Eli tätä olin laittamassa myynti kuntoon ja pudistin sormenjäljet sun muut ja pistin kitaralaukkuun. Sitten tyhmänä jätin sen kitaralaukun oman huoneen lattialle ja ton laukun päälle oli siiten jääny jotain t-paitoja ja sit siel huoneessa jotain kävelin ja kuulu "krunts" ääni ja sit katon kitaralaukun sisään ja kitaran lapa oli murtunut. Paljonko tollanen kaulan liimaus jollain kitara-korjaajalla? ja eka ny kysyn et onko oikeesti enää mitään tehtävissä tolle kitaralle? Kuva murtuma paikasta http://muusikoiden.net/dyn/users/24117.jpg Ja kun tuossa otin kieliä irti siitä niin se koko loppu lapa lähti siitä irti, niin tos on siis 2 palsta nyt. Edit. Jos tuon voi korjata, niin sanokaa sit sunnillee paljo se maksaa? eli jos se maksaa joku 300e nii ei siin oo mitää järkee. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Antti1 16.06.2007 16:32:28 (muokattu 16.06.2007 16:34:07) | |
---|
Toi on kuvan perusteella tosi nätisti mennyt, ei välttämättä maksa 50-100€ enempää jollain korjauttaa. Soitinrakentajat tietty saattaa ottaa enempi, mutta monelta puusepältäkin tuo onnistuu ihan leikiten. Tärkeitä on nyt, ettet mene koskemaan tuohon, vaan annat olla kaikkine tikkuineen tuossa kunnossa. Ota vaikka yhteyttä joihinkin soitinrakentajiin ja pistä kuva sähköpostilla liitteeksi. Sieltä saat vähän parempaa arviota. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
cruel_destiny 16.06.2007 16:32:55 | |
---|
Edit. Jos tuon voi korjata, niin sanokaa sit sunnillee paljo se maksaa? eli jos se maksaa joku 300e nii ei siin oo mitää järkee. miten niin ei ole järkeä? jos korjaat, niin sulla on sulle 700e maksanut kitara, mutta jos et, niin sulla on 400e edestä puuta, jossa on mikit kiinni. Kyllä tollasia pystyy perus puusepät korjaamaan, käy kyselemässä musaliikkeistä, ne pystyvät auttamaan. Kaverini ESPlle tapahtui kerran sama juttu ja helposti sde korjattiin lähes huomaamattomaksi. Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson. |
KurtCobain 16.06.2007 18:42:19 | |
---|
No onneks sen saa si korjattua. Laitetaanko siihen siis jotain vidun pitävää liimaa, vai laitetaanki siihen viä jotain ruuveja siihen lavan läpi et se pitää himo hyvin? "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Antti1 16.06.2007 19:39:29 | |
---|
Liimalla ihan vaan toi korjataan. Ruuveissa on se ongelma, että ne ei välttämättä kestä puun elämistä. Napsahtelevat pahimmassa tapauksessa poikki. Eikä muutenkaan ole tarpeen pistää ruuveilla, kun liimasauma on puuta kestävämpää. Tuota viimeistä teoriaa voit testata vaikka liimaamalla kaksi tasaiseksi höylättyä kappaletta pvac liimalla yhteen, annat kuivua vaikka 15 min ja lyöt vasaralla kappaleet irti. Veikkaan, että puu repeää, eikä liimasauma niinkään. Tai itseasiassa olen kokeillut, niin tiedän. :) OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
KurtCobain 16.06.2007 20:24:02 | |
---|
Mut jos tuo sitten korjataan, ja olen tuota les paulia myynässä laukun kera hintaan 320e, niin paljon ton hinta sitten putoaa ton operaation jälkeen? "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Jesus_Plastica 16.06.2007 20:27:18 | |
---|
Tuonhan voisit korjata itekin. Osta vaan tehokasta puuliimaa esim. titebondia ( http://www.plektratrading.com/dir0/dir9/dir1/file0.php). Pistät liimaa väliin ja parilla puristimella kiinni, kuitenkin jotain sinne puristimien ja lavan väliin, että ei tule turhia kolhuja. Tietysti se tulee näkymään jonkin verran että se on ollut siitä katki, mutta ei sitä täysin peittoon saa muuta kuin maalaamalla/lakkaamalla uudestaan. |
Lego 16.06.2007 20:30:25 | |
---|
Niinpä, toi on epipuhelin, ei oikeastaan mitään arvoa operaation jälkeen. Ehkä sitä käyttöarvoa mutta eipä sitten muuta. |
KurtCobain 16.06.2007 20:33:49 | |
---|
Niinpä, toi on epipuhelin, ei oikeastaan mitään arvoa operaation jälkeen. Ehkä sitä käyttöarvoa mutta eipä sitten muuta. Tuota odotinkin... Ite sain just uuden kitaran ja tota oli pistämässä myyntikuntoon nii nyt mulla on sitten 3 kitaraa tuolla huoneessani, muttei yhtäkään hyvää vahvistinta. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
KurtCobain 16.06.2007 20:35:15 (muokattu 16.06.2007 20:38:56) | |
---|
Tuonhan voisit korjata itekin. Osta vaan tehokasta puuliimaa esim. titebondia (http://www.plektratrading.com/dir0/dir9/dir1/file0.php). Pistät liimaa väliin ja parilla puristimella kiinni, kuitenkin jotain sinne puristimien ja lavan väliin, että ei tule turhia kolhuja. Tietysti se tulee näkymään jonkin verran että se on ollut siitä katki, mutta ei sitä täysin peittoon saa muuta kuin maalaamalla/lakkaamalla uudestaan. Vaikka mun iskä onkin sellanen puu tyyppi et on omakotitalon tehny sun muuta hienoo :D mut se sanoo et antaa mielellään "ammattilasen" korjata ton. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Jormaz 16.06.2007 21:01:54 | |
---|
Vaikka mun iskä onkin sellanen puu tyyppi et on omakotitalon tehny sun muuta hienoo :D mut se sanoo et antaa mielellään "ammattilasen" korjata ton. Eiköhän se ukkos ton kondikseen saisi, ei todellakaan näytä pahalta. Toihan on vain kosmeettinen vaurio, toiminnallisuuteen ei vaikuta. Summer is coming, fat boys are happy |
Les Fender 16.06.2007 21:23:14 (muokattu 16.06.2007 21:26:05) | |
---|
Jos on tarkoitus myydä, niin myisin tuollaisenaan koskematta siihen enempää. Laita vaikka "tarjouksen perusteella", voit sitten itse päättää onko hinta sellainen että kannattaa myydä. Ammattilaisen korjauksen jälkeen kitara on ihan yhtä hyvä kuin ehjäkin. Valitettavast hinta ei enään ole. E: _Itse_ korjaisin omatoimisesti ja jättäisin kakkoskitaraksi, tosin on tullut puuhasteltua kaikenlaista jo aiemmin.. mut huoletonhan tuo on korjattuna käyttökitarana. Ei tarvi lisäkolhuista välittää. "Living is easy with eyes closed!" |
palomaeki 16.06.2007 23:10:09 (muokattu 16.06.2007 23:15:02) | |
---|
Voisin tuon kepin ostaa samointein, kun nyt ois haussa joku Gibsontyylinen liimakaula humppareilla ja eräs Sheraton oli jo kauppaantumassa mutta eipä sitten tullutkaan ilmeisesti kauppoja hmm. Next best on sitte LP. Mahtaakohan olla mahonkia vai leppää bodyssa? Ei näytä kovin pahalta tuo halkeama joten voisin itekkin koittaa korjailla. edit. Pistin kurtille pikaviestiä asian tiimoilta, toivottavasti tulee kaupat ho ho! kitara on kiva. |
KurtCobain 16.06.2007 23:48:36 | |
---|
edit. Pistin kurtille pikaviestiä asian tiimoilta, toivottavasti tulee kaupat ho ho! Enoo sit millään 100e hinnalla myymässä kun tästä sää pienellä panostuksella loistavan kitaran :) "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
KurtCobain 17.06.2007 10:25:08 (muokattu 17.06.2007 10:29:33) | |
---|
Pistin ronskisti tole hintaa 200e :D Mun mielestä se on varsin kohtuullinen muuta en tiä onko muitten mielestä. Kun ajatelkaa kun toi maksaa uutena 420e nii tollasen kaulan murtuman takia häipuu puolet pois hinnasta nii on aika halpa mun mielestä. Edit: sanokaa onko toi 200e ihan päätö pyynti? "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
duc 17.06.2007 10:30:31 | |
---|
Pistin ronskisti tole hintaa 200e :D Mun mielestä se on varsin kohtuullinen muuta en tiä onko muitten mielestä. Kun ajatelkaa kun toi maksaa uutena 420e nii tollasen kaulan murtuman takia häipuu puolet pois hinnasta nii on aika halpa mun mielestä. Edit: sanokaa onko toi 200e ihan päätö pyynti? Korjattuna 200 olisi ehkä ok, mutta ei rikkinäisenä. |
Tympee Huttunen 17.06.2007 10:31:01 (muokattu 17.06.2007 10:31:52) | |
---|
Pistin ronskisti tole hintaa 200e :D Mun mielestä se on varsin kohtuullinen muuta en tiä onko muitten mielestä. Kun ajatelkaa kun toi maksaa uutena 420e nii tollasen kaulan murtuman takia häipuu puolet pois hinnasta nii on aika halpa mun mielestä. Jos uusi maksaa 420e, niin käytetty maksaa maksimissaan 350e. Et sinä tuota kahdella sadalla millään saa myytyä. Sillä hinnalla saa ihan ehjiäkin kitaroita. Ehkä 150e voisi olla maksimi tuollaisen kauppaamisessa ja siinäkin voi olla ostajat vähissä. Omasta mielestäni 100e on melko kohtuullinen tarjous, mutta eipä niillä rahoilla rikastumaan pääse. Fiksuinta olisi varmaan korjauttaa (tai itse korjata tuo Epi) ja pitää se kakkoskeppinä. |
KurtCobain 17.06.2007 10:34:42 | |
---|
Pistän 150e hinnaks ja katon tuleeko mitään ja jos ei tuu nii korjautan ja pistän kakkoskepiks. "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
KurtCobain 17.06.2007 10:37:31 | |
---|
Omasta mielestäni 100e on melko kohtuullinen tarjous, mutta eipä niillä rahoilla rikastumaan pääse. Eihän kukaa tervejärkinen myy 100e hintaan 400e kepukkaa ku siit sää huippu kepin ostamalla hyvää liimaa. Mulle toi 150e hinta oli vähän silleiten et "Miks menin noi halpaan hintaan sen pistään" "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
duc 17.06.2007 10:43:30 | |
---|
Eihän kukaa tervejärkinen myy 100e hintaan 400e kepukkaa ku siit sää huippu kepin ostamalla hyvää liimaa. Mulle toi 150e hinta oli vähän silleiten et "Miks menin noi halpaan hintaan sen pistään" Korjaamisessa on aina riskinsä. Korjauta itse, totea toimivaksi ja myy sitten niin saat enemmän rahaa. |