Aihe: Nenän limakalvot turvoksissa
1
fifi
15.06.2007 23:00:21

Huuhtelen sarvikuonolla silloin tällöin, mutta hyvin harvoin sekään asiaan apua tuo.

Ei se mitään auta, jos sen tekee silloin tällöin. Itse olen siitepöly- ja pölyallergikko (koivu, leppä, kaikki kesän heinät) sekä atoopikko, eli allergiaa löytyy. Huuhtelen 2 kertaa päivässä. Se auttaa jo paljon. En itsekään pysty käyttämään antihistamiineja, koska kuivattavat kurkun kuivaksi. Kannattaa huomioida myös ristireaktiot, jotka tulevat mm. tomaatin ja porkkanan syönnistä siitepölyaikana.

Höyryhengitys vesipiipulla auttaa myös (itse käytän vain flunssaisena, mutta se tuo tiettävästi helpotusta myös allergiaoireisiin).

Ylipäänsä itsensä hoitaminen vaatii jonkin sortin sitkeyttä ja jatkuvuutta. Kaikenlainen silloin-tällöin-hoitaminen ei silloin oikeastaan auta juurikaan, vaan kannattaa testata se oma tiheys. Vähän sama kuin jos käy kerran kuukaudessa salilla ja ihmettelee, ettei lihakset kasva. ;)
Ad surdas auras canere
wiswasalo
16.06.2007 10:16:07
heipsu.tää on hätätilaratkaisu,silloin kun on esim pakko mennä lavalle...ja huomaat että turvoksissa nenä ja kurkku.kyypakkaus naamaan pari tuntia ennen esiintymistä.laskee turvotuksen tehokkaasti.sit kandee pyytää lääkäriltä lähete foniatrille.siellä opetellaan vähemmän kurkkua ja nenää rasittavaa äänenkäyttöä.näin se turvotus jää hiukan vähäisemmäksi.todella oli mulle apua.
Lepsu
19.06.2007 12:28:02 (muokattu 19.06.2007 14:39:16)
Vähän sama kuin jos käy kerran kuukaudessa salilla ja ihmettelee, ettei lihakset kasva. ;)

No, ilmankos sekään homma ei oikein toiminu. Minä kun luulin, että vika oli painoissa..=)

Mutta vakavoidutaanpa taas.
Olen kyllä koettanut käytellä kuonokasta vähintään kerran päivässä, mutta täytyy nyt yrittää vaikka tihentää tahtia vielä, kunhan paranen perinteisestä kesäflunssastani. Lähes samantien, kun lopetin allergialääkkeet, iski flunssa... Lieneekö sitten sattumaa? Enpä tiedä.

Otin lääkkeet nyt takaisin käyttöön ja koetan pärjätä puolikkaalla annoksella entiseen nähden... Voihan se kuivuus johtua allergiastakin, mutta todella häiritsevää se on joka tapauksessa. Tuntuma on todella heikko varsinkin korkeammalta laulaessa ja ääni on vaikea saada kantamaan. Noita taas tahtoo väkisinkin alkaa paikkaamaan kovemmalla paineella ja lihasten jännittämisellä, mikä taas tekee laulusta väkinäisen kuuloista ja epämukavaa... Tuon huonon tuntuman huomaa myös erittäin hiljaa laulettaessa... Inhottavaa...
tanjuli
20.06.2007 07:31:53
Otin lääkkeet nyt takaisin käyttöön ja koetan pärjätä puolikkaalla annoksella entiseen nähden...

hei ihan ohimennen tuli vaan mieleen että oothan ystävä kallis kokeillut useemmat allergialääkkeet kun yhdet? allekirjoittanut joutui käymään läpi melkein kaikki markkinoiden lääkkeet ennenkuin löytyi loratadiini, joka sopi itselle. löytyi jopa eräs lääkevalmiste joka pahensi oireita...
[i hear voices but at least they're on tune]
Lepsu
22.06.2007 12:38:00
hei ihan ohimennen tuli vaan mieleen että oothan ystävä kallis kokeillut useemmat allergialääkkeet kun yhdet?

Heinix, Zytrec ja tämän viimeisimmän nimeä en musita, kun heitin jo paketin roskiin. Tällä kertaa ostin tuota Loratadinia. Apteekkarin mukaan minkään ilman reseptiä myytävän allergialääkkeen ei pitäisi kuivattaa limakalvoja... Tiedä häntä... Ehkä laulaessa sitä vaan reagio pieniinkin muutoksiin herkemmin...
Lepsu
26.06.2007 15:16:04
Jeps, hienosti menee. Kävin tuossa juuri hakemassa antibioottikuurin korvatulehdukseen. On sitten taas hetki taisteltu kaiken maailman pöpöjen kanssa.

Mutta hyvää on se, että ääni alkaa palailemaan flunssan jäljiltä ja jopa parempana kuin pitkään, pitkään aikaan. Olisiko syy sitten tuossa uudessa allergialääkkeessä, sillä sellaista kurkun/nenän limakalvojen ärtymistä ei ole ollut tänään eikä eilen, vaikka se on ollut oikeastaan siitepölykauden alusta lähtien lähes jokapäiväistä. Ehkä liian aikaista vetää mitään johtopäätöksiä, mutta hyvältä näyttää...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)