Asialla ei onneksi ole kiire. Tuo Valve King kuyllä alkaa houkutella. :D Joo, kannattaa rauhassa maistella ja miettiä. Käyt testaamassa sitten myös huomattavasti kalliimpia laitteita. Sä saat sillä tavalla hyvän vertailukohdan oman hintaluokkasi ja paria astetta kalliimpien välille. Tietää miltä ne "oikeat" pelit kuulostaa ja onko joku edullisempi kenties tarpeeksi lähellä sitä sun ultimaattista soundi-ihannetta. Kaapissa ei kannata sitten ihan oikeasti ruveta säästelemään, huono kaappi pilaa kalliinkin nupin. Hyvä kaappi puolestaan voi vähän jeesiä heikompaakin laitosta ja hyväähän ei tarvitse välttämättä missään vaiheessa enää uusia (aika epätoivoinen ajatusmalli tosin käytännössä..). OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
Joo, kannattaa rauhassa maistella ja miettiä. Käyt testaamassa sitten myös huomattavasti kalliimpia laitteita. Sä saat sillä tavalla hyvän vertailukohdan oman hintaluokkasi ja paria astetta kalliimpien välille. Tietää miltä ne "oikeat" pelit kuulostaa ja onko joku edullisempi kenties tarpeeksi lähellä sitä sun ultimaattista soundi-ihannetta. Tästäkin on kokemus, ihan viime ajoilta. Tällaisia ahaa -elämyksiä tulee vielä kahdenkymmenenkin soittovuoden jälkeen. Aloittelijat, tai vähän pitempäänkin soittaneet (en viittaa tällä tässä ketjussa keneenkään) eivät usein huomaa niitä eroja hyvien peruskamojen ja kalliiden putiikkivehkeiden välillä. Tai ainakin mulla meni vuosia ja taas vuosia, enkä varmasti vieläkään osaa kuulla niitten kalliimpien laitteden kaikkia hienouksia. Korva kehittyy vähitellen, mulla aika hitaasti. JuSu Myytävänä Peavey Classic 50/50 -putkipääte sekä Marshall JCM-800 4210 -combo. |
Tästäkin on kokemus, ihan viime ajoilta. Taidat puhua nyt Bognerista? :) Jepjep, ongelmana on se, ettei oikein tiedä mitä siltä laitteelta pitäisi hakea. Niin tai näin, niin mun mielestä on oleellista saada vertailukohtaa. Parhaimmillaan voit todeta, että sä saat Valvekingistä yhtä miellyttävän soundin, kuin Triplerectosta. Se on ihan yks hailee, että mistä tämä havainto johtuu. Pääasia on, että olet tyytyväinen ostokseesi. Korvan kehittyessä vanha laite voi sitten jäädä riittämättömäksi, tai siitä voi saada entistä paremman soinnin ulos. Tietty joku voisi esittää sellaisen näkökulman asiaan, että varmasti laadukkaalla ja hyväsoundisella laitteella on sitten varaa korvan kehittyessä hakea sitä soundia aina vain paremmaksi ilman lisälaitteita, kun taas halvalla koneella se soundi voi jäädä tietyssä mielessä johonkin pisteeseen ikäänkuin matkan varrelle. Sikäli olisi kiva ostaa Mad Professorit ja Shivat ekoiksi laitteiksi, muttakun ei oo oikein järkee mun mielestä, tiiäkste..? OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |