Aihe: Kokemuksia Mesan thiele-kaapista?
1 2
Antti1
10.06.2007 11:38:53
Oon ajatellut tässä ehkä hankkivani vähän pienempää ja näppärämpää settiä, joten kaapin vaihtaminen tuntuisi ensimmäisenä varsin luonnolliselta ajatukselta (räkki on jo pienentymässä 10 unitista kolmeen..). Tämä on ollut todella pitkän aikaa takaraivossa kutittelemassa, kesällä saattaisi ehkä yhteen olla varaa.

Miltäs soundaa ja mitkä ne huonot puolet tuossa on? Mistä näitä saa edullisimmin ja onko liikkunut käytettynä? Kertokaa kaikki aiheeseen liittyvä, kits.
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
blues swing
14.06.2007 23:35:08
JuSu
15.06.2007 07:19:42 (muokattu 15.06.2007 07:20:10)
Oon ajatellut tässä ehkä hankkivani vähän pienempää ja näppärämpää settiä

Tätä on liikkeellä... =)

Kaappiosastolla tsekkaa myös, heh heh, Bogner. Se takaa suljettu 1x12" -Shiva combo kuulosti hiljaisellakin volumella varsin tukevalta, ja Bognerin mukaan Shiva 1x12" -kaappi on samojen speksien mukaan tehty, kuin tuon combon kaiutinosa. Eli kuulostaa about samalta, eli hyvältä. Tai vielä pienempi olisi se Cube, joka on myös 'ported', eli lienee tukevahko soundiltaan.

Halpoja noi ei kyllä ole.

eBaysta noita Thielejä sun muita voisi löytää...

JuSu
Näppärä allekirjoitus tähän.
Antti1
15.06.2007 23:37:04 (muokattu 15.06.2007 23:38:16)
Tätä on liikkeellä... =)

Aijaa..? :D

Perkele kun noi on kaikki niin hiivatun kalliita. Sorry voimasana, mutta kattokaa nyt näitä hintoja!

Mä olen suunnitellut tässä myös kahta omarakenteista kaappia jatkamaan tätä onnistuneiden kokeilujeni sarjaa. Teen parhaillaan mittavaa taustatutkimusta aiheen tiimoilta, saas nähdä mihin päädyn. Vanha kaappi lähtee nyt jokatapauksessa kiertoon, ennemmin tai myöhemmin.

EDIT: Niin ja joo, kyllä googlet ja hc:t on käyty aika tarkkaan läpi. Tyhjänpäiväistä lööperiä koko systeemi täynnä. About ainoa huono puoli oli, että 1x12" kaappi kuulemma suuntaa ääntä ikävästi. Sigh..
kimurantti1
15.06.2007 23:47:38 (muokattu 15.06.2007 23:50:28)
Perkele kun noi on kaikki niin hiivatun kalliita. Sorry voimasana, mutta kattokaa nyt näitä hintoja!

Joo jos katsot Thomannin hintoja. Pyydäpä tarjous jostain kotimaisesta musaliikkeestä, aivan varmasti saat halvemmalla. Jos et, on joko liikkeen omassa hinnoittelussa vikaa, tai Levytukku antaa eri hinnat eri jälleenmyyjille.

About ainoa huono puoli oli, että 1x12" kaappi kuulemma suuntaa ääntä ikävästi.

Ei kai sen enempää kuin 4x12" -kaappikaan? Ei ainakaan teoriassa.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
oiva tumpeloinen
15.06.2007 23:51:32
Joo jos katsot Thomannin hintoja. Pyydäpä tarjous jostain kotimaisesta musaliikkeestä, aivan varmasti saat halvemmalla.

Ei oo kyllä Thielet (eikä yleensäkään Mesat) kyllä kovinkaan halpoja missään. Thomanniaa halvempia ehkä, mutta ei halpoja. Tori ja Ebay olis mun kyttäyspaikat. Noita pikkumööpeleitä aina välillä torilla näkee. Tosin eipä ole silmiin sattunut pieneen hetkeen.

Semmoinen tuli mieleen, että on se pieni ja kompakti just 1x12"? Ettei vähän isommasta kuitenkin irtoaisi paremmat möykät vielä jotenkin kannettavassa muodossa? Jos otetaan vaihtoehdoksi vaikka Genz-Benzin G-flex 2x12", mistä irtoaa pöhinää jo aika kivasti.
Antti1
15.06.2007 23:57:03 (muokattu 15.06.2007 23:57:43)
Ei kai sen enempää kuin 4x12" -kaappikaan?

Ei suuntaa ei, itseasiassa huomattavasti vähemmän. Tuo oli vain kuvaus kommenttien tasosta ja kritiikin määrästä.

Semmoinen tuli mieleen, että on se pieni ja kompakti just 1x12"?

Kyllä vain, tämä on ihan ehdoton vaatimus. En mä viitti hommata hyvän 2x12" kaapin tilalle toista.

EDIT: Guitarbargainsilta muuten 577€ kotiin tuotuna toi Thiele, eli ihan semiok hinta. Törkeästi kuitenkin noin pienestä pönpelistä.
kimurantti1
16.06.2007 00:05:41
EDIT: Guitarbargainsilta muuten 577€ kotiin tuotuna toi Thiele, eli ihan semiok hinta. Törkeästi kuitenkin noin pienestä pönpelistä.

Aikalailla saman verran, mitä mä maksoin Mesan 2x12"-kaapista uutena, Suomessa..
oiva tumpeloinen
16.06.2007 00:07:20
Aikalailla saman verran, mitä mä maksoin Mesan 2x12"-kaapista uutena, Suomessa..

Siitähän on jo aikaa, veikkaan ma.

Mesoille on käynyt (ainakin) Euroopassa aika pitkälti samaan tapaan kuin Gibbonille IntoLurkmannin alla.
kimurantti1
16.06.2007 00:12:40 (muokattu 16.06.2007 00:16:10)
Siitähän on jo aikaa, veikkaan ma.

Mesoille on käynyt (ainakin) Euroopassa aika pitkälti samaan tapaan kuin Gibbonille IntoLurkmannin alla.

Ei kyllä ne hinnat on ihan samoina pysyneet. Ehkäpä vieläkin halventuneet. Käykää kysymässä niitä hintoja vaikka vakkariliikkeissänne jos ette usko. :-) Ainakin mulle on vakkariliikkeestäni annettu kaikille kyselemilleni Mesoille hinnat, joihin verrattuna Thomannia voisi pitää ryöstölafkana..
oiva tumpeloinen
16.06.2007 00:15:57 (muokattu 16.06.2007 00:17:26)
Ei kyllä ne hinnat on ihan samoina pysyneet. Ehkäpä vieläkin halventuneet. Käykää kysymässä niitä hintoja vaikka vakkariliikkeissänne jos ette usko. :-)

En nkyllä tiedä, mistä sä saat sen, että ne on halventuneet, mutta muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Mesat on kyllä nostaneet hintojansa aika reilusti muutaman viime vuoden aikana.

Ainakin mulle on vakkariliikkeestäni annettu kaikille kyselemilleni Mesoille hinnat, joihin verrattuna Thomann on aikamoinen ryöstölafka..

Sitä mä en epäile hetkeäkään, etteikö tavaroita saa huomattavasti halvemmalla Suomesta kuin Tompalta (koin sen viimeksi tänään perskohtaisesti), mutta Tompallakin on Mesojen hinnat nousseet muutaman vuoden aikana kohtuu paljon.
kimurantti1
16.06.2007 00:20:30 (muokattu 16.06.2007 00:26:28)
Puolitoista vuotta sitten sen Mesan 2x12"-kaapin ostin. Nytkin saisin monet Mesat noin 15-30% halvemmalla kuin Thomannilta. Ja tää on ihan viime maanantain tietoa. Eksakteja hintoja en viitsi kertoa, kun ne hinnat oli nimenomaan mulle, mutta tohon 30% mä se parhaimmillaan laskin menevän, kun en itsekään oikein meinannut uskoa. Mun tietääkseni hinnat ei ihan niin alhaalla oo olleet ainakaan muutama vuosi sitten. Voin toki muistaa väärinkin.

E: Toki joo, ei oo Mesat halpoja, jos sanan oikeassa merkityksessä puhutaan. Mutta kyselkää silti niitä tarjouksia kotimaisista liikkeistä, saatatte yllättyä. :-)
Rakoni
16.06.2007 11:18:21
Toki joo, ei oo Mesat halpoja, jos sanan oikeassa merkityksessä puhutaan.

On ne sen hintansa arvoisiakin, kokemusta on.
Lottohevi on paskimmillaankin parasta
blues swing
17.06.2007 11:24:41
EDIT: Niin ja joo, kyllä googlet ja hc:t on käyty aika tarkkaan läpi. Tyhjänpäiväistä lööperiä koko systeemi täynnä. About ainoa huono puoli oli, että 1x12" kaappi kuulemma suuntaa ääntä ikävästi. Sigh..

Miten voit sanoa etta HC kayttajakokemukset/arvostelut on looperia?? Olen itse kirjoittanut useampia plus ja miinus arvosteluja ja lukenut ja saanut ultrahyvaa tietoa muiden kokemuksista jotka pitaa taysin paikkansa ja sen mukaan olen tehnyt paatoksia joissain soitinkamahankinnoissa. Jos kayt lapi niita tarkkaan niin loydat yllattavia nimia jotka ovat antaneet palautetta....erityisesti vanhempia todella tunnettuja kitarakonkareita mutta he ehka sua ei niin kiinosta. Mutta Mesan tavara on laadukasta,.
Antti1
17.06.2007 11:31:49 (muokattu 17.06.2007 11:37:58)
Miten voit sanoa etta HC kayttajakokemukset/arvostelut on looperia??

Jos vähääkään katselee noita arvioita objektiivisemmalla silmällä, niin huomaa laitteiden keskiarvon olevan aina lähemmäs 9 tai 10. Harvemmin silkasta paskastakaan kerrotaan asiallista kritiikkiä, vaan kommentit on joko tai. Aika usein tuntuu, että arvostelija on soittanut 30 vuotta, sillä on ollu kaikki Marshallit, Soldanot, Peaveyt, Mesat yms. ja Peaveyn Bandit on paras vahvistin maailmassa, joka pelasti kitaristin elämän.

Tiukka, mutta asiallinen kritiikki on paljon hyödyllisempää, kuin loputon jaarittelu laitteiden mahtavuudesta. Onhan se kiva kuulla kehuja hyvistä laitteista, mutta niiden informaatioarvo mulle henkilökohtaisella tasolla on aika lähellä nollaa.

Tämä keskustelu ei kuitenkaan taida kuulua tähän ketjuun ja on ruodittu täällä varmaan noin miljoona kertaa, joten lopetetaan se nyt heti alkuunsa. Ok?

EDIT: Ja niin tarkennuksena tohon tosiaan. Tiedän Mesan laitteiden olevan hyviä, tämänkin. Sen takia en kaipaa yhtään hehkutuksen sanaa, vaan haluaisin tietää ne huonot puolet. Jokaisessa laitteessa on aina jotain, ei haluta kokea yhtään ylläreitä noin kalliiden lelujen kanssa. HC:ssa ei tätä tietoa juurikaan tarjoilla, siitä johtui tuo kommenttien leimaaminen hevonkukuksi.
blues swing
17.06.2007 11:48:59 (muokattu 17.06.2007 12:01:34)
...soittanut 30 vuotta, sillä on ollu kaikki Marshallit, Soldanot, Peaveyt, Mesat yms. ja Peaveyn Bandit on paras vahvistin maailmassa, joka pelasti kitaristin elämän.

Nayta Antti tallainen arvio! Muista etta ne jotka sanoo etta Bandit on maailman paras vahvari se on HEILLE se paras, luultavasti paras mita ne on koskaan soittanut. Eli pane asiat ko arvostelijan perspektiiviin.

Jos voin viela lisata Mesa/Boogie kamoista mulla on 90-luvun alun custom shop Mark IV narrow combo ja heidan 1x12 3/4 avoin lisakaappi. Nama maksaa paljon. Mark IV on supervahvistin mutta se ei ole tarkalleen mita mina haen soundin suhteen. Toisaalta se kaappi toimii kaikkien vahvarien kanssa mita mulla on erittain hyvin.

EDIT NEGATIIVISTA: Tuosta mun Mesa kaapista, kun kysyit huonoja puolia niin se on sen paino ja hinta ja koko myos. Ja mun Mark IV combon huonoja puolia on etta se on ultraraskas ja kallis. Ja siita ei saa Blackface soundeja (eika Tweedsoudejakaan). Ja joillekkin siina on liian paljon nappuloita saadettavaksi. Ja kun se voi kayttaa EL34, 6L6 ja 6V6 powertuubeja, siinahan menee jo sekaisin, kayko tama jo tarpeeksi negatiivisesta puolesta? Muuta en kylla keksi.
blues swing
17.06.2007 12:08:37
Selaile ihan itse vaan, kyllä niitä sieltä löytyy pilvin pimein. Ei mua edelleenkään kiinnosta tietää niitä subjektiivisia hehkutuksia, vaan objektiivisempaa kritiikkiä laitteista. Noi subjektiiviset mielipiteet mä muodostan sitten ihan itse laitteita testaamalla ja siinä ei oo muiden sanoilla ja mielipiteillä yhtään mitään väliä.

Nyt täytyy sanoa vähän ikävästi: mua ei vois vähempää kiinnostaa jos sulla on ollu paljon Mesan kamoja ja ne on kaikki hyviä ja sulle täydellisiä. Kivat siitä sulle. Se ei kuitenkaan liity millään tapaa tähän ketjuun, kuten ei myöskään tuo HC:n kommenttien tason ruotiminen, joten voisitko ystävällisesti lopettaa edes tämän ketjun turhan nostelun? Tuntuu, että sulla ei oo nyt itse aiheeseen yhtään mitään annettavaa näiden parin tekstin perusteella. Jos on, niin kerro toki, sitä mä arvostaisin.

OK, lopeta tuo perin suomalainen paskanpuhuminen mutta ootko tsekannut Avatartin kabinetteja? Ne on halvempia kuin Mesan vastaavat.
Antti1
17.06.2007 12:10:38
Joo, molemmilta vähän aiheetonta jauhantaa. Pahoittelen hermojeni menettämistä.

Avatarin kaapit? En oo testannut, olen kuitenkin aiheesta keskustellut. Onko niillä jotain mielenkiintoisia 1x12" kaappeja?
blues swing
17.06.2007 12:12:30
Joo, molemmilta vähän aiheetonta jauhantaa. Pahoittelen hermojeni menettämistä.

Avatarin kaapit? En oo testannut, olen kuitenkin aiheesta keskustellut. Onko niillä jotain mielenkiintoisia 1x12" kaappeja?

tsekkaa tama linkki: http://www.avatarspeakers.com/ ja mene guitar speakers sivulle, sielta loytyy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)