kun toista on tarkoitus käyttää henkilökohtaisena monitorina ja toinen ikäänkuin sidefillinä loppubändille. Sikäli äänen hallittu leviäminen saattaa olla jopa suotavaakin. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Moro, mullakin ois Thiele-kaappi mietinnän alla. Millainen tuo Thielessä oleva C90-elementti on? Ilmeisesti Celestionin Mesalle tekemä? Osaako joku kuvailla Thielen eroa Mesan 1x12 Rectifier (w/ V30) tai Marshall 1912 -kaappiin (w/ G12B-150)? Pääasiallisena käyttötarkoituksen kotisoitanta, mutta reenikämpälläkin pitäis jotenkin pärjätä. Ja musatyylinä ois tietty hevanderi, mutta mörököllimetalliin ei tarvii taipua ; ) Etusena on Engl E530, pääte vielä puuttuu, mutta mielessä ois joku edullinen trankkupääte, kuten Crate Powerblock tai Rocktron Velocity... Tack jo etukäteen. -Hannu |