Aihe: Telecaster
1 2 3 4 525 26 27 28 29122 123 124 125 126
jiekep
15.06.2007 12:10:11 (muokattu 15.06.2007 12:10:36)
oletteko viimeaikoina nähneet käytettyjä Squiereita Helsingissä muualla kun Huttusella?
rokiroki
15.06.2007 13:36:08
- 500 € ekaan sähkökitaraan tuntuu kovalta rahalta

Itsekin painin asian kanssa 4 v sitten. Olisi kuitenkin pitänyt sijoittaa tuo summa joko pelkästään kitaraan, tai edes yhteensä vahvistimen kanssa.
Sen sijaan ostin Squierin aloittelijapaketin 250 eurolla , joo tietenkin Affinityn.
Vahvistin on hylätty ajat sitten. Oikeastaan kitara itse on ihmeenkin hyvä soitettavuudeltaan, mutta muuta halpisosien ongelmaa normaalit määrät.

Nyt harmittaa, ettei kerralla tullut ostettua kunnon keppiä.Nyt sitten joudun ( saan?) ostaa uuden...perheenpääkin jo ihmettelee kuinka vanhalla enää voi mitenkään pärjätä : ) Sanoin, että seuraavassa on kitaraa loppuelämäksi.Varmaan kukaan muu kitaranvinguttaja ei koskaan moista kommenttia heittänyt emännälle. Ja vuoden päästä taas....

Vastaan on tullut Customeita. Tarkoitan siis näitä nykyajan vempeleitä.
esim Fenkku spec.edit customtele ja schecterin pt , molemmat Korean ihmeitä.
Näillähän ei ole oikeastaan muuta yhteistä oikean telen kanssa kuin vähän rungon muodon ääriviivoissa, hallintalaitteet ei sinne päinkään. Molemmat taisi olla kaarevalla kannella ja liimakaulalla.Ja schecterissä sen ominainen tallasysteemi.

Ne oli varustettu kahdella S.Duncanin humballa, setkeri SD.design mallilla. Ne sai sitten puolitettua tone- potikka nostamalla. Olenkin etsimässä yleiskitaraa, joka taipuisi monenlaiseen, ja nuo molemmat sopivat kohtuullisen hyvin kätösiini.
Molempien ulkonäkö oli kyllä "lievästi imelä", mutta sama kai se on mitä olohuoneen nurkassa hinkkaa. Ei siitä täämöisen amatöörin uskottavuus kärsi.
En tarvitse mitään hevikirvestä, ja rautalanka sujuu Skujulla(hyvin rimmaa!) virittelyn välissä.

Anteeksi, että pohdin näitä epäaitoja feikki"telejä" tässä perinnetietoisessa keskustelussa. Mutta en nähnyt tarpeelliseksi uuttakaan avata. Huomasin, että tässä ketjussa on pyörinut useita arvostamiani henkilöitä, joiden kommentit ovat monissa muissakin aiheissa olleet asiallisia ja ajattelimisen aihetta antavia.

Siis , onko kukaan kokeillut moisia laitteita?
Ja olisko niistä jotain perusteltuja mielipiteitä omiani vahvistamaan tai kumoamaan. Mietin vaan , onko minulla jäänyt jokin tärkeä asia huomaamatta.

PS. Yhtenä tosi vahvana ehdokkaana on tietenkin( yllättävää?) yleiskitaraksi uusi Highway One-strato HSS , Noistahan juttua kyllä löytyy..ja käytettyjä HSS-stratojakin kohtuullisesti.
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Tatuo
15.06.2007 16:49:21
Oon aatellu että hommais Squierin affinity-telen pahinta telekuumetta hoivaamaan kun Bajaan ei taida varat riittää. Kenelläkään nuista Squier-teleistä kokemuksia? Ainakin hintaisekseen kuulemma ihan kelpo pelejä.

joo ovathan ne itelläki on :D
www.yad.fi | et sillee
Tatuo
15.06.2007 16:49:21 (muokattu 15.06.2007 16:49:41)
dubbelposten
www.yad.fi | et sillee
Mordax
15.06.2007 17:25:46
Kokeilin tänään paikallisessa musiikkiliikkeessä Blade Delta Standard -telecasteria ja kovastihan se tietysti alkoi kaasuttaa. Onko kenelläkään kokemusta Bladeista ja tästä telestä?
"Kukaan ei ole vielä vahingoittanut silmiään katsomalla asioiden valoisia puolia."
author
15.06.2007 20:49:26 (muokattu 15.06.2007 20:51:27)
Itseäni myös on Telecaster alkanut voimakkaasti kutsua puoleensa. Soitinliikkeen ihmiset saavat kestää toistuvaa ravaamistani liikkeissä ja saamatta mitään selviä vastauksia ostoaikeistani. Mutta minkäs teet kun ei ole rahaa. Pitäisi saada vanha lankku ensin pois alta, jotta olisi varaa toiseen.

Varmaankin jotain American Deluxe mallista olisin hankkimassa. En vain tiedä pitäisikö aitoon jenkki fenkkuun törsätä, vai ostaa joku mehiko tai Tokai. Tiedä häntä.

Edit. Osaisikohan joku suositella jotain tiettyä Teleä? Soitan kevyestä poprokista hieman raskaampaan alternative rockiin. Jotain Mew/Rubik-henkistä soundia olen etsimässä.
esprit de corps
15.06.2007 21:07:29
Varmaankin jotain American Deluxe mallista olisin hankkimassa. En vain tiedä pitäisikö aitoon jenkki fenkkuun törsätä, vai ostaa joku mehiko tai Tokai. Tiedä häntä.

Itse testasin tuota perus amerikan teleä, ja se oli erittäin helpposoittoinen ja hyvä. Suosittelen ehdottomasti testaamaan sitä, ennen kuin lähdet ostamaan tuota deluxe-mallia. Mullahan on itsellä Tokain telecaster, ja ainakin omaan korvaan se ei mitenkään oleellisesti tuosta amerikan vastaavasta eroa. Kultakorville sanottakoon, että tottakai siinä eroa on, mutta ainakaan perussoittajalle ei niin oleellista, että siitä kannattaisi välttämättä maksaa useita satoja euroja enemmän. Mutta nämäkin ovat mielipideasioita. Testaamaan vaan, ja omaan käteen sopivin mukaan. : )
Vähän niinku muumi.
author
15.06.2007 21:29:06
Itse testasin tuota perus amerikan teleä, ja se oli erittäin helpposoittoinen ja hyvä. Suosittelen ehdottomasti testaamaan sitä, ennen kuin lähdet ostamaan tuota deluxe-mallia. Mullahan on itsellä Tokain telecaster, ja ainakin omaan korvaan se ei mitenkään oleellisesti tuosta amerikan vastaavasta eroa. Kultakorville sanottakoon, että tottakai siinä eroa on, mutta ainakaan perussoittajalle ei niin oleellista, että siitä kannattaisi välttämättä maksaa useita satoja euroja enemmän. Mutta nämäkin ovat mielipideasioita. Testaamaan vaan, ja omaan käteen sopivin mukaan. : )

Jepjep. Sitä vanha soitonopenikin sanoi että pääasia että keppi sopii käteen. Mikit menee jossain vaiheessa mitä todennäköisemmin kuitenkin vaihtoon.
author
15.06.2007 21:34:28
Rubik/Mew-tyyliseen vääntöön ei välttämättä edes tarvitse vaihtaa mikkejä. Mutta vahvistinta kannattaa miettiä tarkemmin.

No tällä hetkellä omistan jubileen putkimarsun. Uskon että se vastaa sitä soundia mitä toivon.
esprit de corps
15.06.2007 21:38:49 (muokattu 15.06.2007 21:39:18)
No tällä hetkellä omistan jubileen putkimarsun. Uskon että se vastaa sitä soundia mitä toivon.

No niin, tuo on sen verran hyvä, että voit huoletta ostaa sen seuraksi käteesi parhaimmin sopivan kitaran. Nyt sitten testailemaan eri telejä. : ) Taitaa muuten ainakin Rubik vetää myös Marshallin vahvistuksilla. Ja hyvältä kuulostaa. : )
Vähän niinku muumi.
author
16.06.2007 14:56:43
Tuollaista Highwayta koitin tänään ja se tuntui aika passelilta käteen http://www.kellyindustries.com/guitars/fender_telecaster_highway1.html

Onkos kelläkulla käyttökokemuksia?
Bookkeeper
16.06.2007 15:36:38
Onkos tätä linkkiä postattu aikaisemmin? Antero Jakoila & 12 Telecasteria sokkotestissä:

http://www.rytmi.com/vanharytmi/rytmi101/101teletbyjakoila.html
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Joees
16.06.2007 21:10:58
Tuollaista Highwayta koitin tänään ja se tuntui aika passelilta käteen http://www.kellyindustries.com/guitars/fender_telecaster_highway1.html

Onkos kelläkulla käyttökokemuksia?

Tossa sivu takaperin oli ainakin juttua tuosta. Jonkunlaista.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
weelie
17.06.2007 10:05:36
Onkos tätä linkkiä postattu aikaisemmin? Antero Jakoila & 12 Telecasteria sokkotestissä:

http://www.rytmi.com/vanharytmi/rytmi101/101teletbyjakoila.html

No ei ehkä tässä ketjussa, mutta olen minä sen postannut montakin kertaa vuosien varrella. :)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
duc
17.06.2007 10:16:26
No ei ehkä tässä ketjussa, mutta olen minä sen postannut montakin kertaa vuosien varrella. :)

Mainio artikkeli silti. Kyllä mullekin saattais tuollainen reliikki-tele kelvata...
kuolio
17.06.2007 15:32:33

Onkos kukaan nähnyt liikkeissä roikkumassa noita Baja-telejä? Tekisi aika kovasti mieli moista, mutta tuntuu että maa on niellyt ne kaikki.
Nnnnngh!
Tatuo
17.06.2007 15:39:56
ei oo ainakaa ite nähny
www.yad.fi | et sillee
Zed
17.06.2007 15:41:11

Tatuo
17.06.2007 15:48:47 (muokattu 17.06.2007 15:50:40)
soundaa ja näyttääki hyvälle :D
paljonko tol o hintaa?? alko kaasuttelee

E: löytyki jo

http://www.guitar24.de/de/pro.php?p=14132
www.yad.fi | et sillee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)