270047 14.06.2007 21:39:40 | |
---|
Terve olen niitä jotka ovat taas aloittaneet uudelleen vanhanlaitteen käyttöön oton mutta en keksi miten palauttaa alkuperäiset asetukset ja saundit auttakaa sillä ADA mp 1 on legenda joka ei saa kadota terveisin jake |
olli8 14.06.2007 23:01:21 | |
---|
|
Jormaz 14.06.2007 23:09:35 | |
---|
ADA MP-1 on kyllä uskomaton vehje, mahtava tilusoundi. Summer is coming, fat boys are happy |
Mulla on tuollainen. Olen ollut hyvin pitkään kahden vaiheilla sen myymisen kanssa, koska sähkökitara on jäänyt pimentoon lähivuosina, akustiset soittimet ovat vieneet voiton. Toisaalta taas ei viitsisi myydä pois, koska todennäköisesti adan myyminen kaduttaisi kuitenkin. Asiaan siis. Minkä hintaisia nuo adat ovat näinä päivinä? Markus |
Black Liquid 15.06.2007 01:24:58 | |
---|
Hinnat Suomessa ovat pyörineet 250:n ja 400:n euron välillä. Eipä näitä liikaa markkinoilla ole. Joskus olen nähnyt hintapyynnön olevan 150 euroa, mutta kysyntää kun on, niin harvoin sellaisella summalla vekotinta kotiinsa saa. "You can take the man out of the 80's but you can't take the 80's out of the man" - Paul Gilbert |
Jormaz 15.06.2007 05:38:40 | |
---|
250 on mun mielestä ok hinta. Sillä olen kaksi ostanut ja yhden myynyt. Summer is coming, fat boys are happy |
Keimo Kalma 15.06.2007 07:52:52 | |
---|
Itsekin maksoin n.300 € viitisen vuotta sitten kun kyseisen laitoksen hommasin enkä ole päivääkään katunut... Sittemin kulunut melkein sama määrä rahaa pieniin modauksiin mitä tullut tuolta Adadepotista hommailtua. Nyt on kyllä hyvä peli alla... "Kaikkeen tottuu kun ei pese" |
-Cale 23.06.2009 16:18:59 | |
---|
Onko kukaan kokeillut tätä etusta trankkupäätteiden kanssa, miten toimii? |
Sensonic 23.06.2009 16:26:16 (muokattu 23.06.2009 16:28:42) | |
---|
-Cale: Onko kukaan kokeillut tätä etusta trankkupäätteiden kanssa, miten toimii? Joku kysyi jo tätä samaa aikaisemmin jossain muussa threadissa. Toimii Rocktronin Velocity 300:n kanssa. Muiden trankkujen kanssa en ollut soundiin oikein tyytyväinen. Ja jokainen itseänsä kunnioittava ADA MP-1:n omistajahan on tietysti hankkinut laitteeseensa 3TM -modin, eikö totta? ;-) Edit: niin, noita ADA MP-1:iä näyttäisi liikkuvan noin +250 euron pintaan. Itsekin yritin katsella niitä, mutta räkkipaikat täyttyivät, kun ostin 250 eurolla Digitechin GSP-2101 Artistin (jo toinen kappale, eka ostettu muistaakseni 1994) ja 100 euron pintaan ADA Pitchtraqin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Deluxe Broken Wings,
Landola F6/Cut
+ roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-) |
-Cale 23.06.2009 16:29:19 (muokattu 23.06.2009 16:30:03) | |
---|
Sensonic: Joku kysyi jo tätä samaa aikaisemmin jossain muussa threadissa. Toimii Rocktronin Velocity 300:n kanssa. Muiden trankkujen kanssa en ollut soundiin oikein tyytyväinen. Ja jokainen itseänsä kunnioittava ADA MP-1:n omistajahan on tietysti hankkinut laitteeseensa 3TM -modin, eikö totta? ;-) Ok. Jostain luin että joku oli teettänyt laitteeseen modin mutta oli ottanut pois kun ei tykännyt, alkuperäisenä kuulemma parempi :) Edit: niin, noita ADA MP-1:iä näyttäisi liikkuvan noin +250 euron pintaan. Itsekin yritin katsella niitä, mutta räkkipaikat täyttyivät, kun ostin 250 eurolla Digitechin GSP-2101 Artistin (jo toinen kappale, eka ostettu muistaakseni 1994) ja 100 euron pintaan ADA Pitchtraqin. Torilla 300e->. |
Sensonic 23.06.2009 16:30:10 | |
---|
-Cale: Ok. Jostain luin että joku oli teettänyt laitteeseen modin mutta oli ottanut pois kun ei tykännyt, alkuperäisenä kuulemma parempi :) Niin, makuja on monia. Joku tykkää orkkiksesta, joku 3.666MODista, joku 3TM -modista... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
-Cale 23.06.2009 16:32:41 | |
---|
Sensonic: Niin, makuja on monia. Joku tykkää orkkiksesta, joku 3.666MODista, joku 3TM -modista... Miten nuo modit eroaa toisistaan? En ole kuullutkaan tuosta 3TM -modista. |
Sensonic 23.06.2009 16:45:47 | |
---|
-Cale: Miten nuo modit eroaa toisistaan? En ole kuullutkaan tuosta 3TM -modista. 3.666MOD saadaan aikaan vaihtamalla ADA MP-1:een muutamia pienempiä komponentteja ja kytkentöjä hieman muuttamalla. Tuloksena on enemmän säröä, mutta myös enemmän melua. Clean Tube -kanava ei modin jälkeen ole enää kovin "clean", mutta hieman särötettyyn kitarasoundiin se sopii mainiosti. 3TM:ssä vaihdetaan koko putkipiirilevy ja piirilevyssä on paikka kolmelle 12AX7 -putkelle. Tuloksena on lisää säröä, mutta melua ei niin paljoa kuin 3.666MODissa. Nuo em. MODit kuulostavat myös hieman erilaisilta. Joku on aikanaan kuvaillut niitä, että 3.666MOD kuulostaisi Mesamaiselta, 3TM taas Hotrodatulta Marshallilta. Vaikea sanoa itse, kun mulla on ollut vain yksi Marsun nuppi, eikä yhtään Mesaa... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Landola F6/Cut
B-tone-flat 23.06.2009 23:28:39 | |
---|
Mullakin oli räkkilaitekaudella tollanen ada mp-1. Ostin Ms Audiotronilta muistaakseni vuonna 1988 ja hinta oli 5450 mk. Myin veks kait -94 hintaan 2500 markkaa. Bändikaverilla oli samaan aikaan Rocktronin pro g.a.p v2. Siinä oli mun mielestä kaksi kertaa paremmat säröt + muut ominaisuudet. Ei ole näköjään hinnat kovasti pudonneet sitten 90-luvun puolenvälin. Alkaa olee vintagea! No Comments! |
Sensonic 24.06.2009 06:42:08 (muokattu 24.06.2009 06:49:50) | |
---|
B-tone-flat: Mullakin oli räkkilaitekaudella tollanen ada mp-1. Ostin Ms Audiotronilta muistaakseni vuonna 1988 ja hinta oli 5450 mk. Myin veks kait -94 hintaan 2500 markkaa. Bändikaverilla oli samaan aikaan Rocktronin pro g.a.p v2. Siinä oli mun mielestä kaksi kertaa paremmat säröt + muut ominaisuudet. Ei ole näköjään hinnat kovasti pudonneet sitten 90-luvun puolenvälin. Alkaa olee vintagea! Sieltähän mäkin ostin oman ADA:ni ja vuosi oli suurin piirtein sama. Edit: niin, tuosta Rocktronista en tiedä, mutta vähän tuon ADA MP-1:n julkaisemisen jälkeen Marsu julkaisi oman JMP-1:n, joka taitaa vieläkin olla markkinoilla (?). Eräällä entisellä bändikaverilla oli sellainen. Tämä on taas makuasia, mutta mun mielestä ADA:sta sai/saa paremmat soundit kuin Marsusta. Nykyään tuo ADA MP-1 on mulla Digitech GSP-2101:n stereoefektiluupissa hoitamassa kunnollisen etuvahvistimen asemaa, kun Digitechissä nuo putkisäröt eivät oikein päätä huimaa. Tuo MP-1 on säilyttänyt hintansa aika hyvin, toisin kuin MP-2 ja MP-1 Classic, joita saa silloin tällöin ostettua E-baystä melko kohtuuhintaan (en tosin ole itse ostanut). MP-1:een on kuitenkin saatavilla modeja kaikista eniten ja taitaa se edelleen olla "suosituin ja halutuin" noista kolmesta em. ADA -etuvahvarista. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Saint
Radix Deluxe 7
Landola F6/Cut |
Werihukka 24.06.2009 13:14:17 | |
---|
Itselläni on modaamaton mp-1 räkissä. Suurena kasarikitarasaundin ystävänä olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen kaikin puolin.. Rahalliseen arvoonsa nähden melko lyömätön värkki omasta mielestä. Yllättyin vieläpä monipuolisuudesta. Erittäin monenlaista saundia tuosta kyllä irti saa. Onhan tuota myös tullut basson etuasteena käytettyä omia juttuja äänitellessä kaappimallinnoksen kera. Säröä en ole kaivannut lisää enkä myöskään modeja, mutta hyvältähän modattujenkin saundi on ainakin näytteissä kuulostanut. |