Aihe: Hevivireet
1 2 3 4
Pande
07.11.2003 18:26:20

Eio näin laiskan miehen juttuja noi erikoisviritykset, senpä takia apuna tuo 7. kieli. Vaikka eipä sitä oikeastaan juurikaan tule käytettyä, lähinnä puhtaalla äänellä soitettuna se on bassoapuna (ks. esim. Steve Vain Touching Tongues), harvemmin sitä niin alas tarvii vajota..
Paskaskitta
07.11.2003 19:17:25 (muokattu 07.11.2003 19:19:06)
Oonko niinku ainoo joka soittaa pelkästään perus E vireessä?
Et! Mäkin soitan. Toisaalta mun akustinen on Eb vireessä. Mä sanon sitä kulla A vireeks niinq A-kielen mukaan mut Oh well whatever, nevermind...

EDIT: Siis E:tä A:ks enkä Eb:tä
" Ja vitut hiteistä. Nimetkää mahatauti mun mukaani" -Kurt Cobain
Ziggy Bubba
13.11.2003 21:27:09

Mä kokeilin tossa drop-Bb(A#?) virettä, ja tommosen ison vallin sillä saa aikaan mukavasti. Tulee vaan itelle äkkiä toi mainittu Meshuggah siitä soundista mieleen. Joku teknisempi matsku kuulostaa kyllä tolla vireellä aika mössöltä.. Pikkasen paksummilla kielillä (tai jollain XL kaulalla) varmaan sekin joten kuten onnistuis.
Eipä tommosella vireellä aina jaksa soitella, siksipä mulla onkin vielä yks kitara standardi E-vireessä ja yks drop-C:ssä. Oma suosikki onkin toi viimeksi mainittu. Sillä saa paksummalla kielisetillä mukavan alapään, eikä kieletkään roiku ihan polvissa. Niin, ja vetäähän Metallicakin uudella levyllä C:stä :) (Siks kai sitä nu-metalliksi haukutaan...)
Oon huomannu että viritysten vaihtaminen silloin tällöin voi inspiraatiopuolella tehdä ihmeitä..
Torniojaws
16.11.2003 16:04:55 (muokattu 16.11.2003 16:06:38)

Fear Factor on muistaakseni käyttäny dropG:kin joskus.
Älkää lahdatko mua jos muistan väärin.

Fear Factory*

Dino Cazares soitti biisin Invisible Wounds (Dark Bodies) Digimortal-levyllä G-vireessä.

Kyseinen levy on taas semmosta huttua, että huh huh, mutta se onkin eri aihe...

Niin ja omassa bändissä soitin yhden biisin ihan piruillessa jossain aivan yliammutussa vireessä :)
Oisko ollu jotain oktaavin perus-E:tä matalammalla ;)
jj86
17.11.2003 18:01:13
Oonko niinku ainoo joka soittaa pelkästään perus E vireessä?

Et ole ainut... minäkään en ole ikuna virittäny kitaraani Dropped D:tä alemmaksi...ja sekin vaan muutamia Soundgardenini biisejä varten...

Ja muutenkin mulle ei tule alivireisistä kitaroista mieleen kuin nämä tämän päivän onnettomat "pommpumetalli" bändit, jotka tuntuvat kuullostavan yhdeltä ja samalta bändiltä... tiijän että nyt nousee haloo... mutta jos kaikki ei kuullosta sentään samalta bändiltä, niin ainakin kaikki bändit ehkä jotain "omaa" yrittävät keksiä, ja tekevät saman biisin sitten uudestaan ja uudestaan...

Ps. Voiskos joku kertoa mulle HYVIÄ Meshuggahin levyjä ja biisejä.? koska en tähän asti ole kuullut YHTÄÄN hyvää kappaletta heiltä. Kyllähän pojat varmasti osaavat soittaa mutta ei sieltä mitään kuuntelu kelpoista taidoista huolimatta ole minun korviini kantautunut..

Olenkohan liian "nössö" tiijä sitten nii.
Mun Äidinkieli kusee aika rankasti.
Torniojaws
17.11.2003 22:16:46

Ps. Voiskos joku kertoa mulle HYVIÄ Meshuggahin levyjä ja biisejä.? koska en tähän asti ole kuullut YHTÄÄN hyvää kappaletta heiltä. Kyllähän pojat varmasti osaavat soittaa mutta ei sieltä mitään kuuntelu kelpoista taidoista huolimatta ole minun korviini kantautunut..

Levyt:

1995 - Destroy Erase Improve
1998 - Chaosphere

Biisit (Albumi):

Soul Burn (Destroy Erase Improve)
New Millennium Cyanide Christ (Chaosphere)
Sickening (None EP)
Rational Gaze (Nothing)

jos ei nuilla irtoa, niin sitten kyseinen bändi ei sovi sinulle.
Kapane
17.11.2003 22:38:16

Meitsi heittää a,d,g,c,e,a lla perus vireellä ja yhellä siitä välistä
Raha on ku fyrkkaa
hullujudas
17.01.2004 11:44:30

e-vire kyllä toimii aina,ei se aina oo hienoa soittaa
ihan hullun matalalta
TheWickerMan
17.01.2004 14:10:05
D-vire on hyvä tai sitte C tai Cb tai B
"Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings
Da Make
17.01.2004 16:38:03
Pitkään matalalla "liidettyäni" (väännös sanasta "Lead"=soolo, ei merkitystä tekstin ymmärtämisen kannalta) vaihdoin takaisin norm. E-vireeseen ja voin sanoa, että pienentotuttelun jälkeen soundini rankkeni huomattavasti!

Pointtina; kokeille erivireitä ja löydä se mieluinen.
Cräx, Change, Ötöm!?
Massi
19.01.2004 09:37:32
Black Label Societyn Phoney Smiles & Fake Hellosissa on
toi dropped-A vire

samaten slipknotin heretic anthemissa ja my plaguessa
Get the best: JACKSON, Fuck the rest
Massi
19.01.2004 09:41:48
Levyt:

1995 - Destroy Erase Improve
1998 - Chaosphere

Biisit (Albumi):

Soul Burn (Destroy Erase Improve)
New Millennium Cyanide Christ (Chaosphere)
Sickening (None EP)
Rational Gaze (Nothing)

jos ei nuilla irtoa, niin sitten kyseinen bändi ei sovi sinulle.

ja siihen vielä War biisi... rare trax levyltä..tilasin ite cdonista
Get the best: JACKSON, Fuck the rest
Hirvimulli
28.01.2004 09:15:24
Tuo on jo todellisuutta. Grindcore bändi Cause For Effect (en oo varma oliko niitä bassoja kolme, mutta kuitenkin).

Myönnän onhan tämä vähän viilausta, mutta ei niitä kolmea ole. Vain basisti ja rumpali. Fusion grindcore duo.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)