Aihe: TR:n soundit
1
joel.makinen
15.06.2007 11:50:35
Mieltäni on askarruttanut eräs asia jo pitemmän aikaa: ovatko Tritonin soundit loppujenlopuksi niin timanttisia? Mielestäni suurinta osaa soundeista vaivaa kylmyys ja koneellisuus. Esim Fantomeissa soundit ovat paljon kuulaampia. Ottakaa kantaa.
JPQ
15.06.2007 19:05:31

Mieltäni on askarruttanut eräs asia jo pitemmän aikaa: ovatko Tritonin soundit loppujenlopuksi niin timanttisia? Mielestäni suurinta osaa soundeista vaivaa kylmyys ja koneellisuus. Esim Fantomeissa soundit ovat paljon kuulaampia. Ottakaa kantaa.

Sen otan demojen pohjalta kantaa että fantom voittaa musta jossain mielessä motifitkin. Sanoisin että paras riippuu soundin lajista mitä haetaan. Lisäksi timmanttiusuus on korvista kiinni mistä pitää mistä ei.
Janus
15.06.2007 20:55:37
Tritonin soundit ovat jotenkin järjestään liian ohuita ja livekäytössä vähän - kauniisti sanoen - käyttökelvottomia. Vanha Trinity-sarja soundaa huomattavasti paremmalta. Itse olen luopunut Korgeista kokonaan, silloin tällöin livesetissä on mukana Tr-Rack (Trinityn engine +8 MB extra-sampleja).

Kontrollereinahan korgit on aika toimivia, Karman myynti kyllä sikäli harmittaa, mutta sen tilalle hankittu Fantom X6 on kyllä paljon käyttökelpoisempi työkalu. Ehkä Triton Extreme vielä setupin rinnalle, joku päivä.
Ile-
16.06.2007 20:33:06
Mun mielestä TR:ssä nimenomaan on joitakin oikeasti hyviä saundeja. Hakkaa ainakin classic triotonin. Fantomia kuuntelin netissä ja mun mielestä laajennussaunditkin kuulostivat aika karuilta. Motifin saundit miellyttävät ainakin mua eniten.
Allekirjoitus
JPQ
16.06.2007 21:47:51 (muokattu 16.06.2007 21:48:21)

Mun mielestä TR:ssä nimenomaan on joitakin oikeasti hyviä saundeja. Hakkaa ainakin classic triotonin. Fantomia kuuntelin netissä ja mun mielestä laajennussaunditkin kuulostivat aika karuilta. Motifin saundit miellyttävät ainakin mua eniten.

On jotain hyviä kuten kaikissa korgeissa en osaa sanoa tarkalleen mitä.
No ihmekkös toi fantomin laajennuskorteista taitaa olla iso osa jv sarjan sampleja jotka kait on 32khzillä digitoitu (vaikka engine pyöriikin kait 44.k1hzillä jolla muuten oli vanhan jd sarjan sampletkin että kummaa takapakkia ilmeisemmin tämä jv sarja...) kun motif lienee 44.1khz ainakin kuten myös uudet korgit. ps. tosin jotain fantom soundeissa paremminkin.
Janus
17.06.2007 07:55:12
Fantomia kuuntelin netissä

...blah & blah. Soittakaa niillä soittimilla, mielellään muutenkin kuin kaupassa luureilla (PA:n läpi, livekeikalla monitoroinnin kanssa, tehkää äänite). Ja sit myös jonkunlainen kokemus soundien editoitavuudesta olis suotavaa ennen kuin alkaa heittelemään faktoja, jonkun preset-demo-mp3:n varassa on vähän nihkeetä mennä.
BobHope
17.06.2007 14:46:00 (muokattu 17.06.2007 14:46:37)

Tyhjäsin kun puhuin paskaa
Juuri kun saimme bändiin tarvittavat jäsenet täytyy lähteä sotimaan... On se niin väärin!!!
joel.makinen
28.06.2007 10:33:37
No niin. Mä lopetan soittamisen. Ei vainen! Ehkä sitä jossain vaiheessa on rahaa hankkia joku muu vehje kuin Karma!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)