Aihe: Sooloskabojen jälkipyykki
1 2 3 4 598 99 100 101 102122 123 124 125 126
Urmas Potkuri
15.06.2007 23:21:45

Kysymys kaikille: mitä teette kun soitto ei maistu. Minä en tiedä, kun 30 vuoteen ei ole ollut sellaista tilannetta...

Lopetin kokonaan, siis ihan tyystin täysin neljäksitoista vuodeksi (14v).
Join kitarat ja vahvistimet ja aloin sen jäklkeen "kunnonihmiseksi".
Älkää helvetissä tehkö ikinä....ikinä niin!
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
Manetti
15.06.2007 23:22:15 (muokattu 16.06.2007 00:18:51)
Mie arvaan mitä sie tiet mut en kerro... :-)

okei.... mie olin pitempää yhtäjaksosesti ja totaalisesti soittamatta (20v.) kuin tämän skaban vetäjällä on ikää...mut ei siit taija silti saada lisäpojoja...8) saisko ees ikätasotusta???
...If something's hard to do, then it's not worth doing...
apenaattori
15.06.2007 23:24:22
Anteeksi äänestysketjun viivästys, olin katsomassa surkuhupaisaa toimintapätkää. Laitan äänestyksen pystyyn pikimmiten.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
oiva tumpeloinen
15.06.2007 23:28:38
Uskallan ihan rehellisesti sanoa, ettei minua vituta kitaransoitto koskaan. Musta se on toisiksi hienointa hommaa maailmassa...

Ihan hatunnoston arvoinen juttu mun mielestä. Ei muakaan suoranaisesti vituta koskaan (mitä nyt keikalle mennessä voi tulla jotain, mutta ne ei suoranaisesti soittoon liity). Ehkä turhautuminen on enemmänkin juttuna, kun ei jaksa aina hinkata samaa, eikä toisaalta miettiä kehittymistäkään.
stratomaster
15.06.2007 23:28:50

okei.... mie olin pitempää yhtäjaksosesti ja totaalisesti soittamatta kun tämän skaban vetäjällä on ikää...(20v.)mut ei siit taija silti saada lisäpojoja...8) saisko ees ikätasotusta???

Saat 9999 pistettä siitä, että aloitit uudetaan!
Magic Bullet
15.06.2007 23:33:38
Anteeksi äänestysketjun viivästys, olin katsomassa surkuhupaisaa toimintapätkää. Laitan äänestyksen pystyyn pikimmiten.

Tätä ei voi antaa anteeksi. Olin jo äänestämässä mutta nyt unohdin kelle piti antaa äänet :) nojuu
stratomaster
15.06.2007 23:35:15

Ihan hatunnoston arvoinen juttu mun mielestä. Ei muakaan suoranaisesti vituta koskaan (mitä nyt keikalle mennessä voi tulla jotain, mutta ne ei suoranaisesti soittoon liity). Ehkä turhautuminen on enemmänkin juttuna, kun ei jaksa aina hinkata samaa, eikä toisaalta miettiä kehittymistäkään.

Joo, kyllähän soittamiseen liittyvät asiat rassaa joskus. Keikkailussakin mua on monesti ottanut päähän useampikin asia: ajaminen, roudaus, odottaminen, odottaminen, odottaminen, roudaus, ajaminen ja valvominen, mutta sitäkin on tehnyt ihan sen takia, että soittaminen on niin mahtavaa.
Illu
15.06.2007 23:39:59
Uskallan ihan rehellisesti sanoa, ettei minua vituta kitaransoitto koskaan. Musta se on toisiksi hienointa hommaa maailmassa...

Itseasissa soitto kyllä maistuu mukavasti ja oon tässä funtsaillu hiukan sooloja muutamiin biiseihin, jos saataisiin bändihommia tässä pikkuhiljaa taas käyntiin rapian kymmenen vuoden tauon jälkeen. Mutta jotenkin näihin skaboihin ei vaan saa aikaan mitään, millä kehtaisi mukaan lähteä.
stratomaster
15.06.2007 23:45:14

Itseasissa soitto kyllä maistuu mukavasti ja oon tässä funtsaillu hiukan sooloja muutamiin biiseihin, jos saataisiin bändihommia tässä pikkuhiljaa taas käyntiin rapian kymmenen vuoden tauon jälkeen. Mutta jotenkin näihin skaboihin ei vaan saa aikaan mitään, millä kehtaisi mukaan lähteä.

No sehän on kuitenkin pääasia, että sulle maistuu soitto. Ja jos kerran näin on, pistä vaan vetoja kehiin!
Manetti
16.06.2007 09:50:51 (muokattu 16.06.2007 10:00:56)
Manetti >> 3 nam nam nam
Oh hoh....kiitthos paljon!

Saat 9999 pistettä siitä, että aloitit uudetaan!
Tästä tuli myös oikeesti hyvät fiilikset.
E.Q
16.06.2007 10:30:21 (muokattu 16.06.2007 10:31:03)
okei.... mie olin pitempää yhtäjaksosesti ja totaalisesti soittamatta (20v.).....

Heh, vähä samoilla linjoilla mennään, soittaminen alkoi -71 lopetin -77
(mutta en kuitenkaa lopettanut ihan totaalisesti koska kitara mulla on ollut kokoajan).
Sitten harrastus alkoi uudelleen -98 eli kevyet 21v oli paussia.
K100#10
Manetti
16.06.2007 10:47:23 (muokattu 16.06.2007 11:25:13)
Heh, vähä samoilla linjoilla mennään, soittaminen alkoi -71 lopetin -77
(mutta en kuitenkaa lopettanut ihan totaalisesti koska kitara mulla on ollut kokoajan).
Sitten harrastus alkoi uudelleen -98 eli kevyet 21v oli paussia.

Pistit sitte vielä vuodella paremmaksi...Aloitin nousevan auringon talolla ja Tuku tuku lampailla muistaakseni -71 ja lopetin -85... aloittelin pikkuhiljaa uudestaan 2005-2006... eikä ollu ees kitaraa nurkissa pölyttymässä... joten siinä ehkä yks syy miks oon ihan pihalla ku puhutaan näistä bendeistä ja lickseistä ym.
Sillo ko mie olin nuori ni vaa venyteltiin ja soitelttiin riffejä.....8)
Ja tää koko kitaransoitto on kehittyny niin paljo et on vaikea käsittää tota nykyistä tekniikkkaa ja nopeutta millä nuoremmat soittaa... ja kitaratkin viritetään kuulemma C: vireeseen..........pappa ihmettelee huuli pyöreenä...8)
BigPapa
16.06.2007 11:33:38

Ja hienointa ei oo vielä keksittykään....8DDD
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
GuitarManiac32
16.06.2007 14:08:27
Ajattelin ehdottaa sellaista, että soolot voisi lähettää "nimettömänä", esim. skaban järjestäjän sähköpostiin tms. Sitten järjestäjä laittaa jokaisen soolon ja pelkän numeron. Näin voitaisiin vähentää sitä, että joillekin henkilöille annetaan pisteitä "suosion" tms. perusteella. Ainakin itse olen ollut huomaavinani sooloskaboja seuratessa, että monet omasta mielestäni paremmat soolot eivät saa pisteitä, joita ehkä ansaitsisivat. Tai ehkä kaikki eivät kuuntele sooloja, vaan antavat pisteet samoille henkilöille joka kerralla. Kun äänestys loppuu, nimet voitaisiin julkaista pisteiden kanssa. Tietysti kyseinen ehdotus aiheuttaisi lisätöitä skaban järjestäjälle... mutta em. menetelmä saattaisi olla reilumpi sooloskaboihin vähemmän osallistuneita kohtaan tai uusille osallistujille.
No, jos idea ei innosta ketään, niin ei sitten mitään ;)
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
BigPapa
16.06.2007 14:10:56 (muokattu 16.06.2007 14:14:34)

Ajattelin ehdottaa sellaista, että soolot voisi lähettää "nimettömänä", esim. skaban järjestäjän sähköpostiin tms. Sitten järjestäjä laittaa jokaisen soolon ja pelkän numeron. Näin voitaisiin vähentää sitä, että joillekin henkilöille annetaan pisteitä "suosion" tms. perusteella. Ainakin itse olen ollut huomaavinani sooloskaboja seuratessa, että monet omasta mielestäni paremmat soolot eivät saa pisteitä, joita ehkä ansaitsisivat. Tai ehkä kaikki eivät kuuntele sooloja, vaan antavat pisteet samoille henkilöille joka kerralla. Kun äänestys loppuu, nimet voitaisiin julkaista pisteiden kanssa. Tietysti kyseinen ehdotus aiheuttaisi lisätöitä skaban järjestäjälle... mutta em. menetelmä saattaisi olla reilumpi sooloskaboihin vähemmän osallistuneita kohtaan tai uusille osallistujille.

No mulla olikin sellainen huonompi soolo, olin huomaavinani, mut emmä silleen suosittukaan oo...8)...ja mikä nyt kenenkin mielestä on hyvä soolo, sen varmaan jokainen päättää tykönänsä.
The real danger is not in longhairs or Rock'n'roll, but in thumbsuckers.
Magic Bullet
16.06.2007 14:12:42

No helpostihan sen jo linkkien perusteella pystyy sanomaan kuka siellä on...

Mut ois hyvä idea kyllä
GuitarManiac32
16.06.2007 14:22:25
No helpostihan sen jo linkkien perusteella pystyy sanomaan kuka siellä on...

Mut ois hyvä idea kyllä

Tarkoitin soolon laittamista sooloskabaan siten, että skaban järjestäjä lataa soolot omalle koneelleen, muuttaa alkuperäisen nimen vaikka numeroksi, ja sitten uploadaa soolon vaikka mikseriin tai muuhun paikkaan, ja linkittää ne soolot skabaan. Toki työtä tulee lisää paljon, mutta luulisin sen onnistuvan. Vielä yksi plussa, mikä tuli mieleen ideasta, on että jos soolot ovat pelkkiä numeroita, kaikkien on kuunneltava jokainen soolo. Ei voi arvella pelkästä numerosta, että joku soolo on varmasti hyvä. Jos sooloissa on osallistujan nimi, se kertoo joillekin että soolo "on hyvä jo etukäteen"...
Linkit rakennuskuviini: http://img335.imageshack.us/gal.php?g=reunalistapetsitoinenkulma9zj.jpg ja http://www.mikseri.net/users/kuvat.php?id=110922
Urmas Potkuri
16.06.2007 14:26:49 (muokattu 16.06.2007 15:06:28)

Ajattelin ehdottaa sellaista, että soolot voisi lähettää "nimettömänä", esim. skaban järjestäjän sähköpostiin tms.

Muistaakseni ollut aiemminkin pähkimistä tästä. Ihan hyvä idea, joka tais kaatua aiemminkin teknisiin ongelmiin. Toisaalta näistä vakiosoittajista tunnistaa monet jo soitostakin (mikä on mielestäni hyvä asia) Ja sitten on net linkit, kuten Magic Bullet jo mainitsikin.

arkkikansleri: Attakkia ja napsua löytyy, ehkä liiankin paljon omaan makuun.
Hienoa soittoa silti toki.

Se on tuo sormisoitto. Gynzi tarttuu gieleen ja tulee semmonen nyppästy soundi. ;)
Pitäisi opetella pelktr..pletr..lepran käyttöä, mutta kun ei viitsi. Kiitos kommentista.

edit: niitä vihreitä.....
Ei ole murhetta, jota viini ja värähtelevä rautalanka ei lohduttaisi.
GuitarManiac32
16.06.2007 15:34:33
Keitähän tässä osoitellaan? Kyllä noi aina tulee soolot kuunneltua ja laitettua sen mukaan pojot jakoon. Ja sanoisin että vaikka sokkona vanha kaarti tunnistais toisensa. Ja ainäkin minä, jos on hyvä veto, niin annan sille pisteen mikäli pisteitä riittää. Ja tarkoittaa sitä, että nimenomaan mun mielestä hyvä veto.

Ei tässä osoitella ketään tai yritetä aiheuttaa mitään taistelua. Se oli vain oma oletus, että jotkut saattaa tehdä niin. Ja tietenkin pidempään osallistuneiden soolot, tyylit ja soundit tunnistaa ilman nimiäkin. Anteeksi jos olen pahoittanut joidenkin mieliä :) Koko idea oli vain sellaista pohdintaa. Mutta jos sitä on jo yritetty niin eihän sitä enää kannata kokeilla. Kyllähän koko skaba toimii näinkin jo hienosti :) En siis yritä enää muuttaa skabaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)