Aihe: Hidasta valssia vai onko se Englantilaista?
1 2 3
Tankoprinssi
08.01.2004 22:39:37

Kertokaa nyt ammattimiehet mitä biisejä ne soitatte näinä ns. hitaina/englantilaisvalsseina, vai onko se edes sama asia. Nimittäin viime kesänä meiltäkin muutaman kerran pyydettiin hidasta valssia ja taas joskus englantilaista valssia. No eihän meillä tietenkään sellaista ohjelmistossa ollut, hanuristi ehdotti, että soitetaan Akselin ja Elinan häävalssi oikein hitaana mutta se ei käsittääkseni ole se "juju". Olen käynyt lavoilla vakoilemassa ja ainakin tiedän, että biisit Koskaan et muuttua saa ja Muistatko Mondrepos:n ovat kyseistä lajia, vai onko? Kertokaa omista kokemuksistanne ja mitä biisjä soitatte. Naapurin mies, joka on kovba tanssimaan sanoi kylläkin, ettei sitä venyttely tanssia tarvitsisi kenenkään soittaa mutta aika moni sitä tuolla lavoilla "hiihtää". Käsittääkseni viimvuoden ns. muoti-ilmiö?
baron
08.01.2004 22:40:41

Fascination
In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent.
Tankoprinssi
08.01.2004 22:45:34

Kiitos mielenkiinnosta ja tiedosta mutta kylläpä tuntuu oudolta biisiltä? Joten kertokaa nyt mielellään joitain muitakin. Mielellään jopa suomenkielisiä.
baron
08.01.2004 22:49:30 (muokattu 08.01.2004 22:58:34)

Kiitos mielenkiinnosta ja tiedosta mutta kylläpä tuntuu oudolta biisiltä? Joten kertokaa nyt mielellään joitain muitakin. Mielellään jopa suomenkielisiä.

The Song of Moulin Rouge.

Menee suomeksi jotenkin: Vaik' on sydämes', vain jää-ä-äätä, niin sua rakastan, mä aikojen taa

Älä multa enempää vaadi, mä oon kiipparisti, enkä mikään laulaja, ei mun tartte osata sanoja.

Entä John Denverin: Annie's song?
In the beginning of his career, the musician is incompetent, but potent; in the end, competent and - impotent.
Tankoprinssi
08.01.2004 22:59:30

No nyt ainakin jo nimi on tutumpi. Mut eikö tosiaan ole ihan perus suomalaisia biisejä.
Eddy
08.01.2004 23:25:11
Käyn uudelleen eiliseen,viimeinen valssi(klabbi),moon river,last walz...
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
WanhaWetäjä
08.01.2004 23:46:24

Käyn uudelleen eiliseen,viimeinen valssi(klabbi),moon river,last walz...

Sä muistatko metsätien..Muistatko Monrepos`n..Kaksi vanhaa tukkijätkää..Kevätvalssi(esitt.A.Koriseva /säv Pave Maijanen)...tuossahan niitä on jo noitten Eddyn mainitsemien kaa ihan riittävästi,eikä tarvi edes joka keikalla vetää samoja!
baron
08.01.2004 23:57:40

Sä muistatko metsätien..Muistatko Monrepos`n..Kaksi vanhaa tukkijätkää..Kevätvalssi(esitt.A.Koriseva /säv Pave Maijanen)...tuossahan niitä on jo noitten Eddyn mainitsemien kaa ihan riittävästi,eikä tarvi edes joka keikalla vetää samoja!

Kyllä kai piisejä löytyy, mutta kuka osaa niitä tanssia?
baron
09.01.2004 00:01:21

Fascination

Lumous:
Lumoava yö, kaunis yö, lupauksen onnesta meille se antaa,
uneksiva maa, kadota jo saa...

Nyt on laulutaidoton kiipparisti ylittänyt itsensä!
M.i.k.key
09.01.2004 00:15:40
Lumous:
Lumoava yö, kaunis yö, lupauksen onnesta meille se antaa,
uneksiva maa, kadota jo saa...

Nyt on laulutaidoton kiipparisti ylittänyt itsensä!

Hyvä Faija! Laulaminen on sitäpaitsi mukava harrastus.
My name is Baron, Uusavuton kosketinesamikkiBaron
Martso
09.01.2004 05:15:56 (muokattu 09.01.2004 10:17:24)
Kyy kyy, lumous, fascination, det är premiär eller ihan mitä vaan - hieno biisi anyway!

Lisäksi vois mainita paremman neekerivalssin ameriikoista: Ramona!
KoskPaavo
09.01.2004 07:03:07
Try to remember Belafonte(, Muistathan syyskuun....)Laulut kun kuolevat (Paula Koivuniemi) Sydän rakastaa ( Anita Hirvonen)
Pula-Aho
09.01.2004 09:10:14
Kertokaa nyt ammattimiehet mitä biisejä ne soitatte näinä ns. hitaina/englantilaisvalsseina,

Tutuimpia lienee esim. Ramona, Koskaan et muuttua saa tai Elviksen Are You Lonesome Tonight (Jäitkö yksin sä nyt).

Hitaina valsseina voi soittaa myös country valsseja tyyliin Tennesee valssi. Ja Finlanderssillahan on noita juttuja. Niissä tempo on kuitenkin hieman korkeampi kuin englantilaisessa. Jos englantilaisessa tempo on 90 niin hitaassa county valssissa liikutaan monesti jossain 100 kieppeillä.

Kyllä tanssikeikoilla hitaita valsseja tulisi olla ainakin yksi pari ohjelmistossa.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
v_m_kangas
09.01.2004 10:15:24

Kyllä hidasta valssia osaa tanssia yllättävän moni, Ruusulinnassa n 80% väestä meni sitä aivan kelvollisesti.

Hitaassa valssissa ominaista on, että kakkosiskua venytetään. Esim mainitussa Moon River kappaleessa melodiastakin tuo ajatus saa tukea.

Yksi lisää listaan: Mun sydämmeni tänne jää
Humppaa tai soita
KB
09.01.2004 10:44:12
Lisää listaan: Nuotiotunnelma, leffasta Jäniksen vuosi, mm. Finlanders on levyttänyt sen.

Ainakin lavoilla hidas valssi on must ja ainakin omakohtaisesti tuntuu, että etelä-Suomessa vielä enemmän kuin muualla.
My name is Baron - K.B. Baron
Tankoprinssi
09.01.2004 12:34:24

Kiitos kiitos nyt alkaa "lyyti" kirjoittaan. Paljon jo tuttuja kipaleita. Olen samaa mieltä, että yllättävän moni osaa ja haluaakin tanssia (ainakin siis lavoilla) näitä. Viime kesänä havaitsin tämän nousseen buumin ja silloin sitä meiltäkin jo pyydettiin. Valitettavasti silloin meillä ei ollut vielä ohjelmistossa.
Kukko
09.01.2004 21:40:37 (muokattu 09.01.2004 21:42:19)

Taitaa olla enemmän etelä-suomen juttuja?, ruusulinnassa ja yleensä sielläpäin pyydetäänkin. Toki muuallakin menee, mutta silti joku tulee edelleen sanomaan;"hyvä pojat, mutta ne valssit oli hitaita" Joskus olen kuullu, kun esim. Olan yö kerran unhoa annoit-kappaletta yritettiin tavallisena "merimies" -valssina ja oli kyllä kauheaa. Sanojen jaoitus ei kertakaikkiaan toimi. Edelleen rumpalin kannalta on tärkeää että vetelee kantti- lyönnillä klik-KLIK-KLIK. Helpottaa aivan -nasti.
Tempona menee 92, mutta jos pyrkii nopeuttaa eli miellyttää tavallisia tanssijoita, niin niillä menee pilalle, jotka osaa askeltaa oikein.. Tässä vielä pari suosikkia; Hiljainen kitara (danny), Tiet( Laila Kinnunen) ja Mun sydämeni tänne jää(Kari Tapio tai Katri Helena) Joo Gringos gitar ja tiet ei ole alunperin aivan hitaita valsseja, mutta kertokaa mitä ne on? Komppi (rumpu) on jotain rät-tä-tä-tät-tät-rät-tät-tä....;)
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
dartman
14.01.2004 11:57:52
Ja Finlanderssillahan on noita juttuja.

Juu, ainakin Viimeinen valssi. Nätti on.

Heh, itse tein oman häävalssin häihimme, tai vaimokullan kanssa kirjoitettiin sanat yhdessä. Kun menin studioon saoittamaan sitä narulle, niin tempo oli 120. Hassu tempo mutta muuten tuli hyvä. Ja sopi omiin jalkoihin, tahtoo tanssiessa kengänpohjat painaa...

Haluaako joku kesäksi hyvän (hitaahkon) häävalssiehdotuksen tarjottavaksi valsseja kyseleville pareille? Spostia mulle, voin vaikka laittaa nuotin tulemaan.
"Sillon ku skulataan sillon jorataan."
Ami
18.01.2004 18:38:55
Olen samaa mieltä, että yllättävän moni osaa ja haluaakin tanssia (ainakin siis lavoilla) näitä.

Olisi toivottavaa, että kaikki tanssiorkeserit ottaisivat tavaksi soittaa tanssipaikoilla ainakin kaksi paria hitaita valsseja. Ei ole väliksi onko ne kantri- tai englantilaistyyppisiä. Kaikki ne voidaan tanssia engl.valssina. Toisaalta on toivottavaa, että te soittaisitte niitä silloin, kun lattialla on vielä tilaa. Hidas valssi tarvitsee tanssilajeista eniten tilaa.
Jos minäkin lisäisin vielä muutoman hitaan valssin luetteloon:
Alla venäläisen kuun, Aron lempeä, Auringosta aurinkoon, Haaveiden maa, Harmaat silmät, Ikimuistettava rakkaus, Kaunis hän on, Kaunis valhe, Kun aika on, Kun saapuu yö, Kuolleet tunteet, Käyn uudelleen eiliseen, Lemmen seitsemäs taivas, Lennä mun lempeni laulu, Lähtöhetki, Mentyä lumen ja roudan, Minä rakastan sinua, Muistathan syyskuun, Muistatko metsätien, Muistojeni pohjola, Niin onnellinen oon, Partisaanivalssi, Puhu hiljaa rakkaudesta, Ruusujen aikaan, Sieluni soitto, Sua vain hellien, Sulle kauneimmat lauluni laulan, Sä muistatko metsätien, Sydämmeen jäi synnyinmaa, Tule syyskuu, Unohumaton yö, Voitko anteeksi antaa, Yli tuhannen virran, Äideistä parhaimman sain.
Adios Amigo, Anniversary song, Are you lonesome tonight, Auld Lang Syne, Charade, Dancing on a cloud, Edel Waltz, Fascination, Four Walls, He'll Have To Go, I'm Born Again, I Missed Me, It Hurts so much to see you go, I Won't Forget You, Last Walz, Leat me, Les bicyclettes de belsize, Losing Your Love, Plaisir d'amour, Sag beim Abschied leise Servus, Santa Lucia, Theme from Papillon, This nearly was mine, Valse Lente, When Two Worlds Collide, You Ught My Life.

Joten kyllä valinnan varaa löytyy. Ei aina tarvitse soittaa samoja kuin toinen orkesteri.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)