Aihe: Pilli kaappiin, ollakko vai eikö olla ?
1 2
HeavyMachinery
13.06.2007 16:29:47

Kilinät ja kolinat on kovin musiikkityylikohtaisia juttuja. Tuollta metallitouhuissa on vaikea kuvitella soittavansa yhtään mitään järkevää tumppusoundilla, ja toisin päin kun mennään, niin reggae kilisevällä bassolla ei välttämättä toimisi ihan kympillä.

Näin ollen, pilli on auki tai kiinni kun musa / bändin kokoonpano sitä vaatii.

Totta. Tätä pohdinkin että kun nyt kaapin rakennan niin sen samalla vaivalle sinne tekee. Jos ei tee niin jää jossain vaiheessa vituttamaan kun sitä kaipaa...
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
willie
13.06.2007 20:17:53
Kertokaas pillin käyttäjät, minkälaista vahvistinta/kabiinia ja bassoa käytätte ja minkä tyylistä musaa soitatte "sen pillinne kanssa.."
Bassoa vuodesta 1972.
Johannes_t
13.06.2007 20:43:23

Kertokaas pillin käyttäjät, minkälaista vahvistinta/kabiinia ja bassoa käytätte ja minkä tyylistä musaa soitatte "sen pillinne kanssa.."

Bassot Lakland 5502 ja Pedulla Buzz (nauhaton), myöskin erinäisiä Warwickeja tuossa pyörähtänyt. Nuppi EBS Fafner ja kaappi EBS NEO-212. Musatyylejä on "vähän kaikki", pääasiassa kuitenkin rock, pop ja metalli.

Kui varte?
Teijo K.
14.06.2007 15:32:01

Glockenklangin läjässä on pilli ruuvattu aika pienelle, mutta Warwickin W_CL:ssä se kilisee oikein kivasti. Jatsipassolla vetelen kaikkea mitä vastaan tulee.

Ihme galluppi.

Ja samat kysymykset pillittömille.

Kontraa olen soittanut tuollaisen Ashdownin kombon läpi aina kun se on suostunut toimimaan, muuten suoraan PA-kamoihin. PA:ssa tietenkin on enemmänkin pillejä, Ashdownissa nyt ei vaan satu olemaan. Voisi se muuten ihan kivasti toimia kontralla. Jos saan aikaan sen rajummat muutostyöt niin voisihan siihen tuon pillinkin modata samalla.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä"
okabass
14.06.2007 20:39:47 (muokattu 14.06.2007 22:17:14)
MOI

Minusta kyse on vain ja ainoastaan työkaluista. Käytän vasaraa, mihin sitä täytyy käyttää, ja kirvestä, mihin sitä täytyy käyttää.

Bassoina Squier -84 "relikoitu" presari (PJ-mikeillä) ja WAL -95 viisikielinen.

Kaapit, joista valkkaan tilanteen mukaan:

1)MS-Audiotron "Bassojani" 1 x 12" EV, ei pilliä. Toimii perussormisoitossa "pienillä" keikoilla kokoonsa nähden varsin hyvin. Olisin laittanut pillin, jos olisi mahtunut etulevyyn.

2) SWR Goliath 4 x 10" (vm.-90, Eden kaiuttimilla), on (säädettävä )pilli. Hyvä all-round kaappi, erityisen hyvä peukuttelussa. Selkeä, tanakka ja tasapainoinen soundi.

3) EV 1 x18" subbari, ei pilliä. Hyvä lisä, jos tarvitsee reilua alabassoa.

4) Itse tehty SVT 8x10" klooni. Ei pilliä. Soundissa ei valittamista. Sopii minusta kaikkeen musaan, mutta erityisesti rock- heavy- tyyliseen soittoon.

Ja vahvarina SVT klooni: 300W täysputkinuppi.

Kotisivulla on kuvia.
Olin JÄÄHYLLÄ koska laitoin linkin Wikin "virtsa"sivulle(?). Heh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)