Maiden01 13.06.2007 23:05:45 | |
---|
Kyllähän sen täytyy olla iki-ihana scorppari Matthias Jabs, mun mielestä loistavan kuuloista soittoa ilman mitään turhia kikkailuja. Ja sitten se todella aliarvostettu eli Rudolf Schenker, kaverihan luo uskomattomia biisejä, mutta kukaan ei tunnu häntä edes kitaristiksi laskevan, soittaa myös hyviä sooloja jos on tarve Myönnettäköön tosin, että minulle tekninen taituruus ei ole se suurin juttu, niinkuin edeltä jo näkyy, ja vielä täytyy mainita, että Scorpions on jo bändinä aivan aliarvostettu! Sori:D Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni? |
Alexi laiho. Jätkä soittaa perkeeleen hyvin vaikken mikään bodom fanii oo mutta ei sitä nii hyvin jenkeis tunneta...:( harmi. Olen toista mieltä. Guitar World lehdessä on kyllä ainakin mun silmään pistänyt montakin juttua Laihosta. Jätkä on kyllä Suomessa vähintäänkin hypetetty äijä, eipä silti, hyvä että suomalaisetkin osaa myös ulkomailla... |
McNulty 14.06.2007 20:05:11 | |
---|
Ihme että tällaiset listaukset sallitaan, mutta ei pedalboard tai "mitä kieliä käytät" threadeja. Nyt kun haen juttuja Richie Samborasta haulla, niin saa 14 "aliarvostetuimmat kitaristit" osumaa, enkä kostu touhusta mitään. Painan ihan kettuillakseni varoitusta. clenching the fists of dissent |
IhmeHeebo 15.06.2007 11:13:04 | |
---|
Ketkäs mahtavat teidän mielestä olla niitä kitaristeja joiden soisi saavan enemmänkin arvostusta soittotaidoistaan kuin mitä saavat? Minä ihan selvästi When a Man Lies He Murders
Some Part of the World
These Are the Pale Deaths Which
Men Miscall Their Lives
All this I Cannot Bear
to Witness Any Longer
Cannot the Kingdom of Salvation
Take Me Home...
...And Justice For All |
AZa 15.06.2007 12:36:07 (muokattu 15.06.2007 12:36:54) | |
---|
Joo. Aika moni aliarvostettu ja tuntematon kitaristi on samassa lehtijutussa Steve Vain ja Zakk Wylden kanssa jne. Wes Borland. Nerokkaita riffejä tehtaileva äijä, joka soitti erittäin vihatussa bändissä (lähinnä Fred Durstin takia). Tuossa 4-kielisen kitaran varressa Limp Bizkitin kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=XWBk61PdphE Tuossa omia juttuja: http://www.youtube.com/watch?v=Wg-h7Zgh1EU Uusin bändiviritelmä: http://www.youtube.com/watch?v=OGiAGzzCkgI Voi jumaleissön! Enpä olisi ikinä arvannut esim. tuon klinikkapätkän perusteella, että kyseinen heppu soitti Limp Bizkitissä. Taidot mennyt kerrassaan hukkaan. Todella hieno pätkä ja hienosti käyttää looppeja hyväkseen. Tulee melkein mieleen Godspeed You Black Emperor :) Tuo bändiviritelmä ei taida kuitenkaan olla kovin paljon samanlaista? Näin ainakin päättelisin muutaman biisin perusteella. Vai? |
Rapido 15.06.2007 12:52:45 | |
---|
Voi jumaleissön! Enpä olisi ikinä arvannut esim. tuon klinikkapätkän perusteella, että kyseinen heppu soitti Limp Bizkitissä. Taidot mennyt kerrassaan hukkaan. Todella hieno pätkä ja hienosti käyttää looppeja hyväkseen. Tulee melkein mieleen Godspeed You Black Emperor Ottais ne delayt helvettiin ni saattais kuulla ihan oikeesti että osaako tämä kaveri soittaa vai ei, en tiedä muista, mutta ei ainakaan muhun tehnyt mitään vaikutusta. "Less is less- more is more. The idea that less is more is illogical." - Yngwie J.Malmsteen |
AZa 15.06.2007 12:59:58 | |
---|
Ottais ne delayt helvettiin ni saattais kuulla ihan oikeesti että osaako tämä kaveri soittaa vai ei, en tiedä muista, mutta ei ainakaan muhun tehnyt mitään vaikutusta. On tossa aika huono äänenlaatu, mutta kyllä mä ainakin kuulin kaikenlaisia hienoja juttuja sieltä kaurapuuroäänivallin takaa ;) |
Heikki290394 15.06.2007 20:15:29 | |
---|
Alexander Kuoppala. Tyyppi on kova komppaamaan ja osaa se sooloilla. |
author 15.06.2007 21:38:42 (muokattu 15.06.2007 21:40:35) | |
---|
Voipi olla että on jo mainittukin kyseinen herra mutta vastaan Omar Rodriguez-Lopez. Mies on minun silmissäni jonkinasteinen nero. Paljon on vaikutteita Jimmy Pagelta ja Robert Frippiltä, mutta oma käden jälki on kuitenkin hyvin erotettavissa. Edit. Lisäksi pitää kehua Mewin kitaristia Bo Madsenia, jonka riffit ovat innovatiisimpia mitä pop-rock-tyylisessä musiikissa olen ikinä huomannut. |
Jormaz 15.06.2007 23:18:11 | |
---|
Ihme että tällaiset listaukset sallitaan Joo tää on näitä "jokainen postaa oman suosikkinsa ja ketään ei kiinnosta"-ketjuja. Summer is coming, fat boys are happy |
KillingMachine 16.06.2007 00:07:03 | |
---|
John Christ - Kyseessä siis alkuperäinen Danzig -kitaristi. Älyttömän hyviä riffejä tällä kaverilla. Ei mitään kovin monimutkasta kikkailua ja osaa hyvin hyödyntää pinch harmonicseja. Hyödynsi varmaan ennen Wyldea jo. Adam Jones - Jos Toolissa soittaisi Adam Jonesin sijaan vaikkapa John Petrucci niin ei siitä mitään tulisi. Useimmat Toolin soundimaailmoista pohjautuu Jonesin riffeihin. Tää kaveri tuntuu pystyvän vetävän vaikka millasia soundeja kitarastaan. Soittotapa on aika samantyylinen kun Tom Morellolla mutta syystä tai toisesta Jones jää aina hänen varjoon. Jim Martin - Faith No Moresta muistetaan useimmiten Mike Patton, vaikka Martinilla oli melkein pääosa yhtyeen soundissa. Kyllä nyt "Easyn" upea kitarasoolo ja "Epic" todistaa hänen taidot kitaristina. "Common ruse dirty face
Pretty noose is pretty hate" |
Uto 16.06.2007 11:27:32 | |
---|
Jim Martin - Faith No Moresta muistetaan useimmiten Mike Patton, vaikka Martinilla oli melkein pääosa yhtyeen soundissa. Kyllä nyt "Easyn" upea kitarasoolo ja "Epic" todistaa hänen taidot kitaristina. Tämä on kyllä totta, ja Martinin komppikitarasaundi oli erityisen tyly. |
kid ego 16.06.2007 16:42:31 | |
---|
John Christ - Kyseessä siis alkuperäinen Danzig -kitaristi. Älyttömän hyviä riffejä tällä kaverilla. Ei mitään kovin monimutkasta kikkailua ja osaa hyvin hyödyntää pinch harmonicseja. Hyödynsi varmaan ennen Wyldea jo. Myös esim. Billy Gibbons hyödynsi niitä jo hyvissä ajoin ennen Wyldea. Billy tosin ei ole aliarvostettu joten ehkä mä olen taas väärässä ketjussa. - You never told us your name. - John. |
Marshallga 17.06.2007 16:27:21 | |
---|
Lieköhän olen vastannut ennestäänkin. Judas Priestin kitaristit K.K. Downing ja Glenn Tipton. Tony Iommikin jää turhan piiloon parhaista kitaristeista puhuttaessa. |
ushimir 17.06.2007 18:00:57 | |
---|
Emppu Vuorinen (Nightwish) on mielestäni ali arvostettu kun soolot ei oo pelkkää tilua vaan hyvän kuuloisia ja sopivasti tilua. |
jeps 18.06.2007 14:08:50 | |
---|
Tony Iommi. Suuri osa tuotannosta on väheksyttyä ja sooloja ei arvosteta. Mielestäni extra-kova jätkä. |
hullu_ukko 18.06.2007 17:57:20 | |
---|
Tony Iommi. Kyllä. Huomattavasti suurempaa arvostusta kyllä ansaitsisi suuren yleisön keskuudessa. Myös Mokoman Saikkonen ja Aalto ovat jääneet pahasti näiden CoB:n, Wintersunin jne. bändien ylinopeussoittajien varjoon. Yhtään siis väheksymättä näitä ylinopeussoittajia. M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Mun mielestä tolla Farerilla on ihan hyvää kamaa.''-Blake Steelwolf |
elbowski 20.06.2007 03:59:41 | |
---|
Edit. Lisäksi pitää kehua Mewin kitaristia Bo Madsenia, jonka riffit ovat innovatiisimpia mitä pop-rock-tyylisessä musiikissa olen ikinä huomannut. Tälle tuhannesti komppia. Miehen jyräsaundi on ehkä pophistorian upein, parhain, täydellisin, suloisin jne. Ja riffit ne vasta onkin jotain! March 23rd hushed the wind, the music died |
osiris. 20.06.2007 05:24:56 | |
---|
Sanoisin Jerry Cantrell. Nyt kävi näin. |
Iron Horse 20.06.2007 09:01:23 (muokattu 20.06.2007 16:50:25) | |
---|
Eddie Van Halen. Eiku Malcolm Young ja Mick Box, AC/DC:stä muistetaan aina vain Angus, vaikka Malcolm on säveltänyt paljon niitä piisejä. Mick Box taas on kaikista aliarvostetuin 70-luvun alun hevirock-yhtyeiden kitaristeista,(Blackmore, Iommi, Page) vaikka tekikin varsin vaikuttavaa jälkeä esim. Magician's Birthdayssä. No, ei se Iommikaan ole kunniaa saanut Sabbathista, kaikki luulevat Johnin tehneen kaikki biisit. Niin, ja Alvin Lee, tilun kantaisä. TYA /,,/ The boys aren't back in town -R.I.P. Phil Lynott |