Aihe: Rokkarit ei saa enää polttaa lavalla.
1 2 3 4 59 10 11 12 13
trih
16.06.2007 00:05:05
On muuten pirun hölmön näköistä kun aikuiset ihmiset on räkälän edessä röökillä kuin missäkin amiksen takaovella. Varmaan räkälän yläpuolella asuvat ihmisetkin arvostaa kännisten mölinää ikkunansa alla. Tein lenkkeillessäni hyödyllisiä havaintoja.

Hihihihi. Sehän tässä touhussa parasta onkin. Niin monta kertaa tullu nähtyä miten epävarma jamppa yrittää hakea cooliutta imemällä spaddua ja katsomalla tuimasti. Nyt sitä tehdään ryhmässä pihalla.
Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille.
tatta
16.06.2007 09:41:11

Andy McCoy jutteli männäviikolla radiossa, että aikoo keksiä keinot lain kiertämiseen. Kertoisi polttamisen kuuluvan "showhun" tai lava-aktiin. Ei taida mennä läpi.
----------------------------------------------

Pitää varmaan hommata joku helvetin akvaario stage vaatimuksena.

Minusta ainakin on tosi paskamaista tää tupakanpoltosta naputtaminen. Tulee talvella monelle tippa linssiin ja siinä sitä taas tilastoissa ihmetellään, ku väkivalta kummasti lisääntyy ja kadut on on baarien eessä täynnä tupakan natsoja, räkää ja muuta roskaa.

Näkeehän sen nyttenki jo baareissa, vaikka vettä satas, jengi istuu pihalla röökinsä kanssa.

Älytöntä touhua. Ei se tupakan poltto maailmasta lopu, ei oo loppunut mikään muukaan laki pykälien muuttumiseen. Yhteiskunta luo itse vaan riitaa kansansa keskelle.

Sitä paitsi, on niitä savuttomia rafloja ollu ihan tarpeeksi jo kautta aukojen nille, jotka ei röökistä välitä, tai vihaa tupakan savun hajua vaatteissa, tai on allergisia, useampi kuitenkin sinne baariin suunnistaessaan ostaa sen rööki askin, vakka ei muuten polttaiskaan.

Ihan sama ku kiellettäis autolla ajo yleisillä teillä. Yhtä paljon syöpää aiheuttavia aineita ja ilmaston tuhoavia myrkkyjä. Kielletään lehmiltä samassa märehtimen.

Jaa ja kukas sponssaa formulaa, kun marlboro on s..tanasta....
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not, ja jos ihmettelet avatarta, niin googlen kuvahaku todellakin antoi tämän kuvan minun nimelläni... (hmm... en muista otos vaiheesta juurikaan paljoa, taisi olla festari pilaa...) :)
tatta
16.06.2007 09:51:19

Eli ymmärsinkö oikein? Mikään ei ole niin tyhmän näköistä, kuin lavalla polttaminen ja sitä harrastavat yrittävät vain näyttää cooleilta ja saada rock-uskottavuutta. Vähentääkö tupakointi sitten rock-uskottavuutta teidän silmissänne?

-----------------------------

No ei mun tupakan poltolla oo koskaan ollu tekemistä minkään uskottavuuden kanssa.

Voin toki olla polttamatta ja olenkin, esim ruoka ravintolassa, jossa syödään.

Mut en helvetti jossain bubissa, mihin ollaan tultu nimen omaan oluelle. Keikalla kyl harvemmin edes kerkee röökiä ajattelemaan, tai vetämään. Mut onpahan niitäkin soittajia, jotka oikeasti tarttee sen tupakan siinäkin välissä, olkoonkin vaikka vain korvien välissä, se on toisille se rauhottava juttu.
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not, ja jos ihmettelet avatarta, niin googlen kuvahaku todellakin antoi tämän kuvan minun nimelläni... (hmm... en muista otos vaiheesta juurikaan paljoa, taisi olla festari pilaa...) :)
Teijo K.
16.06.2007 10:20:17

On muuten pirun hölmön näköistä kun aikuiset ihmiset on räkälän edessä röökillä kuin missäkin amiksen takaovella. Varmaan räkälän yläpuolella asuvat ihmisetkin arvostaa kännisten mölinää ikkunansa alla. Tein lenkkeillessäni hyödyllisiä havaintoja.

Tästä voi muuten tulla isojakin ongelmia. Lain mukaan ravintolan vastuu ulottuu myös siihen välittömään läheisyyteen. Edellisestä asuinpaikastani oli juuri ennen sinne muuttamistamme kuulemma lopetettu lähiöbaari nimenomaan siksi, että baarista poistuvat ja sinne pyrkivät asiakkaat aiheuttivat melua yms. naapurustoon. Jos räkälät eivät pysty kontrolloimaan asiakkaitaan voi pianaikaa olla useammankin pikkumestan luvat herkässä poistua.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
tatta
16.06.2007 10:24:32

Tästä voi muuten tulla isojakin ongelmia. Lain mukaan ravintolan vastuu ulottuu myös siihen välittömään läheisyyteen. Edellisestä asuinpaikastani oli juuri ennen sinne muuttamistamme kuulemma lopetettu lähiöbaari nimenomaan siksi, että baarista poistuvat ja sinne pyrkivät asiakkaat aiheuttivat melua yms. naapurustoon. Jos räkälät eivät pysty kontrolloimaan asiakkaitaan voi pianaikaa olla useammankin pikkumestan luvat herkässä poistua.
----------------------------------------------------------
Totta, ei meidän muutenkin niin herkkä nahkainen kansa jaksa sulattaa joka öistä kansan kiihkoamista kaduilla. Joka paikassa, joku kuitenkin asuu, raflojen ja baarien vieressä.
Teijo K.
16.06.2007 10:34:45

----------------------------------------------------------
Totta, ei meidän muutenkin niin herkkä nahkainen kansa jaksa sulattaa joka öistä kansan kiihkoamista kaduilla. Joka paikassa, joku kuitenkin asuu, raflojen ja baarien vieressä.

Ihmisistä itsestäänhän tämä on kiinni. Jos sellainen "metelöidään kostoksi pihalla" -mentaliteetti leviää laajemmalle, niin silloin jotkut baarit varmaan tulevat menettämään lupiaan. Jos tupakointi alun nihkeilyn jälkeen siirtyy siististi sinne pihalle niin ongelmia tuskin isommin ilmenee. Jännä nähdä miten homma sujuu. Sellainen harmillinen mahollisuus tässä on, että muutama juntti nyt pilaa kaikkien ilon, mutta se mahdollisuus on aina olemassa tehtiin mitä tahansa.

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
Lennu
16.06.2007 18:14:09

Ihmisistä itsestäänhän tämä on kiinni. Jos sellainen "metelöidään kostoksi pihalla" -mentaliteetti leviää laajemmalle, niin silloin jotkut baarit varmaan tulevat menettämään lupiaan. Jos tupakointi alun nihkeilyn jälkeen siirtyy siististi sinne pihalle niin ongelmia tuskin isommin ilmenee. Jännä nähdä miten homma sujuu. Sellainen harmillinen mahollisuus tässä on, että muutama juntti nyt pilaa kaikkien ilon, mutta se mahdollisuus on aina olemassa tehtiin mitä tahansa.

Ihmiset metelöi kun ne on kännissä. Oli ne sitten minkälaisia selvinpäin vaan. Harvemminhan siellä kuitenkin tapellaan, mutta se muu ilonpito, joka yritetään baarien sisätiloista lain voimalla lopettaa, siirtyy ulos, niin tuleehan siitä meteliä. Ihan ilman mitään "metelöidään kostoksi pihalla"- mentaliteettiä. Olis jo aika väsynyttä ja urpoa kiukutella sillätavalla ;D
"Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ
RocknRoll
16.06.2007 18:40:05
Oli muuten aika surkean näköistä kun tuossa päivällä kävin kioskilla, niin siinä ihan vieressä on kippola jonka etupiha ja samalla koko jälkakäytävä ja kioskin edusta kuhisi kännisiä keski-ikäisiä alkoholisteja ja muita päiväkänniläisiä.

On se hienoa kun klo. 13.00 käy viemässä lottoa niin saa ihastella suomalaista juomiskulttuuria jalkakäytävällä.
Lennu
16.06.2007 18:53:49

Oli muuten aika surkean näköistä kun tuossa päivällä kävin kioskilla, niin siinä ihan vieressä on kippola jonka etupiha ja samalla koko jälkakäytävä ja kioskin edusta kuhisi kännisiä keski-ikäisiä alkoholisteja ja muita päiväkänniläisiä.

On se hienoa kun klo. 13.00 käy viemässä lottoa niin saa ihastella suomalaista juomiskulttuuria jalkakäytävällä.

Ihan helvetin työlästä. Mullakin, kun olen tällanen säälittävä juoppo, on sellaisia päiviä että tahdon istua epätodellisuudessa kapakan hämärässä. Nyt on pakko mennä ulos kauheaan todellisuuteen kaupungin keskustaan pönöttämään ja tuijoteltavaksi. Hemmetin ahistavaa jossain kolmannen päivän päiväkänneissä, kun todellisuus pitäis olla jo niin kaukana, että ainoastaan siirtymät kapakasta toiseen (taksilla) pitäis olla mahdollisia.

Hyi saatana.
RocknRoll
16.06.2007 19:11:42
Tuotahan mä tässä vähän hainkin, että siinä saa taas kukkahattutädit puheenaihetta kun kavereiden kanssa vedetään päiväkänniä ja ollaan muna paljaana pihalla tupakalla kahden aikaan päivällä.

Ei vaan ihan tosissaan, turha on kenenkään valittaa siitä että kippoloiden edustat kuhisevat densoja kun pihalla joutuu polttamaan.
Lennu
16.06.2007 19:32:37

Tuotahan mä tässä vähän hainkin, että siinä saa taas kukkahattutädit puheenaihetta kun kavereiden kanssa vedetään päiväkänniä ja ollaan muna paljaana pihalla tupakalla kahden aikaan päivällä.

Ei vaan ihan tosissaan, turha on kenenkään valittaa siitä että kippoloiden edustat kuhisevat densoja kun pihalla joutuu polttamaan.

Niinpä. Mihin on mennyt vanha kunnon "poissa silmistä, poissa mielistä"- politiikka?
tatta
17.06.2007 12:17:58

Kielletään ..ittu kaikki! Kaikkeen voi kuolla! Hop hop! Kansalle tynnyreitä, jokaselle oma... AAAArgh!!!
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! - muusikkona muusikon tiellä... kaikki on edessä... ja siksi se on niin helvetin vaikeaa...
NHR
17.06.2007 12:58:19

Penn & Teller voisi tehdä aiheesta ohjelman. Tupakoitsijoiden näkökulmasta luonnollisesti.. :)

Eikös ne ainaki jonkun "second hand smoke" -tyyppisen jutun joskus tehneetkin? Faktat ei vaan tainnu olla ihan kohdallaan siinä...
Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla... oli natsilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi. - Rauno Repomies
Shabby
17.06.2007 19:50:08

Tämä kyllä vähentää keikkakuumetta. Mitenkähän sitten jos taas saa bändin kasaan pärjäilee lavalla? Puolen tunnin setti? Vartin jälkeen tauko?
21th July, the Final Solution ...
esprit de corps
17.06.2007 19:53:02
Tämä kyllä vähentää keikkakuumetta. Mitenkähän sitten jos taas saa bändin kasaan pärjäilee lavalla? Puolen tunnin setti? Vartin jälkeen tauko?

No höh, itse poltan, mutta ei kai sinne lavalle nyt tarvi mennä röökiä vetämään. Sen voi tehdä sitten ihan itsekseen. Kyllä sen soittamisen pitäisi siinä vaiheessa olla sen verran huumetta, ettei sitä askia tarvi taskusta kaivaa. Näin niin kuin mun mielestä. Mutta kukin tyylillään.
Vähän niinku muumi.
lindo
17.06.2007 20:28:47

Ilmeisesti rock-imago on sitä, ettei kaverilla ole itsekuria sen vertaa etteikö voisi olla lavalla polttamatta kun soittaa/laulaa. Ovatko he kenties tupakan orjia? Tupakka ottanut heistä vallan, eikä päin vastoin niin kuin pitäisi?

Tuohan on nyt yhtä hölmöä kun se että sanoisit että ei ole itsekuria jos on vetänyt kaljaa/viinaa ennen tai vetävät sitä koko keikan ajan.

Musta tuo on vielä naurettavampaa; eli ryypätään duunissa. Jotkut jopa menevät keikalle pelkästään kaljapalkalla. Se se vasta on hölmöä.

Ovatko he kenties viinan orjia? Viina ottanut heistä vallan?
Rok rok
Teijo K.
17.06.2007 20:52:54

Ihmiset metelöi kun ne on kännissä. Oli ne sitten minkälaisia selvinpäin vaan. Harvemminhan siellä kuitenkin tapellaan, mutta se muu ilonpito, joka yritetään baarien sisätiloista lain voimalla lopettaa, siirtyy ulos, niin tuleehan siitä meteliä. Ihan ilman mitään "metelöidään kostoksi pihalla"- mentaliteettiä. Olis jo aika väsynyttä ja urpoa kiukutella sillätavalla ;D

Jos ihmiset eivät koskaan tekisi mitään väsynyttä ja urpoa, niin ei tarvittaisi edes mitään lakeja. Sentakia kaikenlaisia rajoituksia juuri tehdään.

esprit de corps
17.06.2007 20:56:40
Jos ihmiset eivät koskaan tekisi mitään väsynyttä ja urpoa, niin ei tarvittaisi edes mitään lakeja. Sentakia kaikenlaisia rajoituksia juuri tehdään.

Niinpä. Ja esimerkiksi tämä tupakoinnin siirtäminen baareista pihalle avaa ihan uusia mahdollisuuksia. Minä olin tossa perjantaina pitkästä aikaa baarikierroksella ja joskus puoli kahden aikaan tuli aivan käsittämätön nälkä. Noh, mä lähdin pihalle "röökille", kävelin lähimmälle grillille ja vetäsin siinä juustohampparin. Sitten takaisin baariin. ; )
Vähän niinku muumi.
Lennu
17.06.2007 21:23:29

Vähän väärin. Niitä rajoituksia tehdään ihmisten kiusaksi. Lakeja säätämään ajautuu oletusarvoisesti mulkkuja ihmisiä, tottakai. Sit ne naureskelee mersun ikkunan läpi, kun haalarityöläinen X seisoo kapakan pihalla vesisateessa tupakilla, joka on kyseisen ihmisen yksi ainoita elämäniloja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)