Aihe: Kuinka eroon nollatason ylittävistä rätinöistä?
1
askomiko
18.01.2004 14:07:00
Jos niitä ei ole paljon, niin.. argh, pelottaa ajatellakkin. Mutta äänieditorilla zoomaa yksittäiseen rasahdukseen, ja editoi sitä piirtämällä leikkautuneen neliön tilalle pyöreämpi käyrä. Mahdoton homma, mutta kyllä sillä yhden-kaksi rasahdusta jaksaisi kai korjata. Jos ne on oikein lyhyitä siis. Kunnolla yliajettua sitten.. no, en tiedä.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Timo JM
18.01.2004 20:14:00

Joo, olen minä joskus joitakin yksittäisiä noin korjaillut. Nyt on kuitenkin kyse runsaammasta rätinästä.
"Pelasta päiväsi ja jymäytä pitkätukkaa."
kivi
19.01.2004 01:13:24 (muokattu 19.01.2004 01:37:16)
Olen saanut käsiini miksausmateriaalia, joka on äänitysvaiheessa vedetty nollatason yli. Eli raidoilta kuuluu sellaista inhottavaa rätinää. Mikähän olisi paras tapa päästä siitä eroon.

Lähettää raidat takaisin, ja pyytää äänittämään uudelleen.

Sori, mutta noin mä tekisin. Jos sulla on pyhimyksen kärsivällisyys, kaunis luonne ja rajattomasti aikaa, voit tehdä toisin - etsiä jokaisen klippauskohdan jokaisesta raidasta, suurentaa käyrän niin isoksi että todella näet kun käyrä "kurkistaa" reunan yli, ja kompressoida sen kohdan varovasti.

Kompressori (tai Dynamics controller, mikä se käyttämässäsi ohjelmassa onkaan nimeltään) on hyvä tapa piirtää loivempia käyriä
:-)

Vasta kun kaikki raidat on siivottu, voi miksaus alkaa. Mut hei, samalla voit mutettaa kaikki hiljaiset kohdat (manuaaligate rulettaa), fade in ja fade out kaikki leikkauskohdat, ja vaikka optimoida (jos sulla on joku energize-plugi kuten Logic Platinumissa) laulun intensiteettiä tavu kerrallaan. Aika ei siis mee hukkaan.
;-)
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
askomiko
19.01.2004 09:36:33
Energize? Mitäs se tekee, mun mopoversiossa ei vielä ole moista. Hyvä nimi ainakin!
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Janne19691
19.01.2004 14:05:37 (muokattu 19.01.2004 14:17:00)

Energize? Mitäs se tekee, mun mopoversiossa ei vielä ole moista. Hyvä nimi ainakin!

Energize löytyy bix boxin logicissa (pc 5.5) sieltä audioeditorin valikosta. En nyt muista mistä valikosta tarkkaan. Ihan näppärä toiminto. Mulle tulee mieleen joku Steinbergin loudness maximizer tyyppinen vaikutus.
Rule #1: There are no rules.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)