Aihe: Audacitystä asiaa.
1
Landola59
14.06.2007 13:51:33
Noniin, oon käyttäny tätä ohjelmaa jo pitkään.. ja aina sama ongelma vastassa, eri koneilla, eri äänikorteilla.

Kun nauhoitan mikin kautta kitaraa audacityyn.. ja rumpukomppi on taustalla jo valmiina raitana audacityssä. Soitan kitaraa rumpukompin tahdissa noin 30. sek. niin tapahtuu kummia. Kitaran ja rummun rytmit eivät mene lähellekää toisiaan, eli kitara tulee hieman edellä mitä rumpukomppi. mistä johtuu tämä? kertokaa nyt ihmeessä että ei tarvisi joka kappaletta äänittää viiden sekunnin pätkissä..
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
Niq
14.06.2007 14:02:35 (muokattu 14.06.2007 14:03:04)

eri äänikorteilla.

Millä äänikorteilla? Latenssiltahan/epäsynkalta tuo haiskahtaa, semmosta esiintyy näissä perusäänikorteissa yleensäkin jos ei oo jotain ASIO-viritystä säädetty.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Locrian
14.06.2007 14:09:08 (muokattu 14.06.2007 14:11:07)
Nin paitsi et kitaran pitäis tulla koko ajan snadisti jäljessä jos kyseessä olis latenssi. Koskapa kitara siirtyy pikkuhiljaa etukenoon niin kuulostaa hieman näytteenottotaajuusongelmalta mut ei ihan kyl ole loogista sekään... Mut kerropa tosiaan vähän sun kokoonpanosta...
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi.
Landola59
14.06.2007 15:11:32
Nin paitsi et kitaran pitäis tulla koko ajan snadisti jäljessä jos kyseessä olis latenssi. Koskapa kitara siirtyy pikkuhiljaa etukenoon niin kuulostaa hieman näytteenottotaajuusongelmalta mut ei ihan kyl ole loogista sekään... Mut kerropa tosiaan vähän sun kokoonpanosta...

Realtek äänikortti on tuossa äänityskoneella, malli... no, ei mitään hajua. Muttakun serkkupojan koneella ilmeni sama ongelma, Ei mitään tuoksua mikä on merkki/malli. Omalla koneella 1.8ghz Amd, 512 länsisaksamuistia ja Radeonin 9200 (?) oli näytönohjain vaikka se nyt ei varsinaisesti asiaan liity. Serkkuni koneella astetta paremmat värkit myös. Korjaantuuko asia vaihtamalla nauhoitusohjelmaa? Ei vain ole tuttuja muutakuin steinbergin wavelab, mutta sitä en ehtinyt koittaa kun jo poistin sen ennenkuin oli mikrofonit asennettu.
santa
14.06.2007 15:27:22
sama vika rahikaisella. rummut kun on tehty kohilleen koneella niin siinä ei ole vikaa. no sitten kun laittaa kitarat mukaan niin viivettä tulee johdoista ja vahvistimesta. itse olen aina miinustanut kitaroista ja muista 0.0030-0.0070 niin alkaa olla kohillaan. klickin kanssa noi kannattaa tehdä.
Landola59
14.06.2007 15:29:20
sama vika rahikaisella. rummut kun on tehty kohilleen koneella niin siinä ei ole vikaa. no sitten kun laittaa kitarat mukaan niin viivettä tulee johdoista ja vahvistimesta. itse olen aina miinustanut kitaroista ja muista 0.0030-0.0070 niin alkaa olla kohillaan. klickin kanssa noi kannattaa tehdä.

johtuisko tuo viiveestä vain? klickin kanssa... eli?
samulirask
15.06.2007 17:13:40

Itsellänikin oli juuri tuollaisia epämääräisiä ongelmia, ja ratkaisu tuli aika lailla uudesta äänikortista - vaikkei se ole Soundblaster Audigya kummempi (ei siis mikään musiikkiäänikortti).
www.elisanet.fi/samuli.rask
Landola59
15.06.2007 17:31:18
Viive "johdoista ja vahvistimista" muuttunee ongelmalliseksi siinä vaiheessa jos alkaa olemaan useita kymmeniä metrejä pitkät piuhat. Muuten veikkaisin äänikorttia ja sen ajureita. Kunnon kortti/interface auttaa, Asio4All jos ei haluu sijottaa.

http://www.asio4all.com

emme nyt puhu useista kymmenistä metreistä.. mutta on tuota johtoa ainakin 15metriä ellei pitemmältikin. Mikin piuha itsessään 7m ja kitaran piuha se normi 9m.

Okei, jospa sitä uuteen koneeseen hankkisi kunnon äänikortin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)