wizard86 17.01.2004 19:25:39 | |
---|
Särö vahvistimessa päällä sekä pedaali yht aikaa? eikös saundi ole aivan järkyttävä?! ainakin mun mielestä. Monet kuitenkin käyttävät tätä. Kiertää helposti(riippuu kyllä säröstä että vahvistimesta.) Entä sit kumpi mieluummin: Overdrive vai Distortion? omasta mielestä Dist. parempi, käy monenlaiseen musiikkiin mätöstä rokkiin. Monet varmaan eri mieltä.. Omasta mielestä Overdrive on Ns. Lessu särö..=) |
wizard86 17.01.2004 19:27:07 | |
---|
Jos joku ei ymmärtänyt niin tarkoitin että vahvistimessa Särö täysillä ja vahvariin liitetään viel särö pedaali.. |
D-Kay 17.01.2004 19:27:20 | |
---|
Säröllä boostaaminen toimii yleensä paremmin putkivahvistimissa. Od os distortioneita parempi siinä mielessä, ettei vedä vahvistinta niin nopeasti tukkoon, jos vahvarissa itessään on jo paljon säröä. Vaihdetaan: Boss CH-1 |
Pluto 17.01.2004 19:32:42 | |
---|
No riippuhan se toki pedaalista ja vahvistimesta. Liikaa kun on säröä niin rupeaa yleensä kuulostamaan aika hassulta. Mutta toisaalta: sellaiseen laulavaan soolosoundiin ei tarvita paljoa säröä, mikäli kitara ja vahvistin ovat vähänkään laadukkaampia. Itse käytän vaan Voxia vahvistimen puhtaaseen kanavaan, ja kun on tarpeeksi kovalla niin johan kuulostaa komialta. Ja sustainia on sen verran että voi käydä vaikka tupakilla (en polta) ja silti sointi vaan jatkuu. Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen. |
No riippuhan se toki pedaalista ja vahvistimesta. Liikaa kun on säröä niin rupeaa yleensä kuulostamaan aika hassulta. Mutta toisaalta: sellaiseen laulavaan soolosoundiin ei tarvita paljoa säröä, mikäli kitara ja vahvistin ovat vähänkään laadukkaampia. Itse käytän vaan Voxia vahvistimen puhtaaseen kanavaan, ja kun on tarpeeksi kovalla niin johan kuulostaa komialta. Ja sustainia on sen verran että voi käydä vaikka tupakilla (en polta) ja silti sointi vaan jatkuu. Nigel Tufnel voi käydä syömässä ja kitara vaan soi. Siihen on pyrittävä sustainissa. "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Asiasta toiseen, tarjotkaa kitaravahvistimia hintaluokkaan n.300e ja 30W. |
Spiralmind 17.01.2004 23:02:27 | |
---|
No mun käsittääkseni sitä säröä ei kannata kummastakaan laittaa täysille, mutta sopiva määrä säröä pedaalin lisäksi vahvistimessa kuulostaa monissa tapauksissa paremmalta ja tuhdimmalta kuin särö ihan puhtaalle kanavalle. Eiköhän ne soundit löydä ihan kokeilemalla... If you close the door
the night could last forever
Leave the sunshine out
and say hello to never |
Eeroplane 18.01.2004 02:10:36 | |
---|
Särö vahvistimessa päällä sekä pedaali yht aikaa? eikös saundi ole aivan järkyttävä?! ainakin mun mielestä. Monet kuitenkin käyttävät tätä. Kiertää helposti(riippuu kyllä säröstä että vahvistimesta.) Entä sit kumpi mieluummin: Overdrive vai Distortion? omasta mielestä Dist. parempi, käy monenlaiseen musiikkiin mätöstä rokkiin. Monet varmaan eri mieltä.. Omasta mielestä Overdrive on Ns. Lessu särö..=) no jopas... nyt puhutaan niin monesta muuttujasta (vahvistimen malli, pedaalin malli, särön määrä kummassakin, kitara, soittaja, musatyyli jne....), ettei tähän voi vastata faktaa. |
Jäsen X 18.01.2004 11:01:50 | |
---|
Nigel Tufnel voi käydä syömässä ja kitara vaan soi. Siihen on pyrittävä sustainissa. "-None more black. None." Drink up, shoot in, let the beatings begin! |
zorro 18.01.2004 20:07:14 | |
---|
Overdrive vai Distortion? omasta mielestä Dist. parempi, käy monenlaiseen musiikkiin mätöstä rokkiin. Monet varmaan eri mieltä.. Omasta mielestä Overdrive on Ns. Lessu särö..=) Noh eikös tämä riipu aivan täysin siitä mitä soittaa. Johonki J Karjalaisen biisin lead-kitaraan en kyllä distortionia. Overdrivella saa paljon selvemmän saundin ja vintagemman. Ja saa sillä vaikka vähän muutaki OSTETAAN: Digitech WH1 |