koponen 16.06.2007 08:43:42 (muokattu 16.06.2007 08:45:59) | |
---|
joo eipä mitn.... http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182 |
Kuha 16.06.2007 10:05:54 (muokattu 16.06.2007 10:30:32) | |
---|
Olis kiva vertailla rinnakkain Amerikan ja Mehikon 70's strato -malleja - yli 800 erkin hintaerolla niissä lienee iso ero. Tai sitten ei. Lisäys: onneksi olkoon, komea tuo Olympian valkoinen! |
M Hossa 16.06.2007 10:34:10 | |
---|
Huh kamala krapula. Pyydän anteeksi tarpeettomia voimasanoja. Meni nuppi sekasin oluesta ja Mad Professorista. Tohon testiin ois hyvä heittää japanin strato kans, kokeilin just tällä viikolla Sound Storessa 70's stratoa jossa oli jumbot valmiina jne...Hyvä oli. :) |
M Hossa 16.06.2007 10:44:04 (muokattu 16.06.2007 10:53:20) | |
---|
No no, olisiko se mukavaa jos kitara ei soisi ollenkaan ja soitettu nuotti sammuisi heti. Hyvän kitaran merkki on se, että löytyy sustainia ja se soi akustisesti hyvin, näin omasta mielestäni. Monilla on mielipiteensä... mutta siunausta sinnekin! Joissain tapauksissa voisi olla kovinkin mainio juttu jos kitara ei soisi ollenkaan. En nyt nimiä jaksa tähän listata, tulee vaan sanomista. ;) Mutta lähinnä tarkoitin että sellainen "normaali" The Mighty Sustain riittänee. Tästä muistui muuten mieleen kuinka joskus tapettiin erään nirppanokkaisen Les Paul miehen Sustaini kohtuu tehokkaasti. Vähän nenän kaivuuta tupakkatauolla ja kätevä räkä-demppi kieleen, sinne tallan juureen nääs. Ai miksikö moinen ilkeys piti tehdä? No kun herralle ei mikään ikinä kelvannut, hössötti vaan kaiken aikaa siitä sustainistaan vaikka soitot meni päin persettä yms. Muistaakseni ihmetteli kovinkin että "where's all mi sustain gone?" ;) |
Iron Horse 16.06.2007 10:56:38 | |
---|
Hieno on kaikin puolin, lapaa myöten. Muuten, viulun sustain on olematon, mutta kun jousta liikutetaan kielen päällä, se soi. The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
M Hossa 16.06.2007 10:59:20 (muokattu 16.06.2007 11:04:57) | |
---|
Hieno on kaikin puolin, lapaa myöten. Muuten, viulun sustain on olematon, mutta kun jousta liikutetaan kielen päällä, se soi. Tätä juuri tarkoitin. :) Monesti uuden mantereen virtuoosit pukevat sen asuun: violin like sustain, ju nou... Eihän trumpetissakaan ole juurikaan sustainia ellei siihen puhalla. ;) |
Iron Horse 16.06.2007 11:05:16 (muokattu 16.06.2007 11:07:24) | |
---|
Tätä juuri tarkoitin. :) Monesti uuden mantereen virtuoosit pukevat sen asuun: violin like sustain, ju nou... Eli se, että EHX mainostaa Big Muff Pi:n antavan viulumaisen sustainin, tarkoittaa sitä, että sustainia ei ole pedaalia käytettäessä sitten yhtään. Muuten, viulua voi myös näppäillä, mutta kun lyöt trumpetin seinään, trumpetti ei soi. =) Ja voihan kitaraakin hinkata sillä plektralla nopeammin, yhtälailla sekin tuo sustainia. The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |
M Hossa 16.06.2007 11:18:27 (muokattu 16.06.2007 11:21:50) | |
---|
Eli se, että EHX mainostaa Big Muff Pi:n antavan viulumaisen sustainin, tarkoittaa sitä, että sustainia ei ole pedaalia käytettäessä sitten yhtään. En oo kyllä EHX mainoksiin perehtynyt sen enempää kun kyseiseen pedaaliinkaan. Muuten, viulua voi myös näppäillä, mutta kun lyöt trumpetin seinään, trumpetti ei soi. =) Ja viuluko soi, jos sen seinään lyö? =D Voihan trumpettiinkin vaikka piereskellä jos ottaa suukappaleen pois, lienee sama kuin viulun näppäily. Ja voihan kitaraakin hinkata sillä plektralla nopeammin, yhtälailla sekin tuo sustainia. Ei muuta ku hinkkaamaan. :) |
Kiinankeisari 16.06.2007 11:51:22 | |
---|
Olis kiva vertailla rinnakkain Amerikan ja Mehikon 70's strato -malleja - yli 800 erkin hintaerolla niissä lienee iso ero. Tai sitten ei. uusimmassa guitaristissa vertailutestissä baja ja american hotrod. jenkissä oli ainakin rumemmat puut, muuta en muista kun en tarkemmin vielä lukenut. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Rypsolisti 16.06.2007 12:10:59 | |
---|
Varmasti paras keino saada jonkinlaista päätöstä aikaan american vintage mallejen välillä, on vaan testata, että mikä sattuu juuri itseäsi miellyttämään. Valikoimaa on kuitenkin paljon, ja soundimaailmatkin ovat yllättävän erilaisia, vaikka kyseessä on aina se tuttu stratocasterimme ^^ Juu näin on tarkoituskin tehdä. AV57 ei ole mistää löytynyt kokeiltavaksi joten se taitaa tippua pois. AV62 on tullut soitettua ja se olisikin varma valinta, yksi suosikkejani. Tota sun ostamaa AV70 en ole kokeillut mutta sinun arvostelun myotä kiinnostus heräsi joten voisi tuotakin kokeilla, Hesan F-musiikissa taisi yksi olla. Hot Rod '62 myös vähän kiinnostaa mutta ei ole sitäkään kokeiltavaksi löytynyt. Fender Stratocaster '62 |
McLeach 16.06.2007 12:37:14 (muokattu 16.06.2007 12:37:55) | |
---|
Välittäminen on yhtäkuin=kuka nakkaa paskaakaan sustainista! =D Mikä Witun sustain? Kysyppäs keltä vaan, että kukako ois tullu kuuluisaksi sustainista, paitsi ylä-asteen siivooja-ämmät jotka huutaa maailman tappiin. Sustain mai ääs. Siunausta. =D Mitä vittua! Sustain on parasta sooloilussa heti crybabyn jälkeen... kuka vittu sitä haluaa runkata niitä kieliä kahtasataa sormet verillä. Mulle aikakin kelpaisi puolen minuutin sävelet :) |
Kuha 16.06.2007 12:47:44 | |
---|
uusimmassa guitaristissa vertailutestissä baja ja american hotrod. jenkissä oli ainakin rumemmat puut, muuta en muista kun en tarkemmin vielä lukenut. Uusimmassa Guitaristissa on Hot Rod stratot testissä, mutta en mä sieltä Bajaa löydä? |
M Hossa 16.06.2007 13:01:14 | |
---|
Mitä vittua! Sustain on parasta sooloilussa heti crybabyn jälkeen... kuka vittu sitä haluaa runkata niitä kieliä kahtasataa sormet verillä. Mulle aikakin kelpaisi puolen minuutin sävelet :) Ynkky haluaa runkata, tainnu muutaman Ferrarinkin runkkauksellaan saanut. =D Kyllä mullekkin feedbäkki kelpaa, koska tuntuu että nyt puhutaan siitä, mutta kitaran sustaini on yliarvostettua. |
Täällä on vähäsen provon makua, ja näyttää menevän siimoineen päivineen. ;D |
Kiinankeisari 16.06.2007 14:12:08 | |
---|
Uusimmassa Guitaristissa on Hot Rod stratot testissä, mutta en mä sieltä Bajaa löydä? mulle on tullut jo siitä seuraava lehti, perjantaina kolahti laatikkoon. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Kuha 16.06.2007 14:26:40 | |
---|
mulle on tullut jo siitä seuraava lehti, perjantaina kolahti laatikkoon. No persana, täytenee siirtyä tilaajaksi! |
Kiinankeisari 17.06.2007 00:22:36 | |
---|
No persana, täytenee siirtyä tilaajaksi! ehdottomasti kannattaa, universumin paras kitaralehti! "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
-Cale 20.06.2007 17:27:56 | |
---|
Onhan tuo nätti strato, täytyy myöntää... Niin paljonkos kärsitkään tuosta? |
WanhaWetäjä 20.06.2007 19:06:13 | |
---|
No no, olisiko se mukavaa jos kitara ei soisi ollenkaan ja soitettu nuotti sammuisi heti. Hyvän kitaran merkki on se, että löytyy sustainia ja se soi akustisesti hyvin, näin omasta mielestäni. Monilla on mielipiteensä... mutta siunausta sinnekin! Nimenomaan tuo että kitara soi akustisesti lienee aika tärkeetä! Mulla on tällä hetkellä jenkki-Strato jostain 96-vuodelta, se soi ihan ok, Mexicon-Strato oli ennen sitä, se oli suoraan sanoen huono, pari Ibanezia oli joissa oli tuo sustainittomuus-ongelma, eli eivät soineet kunnolla ja cleaneilla saundeilla soittaminen oli aika tuskaista.Yamahan SG-2000 löytyy, siinä on sustainia,HOHO!Mutta painaa aiwan prkleesti!Eli kyllä se paino/puulaatu ja bodyn paksuus, läpi bodyn menevä kaula tuovat sustainia, lisäksi tuossa on jotain rakenteellisia juttuja mm tallan alla on messinkilevy joka lisää sustainia.Ko skitta on päässyt jopa "Suuri kitarakirja"-teokseen ilmeisesti näitten erilaisten rakenneratkaisujen vuoksi. Keinotekoista sustainia saa vaikka balalaikkaan tai banjoon kun pistää tarpeeksi "eturauhasia" väliin eli jos soittaa pelkästään efektilaitteilla tehtyä säröosastoa ei tuo kitaran soiminen akustisesti ole niin tärkeää? Itse aiheesta; mites tuo 70`Strato poikkeaa esim vm-96 Stratosta? Mä olen vasuri, että tuskin pääsen asiaa ite testaan... |
biibob 20.06.2007 19:40:26 | |
---|
Itse aiheesta; mites tuo 70`Strato poikkeaa esim vm-96 Stratosta? Mä olen vasuri, että tuskin pääsen asiaa ite testaan... Riippuu hyvin paljon siitä, millainen tuo kyseinen 96' vuoden stratosi on? 90' luvulla Fenderin toiminta oli jo niin monimuotoista, että erilaisia stratocaster -malleja on pilvin pimein markkinoilla miltei jokaiseen makuun. Jos tällaiset perusominaisuudet listaisin tähän, niin voit tehdä vertailua esim. näihin: -U-malli -suuri headstock + bullet truss rodi -diamond headit -maple kaula -rosewood otelauta, 21 nauhaa -3 pultin kiinnitys runkoon -leppä body -6 ruuvin vintage tremolo -3x vintage -tyyliset single coil mikit Kaulan malli/materiaalit sekä mikrofonit vaikuttavat varmasti eniten tuohon, millaisia eroja näille malleille syntyy vertailtaessa. Kuitenkaan, vaikka kitaroilla olisi täysin identtiset specsit, niin eroja ainakin soundillisesti löytyy. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |