steelysam 11.12.2006 10:55:20 | |
---|
Huomasin että tuolla Jazz-puolella oli tämmönen threadi joskus, joten ajattelin siirtää keskustelun tänne, kun jengillä oli niin koomisia orkkia..ja tässä mun vastaava: Marshall Royal (lead as, cl) Frank Wess (as, fl) Oliver Nelson (ts, fl) Pete Christlieb (ts, cl) Jerome Richardson (bars, bcl, fl) Snooky Young (lead trp) Freddie Hubbard (trp) Thad Jones (trp) Clark Terry (trp) Billy Beyers (lead trb) Jimmy Cleveland (trb) Quentin Jackson (trb) Bill Hughes (bass trb) Count Basie (pno) Freddie Green (g) Eddie Jones (b) Sonny Payne (dr) Möllisty |
isojussi 12.12.2006 22:29:41 | |
---|
Nää on hauskoja - onko mitään rajoitteita? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
steelysam 13.12.2006 00:23:33 | |
---|
Nää on hauskoja - onko mitään rajoitteita? Ei pakosta, mut mä tein tommosen hyvin realistisen kokoelman äijiä, koska mun mielestä esim. Dizzy Gillespie ei ole leadtrumpetisti, koska eihän se vetänyt mun tietääkseni liidiä niissä Big Bändeissä missä se vaikutti(siellä edellisessä threadissa oli Dizzy merkitty leadiin)....että olis hienoa jos ne olis tavallaan niiden pulttien äijiä, u know. Esim. toi mun on semmonen sekotus eri bändejä. Komppi on Basien, trumpat sekotus Dukea, Basieta ja Quincya, fonit Basie/Quincy/Thad&Mel ja pasuunat Basie/Quincy. Joka äijä on soittanut ja ansioitunut niillä palleilla mitä laitoin. Möllisty |
isojussi 15.12.2006 22:09:21 | |
---|
Aaaaa - si, comprende. Panen mientintäesan päähäni ja palaan asiaan. Mites muut? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
sax machine 16.12.2006 18:01:10 | |
---|
Aika paljon Count Basien bändistä steely samilla on porukkaa :P |
isojussi 16.12.2006 20:38:05 (muokattu 16.12.2006 20:38:25) | |
---|
Aika paljon Count Basien bändistä steely samilla on porukkaa :P Mistähän mahtaa johtua? Alan pikkuhiljaa pykätä omaa omaa tässä - tosin mun vähäinen ymmärtämys rajautuu pasuunoihin ja komppiin. TRB 1 Bart van Lier TRB 2 JJ tai (piruuttaan "Ellington style) Bob Brookmeyer TRB 3 Sam Burtis TRB 4 David Taylor Jos vetäis kompissakin omaa linjaa, niin Pno Bud Powell Bass Ron Carter Drs Max Roach Kukahan siihen sitten kitaraan.... Mäkkäri? Trumppiin tekisin semmosen ratkasun, että... 1 Trp James Morrison 2 Trp Arturo Sandoval 3-4 posteille olis varmaan tunkua.... Fonit ehkä jotain Ellington-style? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
steelysam 17.12.2006 04:10:37 | |
---|
Aika paljon Count Basien bändistä steely samilla on porukkaa :P No joo, noi jätkät on kaikki Big Band-orientunieta, tosin kuin joku GRP-bb aikoinaan...kuulosti ihan kauhealta... Möllisty |
steelysam 17.12.2006 04:14:47 | |
---|
Mistähän mahtaa johtua? Alan pikkuhiljaa pykätä omaa omaa tässä - tosin mun vähäinen ymmärtämys rajautuu pasuunoihin ja komppiin. TRB 1 Bart van Lier TRB 2 JJ tai (piruuttaan "Ellington style) Bob Brookmeyer TRB 3 Sam Burtis TRB 4 David Taylor Jos vetäis kompissakin omaa linjaa, niin Pno Bud Powell Bass Ron Carter Drs Max Roach Kukahan siihen sitten kitaraan.... Mäkkäri? Trumppiin tekisin semmosen ratkasun, että... 1 Trp James Morrison 2 Trp Arturo Sandoval 3-4 posteille olis varmaan tunkua.... Fonit ehkä jotain Ellington-style? Onko kornia pyytää perustelut seuraaville: Max Roach rumpalina? James Morrison leadisä? Möllisty |
Olli-Pekka 17.12.2006 10:28:47 | |
---|
Mää tiedä jazz-fonisteista tarpeeksi pistääkseni koko listaa, mutta olkoon 1.altto Christopher Holliday, 1.tenori Willie Maiden, barska Scott-Tomppa. Pasuunoista Slide Hampton ja Don Sebesky ovat vakuuttaneet. Trumppapuolelle menisi Chasen eka lineup sellaisenaan eli Bill ihte, Ted Piercefield, Alan Ware ja Jerry van Blair sekä screech-penkille Jim Manley. Hullumpi vaihtoehto trumppasektioksi olisi Jim Manley, Jon Faddis, Paul Cacia ja Bud Brisbois sekä viitosässänä Leo Shephard viheltelemään VIELÄ korkeammalta kuin tämä Viidennen Oktaavin Veljeskunta. Kompin jätän auki. Tai ehkä Brian Bromberg kontraan. |
isojussi 17.12.2006 17:06:45 | |
---|
Onko kornia pyytää perustelut seuraaville: Max Roach rumpalina? Ymmärrän tän kysymyksen kyllä siinä mielessä, että en oo mäkän ihan 100% varma, oisko se just sitä "käskijätyyppiä", jommosta bb:ssä tarvitaan, mutta uskon, että toimii ja muista sen jossain bb:ssä joskus vetäneen. Toisaalta just tommonen vähäeleinen ja musikaalinen soittotyyli musta kyllä passaa bigbandiin. James Morrison leadisä? No mutta miksei? Kyllä lähtee korkeelta ja kovaa ja vaikka mitä - HÄH? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Epämuusikko 18.12.2006 01:20:40 | |
---|
Onko kornia pyytää perustelut seuraaville: Max Roach rumpalina? humalaiset silmäni kysyvät juuri samaa. vaikka vastaus jo tuli. Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
ewq 19.12.2006 15:33:12 | |
---|
1 Trp James Morrison 2 Trp Arturo Sandoval Kovaa ja korkealta - bändi? |
steelysam 19.12.2006 15:58:28 | |
---|
Pasuunoista Slide Hampton ja Don Sebesky ovat vakuuttaneet. e Molemmat ovat loistavia sovittajia ja orkesterinjohtajia, mutta Don Sebesky ei ole pasuunaa soittanut tosissaan enään 45:n vuoteen.... Möllisty |
steelysam 19.12.2006 16:03:15 | |
---|
No mutta miksei? Kyllä lähtee korkeelta ja kovaa ja vaikka mitä - HÄH? Lähtee joo, ei kyse siitä. Enpä ole miestä vaan kuullut sektiossa koskaan, solistina vaan. Leadtrumpetisti kuitenkin vastaa koko puhallinsektion fraseerauksesta ja sen takia esim. Arturo Sandoval ei vaan ole mielestäni erikoisen hyvä Big Band- leadtrumpetisti. Toimii joissain jutuissa toki, mutta usein myös ei. Roger Ingram, Wayne Bergeron, Jerry Hey, Chuck Findley.....tossa semmosia kukkoja, jotka hoitavat koko paletin. Möllisty |
isojussi 19.12.2006 22:56:30 | |
---|
Lähtee joo, ei kyse siitä. Enpä ole miestä vaan kuullut sektiossa koskaan, solistina vaan. Sehän on tehnyt paljon levytyksiä, joissa on 4-5 trumpeetteria - tosin soittanu ite ne kaikki, mutta kuiteskin. Mä voin vaikka laittaa sulle jtkn... Tai tossahan on esmes toi: http://www.jamesmorrison.com/mp3/Ja … Morrison%20-%20Scream%20Machine.mp3 Ja tossa niihin paffeja: http://www.jamesmorrison.com/free-charts/freecharts.html Leadtrumpetisti kuitenkin vastaa koko puhallinsektion fraseerauksesta Aamen. ja sen takia esim. Arturo Sandoval ei vaan ole mielestäni erikoisen hyvä Big Band- leadtrumpetisti. Toimii joissain jutuissa toki, mutta usein myös ei. Kakkosekshan mä sen fundeerasinkin. Roger Ingram, Wayne Bergeron, Jerry Hey, Chuck Findley.....tossa semmosia kukkoja, jotka hoitavat koko paletin. Ei käy kinaaminen. Niinkun alkuun jo totesin, ei mulla ehkä riitä "kentän tuntemus" tekeen tämmösiä listoja. Mutta onhan nää sekä hauskoja että hyödyllisiä, kun pohditaan, miks joku passaa mihinkäkin kohtaan pulttia ja miks joku ei. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Epämuusikko 31.12.2006 11:36:19 | |
---|
Chuck Findley.....tossa semmosia kukkoja, jotka hoitavat koko paletin. Vieläkö tuo soittaa Tonight Showssa? "100 drinks to make out of the stuff that comes out of your spit valve"-sketsi nauratti aikoinaan. Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
Martso 06.05.2007 12:15:10 | |
---|
Minulla on uusi idoli: Cecil Welch. Kaikki käy, eihän siinä mitään! |
Minulla on uusi idoli: Cecil Welch. Mullakin on: Pepper Adams You can't be idealistic in
this world and not be
crazy. |
ewq 08.07.2007 15:57:47 | |
---|
Mullakin on: Pepper Adams Miullaki: Ingrid Jensen! jee.. |
Antero-- 08.07.2007 23:30:51 | |
---|
Miullaki: Ingrid Jensen! Paskastakin tulee hunajaa kun Johnny Hodges soittaa leadia. Antero "Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa" |