Aihe: Vahvistin pulma.
1 2
Jussuf
12.06.2007 16:08:25
Moro!

Kyselisin itseä fiksummilta kavereilta että Kumpi vahvari metallin soittoon Marshall lead 100 mosfet vaiko Marshall mg 100hdfx ? pedaalina löytyy zakk wylde overdrive.
Soundit ois Metallica - black label society
mailbag
12.06.2007 16:17:24
osta randall ja unoha halvat marsut
KurtCobain
12.06.2007 16:22:23
Osta cube 60 ja myy toi wylde overdrive nii jää 100e jäätelörahaa
"Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri
Jussuf
12.06.2007 16:24:57
ei riitä 60, ja pitää olla nuppi.
kojones
12.06.2007 16:30:59
Itse kattelisin käytettynä vanhoja Marshallin 8100-nuppeja, niitä saa halvalla jos vastaan tulee.
Tai sitten ostaisin http://www.thomann.de/fi/vox_ad100vth.htm
Fender Stratocaster
12.06.2007 17:35:13
Miksi ihmeessä 60 wattia ei riitä?
Ihmettelen kyllä jos sellainen tilanne tulee jossa 100 watin vahvistinta pitää luukuttaa edes yli puolella volumesta. Itsekin olen 100 wattisen transistorivahvistimen omistanut joten luulen tietäväni tämän asian.
Miksi combo ei käy?
Kyllä combo riittää bändisoittoonkin vallan mainiosti, itsellänikin on hyviä kokemuksia jo mainitusta Rolandin 60 wattisesta Cubesta. Ei se nuppikaappi-yhdistelmä sitä hevisoundia takaa, eikä varsinkaan se, että kaapissa lukee Marshall...
ravensoul
12.06.2007 17:58:31 (muokattu 12.06.2007 17:59:18)
Miksi ihmeessä 60 wattia ei riitä?
Ihmettelen kyllä jos sellainen tilanne tulee jossa 100 watin vahvistinta pitää luukuttaa edes yli puolella volumesta. Itsekin olen 100 wattisen transistorivahvistimen omistanut joten luulen tietäväni tämän asian.
Miksi combo ei käy?
Kyllä combo riittää bändisoittoonkin vallan mainiosti, itsellänikin on hyviä kokemuksia jo mainitusta Rolandin 60 wattisesta Cubesta. Ei se nuppikaappi-yhdistelmä sitä hevisoundia takaa, eikä varsinkaan se, että kaapissa lukee Marshall...

Jospa hällä vaikka on kaappi valmiina? Toisekseen, 60W ei välttämättä tosiaan riitä jos on kovakätinen hewiruNpali pienessä kämpässä, koska trankun ajaminen vereslihalla kuulostaa aina paskalta. Mieluummin liikaa headroomia kuin liian vähän. Ja kolmannekseen, jos siinä stäkissä vain pitää lukea mieluummin Marshall kuin Roland. :)
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3
7th son
12.06.2007 18:59:53 (muokattu 12.06.2007 19:01:07)
http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_head.htm

Osta tämmönen. Vai pitääkö olla "tranQ"?

E: Hyvät säröt ilman pedaaliakin, ainakin mitä olen kuullut.
Jussuf
12.06.2007 20:06:11
No joo Kaappi tosiaan on valmiina ja rumpalilla niin pirun kova käsi, että sen 100w nupin tarvis !
WinterMad
12.06.2007 21:08:38 (muokattu 12.06.2007 21:10:00)
Keikoilla joissa ei ole mikitystä on mulla 50w putkivahvistin ollut yli klo. 12. Eli kyllä se 100w on hyvä olla bändihommissa.
Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi. -Erä
cruel_destiny
12.06.2007 21:12:08
Keikoilla joissa ei ole mikitystä on mulla 50w putkivahvistin ollut yli klo. 12. Eli kyllä se 100w on hyvä olla bändihommissa.

ihan oikeasti, millasta musaa soitatte; omalla 30W 112 kombolla en ole puhdasta kanavaa ole saanut ikinä käännettyä millään keikoilla yli klo 9 ja siinä vaiheessa miksaaja huutanu täysiä, vaikka millaisia bändejä olisi ollut lauteilla. Itse mietin juuri 15w maksimiksi seuraavassa vahvarissa, jotta oli vähäsen lämpimämpi saundi.
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
pekurides
12.06.2007 22:29:28

ihan oikeasti, millasta musaa soitatte; omalla 30W 112 kombolla en ole puhdasta kanavaa ole saanut ikinä käännettyä millään keikoilla yli klo 9 ja siinä vaiheessa miksaaja huutanu täysiä, vaikka millaisia bändejä olisi ollut lauteilla. Itse mietin juuri 15w maksimiksi seuraavassa vahvarissa, jotta oli vähäsen lämpimämpi saundi.

heviä.
sillloin pittää lahe lepattaa ja korvat heilua! ...se riffi on tunnettava munissa asti!

Siihen ei 30watin combolla ole mitään asiaa.. eikä riitä kaksikaan...

Ja toiseksi mitä haittaa siitä on jos olisikin turhan iso nuppi jos sieltä ei päätebluussirosoja haeta vaan valtavaa headroomia särövallille.

Mulla semmonen periaate että mielummin vähän liikaa kuin liian vähän ja se pätee melkein joka asiaan:) naisista viinaan...
Tunteella päin vittua.
cruel_destiny
12.06.2007 22:56:32 (muokattu 12.06.2007 22:58:04)
heviä.
sillloin pittää lahe lepattaa ja korvat heilua! ...se riffi on tunnettava munissa asti!

Ja toiseksi mitä haittaa siitä on jos olisikin turhan iso nuppi jos sieltä ei päätebluussirosoja haeta vaan valtavaa headroomia särövallille.

Mulla semmonen periaate että mielummin vähän liikaa kuin liian vähän ja se pätee melkein joka asiaan:) naisista viinaan...

mä koitinkin hakea sitä ideaa, että monenlaisia keikkoja on vahvarillani soitettu, eikä kertaakaan ole mihinkään jääty, vittu mitään tolla bluussirosoja saada, vaan ihan kivan kuulosta kliiniä vain, mutta kun ei tarvitse kuin pikkasen liikahtaa volapotikka niin mökää on liikaa. kiinnostaisi tietää miten se teillä menee. ihan hevikeikalla oli lainassa vähän aikaa sitten.

Monilla taas tuntuu olevan tärkeintä luvut eikä saundi; pitää olla se 2x412 kaappi ja sadan-viidensadan watin monsteri että "lahje lepattaa". Tässä vaiheessa saundilla ei ole tietenkään mitään väliä, koska kamoihin on pistetty niin paljon rahaa, ettei se voi saundata huonolle. Eipä siitä saundista mitään kuule tietenkään, kun tietyillä äänenvoimakkuuksilla se on pelkkää mössöä suurimallee osalle kuulijoista.

EDIT: ja alkuperäinen ideahan olikin, että miten 50W voi olla kovemmalla kuin itelläni ikinä minkä rumpalin kanssa tahansa?
Thomannin piuhalla saat hevivahvarisi clean-kanavaan maukkaan kevytroson.
toxic
12.06.2007 23:10:02
heviä.

50 watin thunderilla soittaessa en ole kääntänyt kertaakaan volumea kello yhdeksään asti. :)
-Cale
12.06.2007 23:16:01 (muokattu 12.06.2007 23:16:26)
Ei mullakaan 100 watin trankkucombo 2x12 tuuman ämyreillä tahtonut riittää bändisoitossa, että tosiaan jos trankkuja katselee niin vähintään tuo 100 wattia!

Edit: Jos heviä soitatte, mitä luultavimmin...
pekurides
13.06.2007 00:28:55

Se unohtu sanoa kun tuossa innostuin lahkeita lepattelemaan:), että tärkein kriteeri miksi itsellä nytten sattuu oleen 100w sopiva nii tuosta vaan lähtee semmoinen saundi mistä tykkään ei sen kummempaa...sama homma 4x12kaappi. Makuasioita sanoisin!

Elikäs moni 50w ja 100w vaffari vaan kuulostaa erilaiselta ,elikäs yleensähän satkussa tuhdimpi saundi jne.
Oma suosikkini pääteosastolla VHT2150 4xkt88 =200w! varmaan ihan järjetöntä monen mielestä, mutta yllättävän hyvin soi ihan kotivolumeillakin (löytyy hi/lo kytkin)

Ei kai sillä mitään väliä paljon siellä on wotteja masiinassa kunhan ajaa asiansa ja peitto heiluu:)

nii ja saahan sen 100wattisen helposti puolitettua mutta 50wattisesta vaikea tehä satasta ja silleen. (eipä se vola kyllä ole paljoa pudonnut vaikka puoliteltukkin on)

Samapa tuo... pääasia että soitto käy:)
Tunteella päin vittua.
WinterMad
13.06.2007 01:45:42 (muokattu 13.06.2007 01:47:08)
Heviäpä juuri. Tilat ovat olleet kokoa pieni clubi. Ja korostan vielä että mikitystä ei ole ollut näillä keikoilla. Monitoreiden ja mikityksien kanssa volat huomattavasti maltillisempia (ei tulppia lavalla)
Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi.
Numb
13.06.2007 09:47:02

Tämä on tätä, että transixstoriwatit ovat eriä kuin putkiwatit. Niistä transixstorihattiwateista en niin tiedä, kun en ole trankkukoneella koskaan oikeasti soittanut (siirryin suoraan microcuben kokoisesta pätkylästä 100w nuppiin ja 4x15" kaappiin...). Joku 50 putkiwattia on kuitenkin jo niin äänekäs, että korvista tulee verta.

Pari erilaista 100w putkikonetta omistaneena voin todeta, että ne ovat liian äänekkäitä. Isomissa saleissa mikitetään kuitenkin, eikä niitä siellä lavallakaan voi luukuttaa. Pienemmissä saleissa taas ei voi luukuttaa, kun sitten ne ovat liian kovalla.

Paras teholuokka tuntuisi putkikoneissa olevan 30-50w. Teho riittää reeniksiin/keikoille, ja niitä voi ajaa riittävän isolla, että soundiin tulee se ihme juttu, minkä takia ihmiset ylipäätään putkivahvistimia hankkivat.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Metalzone
13.06.2007 11:00:54
Kun kaappi löytyy ja mitä ilmeisemmin putjetti on jossain siinä +/- 400€, niin käy koikeilemassa tota Piiviin Valvekunkkua. Kumman hyvät saundit posauttaa ulos, ja IMO aika monipuoliset. Ja muuten onko niissä pienemmissä 112 ja 212 niin Speaker outtia että vois lisä kaappia veivata?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)