Aihe: Music Manin plektrasuojat
1
käki
09.01.2004 23:59:37 (muokattu 10.01.2004 00:01:56)
Tämä kirjoitus on lähinnä buustia tuolle tori-ilmoitukselle, lähinnä siksi, että Toria ei ehkä niin usein lueta.

Eli jos omistatte ylimääräisen Sting Rayn pickguardin, mielellään valkoisen, niin kertokaa mitä sellaisia kannattaa kysellä. Tuntuvat olevan vähän kiven alla.

edit: Edellisessä lauseessa ei ole hirveästi järkeä, mutta idea varmaan tuli selväksi...
Freemasons rule the country !
N_Bates
18.01.2004 15:43:35

paljos maksoi?

mietin vaan jos joskus on liikaa rahaa ja sattuu olemaan turhamainen olo niin voisi ostaa jonkun kivan pleksin... tosin ei tosta nykyisestä mustasta paljon paremmaksi voi mennä..
http://www.hut.fi/~tvainio/kitaragalleria/
käki
18.01.2004 16:02:49 (muokattu 18.01.2004 16:35:36)
paljos maksoi?

mietin vaan jos joskus on liikaa rahaa ja sattuu olemaan turhamainen olo niin voisi ostaa jonkun kivan pleksin... tosin ei tosta nykyisestä mustasta paljon paremmaksi voi mennä..

42$ maksoi.

Oli "pakko" saada. Suomessa maahantuoja antoi ymmärtää, että alkuperäisiä pleksejä saa Ernie Ballilta vain soittimen sarjanumeroa vastaan tms.

Eli täytyisi olla soittimen ensimmäinen ostaja joka on rekisteröity Ernie Ballin asiakastietoihin. Aika natsimeininkiä, jos pitää paikkansa.

Päätin sitten huutaa sellaisen käytettynä. Olisihan noita jos jonkinnäköisiä piraatteja, mutta nekin täytyy teettää erikseen. Samalla rahalla sain originaalin, eli ihan ookoo kauppa.

Tortoisepleksi vois olla aika funky. :)

P.S. olen varmaan pehmennyt, kun hymiöitä löytyy joka viestistä...

edit: soitin männäviikolla Helsinkiin Soitin Huttuselle, jossa oli 1 StingRayn kilpikonnapleksi. Väärän värinen minulle, mutta siellä se taitaa olla vieläkin, jos kiinnostaa.

edit 2: myyjä ei veloittanut lainkaan postikuluista, ihan kiva, ottaen huomioon, että tyyppi asuu Utahissa.
absqua
18.01.2004 16:42:37
Ei mikään paha hinta. Ainakin tuon verran niistä täälläkin rokotetaan.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Maisteri
19.01.2004 13:56:05
Testasinpa eilen erästä Stingraytä mahdollisissa ostoaikeissa. Kovasti miellytti. Vaikka kaulakin on aika paksu, presarityylinen, oli soitettavuus yllätävän hyvä esim. joihinkin kokeilemiini presarikopioihin verrattuna. Ja kun aina ennen olen tykännyt ohuista kauloista..

Ei mutta ainoa asia mikä ehkä hieman häiritsi - pieni asia tosin - oli valkoinen plekusuojus. Bodyn väri on ilmeisesti joku cherryburst ja se pleksi oli vähän ikävällä tavalla silmiinpistävä. Jotenka kyselisin sellasta, jotta olisikohan se helposti poistettavissa, ja onko siitä suurehkoa haittaa jos sen irrottaa? Kuten edelläolevista kirjoituksista käykin ilmi, mukavamman väristen irtopleksien saatvuus ei ole kovinkaan hyvä.
Teijo K.
19.01.2004 14:21:52

Tämä kirjoitus on lähinnä buustia tuolle tori-ilmoitukselle, lähinnä siksi, että Toria ei ehkä niin usein lueta.

Eli jos omistatte ylimääräisen Sting Rayn pickguardin, mielellään valkoisen, niin kertokaa mitä sellaisia kannattaa kysellä. Tuntuvat olevan vähän kiven alla.

edit: Edellisessä lauseessa ei ole hirveästi järkeä, mutta idea varmaan tuli selväksi...

Jos omaa seikkailunhalua, ja jotain perus-kädentaitoja, ei tuollaisten tekeminen ole mahdotonta itsellekään.

Sitten onkin mahdollisuudet jo rajattomat. Erilaisia muoveja myyvät mm. etolat. Viilusta saa kätevästi liimaamalla pari viilua ristikkäin, ja lakka päälle. Tulee hienoja suojia, ja jos vähän näkee enemmän vaivaa, voi insertoida vaikka useampaa puulaatua kuvioksi. Viilua ja muoviakin voi yhdistellä, ja vaikka rosteria jos mieli tekee...

Pitäisiköhän ihan laittaa tuohon Paulaan plekusuoja... Nyt kun sitä mietin, niin tuollahan olisi viiluja... Jos vaikka pähkinää ja linnunsilmävaahteraa yhdistäisi. Kuol, joo rupenkin heti. Moi.
Jiihaa.

-Teppo "Jiihaa" Nättilä.
N_Bates
19.01.2004 17:53:35

Testasinpa eilen erästä Stingraytä mahdollisissa ostoaikeissa. Kovasti miellytti. Vaikka kaulakin on aika paksu, presarityylinen, oli soitettavuus yllätävän hyvä esim. joihinkin kokeilemiini presarikopioihin verrattuna. Ja kun aina ennen olen tykännyt ohuista kauloista..

Käy testaamassa musari sterlingiä. Kovasti stingray-henkinen soitin, mutta kaula on mallia jatsibasso...
käki
20.01.2004 02:24:55

Ei mutta ainoa asia mikä ehkä hieman häiritsi - pieni asia tosin - oli valkoinen plekusuojus. Bodyn väri on ilmeisesti joku cherryburst ja se pleksi oli vähän ikävällä tavalla silmiinpistävä. Jotenka kyselisin sellasta, jotta olisikohan se helposti poistettavissa, ja onko siitä suurehkoa haittaa jos sen irrottaa? Kuten edelläolevista kirjoituksista käykin ilmi, mukavamman väristen irtopleksien saatvuus ei ole kovinkaan hyvä.

Sen pleksin voi poistaa, kuten itse tein SUB -musarin kohdalla, mutta ruuvikolot tulevat näkyviin.

Voithan ottaa pleksin pois ja laittaa ruuvit taas paikalleen, mutta itseäni häiritsi tuo sen verran että vaihdan tilalle toisenlaisen pleksin(StingRayn pleksi on kooltaan ja ruuvipaikoiltaan yksi yhteen SUBin kanssa).

eBaystä kannattaa katsella, jos löytyy. Voit ehkä myös teettää piraattipleksin Suomessa jollain soitinrakentajalla, tai väsätä sellaisen itse.

Toisaalta luulen, ettei omalla kohdalla huutokaupasta saatu pleksi tullut sen kallimmaksi. Kyllähän se teettäminen maksaa myös. Itsellä kävi tuuri tuon pleksin kanssa, niitä ei ihan järjettömiä määriä varaosina liiku.
Maisteri
20.01.2004 11:19:30
Käy testaamassa musari sterlingiä. Kovasti stingray-henkinen soitin, mutta kaula on mallia jatsibasso...

No eipä noita käytettyjä sterlinkejä ihan joka nurkassa ole tarjolla, kun on "hitusen" stingraytä harvinaisempi malli. Uuteen ei millään oo varaa, ja vaikka oiskin, kannattaa silti ostaa käytetty, kun hintaeroa tulee vähintäänkin reilut 500e. Ja tosiaan yllättävän hyvältä se kaula tuntui noinkin paksuksi. Ei vaikeuttanut vaativampienkaan kuvioiden soittoa. Siihen tottuu luultavasti hyvin äkkiä.
balzary
20.01.2004 11:24:05

No eipä noita käytettyjä sterlinkejä ihan joka nurkassa ole tarjolla, kun on "hitusen" stingraytä harvinaisempi malli. Uuteen ei millään oo varaa, ja vaikka oiskin, kannattaa silti ostaa käytetty, kun hintaeroa tulee vähintäänkin reilut 500e. Ja tosiaan yllättävän hyvältä se kaula tuntui noinkin paksuksi. Ei vaikeuttanut vaativampienkaan kuvioiden soittoa. Siihen tottuu luultavasti hyvin äkkiä.

kyllä siihen äkkiä tottuu. mietin kaulajuttua aikoinaan, kun tuli paksu halko vastaan (ei ollu music man), aluks tuntu pikkasen oudolta, mutta about kaks päivää ja en takasin vaihtamista edes miettiny.
Str prd skrz prdel!
N_Bates
20.01.2004 16:44:21

löytyi mullekkin sterling äkkiä. yks meni f-musasta just nenän alta.. pistin tänne ostoilmotuksen ja heti tuli vielä vähän houkuttelevampi vastaan.. Mutta joo, olen kyllä samaa mieltä siitä että tuo kaulajuttu on lähinnä tottumuskysymys..
HC-Audio
20.01.2004 16:50:48

Munmielestä ne tortoiseplexit sunmuut on tosi rumia. kaikista paras on ainakin mun stingrayhin Musta, joka on siinä tällä hetkellä. ei se munmielestä saa olla liian erottuva..
"It's My duty to please that booty"
Maisteri
21.01.2004 17:58:03 (muokattu 21.01.2004 18:00:55)
löytyi mullekkin sterling äkkiä. yks meni f-musasta just nenän alta.. pistin tänne ostoilmotuksen ja heti tuli vielä vähän houkuttelevampi vastaan.. Mutta joo, olen kyllä samaa mieltä siitä että tuo kaulajuttu on lähinnä tottumuskysymys..

Sattuipa niin, että musaliikkestä löytyi yksi musari ja sterling-mallinen. Ihan akustisesti hiplailin hetken vertailumielessä. Ei se kaula tuntunu sen paremmalta. Jos jompaan kumpaan suuntaan pitää kallistua näiden kahden yksilön perusteella, sanoisin että stingrayn kaula tuntui jopa kivemmalta. Tosin säädöistäkin riippuu ja tuo uus pelihän oli vielä uutuussäädöissä eli "sisäänajamaton"... Säätöeroavaisuuksina ainakin se että siinä uudessa sterlingissä oli paksummat kielet ja korkeammalla, kuin kokeilemassani käytetyssä stingissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)