Aihe: Alesis multimix 16 FIREWIRE ja Pro Tools?
1
Josku82
15.06.2007 10:40:25
Omistan tuommoisen Alesiksen multimix firewire mikserin joka toimii mainiosti (18 kanavaa kerralla koneelle). Olen harkinnut ostaa Digidesignin mbox2:n, jonka mukana tulee Pro Tools.
Sattuisko joku tietämään, toimiiko pro toolssissa moniraitaäänitys tuon multimixin kanssa ? Lähinnä tärkein juttu olisi se, että pro toolssiin voisi eri raidalle määrittää eri kanavat tuosta multimixistä. Adobe Audition ei nimittäin tuota osannut tehdä.

Esimerkiksi Audicity osaa kiltisti äänittää 16 kanavalle kerralla, mutta tuo käyttöliittymä on niin surkea että ajattelin hommata vähän pro tasosemman softan.
Mikael
15.06.2007 11:10:09

Ei onnistu.
Inhimillisyys on hyve.
Fonisoul_
15.06.2007 11:53:34
Ei onnistu. Suosittelen Cubasea, tai jos jaksat päntätä niin Logicia, niillä onnistunee.
BenGlenton
15.06.2007 12:24:16
Reaper on erittäin edullinen ja ihan "pro-tason" softa.

http://www.cockos.com/reaper/
tan tan taa
Halsu
16.06.2007 17:06:07

Adobe Audition ei nimittäin tuota osannut tehdä.

Auditionin 2.0 versiosta eteenpäin siinä pitäisi olla ASIO -yhteensopivuus, eli kaiken järjen mukaan pitäisi onnistua tuolla Alesiksella nauhoittaminen.

...mutta tästä huolimatta minunkin ääneni menee Reaperille.

Itse käytän vielä tällä hetkellä Alesiksen kanssa Sonyn Acid pro:ta, joka on aika samanoloinen kuin Reaper - mutta luultavasti siirryn Reaperiin lähitulevaisuudessa, niin monella tutulla on se nykyään käytössä ja ois kiva että projektit on yhteensopivia.
CU -- Eki
HK
17.06.2007 00:37:20
Yllä mainitun Cubasen lisäksi kannattaa katsella Sonarin suuntaan. Molemmat ovat oikein hyviä, mutta hiukan erilaisella käyttölogiikalla.

Oletan, että kyse oli windowsista koska alkuperäinen kirjoittaja mainitsi Ableton Liven mitä ei käsittääkseni löydy OSX:lle, kuten ei Logiciakaan enää muutamaan vuoteen windowsille. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.
Peltikorva puupäässä.
StoRBa
18.06.2007 13:05:24

Onko kellään laajempaa kokemusta tuon Reaperin käytöstä? Millainen se on esim Cubaseen verrattuna? Puuttuko joitakin ominaisuuksia toisesta, mitä toisessa on?
PIM
18.06.2007 13:52:44
Reaper rulettaa ihan kybällä. Join the bandwagon.
Locrian
18.06.2007 15:28:26
Oletan, että kyse oli windowsista koska alkuperäinen kirjoittaja mainitsi Ableton Liven mitä ei käsittääkseni löydy OSX:lle, kuten ei Logiciakaan enää muutamaan vuoteen windowsille. Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä.

Live löytyy OSX:lle.
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
vanaha kettu
21.06.2007 22:38:26
Reaperista puheen ollen, mikä ihme on vikana kun olen tehnyt taustat Fl Studiolla biisiin. Exportannut ne raita kerrallaan 16 bittisenä ja 44.1khz näytteenottotaajudella.

Sitten kun avaan ne raidat Reaperissa ja painan playta, kuuluu tausta ihan liian nopealla temmolla.

Kyse ei ole näytteenottotaajuuksista. Ne on asetettu 44.1 Kilohertsiin. Olen kokeillut kahdella eri tietokoneella, äänikortilla ja ohjelman eri versioilla. Nyt olen joka kerta joutunut ensin muuntamaan tiedostot Kristalissa 24 bittisiksi, ennen kuin ne ovat toimineet oikein.

Olisin erittäin kiitollinen, jos joku osaisi auttaa. Ongelma on aiheuttanut harmaita hiuksia jo pitkään.
otu
26.07.2007 15:32:24
Toimiiko toi alesis muuten myös daw-controllerina?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)