Aihe: Jumissa teorian kanssa. Miten jatkaa?
1
AZa
17.06.2007 23:22:57
Tästä saattaa tulla nyt aika sekava kirjoitus, mutta koittakaa kestää.

Elikkä kiinnostus musiikin teorian oppimiseen ja omien biisien säveltämiseen olisi hyvinkin suuri, mutta en tiedä miten kannattaisi jatkaa. Musiikin teorian 1 ja 2 kurssit olen käynnyt, mutta kakkoskurssin loppupuolen asiat eivät ole enää kovin hyvin muistissa. 3 kurssille en varmaan enää "ehdi" mennä kun tulee armeija väliin, mutta tässä on koko kesä (ja syksylläkin mahdollisesti) aikaa opetella itsenäisesti. Pianoa olen siis soittanut pari vuotta ja kitaran soiton aloitin hiljattain. Soittimet alkavat olemaan jo jotenkuten hanskassa (ainakin piano), että onnistuisi ehkä omien kappaleiden tekeminen. (kitaratunteja olen ajatellut ottaa vähäsen että saisi tietynlaisen "perusvarmuuden" soittoon).

Olen yrittänyt netistä kattoa jotain tutoriaaleja ja oppaita, mnetissäkin tuntuisi olevan hyviä, mutta tietomäärä on niin valtava että en tiedä oikein mitä alkaisi opettelemaan. Joku kirja voisi olla hyvä? (tohtori toonika? vai onko vähän nuoremmalle yleisölle suunnattu?) Musiikki ja soittaminen on on erittäin mukava harrastus ja jostain tarvisi löytää nyt vähän lisää puhtia siihen :)

Saattoi tulla vähän sekava kirjoitus. Long story short: miten kannattaisi jatkaa teorian opiskelua itsenäisesti? saa antaa myös vinkkejä miten kannattaisi lähestyä omien kappaleiden tekemistä. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)