Aihe: Soittajan liksat?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
köpi62
16.06.2007 20:39:08

Onko kokemuksia siitä, että liksat tuntuu "rivi" soittajalla koko ajan polkevan paikoillaan tai pikku hiljaaaa koko ajan laskevan suhteessa aikaan, jonka keikka vie syystä, jonka myöhentyneet soittoajat aiheuttaa?
Kysy bändiä tilaisuuteesi: 044-0606629
baron
16.06.2007 21:06:25

Onko kokemuksia siitä, että liksat tuntuu "rivi" soittajalla koko ajan polkevan paikoillaan tai pikku hiljaaaa koko ajan laskevan suhteessa aikaan, jonka keikka vie syystä, jonka myöhentyneet soittoajat aiheuttaa?

???
Keikan kesto???
Mun mielestä keikka alkaa siitä kun himasta lähdetään ja loppuu kun himaan palataan.
Paljon pienempi tekijä on soittoaika kuin soittopaikkakunta.
Money for nothin' and chicks for free
half
16.06.2007 21:12:16

Tavallaan joo, mutta hinnoittelu on sangen kirjavaa ja jokainen esittää oman pyyntönsä.
paice60
16.06.2007 22:42:19

No oikeastaan se liksa tossa äsken juuri nousi mutta vain pikkasen. Tärkein pointtihan tuossa sulla on se että keikat alkavat olemaan pelkkiä pistoja ympäri Suomen, tyyliin tänään Hyvinkää, huomenna Kemi, ylihuomenna Porvoo jne. Eli liksa on ihan jees mutta keikkamatkaan käytetty aika ei taas kohtaa siinä asiassa. Tämä on tosiasia jolle ei voi mitään ja eihän niitä keikkoja tietenkään pakko ole tehdä, mutta kun ammatikseen tekee niin siinä ei kauheasti valikoida. Saahan ne matkat tietysti vähennyksiin jolloin ne kompensoituu kaikki yhdellä kertaa. Jos vielä saa toimistoilta matkarahaa (mitä nykyään kyllä ei saa) niin sehän tietysti auttaisi. Eli palkka on mun mielestä suhteellisen mukava, mutta matkat ei. Noi myöhentyneet soittoajat eivät periaatteessa vaikuta tuohon systeemiin ollenkaan, paitsi jos sinne keikkapaikalle pitää mennä pirun aikaisin verrattuna soittoaikaan. Saman ajan se vie alkaako keikka klo 20 tai 22, ilta vaan kestää lyhyempään tai pidempään.
Vittu näitä hommia.
isojussi
17.06.2007 03:59:51
Edelleen olen sitä mieltä - ja saan taas vihat päälleni - että tällä alalla palkka on liian pieni, joko tuotteessa tai sen myynnissä vikaa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
poppamies
17.06.2007 09:45:42

Edelleen olen sitä mieltä - ja saan taas vihat päälleni - että tällä alalla palkka on liian pieni, joko tuotteessa tai sen myynnissä vikaa.

Maksettu korvaus särystä ja vaivasta saattaa monesti olla liian pieni useamman soittajan mielestä mutta täytyy muistaa että kaikilla aloilla tuotteita ja palveluja löytyy aina kaikkiin eri tarpeisiin ja eri hinnalla. Puvuntakinkin voi teettää räätälillä tai sitten ostaa Halpa Hallista. Lopputuolos on eri ja kustannuskin eri luokkaa. Minusta on väärä asenne että kaikille soittajille pitäisi maksaa sama korvaus työstään. Se on kohtuuton vaatimus kun laatu vaihtelee aika hirvittävän räikeällä tavalla.
G strings are for strippers!
KoskPaavo
17.06.2007 11:22:45

Tuotetta on moninkertaisesti markkinoilla tarjolla kuluttajalle kysyntään nähden , siitä johtuu useimmiten halpa hinta. Laadukkaastakaan tuotteesta ei saa kunnon hintaa, myyjän täytyy olla vaan senkin alan ammattimies. Varsin harvoin hyvä soittaja ja hyvä markkinoija on samassa bodyssä.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
EP
17.06.2007 12:40:06
.. Varsin harvoin hyvä soittaja ja hyvä markkinoija on samassa bodyssä.

Piti juuri kirjoittaa melko samoin, taiteilija vs. kylmä kauppamies! :/
Lennu
17.06.2007 14:10:57

Piti juuri kirjoittaa melko samoin, taiteilija vs. kylmä kauppamies! :/

Tai siis tanssimuusikko vs. kylmä kauppamies. Ei nyt vedetä taiteilijoita tähän.
EP
17.06.2007 14:22:26
Tai siis tanssimuusikko vs. kylmä kauppamies. Ei nyt vedetä taiteilijoita tähän.

Hoh! Väitätkö, ettei tanssimuusikko ole taiteilija? 8)
Lennu
17.06.2007 14:35:04

Niinno, voihan se olla vapaa-ajallaan.
isojussi
17.06.2007 14:45:40

Tätä minäkin ihmettelen. Ihan oikeesti.

Mutta jos näitä hommia meinaa tosissaan tehdä, niin pitäis kyllä osata muutakin, kuin soittaa tai laulaa..
uruttaja
17.06.2007 15:18:11
T
Mutta jos näitä hommia meinaa tosissaan tehdä, niin pitäis kyllä osata muutakin, kuin soittaa tai laulaa..

Jonkunlaisia monialaosaajia?

Itse voimakkaasti sitä mieltä, että soittamiseen liittyvä taitotaso on kuitenkin ihan kärkipään vaatimuksia, ilman ei pärjää, vaikka olis kuin kova vaikkapa ajamaan autoa.

Myyntimiehen elkeistä ei varmaankaan haittaa ole. Siihen bodyyn kyllä sitten usein sekoittuu välistävetäjän ja kusettajan bodykin.

Liksat on selkeesti nousujohteisia, jos liksat tippuu, niin missähän se vika silloin on?. Avaajan väitteeseen ei tule komppia täältä päästä.
poppamies
17.06.2007 16:21:02

Jonkunlaisia monialaosaajia?

Itse voimakkaasti sitä mieltä, että soittamiseen liittyvä taitotaso on kuitenkin ihan kärkipään vaatimuksia, ilman ei pärjää, vaikka olis kuin kova vaikkapa ajamaan autoa.

Myyntimiehen elkeistä ei varmaankaan haittaa ole. Siihen bodyyn kyllä sitten usein sekoittuu välistävetäjän ja kusettajan bodykin.

Liksat on selkeesti nousujohteisia, jos liksat tippuu, niin missähän se vika silloin on?. Avaajan väitteeseen ei tule komppia täältä päästä.

Kyllä minä olen ehdottomasti samaa mieltä Jussin kanssa tässä asiassa. Todelliset esiintyvät taiteilijat, artistit, on itseasiassa monialaosaajia. Ei tarkoita että olisivat välttämättä hyviä myyntimiehiä tai osaisivat ajaa autoa paremmin kuin jokun toinen mutta osaavat alansa monipuolisesti. Eli pystyvät esiintymään vakuuttavasti. Tarkoittaa siis että uskovat itse 100% siihen mitä tekevät. Tämä on menestyvän artistin salaisuus. Ei tarvitse tekniseti välttämättä olla millään supertasolla kunhan kykenee vähän tarjoamaan itseään. Tänään tuli TV'stä dokkari eräästä tällaisesta henkilöstä. Tapio Rautavaara. Hyvä esimerkki monilahjakkaasta kaverista joka pystyi välittämään asioita tavalla ja toisella. Olipa vielä aika hyvä keihäänheittäjä ja jousiampuja kaiken muun lisäksi.
Minusta esiintyvän taiteilijan lahjakkuus on todellakin lahja eikä sitä voi itselleen hankkia vaikka kävisi loppuelämän vaikkapa Sibeliuksen ammattikoulua tai teatterikorkeakoulua. Tekniikkaa ja menetelmiä pystyy toki harjoittelemalla harjoittelemaan ja oppimalla oppimaan. Lahja on lahja.
uruttaja
17.06.2007 17:50:08
Aivan sama, liksat kuitenkin nousee.
isojussi
17.06.2007 18:30:31
Toi myymtimiesyleistys on Uruttaja naurettava ja loukkaava ja perustuu siihen periteiseen sosiaalidemokraattikateuteen, jonka mukaan kaikki myytävässä tuotteessa oleva kate on lahtarien rosvoamista.
Martso
17.06.2007 18:53:40
Toi myymtimiesyleistys on Uruttaja naurettava ja loukkaava ja perustuu siihen periteiseen sosiaalidemokraattikateuteen, jonka mukaan kaikki myytävässä tuotteessa oleva kate on lahtarien rosvoamista.

Vitun lahtari! Ei vaan, turha tuoda politiikkaa tähän mukaan. Sillä ei ole mitään tekemistä tän asian kanssa.
Kaikki käy, eihän siinä mitään!
isojussi
17.06.2007 19:04:02
Vitun lahtari!

Eikäkö "Herra Riistäjäkapitalisti" teille proletariaatin edustajille.

Ei vaan, turha tuoda politiikkaa tähän mukaan. Sillä ei ole mitään tekemistä tän asian kanssa.

No joo - mutta siinä en anna periksi, että suurin osa meistä pitää myyjän katetta puolirikollisena välistävetona. "Ettei se stna ainakan mun rahoilla rikastu prkl!"
poppamies
17.06.2007 19:10:55

... suurin osa meistä pitää myyjän katetta puolirikollisena välistävetona. "Ettei se stna ainakan mun rahoilla rikastu prkl!"

Asiakas on sellainen henkilö joka väliaikaisesti kävelee meidän rahat taskussaan...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)